Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Het kan nu een hele botte vraag zijn, en ik wil echt niemand voor het hoofd stoten van de tegenstanders maar ... Waarom mag men een kind niet weg laten halen (en dus het heft in eigen handen nemen wb leven en dood), maar is het wel gewoon geaccepteerd om álles te doen om zwanger te worden en om kinderen die eigenlijk niet levensvatbaar zijn ten koste van alles in leven te houden met de kans dat ze het niet halen? (en dus ook het heft in eigen handen nemen wb leven en dood)
stef schreef:kan zijn pauline, maar ik zie hier al een paar x de uitspraak: Eigen schuld dikke bult (of vergelijkbaar) langs komen.
Stel nou dat ik niks aan anticonceptie zou doen, en ik wordt zwanger. Dan wordt ik dus geacht volgens een aantal bokkers het kind te houden. Nou, lekker leven krijgt dat kind dan, ik heb helemaal niks met kinderen(opletten, nu komen de argumenten: Jah, maar dan is het van jezelf, dat is anders. Als je het 9 mnd bij je hebt gedragen hou je er al van... blabla)
stef schreef:De stelling van abortus na onbeschermde gemeenschap, tja.. Ja, had voorkomen kunnen (en moeten) worden, maar ik vind het erg zwart/wit om te zeggen: Eigen schuld dikke bult.
Want wat heeft dat kind daar aan? Geboren worden als ongewenst lijkt me voor het kind ook geen pretje
stef schreef:_ella_: Maakt mij niet uit hoe je het ziet, ik zou er niet voor willen gaan, mocht ik onverhoeds toch zwanger worden.
Klopt dat het ontzettend stom is om geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken als je geen kinderen wilt, daar zal ik ook niks van zeggen. Maar als je dan zwanger wordt, en je wilt echt geen kinderen, moet je het kind dan toch maar houden terwijl het kind ongewenst is en ook zo opgevoed zal worden, waarmee het kind dus geen goede toekomst heeft?
ulysse1 schreef:JIJ hebt duidelijk geen gevoel en inderdaad als een hartje klopt, en dat doet het inderdaad al op 20-21 dagen, dan leeft het en ja, dan ben ik tegen abortus, dat kan makkelijk vr die termijn en verder is het het beste dat ik mij hier niet meer druk over maak.
Tallie1979 schreef:En de reden dat ik niet voor adoptie heb gekozen is omdat ik dit emotioneel niet aan had gekund, als een kind er eenmaal is heb je direct een band.
Pauline schreef:Nog een edit: ik voelde al een band met de kinderen in mijn baarmoeder, vanaf de test was het gewoon mijn kind.
Chubby schreef:Tallie1979 schreef:En de reden dat ik niet voor adoptie heb gekozen is omdat ik dit emotioneel niet aan had gekund, als een kind er eenmaal is heb je direct een band.
Met dat verschil dat jij er vroeg bij was en je op 4 weken zwangerschap echt nog maar spreekt over een klompje cellen. Deel van de discussie hier is 'hoe denk je over abortus op een kindje dat bijná zou kunnen overleven'. Een kindje wat je al kunt voelen schoppen en wat zelfs al een band kan hebben met een mama die praat en zingt tegen haar bolle buikje..
Chubby schreef:Deel van de discussie hier is 'hoe denk je over abortus op een kindje dat bijná zou kunnen overleven'. Een kindje wat je al kunt voelen schoppen en wat zelfs al een band kan hebben met een mama die praat en zingt tegen haar bolle buikje..
_Ella_ schreef:Chubby schreef:Deel van de discussie hier is 'hoe denk je over abortus op een kindje dat bijná zou kunnen overleven'. Een kindje wat je al kunt voelen schoppen en wat zelfs al een band kan hebben met een mama die praat en zingt tegen haar bolle buikje..
Vaak zou zo'n kindje niet direct dood zijn na de geboorte (als het geboren zou worden op de dag van de abortus). Het zou huilen, je vinger vastpakken, en misschien zelfs een plasje doen. Het leeft dus echt, en het kan ook gewoon overleven, alleen nog wel met behulp van mama's buik.
Maar omdat het gedood wordt op een plaats waar het leven niet zichtbaar is (nog in de buik van de moeder) noemt men het geen moord.