hart ritme stoornissen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

Re: hart ritme stoornissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:38

Nee dan ken ik hem toch niet antheman, dacht dat hij Frank .. zou heten.

Niet alle op hol/overslaan/ritmestoornissen zijn van dien aard dat er iets aan gedaan moet worden, voordat er mensen in de stress schieten :-). Ga langs je arts als je het niet vertrouwt, je hebt maar 1 hart.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 10:55

joyce2 schreef:
@IngridB, moest je dan helemaal onder narcose enzo? En is dat op hol slaan nou gevaarlijk, omdat je er aan geopereerd bent, of is het meer zodat je er dan vanaf bent?

Nee, ik ben plaatselijk verdofd in m'n lies en heb alles dus meegemaakt.
Mij is gezegt dat het NIET gevaarlijk is, maar omdat het erg lastig en rottig is heb ik het weg laten halen.

Bij mij zijn ze iets van een uur ofzo bezig geweest omdat ze de 'oorzaak' heel snel gevonden hadden. Het kan natuurlijk
veel langer duren, maar dat verschilt per persoon.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 10:58

Cheveyo schreef:
Nee dan ken ik hem toch niet antheman, dacht dat hij Frank .. zou heten.

Niet alle op hol/overslaan/ritmestoornissen zijn van dien aard dat er iets aan gedaan moet worden, voordat er mensen in de stress schieten :-). Ga langs je arts als je het niet vertrouwt, je hebt maar 1 hart.

Bij iedereen kan het anders zijn en elke ritmestoornis in niet hetzelde. Het is alleen dat een arts zegt dat alles in
orde is als je op dat moment geen 'last' hebt van de stoornis. je kunt hier dus erg lang mee blijven lopen
voordat ze eindelijk (zoals bij mij) weten wat het is. En meestal kan een ritmestoornis helemaal geen kwaad en is het
alleen maar heel erg lastig m er mee rond te moeten lopen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:22

Daar heb ik helaas grote ervaring mee, maar dan nog ga naar je arts als je het zelf niet vertrouwt, ook al kunnen die op dat moment niks vinden. Bij mij vonden ze na 7 jaar afwijzen maar toch echt helse pijnen plotseling hoge nood voor 3 bypasses met openhartoperatie heb al vanaf de eerste dag gevoeld en geweten dat ik hartkramp had. Ieder is verschillend en als je er nog steeds niet gerust op bent na afwijzing...Blijf vragen naar zekerheid voor jezelf.

Hoe eigenwijs ze je ook vinden, ik blijf een voorbeeld aan mijn eigen situatie houden, helemaal omdat dit geen week langer had moeten duren. Dus doe ermee wat je wilt of niet wilt :-)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:32

Cheveyo schreef:
Daar heb ik helaas grote ervaring mee, maar dan nog ga naar je arts als je het zelf niet vertrouwt, ook al kunnen die op dat moment niks vinden. Bij mij vonden ze na 7 jaar afwijzen maar toch echt helse pijnen plotseling hoge nood voor 3 bypasses met openhartoperatie heb al vanaf de eerste dag gevoeld en geweten dat ik hartkramp had. Ieder is verschillend en als je er nog steeds niet gerust op bent na afwijzing...Blijf vragen naar zekerheid voor jezelf.

Hoe eigenwijs ze je ook vinden, ik blijf een voorbeeld aan mijn eigen situatie houden, helemaal omdat dit geen week langer had moeten duren. Dus doe ermee wat je wilt of niet wilt :-)

Dat is ook niet niks als ze het na 7 jaar pas vinden en dat het dan ook behoorlijk heftig is zeg!
Ik heb in het ziekenhuis toen ook allemaal onderzoeken gehad, Daar ook een kastje ongekregen en moeten fietsen, maar
nee alles was prima, op een snellere hartslag na dan.
Ja wat moet je dan, alles is goed en je wordt naar huis gestuurd met de gedachte, oké het is goed, maar WAT is het dan wat ik vaak
heb (had). Daarom was ik gewoon 'blij' dat ik eindelijk de ritmestoornissen kreeg toen ik dat kastje een keer omhad. Dan zien ze het
en gaat alles lopen van onderzoeken en opname. Nou moet ik zeggen dat ik als een gek heb staan springen in huis toen ik dat kastje omhad hoor :D . Ik moest en zou die stoornissen krijgen. Klinkt misschien heel raar, maar ik zat ermee en vond het helemaal niks.
Achteraf was het dus ook helemaal niet gevaarlijk en kon ik eindelijk 'verlost' worden hiervan.

Maar hoe gaat het nu met jou dan? Kun je er wel mee 'leven' om het zo maar te zeggen. is het te doen of heb je nog veel last ervan?

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:44

Ik meld me hier ook maar even :+

Heb al ritmestoornissen sinds ik 11 ben, zitten ook hart en vaat ziektes in de famillie.
( moeder heeft krans slagader verstopt gehad en vader tot 2x toe een har infarct)
Dus ik heb me vorig jaar ( op mn 22e) laten onderzoeken in het ziekenhuis, zo'n standaard hart onderzoek.
fietstes, echografie, hartfilmpe en 3 dagen met zo'n cassete om gelopen.
( moest eigenlijk nog een CT scan met contrast, maar dat heb ik nooit laten doen)

Conclusie van de cardiolooog is dta ik dus die ritmestoornissen heb, waar je in principe 100 mee kan worden,
en ze zouden er wel achter kunnen komen waar het vandaan komt, wat het veroorzaakt, maar dat word voor mij dan wel een
rits aan ziekenhusibezoeken.
Wat dus hetgeen is dat mij ervan weerhoud, aangezien ik panisch word van alles in witte jassen en met naalden.

Moet zeggen dat het bij mij vaak samen gaat met veel stress, spanning en hyperventilatie..
Het gekke is, dat ik vaak juist op momenten dat ik rust de ritmestoornissen krijg, niet als ik inspanning lever.

Wie weet als ik er eenmaal wat nuchterder onder kan zijn, laat ik het wel tot op de bodem uitzoeken,
maar momenteel neemt de angst het over bij mij. ;(
Wat ik zelf heel tegenstrijdig vind, want ik ben wel weer zo dat ik het echt zou doen als het echt nodig zou zijn.

Uiteindelijk leer je er wel mee leven ook, alhoewel ik er vaak nog wel van schrik wanneer ik zo'n stoornis voel, wat bij mij het beste helpt is dan gewoon rustig ademen en doorgaan waar ik mee bezig was.
Als ik me namelijk druk maar om zo'n stoornis, kan het bij mij zo ver gaan dak zelfs flauwval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:48

Ik blijk ook een hartritme stoornis te hebben.

Een normaal hart maakt kloppingen met een gelijke rust ertussen. Die rust is bij mij:
Lang, lang, kort, kort, slag overslaand, lang, lang, normaal, normaal, kort, kort, lang, normaal.

En ga zo maar door. Die tussenruimtes kloppen bij mij niet.

Ik heb nog een hartfilmpje liggen mocht iemand het interessant vinden om dat te zien.

In het ziekenhuis vertelden ze mij, dat het niks was om me zorgen om te maken. Het was goed dat ze het wisten, maar niet verontrustend.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:51

@ astridjuh; heb jij het constant dan, dta je hart niet in een juist ritme klopt?

Bij mij was mijn hart verder juist perfect, kwa kloppen, ook na inspanning als het moest herstellen etc. gewoon erg gelijkmatig.
dat was bij mij het vreemde, ik heb het meestal in rust juist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:52

Ja ik heb het constant :j

Ik zal zo het filmpje even fotograferen.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:53

Hoi hoi,
Nou ik kan hier zeker met je over praten.
Bij mij werd het ontdekt toen ik 3 jaar oud was, heb een hoop in het ziekenhuis gelegen met een hoop onderzoeken enzo.
Het is jaren goed gegaan, moest wel van wedstrijdzwemmen af aangezien dit toch te intensief werd.
Tot 1 jaar geleden, ik kreeg er steeds meer last van en ben weer naar het ziekenhuis gegaan.
Hartfilmpje gemaakt en ik moest met een kastje met van die stickers op je borst naar huis.
Het bleek dat het inderdaad erger was geworden, de keus werd een pacemaker of het gokken op een operatie.
Ik heb toen gekozen voor een operatie, ze gaan dan met kateters in je lies en gaan op die manier kijken wat het probleem is. Ook wekken ze stoornissen op doormiddel van je boezems (dit vond ik een zeer naar en heftig gevoel) je word namelijk plaatselijk verdoofd en bent er verder helemaal bij. Bij mij ontdekte ze een dubbele verbinding die dus voor deze stoornissen zorgte, die hebben ze na 3 1/2 uur kunnen wegbranden. Moest 1 nachtje ter observatie blijven. Ik had echt het gevoel dat ik herboren was, ik voelde mijn hart helemaal niet meer! Net zoals "normale" mensen dus. Er ging een wereld voor me open. Heb er daarna nog wel wat last van gehad, het littekenweefsel moest toen nog goed aangroeien waardoor de stoornissen er nog tijdelijk waren. Bij mij is het nu helemaal goed, ik heb nergens meer last van na al die jaren!
Ik heb de operatie trouwens laten doen in Nieuwegein, ik loop daar al vanaf dat ik klein ben. Mijn vader heeft dezelfde operatie gedaan, het is niet fijn maar je krijgt er wel wat voor terug! :D

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:53

@ astridjuh ; wow dat lijkt me helemaal erg.... en je voelt het zelf ook constant?

of wen je daar wel aan?
ik zou echt de hele dag lopen stressen volgens mij. :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:55

@antheman................ meid, sterkte......... het is een vervelende kwaal.

Komt wel goed hoor, tis aanpassen........ sterkte!

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:57

_Nann_ schreef:
@ astridjuh ; wow dat lijkt me helemaal erg.... en je voelt het zelf ook constant?

of wen je daar wel aan?
ik zou echt de hele dag lopen stressen volgens mij. :+

Op een gegeven moment wen je er wel aan hoor, ik had het natuurlijk van kleins af aan..
Je moet er wel mee leren leven, het is net zoals dat iemand een been mist. Je hebt geen keus je moet wel verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:59

Nee, ik heb er geen last van.

Ik moet wel zeggen dat ik me constant moe voel. Daarvoor ben ik destijds naar de dokter geweest, en allerlei testen gehad, onder andere ook een hartfilmpje. Maar deze stoornis zou niks met mijn moeheid te maken hebben.

Foto ervan:

Afbeelding

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:00

Nou ik was bij hevige stoornissen echt wel moe hoor, was niet vooruit te branden. Ging vroeg naar bed en overdag deed ik het rustig aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:01

Ik denk dat ik het inderdaad ook al van kleins af aan heb gehad. Als ik mijn eigen pols voel, dan hoor ik de verschillen ook. Maakt niet uit op welk moment van de dag ik niet doe, maakt niet uit of ik heb gerust of gesport. Altijd deze verschillen.

Zoals je op de foto ziet, maakt mijn hart het ene moment, lange slagen, het andere moment "normale" en het andere moment hele korte.
Het schijnt vaker voor te komen, en niet ernstig te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:02

lynne8 schreef:
Nou ik was bij hevige stoornissen echt wel moe hoor, was niet vooruit te branden. Ging vroeg naar bed en overdag deed ik het rustig aan.

Ik heb die stoornissen dus constant. Ik ben gewend dat ze er zijn. Ook al heb ik het een jaar terug pas te horen gekregen. Ik heb me nooit anders gevoeld als dit.

Ik heb ook weleens dagen dat ik niks doe (Zoals vandaag O:) ). En dan voel ik me ook wel extreem moe. Maar op het moment dat ik iets ga doen, dan is die moeheid ook wel over.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:04

Hoi,
Ik zie dat jullie al een aantal pagina's bezig zijn maar ik kom toch even binnen vallen haha..
Toen ik 14 was had ik een blowtje gerookt (nieuwsgierig he ;) ) en daar ben ik toen behoorlijk ziek van geworden, achteraf gezien is het alleen maar goed geweest want zo kwamen ze dr snel achter dat ik een een hart afwijking heb.
Ik heb een soort ritme stoornis en een " sport hart" .
Mijn hartslag gaat in rust even snel als een wielrenner die midden in een wedstrijd zit, Trap op lopen en ik ben kapot, stukje rennen lukt ook niet best.

Toen ik het net wist was ik inmiddels net 15 en de dokter zei dat ik heeeel rustig moest gaan doen, niet roken, voorzichtig sporten en niet druk doen, geen caffiene en taurine.
Maarja ik was 15 dus dat ging allemaal 2 weken goed en toen gewoon weer vollop sporten , roken en redbull drinken.
Tijdje geen last van gehad en sinds me 19 weer vollop aanwezig, Ik woon inmiddels op me zelf in een appartement dus ik moet elke dag 4 trappen op en af, Ben altijd helemaal kapot als ik boven of beneden ben.
Paardrijden is altijd goed gegaan trouwens, Werd alleen heel snel rood in mn gezicht.
Werk nu ook gewoon in de horeca (kroeg) en dan heb ik dr bijna geen last van.
Soms klopt hij ineens keihard en dan voel ik hem dr echt "uitspringen" , Inmiddels weet ik dan als ik dan heel even diep adem haal en rust in mn hooft breng het weer over gaat.
Kan ook soms dat ik op de bank lig dat hij weer helemaal van slag raakt, soms schrik ik dr nog van.
Het doen ook weleens pijn, een soort van steken.

Het enige waar ik wel echt hinder mee ondervind is met uitgaan, Als het warm is en de muziek staat hard aan dan gaat het niet goed, helemaal niet met 1 drankje op.
Dus ik drink ook geen drank, alleen als ik buiten ergens kan staan.

Nou dit is mijn verhaal, Beetje lang geworden haha :+

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:05

Oké appart, zou het niet kunnen zijn dat als je niets doet je je er meer op gaat richten. En wanneer je actief bent dat je er dan niet meer op let? En daarom het gevoel hebt dat je dan niet echt moe bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:07

Een sport hart is niet goed?

Dat heb ik ook ooit te horen gekregen een aantal jaren terug. En mijn moeder was helemaal trots := :+ Maar is minder goed als het klinkt dus?

Als ik een eind op topsnelheid gefietst heb, dan heb ik het idee dat mijn hart uit mijn kas klopt. Die kan er af en toe enorm op gaan.
Na trappen ben ik inderdaad ook altijd helemaal moe.
Warmte kan ik inderdaad ook niet goed tegen. Krijg het erg snel benauwd.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:08

Dat is inderdaad niet goed nee, ik geloof dat als je dat hebt je in rust de hartslag hebt van een actieve sporter die op dat moment druk aan het sporten is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:09

lynne8 schreef:
Oké appart, zou het niet kunnen zijn dat als je niets doet je je er meer op gaat richten. En wanneer je actief bent dat je er dan niet meer op let? En daarom het gevoel hebt dat je dan niet echt moe bent?

Ik let altijd goed op. Ik sport overdag. Maar savonds is de tijd dat ik naar mijn paard ga. Dus ik mag niet kapot zijn.
Na het sporten ben ik ook eigenlijk altijd wel actief :j Dan voel ik me heerlijk. Paar kilotjes eraf, lekker buiten geweest, frisse wind in het gezicht. Alleen als ik stil zit, dan word ik snel duf en voel ik me moe :j
Als ik dan een rondje ga fietsen is het meteen over.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:11

lynne8 schreef:
Dat is inderdaad niet goed nee, ik geloof dat als je dat hebt je in rust de hartslag hebt van een actieve sporter die op dat moment druk aan het sporten is.

Jup, klopt..
Ik heb dat dus, bij mij werd het voorbeeld gebruikt van een wielrenner die druk in een wedstrijd zit.
K dacht eerst ook dat een sport hart goed was haha..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:12

lynne8 schreef:

Ik heb nu 56 slagen in de minuut. Geen idee of dat veel of weinig is?

Als ik flink gesport heb, dan heb ik gerust 130 slagen in een minuut.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:27

@ astridjuh;

in rust zit ik ergens aan de 62 al terwijl mijn zusje veel lager zit dan dat.

en zodra ik actie onderneem, zoals fitness, gaat mijn hartslag erg snel omhoog, zoms wel 30- 40 slagen hoger dan m'n zus heeft.

Maar dat is voor ieder verschillend.
denk dat dat van jou niet afwijkend is ofzo.