Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

,dat er misschien wel mensen lagen die veeeel meer hulp nodig hadden als wij... Shadow0 schreef:Angelita schreef:Het lijkt mij dat verpleegsters zoveel mogelijk hun best doen om het iedereen naar de zin te maken en mensen zo goed mogelijk te helpen
Die indruk heb ik dus bij een deel niet echt. En waarom zou je er vanuit gaan dat elke verpleegkundige en elke arts automatisch z'n best doet? Omdat het zo'n nobel beroep is? Waarom zou het ziekenhuis niet ook z'n aandeel hebben van mensen die de kantjes eraf lopen, geen zin hebben, alleen maar blijven hangen omdat overstappen naar iets anders ook zo'n gedoe is? Die mensen heb je namelijk OVERAL. Er is geen werkomgeving waar je die niet hebt - dus waarom zou de zorg een grote uitzondering zijn?
Wat het verschil is, is dat men in veel bedrijfstakken iets meer gewend is om daar op te letten. Terwijl men in de zorg die kritiek steeds wegkaatst. Het is gewoon irreeel om te doen alsof het probleem niet bestaat, om te denken dat in de zorg iedereen z'n best doet en 'het beste met de mensen voor heeft'. Dat is ook niet erg, want het zijn mensen. Maar je kunt pas iets doen als men eindelijk eens durft toe te geven DAT dit een probleem is, in plaats van steeds maar defensief te worden.
Shadow0 schreef:raket schreef:Hoe gaan ze me dat in een 5 sterrenrestaurant uitleggen??
Gaan hun zeggen dat hoffelijkheid voor veiligheid komt???
Dat is dus een stukje ervaring, die je er dan bijkrijgt. Maar mocht je het ooit doen, dan zul je ervaren dat het samen kan gaan. Dat je, als je een beetje routine hebt in klantvriendelijkheid, je niets hoeft op te offeren. Of hooguit in extreme situaties, maar niet voortdurend. Dat je bovendien de dingen veel sneller en veel makkelijker op kunt lossen.
Maar ja. Als je dat bij voorbaat niet wilt leren, zul je die ervaring nooit krijgen
Waves schreef:WhiteRose schreef:Waves: mag ik je de tip geven het gesprek aan te gaan met de desbetreffende arts, alvorens een brief in te dienen? Vaak willen mensen bewust of onbewust excuses en erkenning voor het hen aangedane leed - en een officiële reactie via een klachtencommissie levert dat meestal niet zoals men dat zou willen. Je hebt recht op je gesprek en kom je er niet uit, dan is een klachtencommissie zeker heel verstandig
Ik weet ook niet zeker of het nou naar de klachtencommissie ging of iets anders, in ieder geval naar het ziekenhuis als organisatie. Niet naar een individuele arts. Die arts zal het vast druk hebben gehad en beterschap beloven, dat geloof ik oprecht.
Maar het gaat er toch ook om dat er een duidelijk signaal uitgaat naar hogere instanties, de mensen die echt invloed hebben op de politiek of "het systeem".
Als we ons nou wat minder richten op de werknemers in de zorg maar als alle klagers een brief sturen naar het management of de politiek dan verandert er misschien structureel iets.
rockwitch schreef:<knip>
maar ja dat is nou eenmaal zo in een ziekenhuis, ze zijn altijd onderbemand.
Maar ja die dames (en heren) doen over het algemeen ook alleen maar hun best.

Logisch.
Waves schreef:rockwitch schreef:<knip>
Daar hoeven we ons toch niet bij neer te leggen? We kunnen ons ook inzetten voor een zorgsysteem met meer personeel, verruiming van de numerus fixus voor geneeskunde opleidingen, opnemen van "het praatje aan het bed" in de "productie"processen in plaats van ons alleen te richten op medische handelingen. Bijvoorbeeld.
Dus: verkiezingsprogramma´s lezen bij de volgende verkiezingen en wijs stemmen![]()
Het kan toch anders?
odetteke schreef:Pinda_Dipje schreef:Het werkt in een ziekenhuis simpel wat betreft eten...
De 1e dag krijg je gewoon 'iets' en vul je een formulier in voor de dag erna.
De 2e dag krijg je dus wat je de 1e dag hebt aangevinkt.
Wat ik me afvraag, hoe werkt dan dan voor mensen die een bepaald dieet volgen? Zoutloos? Koemelkallergie? Veganistisch? Hallal? Kosjer?

Waves schreef:rockwitch schreef:<knip>
Daar hoeven we ons toch niet bij neer te leggen? We kunnen ons ook inzetten voor een zorgsysteem met meer personeel, verruiming van de numerus fixus voor geneeskunde opleidingen, opnemen van "het praatje aan het bed" in de "productie"processen in plaats van ons alleen te richten op medische handelingen. Bijvoorbeeld.
Dus: verkiezingsprogramma´s lezen bij de volgende verkiezingen en wijs stemmen![]()
Het kan toch anders?