Clinique Make-Up

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amber18

Re: Clinique Make-Up

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:24

Aha, okay! Ik heb daar wel eens een proefje van gehad, idd erg fijne, lichte gelachtige creme. Erg prettig in de zomer vooral lijkt me. Alleen wel jammer dat er geen spf inzit. En ik vind het zelf ook wel prettig nu om toch iets met anti age-werking te gebruiken; ben 26 en merk dat de allereerste verouderingsverschijnselen toch beginnen, hele fijne lijntjes en iets minder stevige huid. Stelt nog niet veel voor, maar toch.. Vind het wel fijn daar nu al wat voor te smeren! Zijn er ook mensen die de Superdefense of Youth surge gebruiken?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:25

Ik gebruik de superdefense en vind 'm erg fijn :)
Heb alleen niet vaak het geduld om al die stappen te doorlopen :o

amber18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:03

Haha, zoveel tijd kost het nou toch ook weer niet die drie stappen? ;)
Maar goed om te horen dat jij tevreden bent over de Superdefense Heino! Ik denk ook dat ik die ga nemen, de Youth surge is meer voor vrouwen in de dertig begreep ik en daarbij is hij ook ietsje duurder.

Zien jullie ook zo´n verbetering in je huid sinds jullie Clinique gebruiken? Ik deed net mijn avondritueel met de 3 stappen en verbaasde me over hoe mooi mijn huid er nu uitziet toen ik in de spiegel keek! Echt zoveel beter dan hiervoor.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:34

Nee maar tis zo'n gedoe iedere dag :P Dus doe meestal enkel de zeep en de dagcreme, en af en toe die 7days scrub :)
Ik zie wel verbetering ja, veel minder puistjes enzo :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:26

Hmm ik heb zo'n proefpakketje van de Pore Minimizer gehad, maar die doet niet zo veel bij mij. Of mn poriën waren al klein genoeg :P

Heb ipv de 7days scrub vandaag de "gewone" scrub eens gekocht. Man die voel je! Vind dat mentholgeurtje wel lekker :o

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:05

Dat 3 stappen systeem heb ik meestal geen zin in, ik gebruik 1x per dag de liquid facial soap extra mild (stap 1), en dan 2x per dag de dramaticallydifferent lotion (stap 3), of bij een droog gezicht; de moisture surge. Daaroverheen overdag de superdefense. Verder voor mn ogen: de all about eyes rich, en als make-up remover de take the day off, de paarse.

Ik vind dat mijn huid er echt op vooruit is gegaan sinds ik clinique gebruik (op la prairie na, maar die vind ik dus echt véééél te duur, en die koop ik dus niet meer).

Weet er trouwens nog iemand waar de clinique in de aanbieding is? Alles begint een beetje op te raken :o ...

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:13

Ik gebruik sinds kort ook Clinique en ben er tot nu toe zeer tevreden over! :j Ik gebruik als dagcrème de 'Superdefense' en als foundation heb ik de 'Even better'. Deze dekt mooi en blijft toch zeer natuurlijk. Een vriendin van me reageerde overlaatst compleet verstomd toen ik haar vertelde dat ik foundation gebruik. Je ziet het dus blijkbaar echt niet, mooi compliment, niet? :)

Vraagje voor degenen die de oogcrème 'All about eyes' gebruiken: smeren jullie dat op eventuele wallen? Of echt alleen op de uithoeken van je ogen (daar waar ooit kraaienpootjes zullen ontstaan)? Merk je iets van dat spul?
Want tot nu toe smeer ik mijn oogcontouren gewoon in met dagcrème, maar ik weet eigenlijk niet of dat wel 'goed' is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 09:30

September schreef:
In de make-up van Clinique zit een zuur dat je huid verdunt. (vitamine A zuur)
Daarom lijkt het in eerste instantie alsof het je huid mooier maakt (uitdroging) maar de waarheid is anders.
Het verouderd door de verdunning en je zal dus eerder rimpels en andere narigheden aan je huid krijgen.

Hier is onderzoek naar gedaan door scheikundigen...
Ingrediënten kun je ook terug vinden op de INCI lijst (internationale naamgeving cosmetische ingredienten). ;)

Ikzelf gebruik make-up van Pupa. Daar zit geen zuur oid in.. Alleen natuurlijke ingrediënten.

is dat echt...?
interessant, want daar zitten we niet op te wachten natuurlijk...!

Ik heb vrij veel van clinique, krijg altijd van die proefjes van mijn tante...
Heb ook de dramatically moisturizing lotion oid hier staan, en die gebruik ik echt graag :j En ook idd, die ' all about the eyes' is erg prettig, voor op m'n walletjes. Het lijkt er iets minder door, en 't vult mijn porien een beetje op, waardoor concealer veel beter pakt als ik dat erover heen doe
Make-up heb ik van clinique veel dus, maar vind ik niet zo goed als bv. dior en yves saint laurens. Gebruik het dus ook niet onwijs vaak... Zijn ook geen poeders en foundation oid, meer lippenstift, mascara, oogschaduw, blush etc. :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:23

Ach, overal zit wel wat in...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:39

Dat is waar, daarom probeer ik qua gezichtverzorging altijd hetgene te nemen waar zo min mogelijk in zit, ik wil er over 10 jaar echt niet uit zien als een verschrompelde trol :')

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:53

Ik las net dat je dezelfde als mij hebt. Heb ook de superbalanced :) Vind hem heel fijn in gebruik, hij blijft netjes op zitten en geeft inderdaad niet het effect dat je net geschilderd bent. Ook geen lijnen ofzo bij de oren (vind ik echt verschrikkelijk lelijk :P). Ik dacht in het begin wel dat ik niet zo lang zou doen met het 'kleine' potje, maar ik heb hem ondertussen al best lang hoor. Je moet er helemaal niet zo veel van gebruiken.

Ik lees veel reacties over het 3-stappenplan. Omdat ik sinds kort wel eens last heb van puistjes (nooit gehad, moet je dan op je 20e krijgen ;) ) heb ik de anti blemish lijn. Mijn huid is er mooi egaal door zonder dat deze uitdroogt.

Verder heb ik eigenlijk ook de rest van mijn make-up van Clinique, alleen maar positief. Heb nu pas ook de smokey eyes van Bourjois gekocht, deze vind ik dan ook weer heel fijn en blijft netjes zitten, ook na een nachtje stappen! Ga in het vervolg meer oogschaduw van Bourjois kopen, is toch net iets goedkoper..

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:19

Precious20 schreef:
Vraagje voor degenen die de oogcrème 'All about eyes' gebruiken: smeren jullie dat op eventuele wallen? Of echt alleen op de uithoeken van je ogen (daar waar ooit kraaienpootjes zullen ontstaan)? Merk je iets van dat spul?
Want tot nu toe smeer ik mijn oogcontouren gewoon in met dagcrème, maar ik weet eigenlijk niet of dat wel 'goed' is.

Ik smeer het zegmaar waar je ook je oogschaduw op doet. Ik gebruik het omdat ik anders eczeem/zeer droge huid krijg, en dat krijg ik met de all about eyes nog wel, maar wel in mindere mate. Je kan je ''ogen'' ook gewoon insmeren met dagcreme, dat moet geen probleem zijn. Een potje all about eyes kost volgens mij 36€, en als ik niet zo'n last zou hebben van eczeem, zou ik er ook gewoon dagcreme op doen.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 18:29

September schreef:
In de make-up van Clinique zit een zuur dat je huid verdunt. (vitamine A zuur)
Daarom lijkt het in eerste instantie alsof het je huid mooier maakt (uitdroging) maar de waarheid is anders.
Het verouderd door de verdunning en je zal dus eerder rimpels en andere narigheden aan je huid krijgen.

Hier is onderzoek naar gedaan door scheikundigen...
Ingrediënten kun je ook terug vinden op de INCI lijst (internationale naamgeving cosmetische ingredienten). ;)

Ikzelf gebruik make-up van Pupa. Daar zit geen zuur oid in.. Alleen natuurlijke ingrediënten.

September, kan je dat artikel hier even linken aub? :)

Ik heb nl. net zitten googlen op 'vitamine A-zuur' en ik ben daar een aantal synoniemen tegengekomen. Onder andere: tretinoïne en in het Engels wordt dit dan: Retinoic acid oftewel afgekort: Retin-A.

Retin-A wordt door dermatologen voorgeschreven om acné te bestrijden. Het wordt dan onverdund rechtstreeks op de huid aangebracht. Retin-A kan een gevoelige huid overmatige prikkelen waardoor de behandeling stop moet worden gezet.

Ik heb de ingrediënten-lijst van een clinique foundation (de 'Even better') er even bij genomen:

Water, Methyl Trimethicone, Phenyl Trimethicone, Dimethicone, Triethylhexanoin, Butylene Glycol, Trimethylsiloxysilicate, PEG-10 Dimethicone, Lauryl PEG-9 Polydimethylsiloxyethyl Dimethicone, Octyldodecyl Neopentanoate, Citrus Grandis (Grapefruit) Peel Extract, Betula Alba (Birch) Bark Extract, Citrus Jabara Peel Extract, Saccharomyces Lysate Extract, Trametes Versicolor Extract, Astrocaryum Murumuru Seed Butter, Sodium Mannose Phosphate, Glycerin, Sodium Myristoyl Sarcosinate, Methicone, Polyglyceryl-6 Polyricinoleate, Disteardimonium Hectorite, Dimethicone Crosspolymer-3, Isopropyl Titanium Triisostearate, Lecithin, Laureth-7, Tocopheryl Acetate, Magnesium Ascorbyl Phosphate, Dimethicone/PEG-10/15 Crosspolymer, Alumina, Sodium Chloride, Tetrahexyldecyl Ascorbate, Disodium EDTA, Phenoxyethanol, Polyaminopropyl Biguanide. [+/- Titanium Dioxide (CI 77891), Iron Oxides (CI 77491, CI 77492, CI 77499), Mica, Bismuth Oxychloride (CI 77163)]

Ik zie hier nergens iets vermeld staan van Retin-A. :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 19:20

Retin A is niet perse hetgeen wat gebruikt wordt, het staat vaak vermeld als een of ander fruitzuur of melkzuur en die staan er tussen, Naast de AHA (zo noem je die zuren) zitten er ook BHA's in, dat zie je onder meer bij dat Bark Extract, dat is weer een ander naampje voor salicylzuur.

Zowel AHA als BHA staan erom bekend huidlagen van de huid los te weken, waardoor het inderdaad kan lijken alsof het je huid mooier maakt. Toch zijn de hoeveelheden die erin zitten nooit schrikbarend, en zolang je je make up netjes verwijdert 's avonds en geen dikke plamuurlagen opsmeert kan het echt geen kwaad. Sterker nog, niks mis met AHA en BHA, als je het maar met mate gebruikt (maar voor wat geldt dat niet tegenwoordig ;) )

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 19:29

Ahzo, bedankt voor de opheldering! :)

Mag ik daar dan ook besluiten dat eigenlijk geen enkele make-up 'veilig' is? Want in Dior, Chanel, Lancaster of de wat goedkopere merken zoals Nivea en Yves Rocher bevatten immers ook AHA en BHA?

Heeft iemand trouwens de ingrediëntenlijst van een dagcrème van Clinique? Kan het niet vinden op inet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 19:56

Nee dat mag je zeker niet besluiten! Dan doe je jezelf echt tekort. Wij hebben als EU land het voordeel dat er strenge eisen gesteld worden aan cosmetica en dus kan je er vanuit gaan dat zolang je je make up hier in NL koopt, je make up veilige producten zijn. Die AHA en BHA is overigens ook zeker niet per definitie onveilig!! En nogmaals, bij normaal gebruik...

Hoe kom je erbij dat die andere merken ook AHA en BHA in hun make up hebben?

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 20:21

Hoe ik erbij kom dat die andere merken ook AHA en BHA bevatten?

Simpel, ik heb mijn moeders cosmetica (Dior en Lancaster) er even bij genomen en daar zit o.a. ook Bark Extract (salicylzuur) in. Maar dat is mss wel een te eenvoudige conclusie? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:16

Ja dat denk ik wel, dat er BHA inzit wil niet zeggen dat er AHA inzit en vice versa. En verder had ik alles al gezegd in mn andere antwoord :P Als je het echt belangrijk vindt kun je natuurlijk ook altijd even naar de verpakking vragen :)

En ik kan je het boek van Paula Begoun aanraden, zo te lezen vind je dit soort zaken wel interessant :)

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:39

Gebruikt hier iemand van de anti-blemish solutions de spot treatment gel? Zo ja, hoe bevalt dat?

Ik heb hier een proefje van, laatst gebruikt op een beginnende pukkel, resultaat: m'n huid kapot (vel af, en echt wond!!!) waar de gel heeft gezeten. Ben in de winkel gaan navragen, maar heb het juist gebruikt. Gebruik verder alleen maar clinique producten en heb nog nooit ergens last van gehad.

amber18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:50

Ik heb de Anti blemish spot treatment gel wel eens gehad en was net van plan hem weer aan te schaffen, had er geen problemen mee met kapotte huid oid.

Heb proefjes gehaald van de 7 day scrub en de Exfoliating scrub. Gisteravond de laatste geprobeerd en vond hem heel erg fijn: werkt erg goed en is een fijne dikke creme met lekkere mentholgeur. Prima voor de zomer.

Bij mijn Sephora krijg ik de laatste weken steeds 15% korting (is normaal dacht ik standaard 10%), dus daar zou je eens kunnen kijken Farfalla. Sephora zit bij V&D in, maar niet bij alle. Ik vind het een erg prettige winkel, je kunt er rustig rondkijken en het is niet zo sjiek als Douglas en Iciparis. En ze verkopen naast Clinique ook veel andere leuke merken die nergens anders te krijgen zijn.