Waarom hebben 'oudere' vrouwen vaak kort haar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: Waarom hebben 'oudere' vrouwen vaak kort haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:40

:D discomeisjes tellen niet ;)

haha, ja die groep had je ook idd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:41

Omdat lang dan niet meer staat en je juist ouder en onverzorgt maakt, kort maakt dan weer jonger, pittiger en pittiger wordt geassocieerd met vitaal en vitaal met jong.... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:42

Angeliekje schreef:
Ik heb het zelf behoorlijk lang:
Afbeelding
(het is nu zelfs nog ietsje langer dan op deze foto)

Toch heb ik zoiets van ik wordt nu bijna 30 (in juni), en dan vind ik het op de een of andere manier toch een beetje té lang voor mijn leeftijd. Ik weet eigenlijk niet eens waarom mensen vinden dat de "ouderen" hun haar korter moeten hebben..... Als je kinderen hebt is het praktischer (heb ik gehoord).

Ik heb voor mezelf besloten om mijn haar af te knippen op mijn 30e en het afgeknipte haar gaat naar een goed doel. Toch wil ik het niet al te kort, zoiezo nog tot over mijn schouder zodat ik er nog wel fatsoenlijk een staart van kan maken. Korter dan dat gaat het niet worden, maar veel langer dan dat laat ik het ook niet meer worden.

Ik wordt wel vaak veel jonger geschat dan dat ik ben, misschien door mijn lange haar? :P

ik vind 40 pas een leeftijd dat je kort gaat dragen, 30 is nog puppy, geniet nog even van dat mooie haar. Als je 40 bent, wordt je haar dunner, en dan valt het niet meer zo mooi.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:44

Nou, ik vind sommige oude vrouwen met dat korte, grijze haar er niet 'pittiger' op worden, hoor, sorry. :D

Ik vind het over het algemeen (er zijn uitzonderingen) 13 in een dozijn, kleurloos, onvrouwelijk, niet sexy. Terwijl je er ook op oudere leeftijd nog prachtig uit kunt zien. Maar goed, ik ben nog geen 50 of 55 plus, dus dat zien we dan wel weer. Voorlopig hou ik lekker mijn blonde, lange haren en dat gaat er echt niet af als ik straks 40 wordt. Ammehoela! :D

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:51

oh ik vind dat zo lelijk he.. kort haar bij vrouwen! en inderdaad het is zo dat vrouwen boven de 35 ineens hun haar kort knippen. }:0
vreemd fenomeen

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:55

Is dat echt dé reden? dat het dunner word? bij 99% vd vrouwen?
Was mij nl ook opgevallen vooral omdat ik zelf niet hou van kort haar en nog erger > geblondeerd haar, ik vind het zwaar ordinair...

Maar ik moet er na mijn 40ste ook aangeloven? korte coupe...nou dan wil ik een roodbruine korte coupe.
Nee onzin.
Ik wil lang grijs haar. Ik vind het wel schitterend en vind mensen die er jonger uitwillen zien vaak (lees: zo goed als altijd) alleen maar hun 'ouderdom' ermee accentueren.

*bukt voor woedende aanstormende bokkers*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:02

Twiggy2008 schreef:
Nou, ik vind sommige oude vrouwen met dat korte, grijze haar er niet 'pittiger' op worden, hoor, sorry. :D

Ik vind het over het algemeen (er zijn uitzonderingen) 13 in een dozijn, kleurloos, onvrouwelijk, niet sexy. Terwijl je er ook op oudere leeftijd nog prachtig uit kunt zien. Maar goed, ik ben nog geen 50 of 55 plus, dus dat zien we dan wel weer. Voorlopig hou ik lekker mijn blonde, lange haren en dat gaat er echt niet af als ik straks 40 wordt. Ammehoela! :D

Maar die waren nooit sexy! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:17

Ik heb ook gewoon lang haar en het zit juist beter dan ooit! Zal het ook niet zo snel af knippen :n

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:22

Ik heb altijd gehoord, dat je boven je 35e je haren kort moet knippen. Ik heb dat dus niet gedaan haha.
Vaak speelt ook mee na de kinderen, dat een korte coupe makkelijker zou zijn.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:29

Ha dit is iest wat mij ook vaak opvalt, zodra ze mama worden hup alles eraf (bij veel vrouwen iig), is denk ik makkelijker omdat veel van de zorg naar het kind gaat en je minder tijd voor jezelf hebt (tenminste dat hoor je vaak bij moeders).

Ik had pas gehoord dat oma's vaak permanet hebben omdat hun dunne haardan minder opvalt, vandaardat zowat alle omatjeshet zelfe korte koppie grijzeof witte haren hebben :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 00:22

faye schreef:
Ik heb ook gewoon lang haar en het zit juist beter dan ooit! Zal het ook niet zo snel af knippen :n

Jij hebt mooi haar.

Maar vorig jaar had ik het ook lang.....maar toen ging het erg uitvallen, zomaar en toen moest het er wel af....moet er nog aan wennen.

Enne faye, jij bent toch pas 31?????? ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 00:25

russel schreef:
Twiggy2008 schreef:

Maar die waren nooit sexy! :D

_O-
Daar zit zeker wat in! :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 00:27

_vivi_ schreef:
Ha dit is iest wat mij ook vaak opvalt, zodra ze mama worden hup alles eraf (bij veel vrouwen iig), is denk ik makkelijker omdat veel van de zorg naar het kind gaat en je minder tijd voor jezelf hebt (tenminste dat hoor je vaak bij moeders).

Ik kan als moeder wel vertellen dat je haar na je zwangerschap enorm kan uitvallen. Heb ik ook gehad destijds. Dat was niet leuk. Maar........ het komt ook weer goed en ik heb nu een hele gezonde, volle bos, ondanks mijn bijna 40e. :D
En nog hoogblond geverfd ook, lekker ordinair dus, blijkbaar. ;)

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 00:32

Het is mij ook opgevallen inderdaad! Ik vind het zonde...
Ik hoop dat als ik later oud ben (wat klinkt dat leuk :P ) ik een coupe grijs en ultra lang kan hebben... Dat vind ik echt super mooi! Heel lang grijs haar.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 00:35

Ik zie t ook vaak dat vrouwen hun haar kort knippen zodra ze kinderen krijgen... en oudere vrouwen hebben t vaak kort.
Ik ben zelf meer van het lange(re) haar.

Mijn oma was 91 toen ze overleed en die had nog een bos krullen, al stak ze t altijd op. Dat vond ik toch wel erg stoer.

Kan me wel voorstellen dat bepaalde haartypen mooier zijn als t kort geknipt is.

Edit; wat ik me ineens afvraag :D
Zou t zo zijn dat als vrouwen een kind krijgen, dat en ze hun haar afknippen.
Dat daar de uitdrukking: De wilde haren kwijt zijn.. vandaan komt?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 00:39

Ik heb mijn haar lang en kort gehad, kort was echt veel meer werk dan lang in mijn geval.

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 00:45

haha twiggy, hier nog een mega ordinair wicht van bijna 40 :D :D enne ook nog licht blond,weliswaar van mezelf :+ !

maar het klopt inderdaad : in de klas van mn zoon zijn maarliefst 2 vrouwen met lang haar (incl. ikke!!) ,de rest heeft het echt niet langer dan op de schouders.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik daar vaak helemaal niet blij van word, want 90 procent daarvan heeft zn haar geverfd en doet dat dan natuurlijk in een roodbruine tint ,en dan het jammere ervan : verft het eén keer in de 8 weken!!
Waardoor ze dus zo'n 4 weken met een mega lelijke uitgroei lopen.
tweede nadeel is dat je kort haar moet stylen om te zorgen dat het leuk zit , en dat vergeten de meeste vrouwen ook!!

nee, alle kapsels zijn leuk voor iedere leeftijd, als je maar kijkt of je er het haar voor hebt ,en het goed verzorgd en in model brengt!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 01:01

Luckyboy, wat heerlijk als je die kleur van jezelf hebt. Mijn ooit zo lichtblonde haar is van nature wel een stuk donkerder geworden, maar ik verf het al jaren in het kleurtje wat ik nog steeds prima kan hebben. Moet wel zeggen dat ik er veel centen voor betaal om het goed te verzorgen en bij te houden, maar dan heb je ook wat (naast dat ik vrij gezond leef, wat ook zijn uitwerking heeft op je haar). :j

Ik denk dat je moet doen waar je je goed bij voelt en wat je goed staat. De ene 'oudere' vrouw is de ander niet. ;)

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 01:03

valt wel vaak op ja!!
ik heb het toevallig (ben 15) eergisteren helemaal kort laten knippen.
was zat van het lange haar :+

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 01:07

Wat mij opvalt is datde meerderheid van de mannen de voorkeur aan lang geven. Het is duidelijk dat die mening in de wind word geslagen door het vrouwenvolk van ietwat ouder dan jong _O-
Volgens mij zag je dat 'vroeger' ook niet. Modeverschijnsel?

*dit vraagt om een poll* :P

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 01:24

maak er een zou ik zeggen :P
ben ik benieuwd wat er uit komt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 03:24

Midlifecrisis? Dat ze verschillende dingen helemaal om willen gooien waaronder hun haar?
Dat 't makkelijker zou zijn geloof ik niet zo in. Lang haar borstel je een keer, of je doet 't in een staart. Dan heb je er geen last van.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 03:38

Equidea schreef:
Oud zijn ze vaak nog lang niet, vandaar dat het woord 'oudere' tussen apostrofs staat (bij gebrek aan betere verwoording dus!).

Mij valt het op dat er vrij veel vrouwen op of na een bepaalde leeftijd kiezen voor een kort koppie, soms vergezeld met een leuke rode of hoogblonde haarkleuring.
Nu vroeg ik dit aan wat mensen in mijn omgeving, en ik was niet de enige die dit verschijnschel opgemerkt heeft.

Nu ben ik ontzettend nieuwschierig van aard, en vraag ik me dus af, welk complot schuilt hierachter >;) ? (of is het gewoon makkelijk en lekker fris?).

edit; apostrof, geen appelstrof.

Een bruidsfotograaf zei tegen mij dat het hem opviel dat vrouwen die getrouwd waren, binnen een jaar hun haar eraf haalden. Hij vroeg zich ook af waarom. Misschien moet ik hem op dit topic wijzen? }> Niet dat je daar wijzer van wordt...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 03:43

door omstanidgheden (chemo) van heeeel lang over mijn kont haar naar kaal gegaan
en gehele proces weer mogen mee maken van het groeien

kort haar kost mij veel meer tijd om toonbaar te maken
dan lang haar
nu na 8 jr is het nog steeds niet lang lang en door de overgang
ook zeker de helft dunner

denk dat dat de reden is ,,.
door de overgang kijrg je veel dunner en dus brozer haar
kort is dan netter dan lang (en heel simpel lang groeit het niet meer)

hoop dat ik nog lang simpel weg staart in doen mag
want kort haar is bij mijn kruinen een crime

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 08:37

Ha, kort of lang, het moet je stáán maar vooral: Je moet jezelf lekker erbij voelen. Ik heb de dag vóór ons huwelijk mijn haar gekortwiekt. Mijn toen as. wist niet wat hij zag op onze huwelijksdag ( }> ). Ik heb tussendoor nog lang haar gehad, maar met mijn korte grijze kop van nu voel ik me kiplekker. 's Morgens onder de douche, handdoek erover en klaar. Fris en verzorgd. Om mijn lief te bevallen hoef ik geen lang haar te hebben. Ik heb me van zoiets nooit iets aangetrokken - en nét dat bevalt hem goed zegt hij.