Leven met een Spastische darm deel 2.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Leven met een Spastische darm deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:13

Jeetje wat heftig Nanne, ik snap dat je wilt dat er snel wat aan gedaan word...

Ik moet het echt afkloppen, mn ontlasting is de laatste tijd redelijk normaal, moet 2x per dag naar de WC, dus dat is al een stuk beter dan 5x per dag rennen of helemaal niet kunnen ;) En misselijk ben ik bij vlagen... Zoals nu dan, omdat ik gister heel vet heb gegeten (braadworst en opgebakken aardappels), maar eerst was ik het elke dag, de hele dag door. Nu denk ik 3 dagen per week, dus ook dat is een vooruitgang. Maar zodra ik ergens heel erg tegenop zie, komt alles weer in protest.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:15

ik snap wat je bedoelt, maar zoals andere wat zeggen doe ik ook.
Je moet voor 75 a 80 % rekening houden dat er echt niets aan te doen is.
Kweek geen valse hoop, je krijgt waarschijnlijk te horen dat je je eet patroon en levens patroon moet aanpassen.
En als het echt pds is dan zal een mdl arts er ook vrij weinig aan kunnen doen

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:26

Ik snap wat je bedoelt ivy_power.. :j

Maar omdat ik mijn eetpatroon ed al heb omgegooid en het alleen maar verergert wil de HA toch alles na laten kijken, zeker omdat Crohn in de familie zit.

Vinden ze niks moet ik er maar gewoon mee leren leven maar dan heb ik er voor mijn gevoel iig van alles aan gedaan.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:10

Maar er mee leren leven vind ik niet zo makkelijk. Ik heb bijna al mijn hele leven maagproblemen en nu zo'n 4 jaar darmproblemen, en er mee leren leven lukt mij niet. De afgelopen 1,5 week gaat het echt heel erg slecht. Ik heb zelfs krampen van mijn darmen waar ik normaal gesproken bijna nooit last van heb. Ik ben continu kotsmisselijk. Vanmorgen toen ik opstond bukte ik om wat eten in het voerbakje van mijn cavia's te gooien en liep zo een deel van mijn maaginhoud mijn neus in. Nou daar word je niet vrolijk van. Helaas heb ik nu een afspraak die ik al een keer verzet had ivm ziekte, dus ik moet nu wel. Net in de trein en in de bus zitten hopen dat ik alles binnen kon houden.

Ik heb nog even een vies vraagje. Op de momenten dat ik last van maag en darmen heb is mijn ontlasting echt heel erg licht van kleur. Hebben jullie daar ook last van en weet iemand waar dit aan ligt?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:18

Dat heb ik ook vaak Flosje, dat het zo licht van kleur is. Ik vraag me ook af hoe dat komt... Heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht, maar het valt me wel op. Toevallig had ik het afgelopen 2 dagen, dat het weer zo licht was, maar verder wel redelijk normaal (geen super dunne of hele harde ontlasting).

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:28

nou ik voel mij op het moment weer verschrikkelijk beroerd,.
afgelopen weekeind toch een beetje te enthousiast geweest met vette dingen...
bah

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:10

sterkte ivy... ik ben op dit moment verschrikkelijk moe.. Ben bang dat er mss een andere reden achter zit.. maar als ik naar mijn dokter ga krijg ik alleen maar te horen dat het mijn darmen zijn.. beetje een afknapper.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:44

kan wel zo zijn hoor.
nu ik weer zo'n last heb, ben ik ook weer ontzettend moe

de tip die ik je kan geven, en die mij er ook doorheen helpt voor een groot deel
is davitamon extra energie :)
en als je het een paar dagen slikt, merk je al echt verschil !

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 19:13

Nou, ik heb vandaag bloed geprikt om mezelf te laten testen op BSE en coeliakie.. Mijn parasietenmonsters kunnen ook vandaag of morgen op de bus..

Over een week weet ik dus meer.. Ik hoop dat ze wat vinden maar ben bang van niet.. :\

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:47

goede tip van de davitamon, ik kan wel wat extra energie gebruiken! Ga het morgen gelijk halen!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:58

ja het werkt echt!
zodra ik ermee stopt, dan merk ik echt verschil!
ergens geeft het ook ergens rust in mijn buik

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:24

Ik krijg alleen maar meer maag- en darmproblemen van de Davitamon. Ik ga het volgende week nog een keer proberen, maar de vorige keer ging het niet echt goed.

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 09:23

Meiden, ik ben gister naar een arts geweest die iets met chinese geneeskunde doet.
Ik heb een verslag getypt voor in het HK topic, maar het kan ook wel even hierheen.

Ik wordt voornamelijk behandeld op drie punten: buikproblemen (PDS dus), rugproblemen en kou in mijn lichaam. Waarschijnlijk hangt dit allemaal 'gewoon' samen.

Manon_V schreef:
Zo meiden.. hier komt mijn verslag :P

We zijn begonnen met ooracupunctuur. Daarvoor ging mijn arts eerst allemaal zwaaien met rare glaasjes (met een kleur) en een soort stokje. Op die manier bepaalde hij de plaats van de naaldjes.
Na een tijdje vroeg ie de last van mijn buik vooral bovenin zat. Dat is normaal niet zo, maar gister toevallig had ik heeel erge buikkramp voor ik naar school ging, en die zat erg hoog.
Naja toen ging ie naaldjes zetten... Amaii dat deed pijn -O- . Zoals ik al zei, alsof ze gaatjes in je oren schieten maar dan op heeel gevoelige plekken. Dat prikken maakt ook een heel hard geluid dus versterkt het effect ook nog eens.. :P
Hij wilde er in elk oor 4 naaldjes inzetten, maar bij de 3e werd het mij allemaal een beetje te veel dus toen is ie gestopt.

Daarna ging ie iets doen met warmte. Net onder mijn knieen plakte hij soort staafjes vast die langzaam opbrandden. Als het pijn ging doen (te warm werd) haalde hij ze eraf, tot ik op elke knie 3 staafjes had gehad.
Terwijl die staafjes op mijn knieen zaten, ging hij met een iets groter stokje iets bij mijn navel doen. Nou dat was lekker :D
Net alsof je een warme pittenzak op je buik hebt, maar dan werkt het langer!

Toen dat klaar was moest ik op mijn buik gaan liggen en ging ie mijn rug losmaken. Geloof me.. dat was echt verre van een pretje :=
Die massage techniek die hij gebruikte voelde niet pijnlijk, maar wel rot. Het kietelde ook op bepaalde plekken heeeel erg, dus kon amper stil blijven liggen :')
Hij heeft ook nog een wervel op zn plek geduwd, moet zeggen dat dat bij een fysio toch iets prettiger voelt.

Nu had hij bijna alles gedaan, behalve cupping, maar dat was vandaag niet nodig.
Daarom gingen we verder met iets van ademhaling waardoor hij positieve energie naar mij stuurt.
Dat is echt een hele vreemde ervaring. Ik snapte echt niet wat me overkwam en nog steeds voel ik me een beetje raar!
Hij legde zijn handen op mijn buik en rug en ging dan heel rustig ademhalen.
In het begin stond ik vooral te lachen, omdat je gewoon niet weet wat je moet doen en je lichaam snapt er ook niks van.
Maar toen ik rustiger werd en het meer over me heen liet komen, ging ik ineens allemaal heen en waar bewegen! :oo
Ik viel half voorover, waardoor ik een stap bij moest zetten, en op een gegeven moment stond ik rondjes te draaien (terwijl mijn voeten stil bleven staan he). Zo raar, mijn vriend zat daar ook echt even heeel vreemd van te kijken :+
Maargoed, alsof dit nog niet genoeg was, legde mijn arts zijn handen rond mijn linker elleboog.
Na een tijdje ging mijn hand tintelen.. :P echt ik snapte er helemaal niks van!
Toen stopt hij en zag ik dat mijn vingers helemaal opzwelden, ik was echt suuperblij daarmee! Er kwam serieus warmte in mijn handen! :D *\o/*

Ik ging weg en gaf mijn arts een hand zei ie tegen mijn vriend: 'Zo ze heeft gewoon warme handen!', haha, tja het was echt zo!

Heb me echt heel raar gevoeld, en eigenlijk nog steeds wel..
Heb ook erg slecht geslapen omdat mijn oren zo ongeloofelijk veel pijn doen, kon eigenlijk alleen maar op mijn rug liggen. Heb nu ook behoorlijk rugpijn.

Volgende week weer terug,maar dan geen acupunctuur. Alleen ademhaling en misschien nog een deel van de behandeling.
Over twee weken weer acupunctuur, zie er nu al tegenop.

Maar ik heb wel het idee dat het helpt!

Wat ik trouwens was vergeten te melden.
Ik moet van mijn arts nu probiotica bij gaan slikken.
Van Orthica.
En vitaminen moet ik dan volledig aan de kant laten staan..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 09:29

Zo, wat een ervaring zeg! Hopelijk helpt het allemaal! Misschien dat ik dan ook eens aan acupunctuur ga denken...

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 10:50

Zo, zeker een hele ervaring. Ik ben benieuwd hoe je je over een paar dagen voelt. Toch bizar dat een paar naaldjes kunnen helpen bij dingen.

Ik kan ook bijna niet wachten tot maandag dan heb ik een acupunctuur afspraak. Aan de andere kant zie ik er ook wel weer tegen op, omdat de eerste keer heel erg heftig kan zijn (vooral emotioneel). Een collega van mijn moeder heeft tijdens de eerste sessie onwijs moeten huilen.

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:01

Jaa ik blijf het raar vinden dat je met naadljes beter kan worden.

Maar ik had ook het idee dat ik emotioneel werd, heb het alleen erg ingehouden :=

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:36

ik heb al een keer accunpuntuur gehad, voor mijn voet.
maar heeft niets geholpen...
en ik heb er ook nog onwijze angst van overgehouden.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 20:18

was het zo heftig dan?

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:47

hoi allemaal
een tijdje niets van met laten horen
maar ik een woord het gaat but met me
het is al weer twee weken raak
de buikpijn en de vermoeidheid slaan me om de oren |(
ik kan gewoon mijn werk bijna niet normaal meer doen
ik lig bijna de halve dag op de bank of op mijn bed :Z
heeft er iemand nog een tip wat helpt
ik word die pillen slikken tegen de pijn zat :( :(

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:48

Nagano, als je last hebt van je darmen kan je beter geen pijnstillers slikken, dat is alleen maar slechter voor je darmen.
Vervelend is dan alleen wel dat je door de pijn heen moet..
Beterschap iig, hopelijk is het snel over :(:)

joyce2 schreef:
was het zo heftig dan?

Het wordt naar mijn idee alleen maar heftiger, heb nog steeds pijn aan mijn linkeroor en heel erge stemmingswisselingen. Het ene moment kan ik keihard in huilen uitbarsten en het andere moment voel ik me weer goed :?
En op het moment zelf tjah, er komt ineens zoveel onbekends over je heen, dat je lichaam niet meer weet hoe het moet reageren. Mijn arts zei ook dat er maar zat mensen zijn die uit het niets gaan huilen tijdens de behandeling :=

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:57

@manon v
bedankt ik heb nu een zort plijster gehad om de pijn te bestrijden
dan hoef ik niet zo van die pillen te slikken meer
heb de plijster nu zo.n 5 uur op en ik merk al dat hij gaat werken
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 16:03

Huh wat voor plijster is dat? :D
Plak je die dan gewoon op je buik?

Annemariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 17:13

Interessant topic dit. Ik zit al jaren te kwakkelen met mijn darmen. Krampen, duizeligheid, flauwvallen door buikpijn etc.
Ik ben naar de dokter geweest, maar die kon alleen zeggen dat mijn bloeddruk (te) erg laag is. Zelf dacht hij dat ik een tekort aan vitamines etc had. Maandag krijg ik uitslag van mijn bloed prikken...
Wat me verder erg opvalt: mijn ontlasting (sorry, vies praat haha) is altijd weer anders en bij vet eten heb ik minimaal 2 dagen last van krampen, winderigheid en erg rare ontlasting... Rara, wat is dat...

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 17:44

nee
ik moet hem op mijn arm plakken en hem een week laten zitten
er zit 5 mg morfine in dat word elk uur in mijn lichaam op genomen
het werkt wel heb ik al gemerkt
Manon_V schreef:
Huh wat voor plijster is dat? :D
Plak je die dan gewoon op je buik?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 18:53

klinkt heftig, morfine...