Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:17

Je vent bellen en die meenemen en je hebt om half 4 een afspraak. Dat duurt misschien een uur. Ben je half 5 klaar, hoe laat kan je op je werk zijn dan?
Bel je baas en zeg dat je ivm doktersbezoek een half uur/uur later begint.

brendalevita

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:19

Ik denk dat er emontioneel veel meer bij komt kijken straks en dat je niet in staat bent te werken ,ziekmelden dus dan heb je even de tijd...

Charaz

tita schreef:
Erg egoistisch vind ik het..sterkte...maar jouw beslissing is laf jouw sex jouw verantwoording maar die neem je dus niet

Weet je wat ik egoistisch vind een kind wat je niet wilt toch laten komen! Wat nou geen verantwoording nemen? Dat doet ze toch juist!

Hawai

LifeSucks schreef:
Waarom voel ik een vijandige toon in je woorden Mindim?
Daar heb ik niet om gevraagd.
Ik ben hier niet om beschuldigd te worden.
Ben een volwassen vrouw en ik weet wie hier verantwoordelijk voor is.
Vind het jammer dat je zo reageerd.

Sorry als ik nu heel erg bot overkom, maar als "volwassen vrouw" zou je dan nu ook je verantwoording moeten nemen en er als eerste met je vriend over gaan praten. Persoonlijk vind ik het niet een beslissing van jou alleen want er zijn er 2 die hierover moeten beslissen. Ookal ben jij degene die het kind moet dragen en baren.
Was je nou 14-15 of 16 jaar dan zou het voor mij een ander verhaal zijn, maar kom op je bent 20 en bent niet voorzichtig geweest en wist wat er fout kon gaan. Dus heel hard gezegt moet je nu bloeien voor je eigen fout vind ik.
Er zijn genoeg andere mogelijkheden voor het kind als het eenmaal op de wereld is.
Misschien wil je vriend wel graag een kind, je kunt het ter adoptie aanbieden, misschien willen je eigen ouders je wel verlossen en het kind opvoeden enz enz.

Ook ik heb wel eens een klote situatie gehad met mijn ex-man. Ben toen ook met de pil gestopt omdat er toch geen sex meer was.
Na een hele periode ging het ineens een stuk beter en ja hoor we hadden onveilige sex.
Gelijk de volgende dag heb ik de huisarts gebeld en ben de morning after pil gaan halen en ben toen ook gelijk weer de pil gaan slikken.

Lees net dat je een afspraak hebt staan voor vanmiddag.
Bel je vriend en laat hem meegaan, daar heeft hij recht op.
Laatst bijgewerkt door Hawai op 02-03-10 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:20

tita schreef:
Paulien super verwoord helemaal mijn woorden

ts ik ben een van de weinige die vind dat je dus echt stom bezig geweest ben door te stoppen met de pil net alsof je zo macht kon uitoefenen op je vriend door deze situatie zit je met de gebakken peren.

De zwangerschap is niet gepland maar je was er wel bij...en ik weet zeker dat je er heus wel aan gedacht heb.
Ik ben zeker niet tegen abortus als er een goede reden is...jouw reden kan ik niet over oordelen maar mijn mening heb ik wel klaar.
Erg egoistisch vind ik het..sterkte...maar jouw beslissing is laf jouw sex jouw verantwoording maar die neem je dus niet

Die verantwoording neemt ze wel? Weet je wat onverantwoordelijk is? Het kind houden, wetende dat je er niet voor kan zorgen! Wat voor een toekomst heeft zo'n kind nou? Geeneen! Wellicht een idee om erover na te denken dat juist zo'n kind houden tegen beter weten in egoïstisch is.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:20

Ik heb zelf ook ooit een abortus gehad... Heb er tot op de dag van vandaag ook nog een probleem mee.. Heb inmiddels wel 3 gezonde kinderen... Maar dan denk ik, ik had er 4 kunnen hebben en wat zou het zijn geweest. Ik heb nu 2 zoons en een dochter...

Ik vind het heel moeilijk om je aan te moedigen. Ik snpl je situatie maar ik snap niet dat je als middentwintiger zo over een abortus kunt denken terwijl die zwangerschap je "eigen" schuld is...
Ik heb vroeger op school een film gezien over abortus van een 12 weken oud kindje... Ja kindje dat is het al... Het was verschrikkelijk om te zien. Ik zal niet in details treden...

Ik ben toen trouwens zwanger geraakt terwijl ik aan de pil was... en ik vergat en nooit...
mijn toenmalige vriend heeft mij laten zitten. alleen om het feit dat ik zwanger was. we kenden elkaar ook nog niet zo heel lang...

Ik vind het gedicht heel mooi... (ben even je naam kwijt) en herken alles wat erin staat... en het gaat nooit meer over...

Ts ik wens je in ieder geval veel sterkte...

Oja en als je vriend je lief is zou ik het vertellen... Zijn steun zal je nodig hebben, wat er ook gebeurd..

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:21

LifeSucks schreef:
Waarom voel ik een vijandige toon in je woorden Mindim?
Daar heb ik niet om gevraagd.
Ik ben hier niet om beschuldigd te worden.
Ben een volwassen vrouw en ik weet wie hier verantwoordelijk voor is.
Vind het jammer dat je zo reageerd.

LifeSucks, wat jou is overkomen is ellendig, maar je was er wel zelf bij.
Je kan je toch wel voorstellen dat anderen er meer moeite mee hebben dat je zomaar over leven of niet leven beslist?
Nu zit je in een stadium waarin je denkt de juiste beslissing genomen te hebben. Maar je ziet al aan verschillende berichtjes dat je in de loop van de tijd best anders zou kunnen gaan denken. Wat je ook gaat doen, het zou de keus van jou en je vriend moeten zijn. Een keus waarbij jullie jezelf over 60 jaar nog in de spiegel kunnen aankijken zonder spijt of verdriet.
Daarbij blijft altijd dat er mensen zijn die daar anders over denken en die zal je ook moeten respecteren.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:22

Ook ik vind het dubbel om te lezen. Dat heeft meer te maken met de afstand die je er van neemt. Alsof je niet praat over het afbreken van een leven. Al heb ik het vermoeden dat je dat meer doet om jezelf te beschermen. Persoonlijk zou ik het niet kunnen denk ik. Ik duim in ieder geval voor je mee dat je niet te laat bent, ik begrijp ook dat je er goed over nagedacht hebt. En het is per slot van rekening jouw eigen keuze.

TS, wat als er geen abortus meer gepleegd kan worden omdat je te laat bent? Hoe ga je daar dan mee om?

Ik zou in ieder geval vanmiddag heen gaan om te zorgen dat je het weet.....dan maar even mot op je werk.
Sterkte.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:23

Je hebt in ieder geval ingezien dat het door je eigen stomheid gebeurd is... hopelijk was dat dan een wijze les voor de toekomst. Verder veel sterkte gewenst met wat er ook zal gebeuren maar nog een punt waar je misschien nog niet aan gedacht hebt en wat wel belangrijk is... een abortus kan hebben/heeft psychisch zware gevolgen, misschien krijg je er ook pas over een paar jaar last van... en wat mij persoonlijk nog erger lijkt, sommige vrouwen kunnen daarna geen kinderen meer krijgen.

Ik kan goed begrijpen dat je het doet en zoiets moet ook iedereen voor zichzelf weten, ik zou het niet kunnen maar dat heeft alleen op mij betrekking en niet op de rest van de mensen op deze wereld. Het is jou goed recht om te doen en als je die behoefte voelt moet je het ook zéker doen!
Maar ik zou me nog wel even kundig maken over de eventuele gevolgen die je misschien de rest van je leven draagt (ik zeg niet dat dat iets moet veranderen aan je keuze maar als het eenmaal te laat is is het te laat...ik weet niet of je misschien over 10 jaar wél kinderen wil)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:23

Ben ik het niet met je eens, ik heb bewust voor mijn zoontje gekozen en er gaat zo onwijs veel tijd inzitten, nu doe ik dat allemaal met liefde, maar als je een kindje niet wilt?
Nee dan moet je er niet aan beginnen.

Loesje79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:29

Of je de juiste beslissing maakt kunnen wij allemaal niet beoordelen, behalve dat je zo snel mogelijk met je vriend moet praten. Die ruzie komt misschien wel omdat hij denkt dat jij iets voor hem verbergt. Het is net zoveel zijn kind als het jou kind is, dus je bent het verplicht hem te vertellen. Ik zou zeggen, doe het nu, je hebt er al te lang mee gewacht.

De rutgersstichting geeft je de mogelijkheid om anoniem te aborteren, dus ook zonder kennisgeving van je huisarts.

Of je te lang hebt gewacht weet je zelf het beste, wss wilde je het ook niet weten en heb je het gewoon ontkent. Dat is ook niet aan anderen op dit forum om te veroordelen.

Dan komt natuurlijk nog het punt dat veel mensen heel wisselend tegenover abortus staan, of door hun eigen ervaringen of door geloofs/levensovertuiging. alleen positieve opbouwende kritiek hoefde je met dit topic niet te verwachten. Persoonlijk ben ik voor de vrijheid om de keus te maken of wel of niet met kind verder wil, maar de vader moet daar ook een woord in hebben. Als een van beide het kind wil houden moet het blijven.
Ik was 23 toen ik zwanger werd van mijn oudste dochter, wij waren pas een half jaar bij elkaar en hij wilde wel abortus en ik vond dat we onze verantwoordelijkheid moesten nemen. Het was een zware tijd en we zijn een tijd uit elkaar geweest, maar inmiddels zijn we al ruim 6 jaar verder en hebben we twee dochters. Het leven met kinderen is anders zwaarder, maar ook zinvoller. Je weet waarvoor je het allemaal doet. Dit bedoel ik niet als waarde oordeel over jou beslissing. Dat is niet aan mij, die keus is voor jou en je vriend.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:38

ik vraag me ook af hoe ver je al niet bent
dit is waarschijnlijk geen klompje celletjes meer maar echt een kindje
een klein mensenleven wat jij zelf hebt laten groeien en gewoon niet hebt willen in zien dat hij in je zat

nu vraag ik me af waarom je niet eerder wakker bent geworden
ben je de laatste tijd zo waazig bezig geweest dat je maar half op de wereld bent geweest?
vond je het idee eerst wel leuk maar nu niet meer?
hoopte je dat je "probleem" van zelf op zou lossen door middel van een miskraam ofzo?

ik ben niet tegen abortus, zeker niet als er een goede redenatie achter zit maar dan liefst wel in een zo vroeg mogelijk stadium
ik ben bang dat jij al behoorlijk ver bent en dan heb ik er persoonlijk toch meer moeite mee
in jouw situatie vind ik ook dat je vriend er zeker ook van op de hoogte moet zijn

je hebt jezelf in deze situatie geplaatst en zou ook de verantwoordelijkheid kunnen nemen om het in ieder geval uit te dragen en dan af te staan
je hoeft er dan niet zelf voor te zorgen maar je hoeft ook geen mensenleventje te doden

ik hoop eigenlijk dat je een echo krijgt en die ook zelf moet zien zodat je weet wat er in jou lichaam aan het groeien is
dat je wel heel goed weet wat je doet als je het weg haalt
ik hoop ook dat je vriend daar bij mag zijn van jou
Laatst bijgewerkt door spatter op 02-03-10 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:39

Oke, als eerste zou ik het toch echt je vriend vertellen, dit is iets wat je niet bewust hebt gedaan. Hij heeft wel recht om het te weten en je weet ook niet hoe hij erover denkt, het blijft ook zijn kindje en daarom ook vind ik dat hij mee moet beslissen.
Dit is iets wat je samen moet oplossen.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:39

Ik had niet willen reageren...

Maar ik snap niet dat jullie zo kunnen oordelen over TS, sommige draven hier een beetje door, over verantwoording etc. Prima, maar TS heeft de keus al gemaakt, en neemt haar verantwoording op haar manier!!! Ik vraag me af wat jullie zelf zouden doen in haar situatie. Al zou ze het kind op de werled zetten, wat zou er dan mee gebeueren. Iemand riep, die liefde komt wel... Misschien wel, maar niet op de manier zoals het had moeten zijn! Ik ben ook een "ongelukje" en alhoewel mijn ouders heel erg van mij houden merk ik wel veel verschil tussen mij en mijn broer! Mijn broer was wel gepland en ik niet. Ik heb zoveel verwijten gehad dat ik er nog niet had mogen zijn want dan hadden ze dit gedaan, of zo gedaan... Nee, dat is fijn voor z'n kind!

TS, je hebt nog een pb-tje gekregen!

Vele sterkte vanmiddag!

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:44

@ TS Heb je je vriend al gevraagd mee te gaan vanmiddag?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:44

LifeSucks schreef:
Bedankt weer allemaal, voor al die verschillende reacties.
Ook de mensen die tegen abortus zijn, vind ik respectvol reageren, gelukkig :)

Ik weet dat het een levend iets is wat ik beeindig, maar ik wil zoals ik al eerder liet weten; er niet verder emotioneel mee verbonden raken.
Vandaar ook dat ik niet ga zoeken naar plaatjes van foettusen etc.
Ik weet dat er meer manieren zijn om met een situatie als deze om te gaan, maar ik kies voor abortus.
Ik wil geen kind wegdoen naar een ander, omdat ik het nu niet wil en kan, dat gun ik het kind niet.
En mijzelf ook niet.
Daarom is het beter om dit nu af te breken.

Nou, heb net eindelijk de dokters assistente kunnen bereiken, heb het verteld maar ik kan morgen!!!! pas terecht!!!
Is dat nou belachelijk of niet?

Kan ik niks anders proberen?
Pfff....

Mijn advies: http://www.casa.nl :) Daar ben ik geweest in Den Haag.. Super lieve mensen daar, super geduldig.. :(:)

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:45

ik persoonlijk ben heel erg tegen abortus zodra het hartje klopt.
ik vindt dat ze het eigelijk moeten verbieden met uitzonderingen zoals:
als je bv verkracht bent en dan zwanger wordt.
maar dat is mijn mening.
ik ken verschillende mensen die abortus hebben gepleegt en de 1 was er heel cool onder en de ander loopt naar jaren nog steeds eraan te denken en met veel spijt.
met bv de datums dat het kind geboren had moeten worden en dan bv 1 jaar zou zijn geweest en dan 10 jaar zou zijn geweest blijft bij redelijk wat mensen hangen

TS. ik zou het wel verstandig vinden om dit met je vriend te bespreken of er nu wel of geen ruzie van te voren is geweest.
zowel jij maar ook hij heeft iets te zeggen.
ik vindt dat jullie samen naar de dokter moeten gaan en samen moeten beslissen of er wel of niet abortus komt.
sommige zullen misschien denken mijn lichaam mijn keus.
NEE het is jou lichaam maar elkaars keuze het gaat wel om een levent wezen en niet om een pak papier.
ik zeg altijd zo jij hebt je benen wijd gegooit en hij stopte het erin dus is het de verantwoorlijkheid van beide.
veel sterkte TS en sucses met jullie keuze maar hoop dat je wel je vriend er meteen bij betrekt hij heeft immers ook iets te zeggen erover ook bij het dokters bezoek.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:47

Pfff, moeilijke situatie hoor.

Je bent je in ieder geval bewust van je fouten, maar ik vind dat je ook wel meer rekening mag houden met je vriend. Hij weet van niets en hij is ook verantwoordelijk voor dit leven wat nu in je groeit. Heeft hij dan helemaal geen zeggenschap? :? Ik zou dit op z'n minst bespreken.
Dat vind ik persoonlijk echt heel erg kwalijk :o en laat ook wel zien dat er iets niet goed zit in jullie relatie imo. Als ik je vriend was had ik je dit in ieder geval nooit vergeven, maar dat is voor iedereen verschillend :)

Dat TS voor abortus kiest vind ik bewonderenswaardig. Het is uit belang voor het kindje gekozen, al is het niet slim wat er gebeurd is.
Ik hoop voor jou dat het nog kan, maar je bent er inderdaad wel heel erg laat bij. Als het mogelijk al vanaf november in je groeit, is er dan echt geen lichtje gaan branden?

Ik hoop dat je voortaan beter oplet en niet meer zo laks omspringt met voorbehoedsmiddelen :) sterkte!

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:49

Dappere beslissing TS , lijkt me echt heel moeilijk. Maar voor een kind zorgen waar je nu helemaal niet toe is staat bent gaat ook niet. Sommige mensen mogen zich wel een beetje rustig houden zeg.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:50

LifeSucks schreef:
BraveSpots:
Geen idee, ik denk november/ December.
Abortus mag tm 25 weken heb ik gelezen.

Ik mag allesinds hopen dat je zo goed bij je verstand bent om het kindje niet te laten verwijderen als je op 25weken zit. Ik zou trouwens al niet begrijpen waar die wetgeving vandaan komt (in België is het max 14weken), een kind van 25weken is gewoon levensvatbaar. Er zijn zelfs kinderen die met 23/24 weken geboren worden en overleven. Minderheid, ja, maar er zijn er wel. Zelfs een enkeling heeft de 22weken overleefd.

Begrijp me niet verkeerd. Ik ben niet voor of niet tegen abortus en ik begrijp heel erg goed je keuze. De situatie is er niet naar en je kan het kindje niet de beste levenskansen bieden. Maar ga er alsjeblieft ook niet te licht over, en weet wat er in je lichaam gaande is.

Gianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:51

Lieve LifeSucks,
Voor mij is dit heel moeilijk, moeilijk omdat zo dubbel is.. :(:)
Er zijn zoveel mensen op de wereld die dolgraag een kindje willen, maar geen kinderen kunnen krijgen. Door een fout van een dokter heb ik nog maar een hele kleine kans om zwanger te raken en ik wil dolgraag kinderen.

En dan lees ik dat mensen abortus laten plegen dan is het voor mij heel moeilijk. Mijn broer en zijn vriendin hebben het ook gedaan, ze vertelde het nadat ze het hadden gedaan.
Weet je wat ik dacht? "ooh wat had ik graag dat kindje een leven gegeven"

Dus ik vindt het moeilijk, heel moeilijk.

Welke beslissing je ook neemt, sterkte!

PS alsjeblieft altijd de pil slikken, trek er een les uit..

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:51

Ik kan alleen maar hopen dat je het kindje uiteindelijk toch nog houd.
En als je toch je besluit doorzet vind ik wel dat je ook principieel genoeg moet zijn om te weten wat er gaande is en wat je eigenlijk doet, dus kijk dan ook naar de echo, zoek dan ook uit op wat voor manier je kindje geaborteerd wordt. Anders loop je weg voor de realiteit.

Verder succes met je keuze.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:52

Jammer dat er zo heftig gereageerd wordt. Er betaat ook en test welke aangeeft hoe ver je al bent, is dat niet iets voor jou?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:52

Citaat:
In Nederland is abortus provocatus onder bepaalde voorwaarden toegestaan tot de foetus levensvatbaar is buiten het moederlichaam. Dit wordt door de Nederlandse overheid op basis van de huidige stand van de wetenschap geïnterpreteerd als een zwangerschapsduur van 24 weken gerekend vanaf de bevruchting. Volgens de overheid houden Nederlandse artsen veelal een veiligheidsmarge aan omdat ze er zeker van willen zijn binnen de termijn te blijven, waardoor in de praktijk veelal een termijn wordt aangehouden van 22 weken en enkele dagen na de bevruchting.

http://www.wikipedia.org

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:54

suusje26 schreef:
Kaja schreef:
Maar goed, wat zou je doen als je vriend besluit dat hij ZIJN kind wel wil?
Dat hij de zorg en de liefde op hem neemt?
Want dat is in mijn ogen ook nog een optie...

Maar nog altijd HAAR lichaam! Misschien kan TS op emotioneel vlak het niet aan om een kind op de wereld te zetten! Ze geeft zelf aan dat ze last heeft gehad van depressie en burn-out...

Gatver. Dit vind ik altijd zo´n misselijk makkelijke reactie! De vader heeft toch ook een keuze! Die moet toch minstens ook iets kunnen zeggen en iets te kiezen hebben?

Anyway, ik vind het ook heel makkelijk om mensen met een duidelijk andere mening zo af te branden. Niet iedereen hoeft hier begrip voor te hebben. De manier waarop het wordt gezegd is wellicht niet zo genuanceerd, maar zachte heelmeesters...
Ik begrijp TS, ik zou zelf deze keuze niet maken maar ik begrijp het wel. Ik duim dan ook voor je dat het niet te laat is.