droge lippen door labello?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

biesbas

Re: droge lippen door labello?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:06

Ook aan blistex kunnen je lippen "verslaafd" raken.
Afkicktip: Maak je lippen niet nat met je tong, dan wordt het alleen maar erger en erger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:09

Ja, eigenlijk aan alles. Ook aan vaseline en purol en whatever, omdat je lippen dan niet meer gewend zijn aan invloeden van buitenaf.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:16

Ik smeer altijd met purol wanneer ik er echt last van heb.
Heb beste is om niet te smeren, maar wanneer ze echt droog zijn (koud weer) smeer ik het lekker dik in met purol voor het slapen. Niet charmant, mooi of lekker ruikend maar vooral lekker praktisch. Smeer het dan 1-3 avonden op en dan kan ik er zo weer een maand tegenaan ;)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:19

Ik vind er wel behoorlijk verschil tussen zitten welke Labello je gebruikt. Ik heb eigenlijk altijd de hydro care versie, daar zitten geen parabenen (conserveringsmiddelen) in. De andere versies ruiken erg lekker, maar ik moet ze niet te vaak gebruiken, terwijl het met de hydro care wel kan.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 17:23

Nou meiden, ik heb net rosa bud salve gekocht :D
Heb een pakketje van 3 gekocht.

De orginele en aardbei moest ik gewoon hebben :D
Als er dus nog iemand intresse heeft in de rose bud salve mint dan zie ik graag een pbtje :)

*heb ook een purol stift gekocht als reserve ofz. voorlopig wel weer genoeg voor mijn lippen dus*

Het is wel heerlijk spul moet ik toegeven die rose bud!!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:45

Rebeccaa schreef:
Karin_88 schreef:
Lang leve vaseline inderdaad!! Blistex heeft hetzelfde 'effect' als labello :j

Ik vind blistex toch echt ideaal spul. ;)
Ik smeer dat 's morgens op en ik heb gewoon zachte lippen dan. Mijn stickie is ook echt heel erg geliefd onder m'n vrienden.. "Hee Rebec gooi dat dingetje 's fe". :+

Dames en heren... hoe krijg ik lippenherpes :P

Nooit een ander je lippenbalsem laten gebruiken....

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:46

ja idd! ik vind het niet erg om te delen maar mn stick blijft van mij, met schone handen mag je aan mn blikje komen

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:51

Barmat dat is echt de grootste onzin óóit. Bij een koortslip ('lippenherpes') is alléén het vocht uit de blaasjes besmettelijk. Daarbij komt ook nog dat de kans dat de eerste besmetting plaats vindt als je volwassen bent vrijwel nihil is. Veel mensen zijn als kind al besmet (voor het 5e levensjaar). Het is dus heel aannemelijk dat je al besmet bent met het virus (60% kans om precies te zijn), maar dat het zich simpelweg niet uit.

Ik zweer bij Rosebud Salve in de smaak Minted Rose :+:

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:56

Geen onzin - je kunt wel degelijk lippenherpes overbrengen door gebruik van een lippenbalsam - zeker als je toch al kloofjes in je lippen hebt (gesprongen blaasjes misschien?) en wellicht verminderde weerstand in de winter.

Ik ga er geen eindeloze discussie over aan iig, het zijn niet mijn lippen :)

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 18:04

laura1987 schreef:
Nou meiden, ik heb net rosa bud salve gekocht :D
Heb een pakketje van 3 gekocht.

De orginele en aardbei moest ik gewoon hebben :D
Als er dus nog iemand intresse heeft in de rose bud salve mint dan zie ik graag een pbtje :)

*heb ook een purol stift gekocht als reserve ofz. voorlopig wel weer genoeg voor mijn lippen dus*

Het is wel heerlijk spul moet ik toegeven die rose bud!!

Rosebud is idd super! :D
Je moet de mint juist bewaren joh, die is zo fijn! Hij tintelt op je lippen. :Y)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 18:11

mmmm dus ik moet de minted houden??

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 18:53

jaaaa :+:

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 18:55

ik vind hem niet lekker ruiken hoor!!
ik wilde de normale en aardbei, maar die aardbei hadden ze niet los, dan moest ik het blikje van 3 dus dat maar gedaan

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:06

Hij ruikt idd ook niet zo lekker maar hij tintelt helemaal. Je lippen worden er ook roder van omdat het de bloedsomloop stimuleerd ofzo. :P

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 19:07

o ok dan trek ik bij dze de verkoop in :P
wel aso om voor 30 euro lippenbalsem te kopen :D

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:41

Barmat schreef:
Geen onzin - je kunt wel degelijk lippenherpes overbrengen door gebruik van een lippenbalsam - zeker als je toch al kloofjes in je lippen hebt (gesprongen blaasjes misschien?) en wellicht verminderde weerstand in de winter.

Lekker makkelijk dat je geen discussie aan wil gaan terwijl je hier onzin verkoopt. ;)

Als je het niet laat gebruiken door mensen met een koortslip dan is er niks aan de hand. Kloofjes en een koortslip zijn 2 hele verschillende dingen, als je een koortslip hebt merk je echt wel het verschil tussen dat en een gewoon kloofje.
Word een beetje moe van mensen die allerlei horror-verhalen verkopen over 'de koortslip'. Ik heb vorig jaar 8 keer een koortslip gehad en het is érg vermoeiend om continue hetzelfde verhaal te moeten vertellen aan mensen die denken het allemaal te weten en niet even onderzoek doen naar hoe het werkelijk zit :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:51

Laurabram schreef:
Ik vind er wel behoorlijk verschil tussen zitten welke Labello je gebruikt. Ik heb eigenlijk altijd de hydro care versie, daar zitten geen parabenen (conserveringsmiddelen) in. De andere versies ruiken erg lekker, maar ik moet ze niet te vaak gebruiken, terwijl het met de hydro care wel kan.

Dat wilde ik net zeggen!

Ik gebruik nu al een maand Labello Hydro Care.
En ik heb nergens last van.
Hij ruikt ook niet, heb geen kloofjes en droge lippen meer.
Toen ik begon kon niet eens glimlachen zonder dat mijn lippen sprongen.
Dat heb ik nu helemaal niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:27

Barmat schreef:
Dames en heren... hoe krijg ik lippenherpes :P

Nooit een ander je lippenbalsem laten gebruiken....

Tja, ik gebruik alles van m'n vrienden. Als ik daar logeer en ik heb geen tandenborstel, zelfs die, drinken uit hetzelfde glas/flesje/blikje, oogpotlood, mascara.. Dan maakt het ook geen verschil meer of ze m'n lippenstaafje mogen lenen.

Nou heeft geen van mijn vrienden koortslip en zo wel, tja dan maar wel hoor.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:43

Vanillia schreef:
Barmat schreef:

Lekker makkelijk dat je geen discussie aan wil gaan terwijl je hier onzin verkoopt. ;)

Als je het niet laat gebruiken door mensen met een koortslip dan is er niks aan de hand. Kloofjes en een koortslip zijn 2 hele verschillende dingen, als je een koortslip hebt merk je echt wel het verschil tussen dat en een gewoon kloofje.
Word een beetje moe van mensen die allerlei horror-verhalen verkopen over 'de koortslip'. Ik heb vorig jaar 8 keer een koortslip gehad en het is érg vermoeiend om continue hetzelfde verhaal te moeten vertellen aan mensen die denken het allemaal te weten en niet even onderzoek doen naar hoe het werkelijk zit :)

Zoals ik al zei - Ik ga geen eindeloos welles-nietes discussie aan :) Als je koortslip blaasjes hebt en kloofjes door droogte, kun je heel gemakkelijk het virus overbrengen dmv een lippenbalsam. Door de droogte springen je lippen eerder, de blaasjes ook. In je lipkloofjes hoopt het blaasjesvocht ook eerder op, vandaar dat ik de kloofjes ook even aanhaal. Het is dus geenzins aan te raden om iemand anders zijn lippenbalsam te gebruiken. Ditzelfde geldt voor lipstick. Niet voor niets wordt afgeraden om in parfumerieen testers van lipsticks enkel op je hand uit te testen :)

Jij kunt je nu wel persoonlijk aangevallen voelen, ik geef enkel de feiten weer. En ik zuig het zeker niet uit mijn duim, weet wel degelijk waar ik over praat.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:05

Blistex en purol bee, ik heb ze allebij en ze werken zo fijn :+: .

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 06:40

Die rosebud salve is echt HEERLIJK!
Gisteren lagen mijn lippen op sommige plekjes open met overal velletjes en zo ruw als maar zijn kan. Nu na de rosebud salve gaat het al een stuk beter en zijn er geen velletjes meer te bekennen. SUPER!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:07

Hier nog een die Purol gebruikt! Ik vind het juist wel lekker ruiken, het ruikt naar wierrook :)
Helaas gebruik ik al jaren spul voor mijn lippen en kan ik niet meer zonder. Mijn lippen maken zelf geen vet meer aan zeg maar.
Labello is echt ruk, daar wordt het nog erger van. Kan beter Nivea of vaseline gebruiken.
Dat smeer ik 1x per dag na het tandenpoetsen en ben ik er de rest van de dag van af.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:13

Als ik echt droge lippen heb dan smeer ik er zinkzalf op.
Na een dag zijn ze al niet meer pijnlijk of droog.En ze worden ook niet meer droog!Als je de zinkzalf te dik vind om te smeren,meng je de zinkzalf met boorzalf.Zo krijg je een super goede en zachte zalf die echt helpt tegen droge lippen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:15

Zinkzalf werkt toch juist uitdrogend...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:17

Nee hoor,dat werkt prima tegen alles wat schraal en droog is.