Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
_Tara_ schreef:@ Patos: Dat is toch belachelijk... Zijn we met z'n allen dan zo gewend aan zo'n hoeveelheid zout door wat de fabrieken bepalen wat de hoeveelheid is? Waarom doen de fabrieken dat dan van begin af aan al niet gewoon gezond?
mriaam schreef:ik had dit vorig jaar al gehoord van een lerares maar die was een beetje 'a la hippie' dus ik was het al gauw weer vergeten, ik drink amper alcohol dus met uitgaan neem ik altijd standaard cola light.
Maar nu ik dit weer zie moet ik er wel even over nadenken, van peppernoten krijg je ook al kanker net zoals honing.. dus wat blijft er voor gezonds over?
Machonito schreef:Honing ook ??
nooit van gehoort![]()
dat is toch een natuurproduct of stoppen ze daar ook rommel in tegenwoordig![]()
Van pepernoten en kruidnoten krijg ik buikpijn en daarna ga ik over me nek ik word daar ook al ziek van
_Tara_ schreef:@ Patos: Dat is toch belachelijk... Zijn we met z'n allen dan zo gewend aan zo'n hoeveelheid zout door wat de fabrieken bepalen wat de hoeveelheid is? Waarom doen de fabrieken dat dan van begin af aan al niet gewoon gezond?
_Tara_ schreef:@ Spekkie: Brood met 30% minder zout ken ik wel. Maar waarom is dat het alternatief? Zit daar echt alleen 30% minder zout in? Of dan weer een ander stofje om 't toch dezelfde smaak te geven?
De zwarte kleur komt misschien wel door koolstof. Maar de rest? Het is niet alleen zwarte kleur. Voor zover ik weet zit er in mijn lijf geen zwarte prut iig.
Shadow0 schreef:Machonito schreef:heb liever rommel uit de natuur dan Rattegif als Aspataam
Waarom dan? Is ziek worden van natuurlijk gif minder erg? Zou je dezelfde pijnen geen probleem vinden als ze vanwege een natuurlijke grondstof zouden zijn ontstaan?