Verliefdheid op puur innerlijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 09:49

daantjuhhh schreef:
unicorn_kiss schreef:
Vele mensen gaan het niet eens zijn met me... maar ik vind het heerlijk dat mijn vriend mij een ongelofelijk lekker ding vindt en ik zou eerlijk gezegd geen vriend willen die enkel voor mij innerlijk valt..
op den duur knelt dat toch, al is het op seksueel gebied.
Je moet toch altijd die fysieke aantrekkingskracht hebben om een relatie te laten werken.

Nou ja.. ik zeg wel mijn ex is "lelijk".

Maar hij is niet lelijk, hij was alleen niet het type waar ik op viel.
Hij had een goede smaak qua kleding en was altijd super verzorgt. (stond soms wel 3 keer per dag onder de douche)
Gaat standaart elke 6 weken naar de kapper.
Schoor zich netjes.
Geen rare flap oren of pukkels ofzo.
En een gespiert lichaam..

En ik was absoluut sexueel aangetrokken...
Ik denk meer met hem dan met mijn ex daarvoor die echt knap was.
Maar in bed meer aan zich zelf dacht en niet echt gepassioneert was.
En mijn laatste ex dacht ook aan wat ik wilde...

Alleen was het gewoon totaal mijn type niet.

Mijn type is een mooie zon gebruinde jongen met donker krullend haar.
Zelf verzekerd en een beetje ruig/stoer zeg maar.

En dat is hij niet.

Mijn ex was eigenlijk ook helemaal niet mijn type.. ik vond hem ook mooier hoe vaker ik hem zag maar echt aangetrokken voelde ik me nooit.
Na 2 jaar begon ik dat erg te voelen in bed.. ik voelde me seksueel niet meer aangetrokken tot hem.. en dat zegt voor mij genoeg.
Jammere zaak, want qua karakter was mijn ex wél schitterrend en paste volledig bij me. (er zijn nog redenen waarom ik het uitmaakte let op)
Ik zie dus een duidelijk onderscheid tussen innerlijk en uiterlijk.. beiden moeten bij me passen.
Ik denk dat een uiterlijk ook het verschil is tussen supergoede maatjes en verliefdheid.

x_Jose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:46

Je valt op het uiterlijk en wordt verliefd op het innerlijk. Uiterlijk speelt wel een rol maar bij de een meer als de ander. Niet iedereen hecht er dezelfde waarde aan. Ik vind het uiterlijk toch zeker in een bepaalde mate wel belangrijk. Maar als het innerlijk niks is zal de relatie waarschijnlijk niet lang stand houden.

vera_minet

Re: Verliefdheid op puur innerlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 16:06

helemaal eens met x_Jose eigenlijk

innerlijk is ook bij mij het belangrijkste, maar uiterlijk let ik ook zeker wel op :)

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:10

ik ben nu heel erg benieuwd naar al die vriendjes van bokkers ;)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:51

Mijn ex, waar ik bijna 2 jaar mee heb gehad, was 'lelijk' :') Sowieso niet mijn type, maar ook zeker verre van knap. Hij kleedde zich netjes en was verzorgd, maar hij had nét een paar kilootjes te veel, een bril (godzijdank later lenzen) en geen knap gezicht. In het begin schaamde ik me soms zelfs voor hem (en daar schaam ik me nu weer voor, dat ik dat had ;) ). Maar ik kende hem al langer en hij was helemaal leuk, lief, grappig, en het klikte ongelooflijk goed ;) Daarom is het toch wat geworden toen.

Mijn huidige vriend is zeker leuk om te zien :)) Daar ben ik ook op uiterlijk gevallen, dat is gewoon waar. Daarna leerde ik hem lang goed kennen, want we zijn heel lang vrienden geweest. En toen ben ik voor hem gezwicht, zo'n leuke jongen om te zien en zo lief ;)

Een goed uiterlijk speelt zeker mee, dat weet ik zeker. Mensen vallen dan toch sneller op iemand als die persoon er goed en leuk uitziet. Het is niet per definitie belangrijker dan een goed innerlijk (aangezien je daar op moet bouwen), maar contact wordt wel sneller gelegd.
Als ik een jongen in de stad zie lopen die er echt niet leuk uitziet, zal ik hem niet zo snel aanspreken omdat hij misschien een heel leuk innerlijk heeft ;)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:06

Mloei schreef:

Afbeelding
:D

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:10

Een man moet voor mij wel aantrekkelijk zijn, wil ik er verliefd op worden. Echt knap is weer iets anders, maar ík moet hem aantrekkelijk vinden. Anders wordt het natuurlijk niet wat. En iemand die ik afstotelijk vind kan iemand anders wel weer een lekker hapje vinden.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:15

Whaa Qimm! :D Leuk! :D en even offtopic: gave trouwjurk!

x_Jose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:37

Mloei schreef:

Ja ik wil ook wel eens foto's zien! :9 haha

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:01

Ik vind het bij jullie helemaal geen raar beeld geven Manon! Leuk stelletje. :+:

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:11

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:12

zie hem wat minder goed, maar ziet er wel uit als een lekker hapje ;)

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:26

Je wordt aangetrokken door het uiterlijk en verliefd op het innerlijk, tenminste zo werkt dat bij mij :)).

Zelf denk ik ook dat het uiterlijk altijd wel iets verraad over het innerlijk..

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:31

Uiterlijk misschien niet helemaal, maar uitstraling zegt vaak zeker wat over innerlijk :)

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:31

ik word natuurlijk wel wat aangetrokken door uiterlijk.
maar het meeste deel toch innerlijk, ik heb met mijn vriend 3/4 maand lang alleen maar via msn gepraat. en zo echt leren kennen.

en toen we elkaar moette, dacht ik dit is het innerlijk was perfect hij paste bij mij. En uiterlijk was hij gewoon waar ik op viel.

maar vind dat innerlijk veel belangrijker is.
ben paar keer op uiterlijk gevallen, maar die jongens hebben mij echt gekwetst :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:43

ik vind ook beide belangrijk :j
het moet in evenwicht zijn.

uiterlijk zorgt dat mijn lichaam iemand wil, innerlijk zorgt dat mijn ziel iemand wil.

iemand kan ontzettend mooi zijn, maar als het innerlijk lelijk is, straalt dat voor mij door naar de buitenkant. dan vind ik iemand niet mooi meer :n

maar andersom lukt me dat niet, iemand kan een práchtig innerlijk hebben, maar als mijn lichaam niet op zijn uiterlijk reageert, dan kunnen we beter vrienden zijn :D
wel kan ik iemand tijdens een relatie steeds knapper en knapper vinden, omdat ik steeds meer gevoel bij diegene krijg.

maar mooi is ook zo relatief..
ik heb geloof ik nogal een aparte smaak qua mannen, als ik met vriendinnen ga stappen, heb ik eigenlijk geen concurrentie vaak, want de mannen waar ik mijn oog op laat vallen dan, vinden zij hélémaal niks :D :D mn huidige vriendje dacht die is veul te goed voor mij, vriendin vond mij totally out of his league en ik stond alleen maar :~ :9 :Y) toen ik hem zag :') ik snapte niet waar ze het over hadden :+ en nog steeds niet _O- ik vind hem echt heel knap. al zie ik ook wel dat niet iedere vrouw dat zal vinden, maar goed, ook niet iedere man zal mij mooi vinden :D

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:49

En gelukkig maar Suze_.. Anders bleef er geen man over :))

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:55

Mijn vriend was ook totaal niet mijn type.
Heb hem toen in een korte tijd heel goed leren kennen, en het was vrij snel duidelijk dat zijn karakter precies bij mij paste.
We kunnen goed met elkaar praten, serieus maar ook lekker gek met elkaar doen.
Vind het belangrijker dat ik me goed bij hem voel, en dat dit andersom ook zo is. Dat er eens een discussie gevoerd kan worden, maar daarna alles weer goed is. Ben er echt super gelukkig mee nu, en dan doet het uiterlijk er niet eens zoveel toe.
In mijn ogen is hij perfect, zowel innerlijk als uiterlijk. Misschien alleen voor mij, maar dat geeft me alleen maar een positief gevoel. :)
Is trouwens ook de langste 'relatie' die ik gehad heb, dit is de eerste serieuze.

Hij was niet mijn type, omdat ik altijd viel op jongens met bruine haren en blauwe ogen. Jongens die zeker over zichzelf waren, vol zelfvertrouwen. Aan mijn vriend merk ik dat hij af en toe echt onzeker kan zijn.
Spontane jongens, die best duidelijk aanwezig waren. Hij was meer het rustige type, maar ben er nu achter dat ook hij erg spontaan kan zijn.
Karakter lette ik eigenlijk nooit op, dat was denk ik ook mijn grote fout altijd.

Denk dat het belangrijkste gewoon is, dat je partner je gelukkig maakt en dat je jezelf er goed bij voelt.
En voor de een speelt uiterlijk daarbij een rol, voor de ander niet. :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:57

Weet je.. het is biologisch bepaald :D

Het schijnt zo te zijn dat vrouwen rondom hun ovulatie zich aangetrokken voelen tot het stoere type man (meer vruchtbaar misschien?) en daarna tot het zorgzame type man (die zal beter en langer helpen met het verzorgen van de kroost).

Een brede kaak, grote ogen en volle lippen lijken te duiden op een goede vruchtbaarheid. Voor vrouwen geldt dat eigenlijk ook.
In de huidige samenleving leven mensen natuulijk anders dan in de oertijd, maar de principes blijven enigszins hetzelfde :)

Zelf vind ik intelligentie erg belangrijk. Een bloedmooie man die pure onzin uitkraamt is zeker niet mijn type. Het oog wil ook wat, maar het innerlijk telt ook voor mij het zwaarst :) En ow ja, niet te vergeten: zijn geur!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:02

Voordat ik trouwde heb ik een relatie gehad met een stierlelijke gozer. Toendertijd vond ik het niet verschrikkelijk lelijk, omdat ik verliefd was. Maar als ik 'm nu weer zie dan kan ik niet begrijpen wat ik in 'm zag :D

Mijn man is wel een knapperd, maar hij is geen sixpack type, als ik zeg knap bedoel ik een mooi gezicht. Het lichaam is voor mij echt totaal onbelangrijk, als het maar warm en veilig aanvoelt ben ik tevreden, al zit er een enorme bierbuik op, bwv spreken :)

Dus het KAN wel, heb het zelf ervaren. Maar bij mij is het wel zo dat als er een lekker bekkie opzit dat ik me dan eerder voel smelten van binnen bij bepaalde blikken :+:

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:13

O nee.. een dikke bierbuik vind ik afschuwelijk :n Onbewust selecteer ik toch meer op uiterlijk dan ik dacht denk ik O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:15

ik vind chubby leuk :+: veel leuker dan een supergespierd strak lijf :j (krijg ik ook alleen maar het gevoel van dat ik zelf ook 7 dagen naar de sportschool moet en aan de blaadjes sla, en ik háát de sportschool en ik hou van lekker eten :D )
maar van heel dik raak ik ook niet opgewonden...
en ja waar zit die grens dan? geen idee :D
dat geeft mn lichaam vanzelf aan :+

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:16

hmm dikke bierbuik hou ik ook niet van. En weet je wat ik ook echt V.E.R.S.C.H.R.I.K.K.E.L.I.J.K. vind? overtollig haar op iemands rug of bilspleet. Ieeuw!

Volgens mij is het zo dat iedereen wel een droomman heeft. de vraag is alleen of deze ook realistisch is ;)
Ik heb ook het liefst een gespierde gozer met een mooie brede kaaklijn, krullend, zwart haar, mooie ogen..
Maargoed.. De krullen en gespierd heb ik nog :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:19

Nja.. als alles helemaal leuk is, dan neem ik die haren daar wel voor lief hoor :D

Het verandert bij mij ook naarmate ik ouder word (owow ik ben al zo oud :') ) maar vroegah vond ik borsthaar echt brrrr :x
en nu vind ik het heel sexy :9 :D geen borsthaar.. dat zijn van die kleine jonge mennekes en als mannen het scheren vind ik het helemaal eng :=