Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LifeSucks schreef:Waarom voel ik een vijandige toon in je woorden Mindim?
Daar heb ik niet om gevraagd.
Ik ben hier niet om beschuldigd te worden.
Ben een volwassen vrouw en ik weet wie hier verantwoordelijk voor is.
Vind het jammer dat je zo reageerd.
tita schreef:Paulien super verwoord helemaal mijn woorden
ts ik ben een van de weinige die vind dat je dus echt stom bezig geweest ben door te stoppen met de pil net alsof je zo macht kon uitoefenen op je vriend door deze situatie zit je met de gebakken peren.
De zwangerschap is niet gepland maar je was er wel bij...en ik weet zeker dat je er heus wel aan gedacht heb.
Ik ben zeker niet tegen abortus als er een goede reden is...jouw reden kan ik niet over oordelen maar mijn mening heb ik wel klaar.
Erg egoistisch vind ik het..sterkte...maar jouw beslissing is laf jouw sex jouw verantwoording maar die neem je dus niet
LifeSucks schreef:Waarom voel ik een vijandige toon in je woorden Mindim?
Daar heb ik niet om gevraagd.
Ik ben hier niet om beschuldigd te worden.
Ben een volwassen vrouw en ik weet wie hier verantwoordelijk voor is.
Vind het jammer dat je zo reageerd.
LifeSucks schreef:Bedankt weer allemaal, voor al die verschillende reacties.
Ook de mensen die tegen abortus zijn, vind ik respectvol reageren, gelukkig![]()
Ik weet dat het een levend iets is wat ik beeindig, maar ik wil zoals ik al eerder liet weten; er niet verder emotioneel mee verbonden raken.
Vandaar ook dat ik niet ga zoeken naar plaatjes van foettusen etc.
Ik weet dat er meer manieren zijn om met een situatie als deze om te gaan, maar ik kies voor abortus.
Ik wil geen kind wegdoen naar een ander, omdat ik het nu niet wil en kan, dat gun ik het kind niet.
En mijzelf ook niet.
Daarom is het beter om dit nu af te breken.
Nou, heb net eindelijk de dokters assistente kunnen bereiken, heb het verteld maar ik kan morgen!!!! pas terecht!!!
Is dat nou belachelijk of niet?
Kan ik niks anders proberen?
Pfff....
LifeSucks schreef:BraveSpots:
Geen idee, ik denk november/ December.
Abortus mag tm 25 weken heb ik gelezen.
Citaat:In Nederland is abortus provocatus onder bepaalde voorwaarden toegestaan tot de foetus levensvatbaar is buiten het moederlichaam. Dit wordt door de Nederlandse overheid op basis van de huidige stand van de wetenschap geïnterpreteerd als een zwangerschapsduur van 24 weken gerekend vanaf de bevruchting. Volgens de overheid houden Nederlandse artsen veelal een veiligheidsmarge aan omdat ze er zeker van willen zijn binnen de termijn te blijven, waardoor in de praktijk veelal een termijn wordt aangehouden van 22 weken en enkele dagen na de bevruchting.
suusje26 schreef:Kaja schreef:Maar goed, wat zou je doen als je vriend besluit dat hij ZIJN kind wel wil?
Dat hij de zorg en de liefde op hem neemt?
Want dat is in mijn ogen ook nog een optie...
Maar nog altijd HAAR lichaam! Misschien kan TS op emotioneel vlak het niet aan om een kind op de wereld te zetten! Ze geeft zelf aan dat ze last heeft gehad van depressie en burn-out...