Ziekte van Pfeiffer of wel klierkoorts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Funfun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 04:02

Mientjeuh schreef:
Je kan het niet opnieuw krijgen, maar weer opflakkeringen krijgen in periodes waarin je kwetsbaar bent (weinig slaap etc.) kan dan weer wel. Heeft mijn broer een tijdje geleden nog gehad.

Dat verklaart waarom ik nu weer moe ben ;(

Funfun

Re: Ziekte van Pfeiffer of wel klierkoorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 05:45

hoi hoi mensen. Ik heb goed nieuws :D. Ik ben vandaag weer bij de doktor geweest en alles is weer normaal (behalve mijn ijzer die een beetje aan de lage kant staat maar het schijnt dat her "normaal" is)

Hoe gaat het met de andere Pfeiffer "patientjes" ?

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 07:54

En je voelt je ook beter?

Het kan wel zijn dat wanneer je bijv. de griep krijgt je weer een "terugval" krijgt en dus weer erg moe word..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 07:59

Ik kreeg het jaren geleden en net als bij veel mensen is het nooit helemaal weggegaan, ik ben moe gebleven helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:19

ik heb 2 weken geleden bloed laten prikken op pfeiffer.
Bleek het ooit te hebben gehad(heeeeel vreemd,want heb al járen klachten,regelmatig getest,en nooit kwam er wat uit.en nu opeens blijk ik het wel gehad te hebben??).

Ben al maanden aan het kwakkelen nu.
Koppijn,moe,koorts,opgezette klieren,hoesten,pijn met ademhalen..
donderdag maar weer naar de dokter...

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:30

.
Laatst bijgewerkt door BiBaMi op 20-07-23 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Funfun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 03:02

@ kaatje ja ik voel me heeeeel wat beter. Ik was 2 weken geleden een beetje moe maar voor de rest gaat het weer prima. Ik neem gewoon wat "pitamintjes" en had ook nog "yakult" genomen. I weet niet of dat geholpen heeft.

@Antitoilet nou nou dat is wel heel lang. Ik hoop dat je het nu lekker rustig aan doet en weer snel "genees"

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 07:33

@Antitoilet, ik snap precies hoe je je voelt.. Maar bij mij was het dus wel zichtbaar gelijk in het begin dat ik Pfeiffer had.. (Je hoort trouwens vaker dat het niet altijd te zien is in je bloed..) Maar na 7,5 jaar ben ik nog moe... Ze hebben een paar jaar geleden dan CVS vastgesteld.. Maar voor die tijd was het echt een ramp als mensen vroegen "wat heb je dan?" Ja ik heb tig jaar geleden Pfeiffer gehad en ben nog steeds moe.. Nou dan kun je het antwoord al wel verwachten "er gewoon even doorheen gaan"..

Wil iig hier nog even wat melden, wat onwijs stom is dat ik daar "blij" om ben.. Maar het is een enorme opluchting en ga nu ook meer begeleiding krijgen met werk e.d... Maar ik ben nu dus volledig afgekeurd voor de Wajong.
Ik hoop ook heel erg dat hierdoor mensen mij ook serieuzer nemen.. Als ze dan vragen waarom ik niet werk kan ik gewoon zeggen dat ik volledig afgekeurd ben :)

Alleen het ergste aan deze hele situatie vind ik, dat ik al zolang moe ben en niet eens meer weet hoe het is om niet moe te zijn.. Heb een weerstand van 0,0 en ben nu weer gigantisch ziek.. Heel fijn dus :(

FunFun, hopelijk blijft het ook weg bij jou en heb je er verder nooit meer last van :D

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 09:28

.
Laatst bijgewerkt door BiBaMi op 20-07-23 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 09:47

AT wat een heftig verhaal zeg. Gelukkig word je nu wel serieus genomen. Jij veel sterkte en ik hoop dat je weer wat van je energie terug krijgt.

Kaatje, het is dus toch gelukt? Hopelijk geeft dit je wat rust. Ik ken dat probleem van wat vertel ik nou aan mensen. En beterschap he.

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 10:02

.
Laatst bijgewerkt door BiBaMi op 20-07-23 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:08

AT, de wereld zit vol mensen zonder begrip en inlevingsvermogen.. Dat weet ik als geen ander := Echt een ramp!
"Vrienden" die je laten vallen als een baksteen. Zelfs familie die je met een schuin oog aankijkt..

Ik hoef nu gelukkig niet meer te zeggen "ik heb CVS", ik zeg nu "ik ben volledig afgekeurd" en als er iemand dan echt oprecht interesse heeft, dan kan ik dan altijd zeggen wat ik verder heb...
Hoop dat ik nu wat serieuzer genomen word..

Het is heel stom, maar ik was er eigenlijk wel blij om. De rust die je dan hebt, eindelijk financieel een beetje ruimer.. Kreeg maar een heel klein bedrag, waar ik dus ook echt niet van kon sparen.. Nu word het gewoon allemaal wat makkelijker en ben ik ook wat rustiger..

Alleen ben ik nu dus wel weer onwijs ziek, en bij de HA nemen ze me toch niet serieus, dus ik ga wel heen wanneer ik er echt doorheen zit, in de hoop dat ze me dan wel serieus nemen...
Uiteraard zullen er nog genoeg zijn die mij met de nek aankijken, maar dat doet me niks meer..

Ik hoop voor iedereen die hier zit, dat de pfeiffer snel weggaat en jullie weer actief kunnen zijn :) Net als voorheen..
Ik ga de laatste tijd lichamelijk wel weer wat achteruit, dat merk ik gewoon.. Maar goed, we gaan gewoon door :P

Funfun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 02:24

Citaat:
FunFun, hopelijk blijft het ook weg bij jou en heb je er verder nooit meer last van

Dat hoop ik ook Kaatje.

Ja, mijn vriend had er ook moeilijk mee. Mijn gezondheid lijkt wel op een "achtban" sinds ik in Australie woont. Hij ging van " Wat is er nou weer?" :( Maar ja ik heb hem een paar sites laten "lezen" en nu snaapt hij het een beetje. Ach die mannen toch! Wanneer zij ziek zijn stort de hele wereld in ;)

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 06:07

Wauw dat had ik niet eens gezien dat je in Australië woont :P Is daar vast prachtig! Ooit wil ik daar nog een keer heen op vakantie :) Lijkt me daar zo mooi!

Mijn vriend is absoluut niet zo, die zorgt altijd met veel liefde voor mij :+:

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 15:36

Hoi!

Ik had hier een tijd geleden gepost. Want ook ik heb pfeiffer. Ik heb een vraag of jullie ook verder last van iets heb gekregen na een paar maand? Ik heb nu bijvoorbeeld allemaal rode harde plekken op mijn benen door verminderde weerstand. Is er iemand die hier ook last van heeft of gehad?

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 15:43

Ik heb het ook gehad, vorig jaar. Op school als het gewoon niet meer ging kreeg ik te horen dat hun ook weleens moe zijn, en dat ik me aanstelde, dat ik wel gewoon mee moest gymen, want volgens hen stelde ik me aan. :( Ik had naast pfeiffer ook bloedarmoede(dus dubbelmoe zegmaar), en stond op het randje van instorten. Ik sliep gemiddel 11uur per nacht, en in het weekend probeerde ik nog zoveel mogelijk uit te slapen. Ook slikte ik ijzertabletten(ook voor bloedarmoede, maar werkt ook super tegen vermoeidheid!) en vitaminepillen! Ook lette ik erg op wat ik at, ik ben gestopt met snoep, at weinig dingen zoals fastfood. En ging helemaal op de gezondetoer. Momenteel ben ik gewoon helemaal weer beter, maar doordat ik een verminderde weerstand heb krijg ik af en toe nog wel last van die "moeheidsaanvallen". Ik neem dan een ijzertablet in(gewoon bij de kruidvat gekocht) en dan gaat het na een paar uurtjes weer super. Op school hebben ze nu ook door dat ik vorig jaar ECHT ziek was, omdat ik nu weer ben zoals ik hiervoor ben geweest, energiek en spontaan. Alleen is het nu een beetje te laat :+ .

Iedereen die er last van heeft wens ik erg veel sterkte en beterschap toe! :(:)