Teen kwijt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneV

Re: Teen kwijt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 21:03

Omdat de wond nog niet dicht is heeft de huisarts twee tubes Mesitran soft voorgeschreven. Eens kijken of het bij mensen net zo goed werkt als dat ik op bokt lees dat het bij paarden werkt.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:06

oooweeee Yvonne toch!!!Wat een pech!!!
He jakkie zit hier helemaal te griezelen van het idee.
Tjonge zeg,kun je nog wel lopen?Oohh mehn,dus je teentje zat echt gewoon in je sok?Alleen het botje hing nog aan je voet ofzo?
Ooh zit hier echt met rillingen,wens je veel beterschap!!! :(:)

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:08

auw!!! maar geen stalen neuzen nemen hoor! kunststof ;) stalen kunnen AL je tenen afhaken als er een paard verkeerd op gaat staan :(:)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:17

girlyggirl schreef:
auw!!! maar geen stalen neuzen nemen hoor! kunststof ;) stalen kunnen AL je tenen afhaken als er een paard verkeerd op gaat staan :(:)

oohhhh schei uit!Het idee alleen al!brrrrr

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 21:24

buiten dat het nog gevoelig is gaat lopen goed. Ik heb een paar Bata veiligheidsschoenen overgenomen van een bokker. Op de site van Bata staat dat al hun veiligheidsschoenen kunststof neuzen hebben.

Ik ben zo blij met die schoenen want het zijn op het ogenblik de enige schoenen die ik aan kan.

funnyhorse je hebt er denk ik wel een duidelijke voorstelling van. Ik dacht eerst wat ziet mijn nagel er vreemd uit maar dat was dus bot.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 22:59

yvonnedv schreef:
buiten dat het nog gevoelig is gaat lopen goed. Ik heb een paar Bata veiligheidsschoenen overgenomen van een bokker. Op de site van Bata staat dat al hun veiligheidsschoenen kunststof neuzen hebben.

Ik ben zo blij met die schoenen want het zijn op het ogenblik de enige schoenen die ik aan kan.

funnyhorse je hebt er denk ik wel een duidelijke voorstelling van. Ik dacht eerst wat ziet mijn nagel er vreemd uit maar dat was dus bot.

AAAAARRRCHHHHHHHH |(

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 23:06

o jakkie wat eng
mijn moeder mist haar grote teen (geen paard op gestaan)
moest er af. maar ze loopt goed. wel even wennen maar ze loopt normaal wel even lang zoeken naar goede schoenen met goede ondergrond

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 22:02

Is echt superspul die Mesitran, ik gebruik het nu sinds gisterenavond en de wond ziet er al veel rustiger uit en is een stuk minder gevoelig.

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 15:41

yvonnedv schreef:
Is echt superspul die Mesitran, ik gebruik het nu sinds gisterenavond en de wond ziet er al veel rustiger uit en is een stuk minder gevoelig.

K Ben blij voor je ! ;)

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:22

Ow, jeetje ! Wat vervelend om je teen te missen
Heel veel sterkte met je herstel !
Rustig aan doen hoor !!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 20:40

Gisteren ben ik naar de chirurg geweest. Ik moet nu naar de ortopedisch schoenmaker omdat de kans bestaat dat de druk van mijn schoen er op de genezing negatief beinvloed.

3 mei mag ik heen.

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:44

aaahh bah, klinkt vreselijk, sterkte ermee!

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 23:01

Verzorg je maaar goed Yvonne ! ;)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 08:39

25 mei krijg ik 1 (belachelijk) orthopedische schoen. Het wondje is nog steeds niet dicht.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 08:55

Is deze schoen alleen bedoelt voor de genezing of heb je daarna ook aangepaste schoenen nodig?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 09:01

Dat is nog de vraag

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 09:05

yvonnedv schreef:
25 mei krijg ik 1 (belachelijk) orthopedische schoen. Het wondje is nog steeds niet dicht.

Ach meis toch...sterkte ! :(:)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 09:11

Och das wel balen... :(
Sterkte ermee.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 03:34

T.s, wat een ellende. ik heb dat traject ook mogen doorlopen, bij mij sloot de wond ook erg langzaam en heb dus een flinke tijd gelopen en gewerkt op een soort van gezondheidsslippers ( bij mij is de teen in 2 operaties verwijdert, ja een andere tijd dus andere deskundigheid en dus een veel langer herstel uiteindelijk) Ik werkte toendertijd in de horeca en heb doorgewerkt tot aan de volgende operatie, ik zeg nu, heel goed geweest om door te gaan al was het toen erg zwaar, met de wetenschap van nu....was het maar een peuleschil...

3 jaar geleden is weer alles onderzocht en is er weer orthopedisch het 1 en ander uitgekomen ( ik zou alleen nog maar goed kunnen lopen en functioneren met orthopedische schoenen) ik heb er over nagedacht en heb besloten te gaan voor de juiste beweging in combinatie met gezond verstand, ik moet zeggen dat bevalt erg goed tot nu toe. Ik heb nog wat operaties ondergaan op een geheel ander vlak, dat neemt niet weg dat herstel op al die vlakken mogelijk blijkt te zijn.

Ik mis 1 teen en 2/3 van mijn middenvoetsbeen, ik heb daarlangs nog wat ondervoetsoperaties ondergaan en zou ook dus volgens zeggen het resterende deel van mijn middenvoetsbeen moeten laten verwijderen, dat laatste heb ik dus niet uit laten voeren en functioneer daarmee goed.

Al met al, het is best goed te doen zonder die teen, geef de wond de tijd om te herstellen en begin m.i. pas met orthopedisch schoeisel als het echt nodig is. Laat desnoods de St. Maartens kliniek te Nijmegen uitsluitsel geven, dat zijn in deze de experts op dit gebied, ik kom daar al circa 18 jaar voor deze problematiek.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 03:56

lieke2 schreef:
Ow, gatsie. Het doet inderdaad al hartstikke zeer als je alleen al je kleine teen stoot! Veel beterschap!

Trouwens, stalen neuzen hadden het erger gemaakt, die worden gewoon in je voet/teen geduwd als het paard er verkeerd op gaat staan... ook niet fijn.

Idd, dan moet je schoenen met Kevlar nemen

Veel sterkte! :)