Wat vertellen jouw littekens?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:22

Uhmm, een op me nagel. Een scheur in het midden, is er uit gegroeit zeg maar de scheur maar je ziet hem nog lopen (waarvan ??)

In me mond, van de tandarts (niet verkeerd over de tandarts gaan denken nu hoor :P ).

En verder weet ik het zo niet ? :P

Anya

Re: Wat vertellen jouw littekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:24

Een zwart puntje onder het topje van mijn vinger: uitgeschoten aardappelmesje.
Een tweetal littekenstreepjes op mijn rug: huidkanker moest eruit.
Een streepje in mijn lies; Gedotterd wegens Lyme.
en twee grote littekens op mijn been: een keer omdat ik door een paard tegen een stang werd geduwd: onsteking. De tweede keer lag mijn been tussen een paard en de stoep.

Eigenlijk valt het allemaal reuze mee. Wat gehavender, maar nog heel genoeg :D :D

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:28

Een litteken in mijn rechterhandpalm, omdat de afzuigkap ineens naar beneden viel en ik hem op wilde vangen.

Op mijn rechter bovenbeen een litteken van een beet van een hond. Die wilde naar mijn cavia's toe en ik probeerde hem tegen te houden, daarna heeft hij ook zijn baas gebeten, de hond moest toen ingeslapen worden.

Boven dat litteken heb ik nog een litteken van een kleine ingreep gehad (verwijdering van een bultje).

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:43

Ik heb een groot litteken over mijn hele linker scheenbeen. Van de rand van de zandbak gegleden.
Beide knieën zitten vol littekens, had vroeger moeite met lopen, rennen en fietsen. :')
Mijn beide ellebogen zitten vol met littekens, zelfde probleem als mijn knieën.
Op mijn voorhoofd, zeg maar waar mijn haar begint zit een litteken. Van de trap gevallen.
Net onder mijn rechter wenkbrauw zit een litteken. Hoofdgestoten onder de douche.
Van mijn linker hand heb ik op mijn wijs, middel en ringvinger littekens. Mijn moeder vond het nodig om mijn hand te strijken. :')
Linker wijsvinger een litteken van een siggaret
Een van mij bovenarmen een litteken ook van een siggaret.
Op mijn lippen een aantal littekens door koortslip.

En nog wat kleine littekentjes, maar dat weet ik niet meer precies.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:51

*gaat even tellen*

17 littekens van vetdruppeltjes van het werk,
2 frituurmandjes op mijn armen,
Op mijn linker duimtopje door het vast zitten tussen een hek
Op mijn linker wijsvinger 1 door het zelfde hek (ff paard in de wei zetten :+
Mijn linkerpink staat een beetje scheef door een beet van een papagaai.
Op beide knieën een rond litteken door te vallen op stenen.
Op mijn rechter scheenbeen een litteken door het vallen en op een zandharkje terecht komen
Op mijn voorhoofd: vroeger tegen een paaltje aangelopen...
Op mijn schouders en rug: lieve ratjes die met die nageltjes zich vastklemmen in de huis om niet te vallen...
Op mijn rechter schouder een paar konijnentandjes....
Op beide voeten 2 littekens door blaren...

En dat was het :)

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:29

1 op mijn achterhoofd, was door zo'n tuinstoel heen gevallen, was net niet groot genoeg om bij de rugleuning te komen zegmaar :+
1 op mijn vinger, mijn zaag schoot uit
Nog een aantal kleine op mijn (achter)hoofd (onder mijn haar dus :+ ) Val van paard
Meerdere kleintjes op mijn hand van wondjes, kat die me krabt ed
Op mijn knie, zelfde val van hetzelfde paard
op mijn teen, van een scherpe steen in het water
op mijn kin, niemand weet meer waarom :+
Dat was het geloof ik :)

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:38

Op mijn linkerbovenbeen 3 grote krassen, net alsof er een tijger ofzo mee aan de haal is geweest, helaas ben ik door een schommel heengezakt dus iets minder sensationeel.

Op mijn rechterbeen een best litteken van een brandwond, ik gooide een bak noodles over mezelf heen (en ik had er nog wel zo'n zin in)

Op mijn onderrug zo'n mooie gekartelde piratenlitteken, van toen ik bovenaan de trap flauwviel en wij nog een reling langs de trap hadden + traplift.

Een litteken op beide voeten, nieuwe hoge hakken inlopen, en bij pijn gewoon stug doorlopen en dan later tot de ontdekking komen dat je voeten bloeden

En dan nog een hoop met een verhaal.
Maar wát een banketstaaf dingen zitten erachter als ik ze zo teruglees :')

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:41

2 op mijn linker heup, 1 komt door het vallen met me fiets in het grind en de ander door het vallen van een paard
1 op mijn rechterhandpalm, ook door het vallen met me fiets in het grind
1 op mijn linkerelleboog, ook door het vallen met me fiets in het grind
nog heel veel kleintjes op me arm door mijn lieve katje, die helaas overleden is ;(
1 op mijn rechterbeen, maar dat is een onderhuids litteken door het tegen een auto aanlopen :+
1 kleintje op mijn pink, ik ging een manegepaard binnenhalen samen met een vriendin, die van haar springt weg en gaat als een idioot rennen de mijne gaat meedoen en het touwtje zat ineens om me pink heen gewikkeld, dus er lag een heel stuk vel af
en nog heel veel kleintjes door het openkrabben van korstjes..
ik heb vast ook nog op me hoofd ergens een litteken, toen ik met me hoofd op tegels was gevallen en t gehecht moest worden.. maar dat zie je niet meer..
Laatst bijgewerkt door Laura_ op 24-02-10 00:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Joonsel

3 littekens op mijn rechterarm, verbrand met werken (werk in een keuken)
1 litteken op mijn linkermiddelvinger, ook verbrand met werken
1 litteken op mijjn rechterhand, brandwond
1 litteken op mijn knie, ooit gevallen met de fiets
1 litteken op mijn linker arm, van waterpokken (eentje werd onwijs groot, is opengesneden oid)

Verder zal ik er nog genoeg hebben
Laatst bijgewerkt door Joonsel op 24-02-10 00:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Aradis

Ik heb een litteken op mijn linkerhand omdat ik tijdens mijn werk (pannekoeken bakken en bedienen.. alleen dus) toen het opeens wel een keer heel druk was, de pannekoek te ruig omdraaide en er hete kaas op mijn hand viel. Ik heb me gewoon verbrand aan kaas, wat ik dus echt te suf vind _O-

En een op mijn linkerarm van toen ik mij aan de strijkijzer brandde _O-

Litteken op mijn onderrug van toen ik mij aan de kachel brandde
En mijn laatste op mijn linkeronderbeen van toen een auto het nodig vond om daar tegen aan te rijden..

Mijn rechterkant doet het een stuk beter _O-

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:46

Ehm eentje op mn boven been recht zijkant vanwege een kleinkrasje van een stanlymesje dat ik lietvallen en die in mn been viel en dat ging ontsteken dus antibiotica.
Verder twee grote op mn onderbeen rechts scheen plus op mn knie zijkant rechts linkerknie vanwege dat een of andere hufter een lawinepijl gooide naar mij en mn vriend met oud en nieuw 08 09. ook allemaal kleintjes door krabbelen. Oja er is nog een keer een kat in mn pols gesprongen met 4 poten en gebit dus een kleintje op mn pols moest een hechtpleister op. ehm verder nooit geopereerd gelukkig.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:49

De wat grotere heftigere littekens:
op mijn kin, wilde via een toestel over een hek klimmen, toestel schoof weg en mijn kin ving de klap op.. 2 hechtingen gehad.
2 op mijn knie, uitgegleden op een pad met fijne kiezelsteentjes.

Ook op mijn andere knie heb ik 2 oudere zitten, waarvan weet ik niet meer. Op mijn onderarm een sigarette brandwond, had even niet gezien dat mijn moeder een sigaret vast had.. Verder weet ik veel kleine op mijn handen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:50

Ik heb 1 litteken in me nek waar een goedaardige tumer is verwijdert toen ik 10 was (5 jaar geleden nu)

de rest stelt niet veel voor :o

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 01:02

Ik heb een deuk in m'n hoofd van toen ik een jaar of 5 was, m'n broer duwde me tegen de punt van een tafel..

Verder heb ik nog een groot litteken op de bovenkant van m'n voet. Ik ging vorig jaar zomer met een vriendin in de gracht zwemmen, de stenen waren nogal scherp :D

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 01:06

leuk topic :)

1 op mn scheenbeen. paardje wou hard langs een paaltje *auw*

1 op mn enkel door men tattoo heen door het scheren :+

7 ronde op mn boven been (vroeger had ik vaak onstekingen.)

1 in mn zij .. ben ik gestoken door 1 of andere ram-debiel !!

1 onder mijn linkeroog.. sprong van een tafeltje af zo in de bek van een hond. (was bijna blind)
Laatst bijgewerkt door Binky_Zephyr op 24-02-10 01:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 01:06

Ik heb trouwens ook een litteken op mijn linkerringvinger, geen idee wat er gebeurd was, maar ik kon ineens mijn hele knokkel eraf pakken... Bloedde als een gek!
En nog een haast onzichtbare op mijn linkerwang, Shi Tzu van de buren vond me niet zo lief... Ik heb dus 1 kuiltje als ik lach, maar dat is eigenlijk een litteken.
En op mijn hiel, nauwelijks zichtbaar, van schoenen die niet helemaal goed zaten...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 01:15

gestoken gatver ben ook eens beroofd met een mes maar niet gestoken gelukkig maar je schrikt je naar.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 01:17

dat geloof ik best ja ...
woon in den helder en hier lopen aardig wat debielen rond !! :(

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:09

1 op mijn middelvinger, ik wilde even snel een appel doormidden snijden en schoot zo mijn vinger in
1 op mijn voet, in prikkeldraad gevallen
1 op mijn arm, restant van een verkeerd behandelde steenpuist
1 op mijn rug na een operatie
1 op mijn pols, ook van een operatie maar door de plaats lijkt het net of het een zelfmoordlijntje is
1 onder mijn neus na val van paard.

De laatste vond ik het ergste omdat het lange tijd net leek of ik een snottebel had. Later dachten veel mensen dat ik een hazelip had gehad die netjes verholpen was. Inmiddels zie je er niet veel meer van.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:50

1 op de zijkant van mijn voet, klem gezetten tussen iets van een tractor
1 op linker knie, op waterpolotoernooi tegen een trapje aan gestoten
1 op rechter knie, gevallen op het schoolplein op de basischool
heel veel op mijn billen, door de naaldjes van mijn insuline-pomp
1 op mijn rechterhand, tijdens wedstrijd van waterpolo gebeurt
en 1 op mijn hoofd, gebeurt door een kermisacctratie

dus valt eigenlijk best mee :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:51

Ik heb ook wel wat (flinke) littekens.
Eentje aan de binnenkant van mijn linkerelleboog, toen een vriendin me omhoog wilde hijsen op het klimtoestel bleef ik hangen aan een uitsteeksel van een moer. Daar loopt nu een flinke lijn (binnen twee weken was het toestel weg van het schoolplein).
Eentje op mijn linkerheup toen ik achter een paard heb 'gehangen' nadat het halstertouw om mijn pols was gedraaid.
Een aan de binnenkant van mijn rechterpols, daar is glas in gekomen (heb ik RSI aan overgehouden).
Een hele grote op mijn rechteronderarm toen ik in oktober een lelijk ongeluk heb gehad met een glazen bak waar ik met mijn arm op ben beland. Daar ben ik nog van aan het revalideren :=
En dan voor de rest nog een aantal kleintjes, van brandwondjes en snijwondjes enzo.

Als ik het zo teruglees zie ik er wel uit zeg :')

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:56

Eentje van 25 cm, vanaf mijn maag tot aan mijn schaambeen van het verwijderen van mijn complete dikke darm, is een heel dierbaar litteken want loop nog rond.

Op diezelfde buik kuiltje en putjes van de drains ed, en van het tijdelijke stoma wat ik heb gehad.

Op mijn linkerenkel een streep van een botsing met een brommer. Daar heb ik een leuke tattoo bij laten zetten om de boel wat op te fleuren.

Op mijn linkerknie een kleintje van heeeel lang geleden toen ik nog een ukkie was, ik zag kittens liggen onder een bed maar niet de glasscherf van een net kapot gevallen glas dus ik ging gewoon op mijn knieen liggen...

En verder de gewone "cuts and bruezers" (schrijf ik dat laatste goed?) van het 30 jaar omgaan met paarden :D .

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:58

Ohjee. Moet ik ze allemaal vertellen?

Ik heb een litteken:
- op mijn kin, van toen ik nog een paar huizen terug woonde en heel stoer op een stoepje fietste en toen tegen de rand knalde.
- op mijn pols rechts, van de kat van mijn tante in Frankrijk die het dus echt niet geinig vond om opgetild te worden. :+
- op mijn wijsvinger rechts, geen idee waarvan. Maar het jeukte en het korstje krabte ik er zo af. :oo
- op mijn duim rechts, van mijn lieve hond Bibi. Nu blijft ze voor altijd bij me :+:
- op de scheiding tussen mijn hand en pols rechts, van mijn lieve, lieve kat Nero. Die blijft nu ook bij me. :+:
- op mijn elleboog links, van de poes, zo'n schat, van mijn tante in Frankrijk, die schrok van Bibi.
- op mijn bovenbeen links, van een ontzettend gaaf logeerpartijtje zonder volwassenen met mijn toen beste vriendinnen. Ik ging thee maken en kreeg het water over me heen.

Dat was het, geloof ik. Maar er zitten er volgens mij nog veel en veel meer. :+

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:00

een bij het botje van m'n keel (moedervlek weghalen)
een op m'n arm ( ook van moedervlek weghalen en bij bijde de hechtingen te vroeg weghalen en toen was het opengesprongen ) ;)
een op m'n knie ( ik ging met de hond fietsen en de hond rende de andere kant op omdat hij een kat ofzo zach )
en een paar kleintjes ( geeen idee waar die wegkomen :')

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:10

* 2 Ankervormige littekens aan mijn borsten door een borstverkleining.
* 2 draingaatjes-littekens
* meerdere kleine littekens aan armen en benen door katten krabben ;) !