aaaaah blaasontsteking word er gek van

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Re: aaaaah blaasontsteking word er gek van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 12:28

dat is wel heel wat anders. Zou ik dat met de uroloog moeten bespreken ofzo?

Nadjaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 17:45

ja :) ik zou er op aansturen dat je dat wilt ipv met catheter!
ik zou het uitprinten ofzo en hem hierover bellen ofzo

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 17:47

Cranberries eten en sap drinken..
Daar krijg je een sterke blaas van.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 17:50

ik heb cranberrypillen gekocht.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 17:52

Heb het ook een tijdje heel vaak gehad. Nu niet meer, ik weet niet echt waardoor dat komt. Maar ik heb ook eens gehad, dat ik een soort van diepere urinebuisontsteking had en dat het daardoor toen ook niet echt meer wegging, dat deed pas echt pijn kon niet eens bewegen van de pijn op een gegeven moment :=
heb ook een hele tijd die cranberriepillen geslikt dit hielp bij mij alleen niet echt :+

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 17:56

Ik ken het! Bij mij is het zelfs om de 3 weken raak.
Ook bij mij is 1 antibiotica kuur vaak niet genoeg..
Ben al bij de uroloog geweest, echo laten maken. Maar er was niets vreemds te zien. De arts snapte ook niet waar al die blaasontstekingen vandaan kwamen. Ik heb me er dus maar bij neergelegd.. Ik heb er ook niet zo veel last (meer) van, ik ben eigenlijk bijna aan "gewend". Het enige wat ik zwaar irritant vind is dat ik om de haverklap naar de wc moet, dat is wel om gek van te worden!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 13:26

ja inderdaad hebben ze toen ook een flow onderzoek gedaan???

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 19:33

wat een geluk mn bacterieen in mn blaas zij zo goed als verdwenen zitten er nog een paar maar daar kunnen ze weinig aan doen. Ik hoef geen onderzoeken meer. Als ik last heb willen ze dat ik het alsnog ga doen

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 19:34

ik heb nu 3 blaasontstekingen achter elkaar gehad :=

moet nu vitamine C slikken, en het gaat nu al 2 weken goed :')

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 19:38

heeey inderdaad ik heb ook 4 keer een antibiotica kuur gehad en nu heb ik zelf oplossing bedacht en het werkkt ook nog

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 19:39

Ik ben erachter gekomen dat ze bij een kruidenwinkeltje hier in het drop ook D-Mannose verkopen en dat ik dus neit iedere keer naar De Tuinen (paar steden verderop) hoef :') Zo fijn. Al 4 maand BO loos :):)

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 19:45

hooi meiden,
ik heb nog niet alle pagina's gelezen maar wil me hier graag ook melden, heb nu, op dit moment, voor de 7e x blaasontsteking in iets van anderhalf jaar.. ;( vind t ook vreselijk, helemaal omdat ik in een tentamen periode zit en dan is antibiotica echt geen pretje.. :n

wat het advies is van mijn huisarts is geen koolzuurhoudende dranken drinken, cranberry sap of pillen nemen, veel water drinken en veel plassen, ik doe mijn best dit zo goed mogelijk aan te houden maar toch helpt t niet helaas..

ben benieuwd of jullie nog tips en ervaringen hebben :)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 19:57

ik zou de cranberry pillen met vitamine c proberen van de tuinen die werkt ect super tenminste bij. ik ad 4 keer ene blaasontsteking in 1 1/2 maand tijd altijd ab geslikt en nu dit en het resultaat is dat mn bacterieen zo goed als weg zijn

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:04

ruth91 schreef:
hooi meiden,
ik heb nog niet alle pagina's gelezen maar wil me hier graag ook melden, heb nu, op dit moment, voor de 7e x blaasontsteking in iets van anderhalf jaar.. ;( vind t ook vreselijk, helemaal omdat ik in een tentamen periode zit en dan is antibiotica echt geen pretje.. :n

wat het advies is van mijn huisarts is geen koolzuurhoudende dranken drinken, cranberry sap of pillen nemen, veel water drinken en veel plassen, ik doe mijn best dit zo goed mogelijk aan te houden maar toch helpt t niet helaas..

ben benieuwd of jullie nog tips en ervaringen hebben :)

D-Mannose werkt echt super +:)+ +:)+ Te koop via www.blaastonsteking.nl of De Tuinen. Ik heb er nu al 4 maanden geen BO meer mee gehad1

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:41

ik ga morgen langs de tuinen denk ik :)
hoop dat t helpt! maandag weer urine inleveren en dan hopen dat t weg is, zaten nemelijk meer ontstekingscellen in dan alleen van de blaas.. ik heb steeds zon pijn in men linkerzei, krijg daar ook een steek als ik nodig moet plassen, weten jullie wat dat is?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:12

Dat heb ik altijd als er een BO op komst is... Maar dan niet persé in m'n linkerzij, maar meer gewoon in m'n blaasregio..

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 14:35

ik zou ook de mega cranberry met vitamine c meenemen ze werken echt super!!!

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:41

Nou kom net bij de tuinen vandaan, was 30 euro en 2e voor de helft :) kan je ze ook gebruiken tijdens te ab? Ik moet ze nog 2 dagen slikken namelijk..

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:49

ruth91 schreef:
ik ga morgen langs de tuinen denk ik :)
hoop dat t helpt! maandag weer urine inleveren en dan hopen dat t weg is, zaten nemelijk meer ontstekingscellen in dan alleen van de blaas.. ik heb steeds zon pijn in men linkerzei, krijg daar ook een steek als ik nodig moet plassen, weten jullie wat dat is?
Daar zit ergens iets van je blaas dus dat is niet zo heel gek. Heb daar ook eens een ontsteking gehad, veel erger als die blaasontsteking zelf :+

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:11

ruth91 schreef:
Nou kom net bij de tuinen vandaan, was 30 euro en 2e voor de helft :) kan je ze ook gebruiken tijdens te ab? Ik moet ze nog 2 dagen slikken namelijk..

Ja, ze beinvloeden je AB niet.
Wat ze doen:
D-Mannose is een natuurlijk suiker, wat voor een heel klein deel voorkomt in Cranberrys. Als je het puur slikt krijg je er 50x zoveel van binnen, vandaar dat ze dus beter werken dan cranberries zelf. De bacterie heeft een soort buitenkant van klittenband, die precies kan blijven plakken aan de blaaswand, die bestaat namelijk uit ook een soort klittenband. De D-Mannose vult als het ware de 'haren' van het klittenband van de bacterien op, dus ze kunnen niet meer blijven plakken, en spoelen dus mee met je urine uit je lichaam.

Wel van belang dat je na het gebruiken geloof ik 1 uur niks drinkt, of iig niet veel. Dan is er teveel urine op de D-Mannose en kunnen niet alle bacterien "gecoat" worden met de suiker zeg maar. Maar dat staat iig allemaal op je potje :j

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:11

Ow okée, dus kan je ze t beste voor t slapen gaan innemen denk ik, zal t zo even lezen :) wilde nog iets vragen eigelijk maar weet t ff niet meer :=

caroliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 09:17

Een vriendin van me heeft er ook heel vaak last van, en die slikt altijd van die vitamine C pillen, dat helpt bij haar heel goed. :)

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 09:52

Ik voel me door die d manose ook al een stuk beter! :) kom net bij de huisarts vandaan en word vanmiddag gebeld of t goed is of niet..

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 11:43

ik moet nu elke dag vitamine C slikken om het te verzuren ofzo?

maar heb het idee dat ik weer een blaasontsteking krijg :=

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 11:54

Verzuren heeft geen tot weinig invloed. Tenzij je echt kilo's aan vit-c slikt.

Als ik het voel opkomen pak ik meteen 2 D-Mannose en merk ik na 6 uur echt al verschil. (Na 6 uur is het volledig in m'n blaas aangekomen en heeft het de bacteriën "omhuld" waardoor ze zich niet meer kunnen hechten aan de blaaswand).