Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
, dat is ook een hele nare situatie, ik weet hoe je je voelt meid. Punt is dat we natuurlijk allemaal door moeten krijgen dat we de moeite wel waard zijn, maar dat is nu natuurlijk net het probleem.
Citaat:zoals aandacht zoeken bij mannen (jongens in mijn geval )
en in een relatie constant bevestiging willen..
ik bleef maar vissen naar de woorden 'ik hou van je' etc,
omdat ik op een of andere manier doodsbang bleef om hem kwijt te raken. Het werd bijna ziekelijk hoe onzeker ik daarover was,
ookal was het overduidelijk dat die jongen me wel leuk vond.
Citaat:Herkenbaar, zelfs mijn huidige vriend waarmee ik bijna 2,5 jaar samen ben weet niks van mijn pestverleden.
Ik heb therapie gehad voor mijn lichamelijke klachten welke deels voortkomen uit mijn pestverleden. Maar ik vond het vreselijk om alles te vertellen en voel me daar ook gewoon niet lekker bij. Het doet me meer pijn om erover te praten dan om het heel ver weg te stoppen..
Wat een boel ellende heb je meegemaakt, hyppolyte
Citaat:Echter, wie mij naait, komt er nooit meer in. Iedereen krijgt bij mij 1 kans, verzieken ze hem, dan is het gedaan.
Maar ik ben dus wel een zeer stabiel, zeker en hard persoon. En ik ben heel scherp en gevat
Citaat:Mijn date heeft hem een gebroken pols, een gebroken neus, en 2 gebroken ribben verzorgt. (heb met die 'date' nog 3 jaar een relatie gehad overigens. )
Het voelde erg lekker moet ik zeggen, eindelijk gerechtigheid. Ben hem daarna nog wel vaker tegengekomen, hij heeft mij nooit meer recht aan durven te kijken, wie het laatst lacht, lacht het hardst.
Citaat:Een maand later (nu 3 jaar geleden) begon ik mijn modellencarrière en daar werd ik lekker fel en ad rem door. Het was een prettig gevoel dat mensen je knap en mooi noemen, foto's van je maken en graag met je omgaan. Daardoor leerde ik ook veel mensen kennen en werd ik stukken beter in het leggen van sociale contacten (ik ben nu wel een enorme kletskous).
En de pestkoppen van toen? Die zitten nu ontzettend te slijmen
!Citaat:@Maartje 1990: Goed van je dat je het gelijk hebt rechtgezet! Ik denk dat wel meer mensen daar last van hebben (ik ben ook wel eens de fout in gegaan) en dapper van je om het op te nemen voor anderen!
Citaat:Verder ben ik nog altijd heel moeilijk met praten over mijn eigen gevoelens, voor anderen ben ik bij wijze van hun psycholoog.. Ik los iedereens problemen op, maar mijn eigen verhaal kan ik niet kwijt. Daar praat ik heel moeilijk over. Gevoelens vind ik ook heel moeilijk te uiten,
In dit stukje herken ik mezelf heel erg... Gevoelens delen = kwetsbaarheid = SLECHT.
Zo denk ik nog steeds...
Citaat:Wat ik overigens nog wel 1 van de ergste dingen vind, is dat gewoon een beetje anders was dan anderen, en dat zelfs sommige docenten me daarom tot op de grond toe kleineerde. Dat zijn verdomme volwassen mensen! Ze hebben bepaalde verantwoordelijkheden nagelaten en me uiteindelijk na 4 jaar maar van school gekickt. Dat zit echt vele malen dieper dan mijn ' pestverleden'
. Ik heb ook door mijn adhd regelmatig last gehad met docenten, eentje heeft er toen zelfs voor gezorgd dat ik die opleiding die ik toen deed niet voort mocht zetten, op persoonlijke eigenschappen. Is echt letterlijk zo gezegd, had namelijk wel voldoende punten. Menino schreef:typisch dat bij iedereen het MBO de ' verlossing ' was...
Het ging bij mij op de middelbare helemaal niet goed qua school zelf ed. Maar ik had wel gewoon een vriendengroep ed. en ik vond het echt gezellig. Toen ben ik van 3 atheneum naar 't MBO gestuurd... En mijn zelfvertrouwen was echt aan het groeien ed. Maar daar heb ik zo'n klap gehad. Alsof ik aan het revalideren was van een botbreuk en zo hard geflikkerd ben dat de revalidatietijd verdrievoudigd is...
Ik werd er niet gepest oid. Maar gewoon echt doodgenegeerd... dat vond ik echt nog erger. Maarja, dat kwam mss ook wel omdat er op de hele opleiding 5 meisjes zaten, iedereen zo 4/5 jaar ouder was, en ik van atheneum kwam en ik dus gewend was om dingen op een iets andere manier te analyseren (en dan hadden hun zoiets van ' haha; heb je haar weer' en dat waren allemaal kerels van een jaar of 20 dus.. ) . Ik ben blij dat ik nu weer Havo doe, maar contact leggen gaat nu wel effe wat lastiger. En daarnaast is dit vanaf de brugklas klas nummero 7... En ik heb ook gewoon de energie niet meer om me weer helemaal aan te passen... Dat jaar MBO is zo'n ramp jaar geweest.
Wat ik overigens nog wel 1 van de ergste dingen vind, is dat gewoon een beetje anders was dan anderen, en dat zelfs sommige docenten me daarom tot op de grond toe kleineerde. Dat zijn verdomme volwassen mensen! Ze hebben bepaalde verantwoordelijkheden nagelaten en me uiteindelijk na 4 jaar maar van school gekickt. Dat zit echt vele malen dieper dan mijn ' pestverleden'
echt ik zou daar een klachtenprocedure oid tegen aanspannen hoor!!
(Maar gezien het lerarentekort staan echt de grootste randdebielen voor de klas) Uiteindelijk had ik zoveel weerstand opgebouwd tegen school, ik had me er zo voor afgesloten dat ik er echt niet meer bij was en het me totaal koud liet wat docenten ed. vonden. Mss was ik een moeilijke leerling, er was uiteindelijk moeilijk tot me door te dringen. Mss dat de docenten zich daarom genoodzaakt voelde om te proberen me op een hele achterbakse persoonlijke manier te raken. Maar het enige wat hun hebben gedaan is me verder de grond in stampen, tot ik in een onomkeerbare neerwaartse spiraal terecht kwam. En zo gebeurde het dat ik van gymnasium naar MBO ging
.
De docent zijn zoveel professioneler ed. en ik vind school echt bijna leuk
(en mijn werkhouding wordt voor bijna al mijn vakken op z'n hoogst beoordeeld
) .. Maargoed, hoelanger ik hier zit, hoe meer het besef komt dat het niet allemaal mijn eigen schuld is geweest, maar dat mijn school echt behoorlijke fouten heeft gemaakt, en verantwoordelijkheden heeft nagelaten. Ten koste van mij en m'n diploma.
. Dat kritiek leveren is ook altijd een gevoelig punt, dat heb ik toen ook gedaan tijdens mijn stage en toen liet hij me dus niet verder gaan, hij vond dat ik niet geschikt was (was trouwens lerarenopleiding
), terwijl ik van mijn begeleidster juist hele positieve reacties kreeg.
.
. Gelukkig heb ik meer fijne leraren gehad dan nare mensen. Dat is trouwens ook juist iets wat me motiveert om zelf les te gaan geven (wel op middelbare school btw), ik wil juist een veilige omgeving creëeren, leerlingen moeten zich in ieder geval veilig kunnen voelen bij hun docenten. Als ik ooit iets merk van pesterijen ga ik dat echt heel hard afstraffen.
Citaat:Van sommigen heb ik echt het gevoel dat ze het rechtvaardig vonden om je te zien lijden.
wwillemijn schreef:Ik vind het wel frapant dat veel mensen jaloezie aangeven als gevolg. Ik snap niet echt waar dat vandaan komt....
hyppolyte schreef:Citaat:Echter, met mijn verloofde die ik nu heb, heb ik zo'n band, dit is zo anders als ooit te voren. Ik heb mijn beschermingsmuurtje helemaal afgebroken en ben niet eens bang gekwetst te worden. Dat kost echt kracht hoor..
Dat had ik dus ook met mijn ex, maar dat ging helaas toch mis.
En het had in jouw geval net zo goed wel goed af kunnen lopen

zou ik eigelijk wel weer eens moeten doen haha
hyppolyte schreef:Ja dat is waar, maar zoals je natuurlijk zelf waarschijnlijk ook wel weet, is het niet zo makkelijk om jezelf bloot te geven.
Het duurde ook wel even voor hij mijn hele muur afgebroken had hoor! Voordeel wat ik heb gehad is dat hij op bijzonder veilige afstand zit ( Ik hier, hij in California USA ) En dat ik dus tijd heb gekregen hem eerst goed te leren kennen. Wij zijn in eerste plaats de beste vrienden en daarna de rest.
Jolliegirl schreef:Nou bel, wij kunnen elkaar de hand schudden....
Ik ben inmiddels wel al sinds ik in drenthe woon zover, dat ik mn mond los heb.... ik stap wel naar mensen toe, doe leuke dingen.
maar uitgaan e.d : ho maar....

en ik maak wel snel contact met meiden maar jongens...neuh.
Ben je tenminste interessant