Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
aikon schreef:Ik werd vannacht gek van mijn hand, heb de bandage afgedaan. Toen ik een tijd later naar de wc ging zag ik dat mijn nagels weer lekker in de palm geparkeerd stonden. Weer vingers recht buigen en de bandage maar weer om. Vanochtend weer te veel gedaan, voel mijn li. arm en schouderblad erg opspelen.Gaat wel weer over......een keer.
xWhitneyx schreef:ik moet 22 maart weer terug naar t ziekenhuis en ga vragen ofde manier mogelijk is:
Sympathicusblokkade
Hierbij worden pijnsignalen naar de hersenen onderbroken. Voor behandeling van pijn in de arm/hand vindt blokkade van het ganglion stallatum (een stervormig zenuwknopje, gelegen bij de zevende nekwervel in de hals) plaats. Bij behandeling van pijn in het been vindt lumbale (onder in de rug op de hoogte van de lendewervels) sympathicus blokkade plaats.
Afhankelijk van de ervaring bij een proefblokade, wordt al dan niet overgegaan tot een blokkade. De prikkeloverdracht kan door een injectie met een lokaal anestheticum worden stilgelegd waardoor tijdelijk de zenuw wordt geblokkeerd. Bij een blokkade wordt de zenuw met een naald opgewarmd, waardoor deze minder pijnprikkels doorgeeft. De behandeling zorgt voor een betere doorbloeding en vermindering van pijn.
heb dit van de pd site http://pdver.atcomputing.nl/