Wie heeft er nog meer een gave ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Juangi

Re: Wie heeft er nog meer een gave ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:41

Zo raar dat, he! Ik heb het eigenlijk vooral met paarden en heel soms met normale dingen.

xTralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:41

Dat van dat onder water ademen heb ik ook gehad :oo
In het zwembad, vroeger deden we altijd wedstrijdjes; wie het langste onder water kan blijven.
1 dag, ik weet het nog heel goed. We doken en ik hield mijn adem in.
Opeens voelde ik me zoo rustig / gelukkig van binnen, ik dreef lekker in het water zonder te ademen.
Hoorde heel zachtjes mijn hart bonzen en deed m'n ogen dicht. Ik voelde me helemaal ontspannen en ik kon 'gewoon' ademen onder water.
Op dat moment voelde alles zó goed, heel moeilijk om te beschrijven. Totdat; er een badmeester het water in dook om mij te 'redden' :=
Schrok me toen rot, ze dachten dat ik bewusteloos was geraakt onder water omdat ik daar zo'n tijdje dreef, te lang voor een wedstrijdje adem in houden.

Sindsdien heb ik het nooit meer gedaan, ben toen zo geschrokken :oo
Maar zo'n gelukkig / rustig gevoel heb ik nooit meer meegemaakt.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:45

@xTralala:

Ik hoorde dat als je bijna dood gaat ook zo'n gevoel hebt. Helemaal rustig. Misschien (??) heb jij heel lang je adem in gehouden, of te weinig lucht gehad dat je lichaam automatisch in zo'n mode gaat?

Dit word vaak beschreven bij bijnadoodervaringen. Dat ze zich voordat het gebeurde helemaal ontspannen voelde, rustig en niks voelde. Heel raar!

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:46

cmatthijssen schreef:
dejavu's ja die heb ik echt heel veel ja! een paar keer per week is bij mij geen uitzondering en dan ben ik ook altijd even helemaal de kluts kwijt en moet ik weer even terug op aarde komen:P

Ik ken het gevoel...dan denk ik ook dat ik iets al eerder meegemaakt heb, maar dat heb ik na lang nadenken dan gewoon veel eerder gedroomd...best vreemd :o Wat betreft aura's zien, dat heeft mijn zus heel erg en nu is ze ook nog bezig met reiki, dus wordt het helemaal heavy. mijn oma heeft vroeger 2 x een ongeluk van mijn moeder voorspeld en ik voelde het toen mijn oma overleedt...toen ik nog veterinaire natuurgeneeskunde studeerde was ik er veel meer mee bezig en stond ik er ook meer voor open, nu heb ik het allemaal de laatste jaren een beetje genegeerd maar toendertijd had ik er heel erg last van als ik in een druk bezette ruimte was en als je door de energie van andere mensen heenliep, soms kreeg ik er gewoon hoofdpijn van. we hebben toen op school ook eens een oefening moeten doen met zn 2en en dan moest je ong 3m van elkaar afstaan, de ene liep op de andere af (deze was geblinddoekt) en deze persoon moest zeggen wanneer zij voelde dat de ander in haar energie oftewel persoonlijke ruimte kwam. wat ik altijd gek heb gevonden was dat de persoon die op mij afliep (ik voelde haar al op 2.5 m afstand) zei dat zij een hele sterke kracht voeldeop de hoogte van mijn hart...

Ik = Xandra btw ;)
Laatst bijgewerkt door Noon op 11-01-10 20:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:46

Juangi schreef:
Zo raar dat, he! Ik heb het eigenlijk vooral met paarden en heel soms met normale dingen.

Ja, en daarom als mijn voorgevoel niet goed is en ik vertrouw het niet stap ik er niet op.

cmatthijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:47

met paarden heb ik het eigenlijk nog nooit gehad, altijd mensen.

vorige week met rijden was ik een beetje een het dromen bij het paard waar ik op moest rijden, en ik ging in gedachten zeg maar helemaal afspelen hoe ze zich moest gedragen in die les enz. normaal is ze heel sloom en ik droomde er van dat ze lekker aan het been was en een keer een bok gaf terwijl ze dat nooit doet. en ze deed het precies zoals ik gedroomd had!! heel raar net alsof ze heeft gezien wat ik wilde en dat ook echt deed

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 20:48

Nog even een vraagje tussendoor ;)
Wie weten er allemaal van jullie gave?

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:48

cmatthijssen schreef:

vorige week met rijden was ik een beetje een het dromen bij het paard waar ik op moest rijden, en ik ging in gedachten zeg maar helemaal afspelen hoe ze zich moest gedragen in die les enz. normaal is ze heel sloom en ik droomde er van dat ze lekker aan het been was en een keer een bok gaf terwijl ze dat nooit doet. en ze deed het precies zoals ik gedroomd had!! heel raar net alsof ze heeft gezien wat ik wilde en dat ook echt deed

Waarom expirimenteer je er niet mee door? :)

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:49

Xfeno01X schreef:

Alleen Fenna (fenna1995) en verder niemand.
Ja, hier nu dan. :Y)

cmatthijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:51

degene die er bij mij echt vanaf weten zijn:
mijn ouders
mijn paranormaal genezer :+
degene waar ik frisbee les van krijg (kan zelf heeeeel veel en begeleid me erin)
mijn vriend natuurlijk
mijn zus
een vriendin van me
wat ex-klasgenootjes
ik moet zeggen dat er tot nu toe altijd heel goed op gereageerd is door iedereen!

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 20:51

Yunomi schreef:
Xfeno01X schreef:

Alleen Fenna (fenna1995) en verder niemand.
Ja, hier nu dan. :Y)

Ik voel me door mijn gave eigenlijk nergens meer thuis(behalve bij de paarden)
Ik vertrouw bijna geen mensen meer (ik durf het zelfs nit aan me ouders te vertellen :o ) en op school zit ik alleen maar de dromen :P
Laatst bijgewerkt door Vanky op 11-01-10 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:51

Yunomi schreef:
Juangi schreef:

Ja, en daarom als mijn voorgevoel niet goed is en ik vertrouw het niet stap ik er niet op.

Klopt, dat heb ik ook. Maar ik hoef een paard maar aan te kijken en weet of het goed is of niet...
Bij ons weten mn moeder, zus en zusje het...de rest van de familie staat er niet voor open....(aan mn moeders kant) zij hebben het ook
Laatst bijgewerkt door Noon op 11-01-10 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:53

Ik heb het wel meer mensen verteld. Ze vindenhet raar maar daar blijft het ook mee...

Yunomi

Yunomi schreef:
Juangi schreef:

Klopt, dat heb ik ook. Maar ik hoef een paard maar aan te kijken en weet of het goed is of niet...

Inderdaad, apart gevoel en dan ..

Ik ga nu, bye. (:

cmatthijssen

Yunomi schreef:
cmatthijssen schreef:

Waarom expirimenteer je er niet mee door? :)

ik ben nog bezig met alles beter ontwikkelen en uitvinden wat ik wel en niet kan, ik dus nog volop in de leer :+
morgen weer les en zal het dan nog eens proberen tot nu toe gaat het altijd heel goed!! zelfs het nieuwe paard dat iedereen eraf bokt heeft bij mij niet gebokt, ik heb hem gezegd dat hij dat niet mag doen bij mij hahah

xTralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:57

Juangi schreef:
@xTralala:

Ik hoorde dat als je bijna dood gaat ook zo'n gevoel hebt. Helemaal rustig. Misschien (??) heb jij heel lang je adem in gehouden, of te weinig lucht gehad dat je lichaam automatisch in zo'n mode gaat?

Dit word vaak beschreven bij bijnadoodervaringen. Dat ze zich voordat het gebeurde helemaal ontspannen voelde, rustig en niks voelde. Heel raar!

Hihi, zoiets zou heel goed kunnen! Ben juist ontzettend bang voor de dood, maar als alles wordt zoals ik me toen voelde, nou dan hoef ik niet meer bang te zijn denk ik!

cmatthijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:05

brrrr dat lijkt me echt eng, om zoiets mee te maken!!!

BinkieDusty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:05

Heel interessant topic dit :)

Ook ik heb ergens "last" van.
Ik heb wel eens geesten gezien. Op der duur werd het zo erg, dat ik naar mijn moeder ben gegaan om erover te praten.
Zij vertelde mij dat ik dit al doe sinds dat ik 4 jaar ben. Ben heel vaak naar haar toegekomen dat er iemand bij mij was.
Als zij diegene dan niet kon zien werd ik boos! Nu heb ik het al zeker een jaar niet meer gehad, en dit vind ik heel jammer, want ik stond er wel altijd voor open. Maar ze kwamen nooit op een moment dat ik het zelf wou. Kon er nooit op rekenen.

Ook heb ik altijd koude handen (echt altijd) en kan ik inderdaad een "electrische bol" maken met mijn handen, door ze van elkaar af en naar elkaar toe te bewegen. Heb hier verder trouwens nooit iets mee gedaan :P (Heb nooit geweten wat het inhoudt haha

En dromen inderdaad. Heb elke week minstens 1 deja-vu
Ik kan me zelfs nog wel herinneren met al mijn ex vriendjes, de dag voordat ze het uitmaakten, droomde ik ook al dat het uit ging :P
Heb ik tot nog toe nog met elk vriendje gehad.
Mijn huidige vriend en ik zitten nu in een bepaalde situatie (vragen per pb) en hij kan mij onmogelijk overtuigen van wat hij denkt. Heel erg vreemd. Terwijl ik normaal gesproken heel beinvloedbaar ben..

Ook voel ik andere mensen aan. Ik weet wanneer iemand liegt, zenuwachtig is, onbetrouwbaar, of juist niet. Mensen vinden het vaak moeilijk om contact met mij te maken, vanwege mijn uitstraling (nog steeds weet ik niet wat er mis is met mijn uitstraling.. Voor mijn gevoel straal ik echt wel uit dat ik heel lief en schattig ben :P )
Mensen die eenmaal contact met mij hebben gelegd, voelen zich meteen vertrouwd en veilig bij mij.. Heel vreemd allemaal..

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 21:10

Eng zeg allemaal , gelukkig heb ik niet zo'n enge onverwachtse gave Brr...
Ik krijg er nu de rillingen al van als ik erover praat !!

skins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:14

Ik heb geen gave denk ik, maar ik zou wel met paarden willen "communiceren" :p.
Ik snap niet dat er zo veel zijn die met paarden "praten" en ik begrijp al helemaal niet hoe ze dat kunnen xD. Ik heb het nooit geprobeerd want ik zou niet weten hoe het "moet".
Ik geloof wel in geesten maar ik heb er nog nooit eentje gezien. Mijn grootouders leven wel nog allemaal en ik ben bang dat als er eentje sterft die 's avonds aan mijn bed zou staan fzo xD

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:15

Intressant topic..

Ik heb ook een "gave".. :=

Ik neem pijnen over van andere mensen.. Heel fijn als je met iemand samen woont die chronische migraine heeft of samen werkt met iemand die overal pijn heeft.. Ook voel ik stemmingen/humeuren.. :\

Ook "voel" ik mensen.. Ik voel gelijk of ik met een positief iemand te maken heb of met een negatief, slecht persoon.. Dat is opzich wel handig. :j

Verder merk ik bepaalde dingen gewoon meer op als een ander.. Iets gevoeliger op bepaalde dingen..

Bij mij weet maar één iemand het.. Heb niet zo de behoefte om er over te praten omdat het dorp waar ik woon daar te "beperkt" voor is.. Dat snappen ze niet, want daar hebben ze nog nooit van gehoord.. :roll:

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 21:17

katia1993 schreef:
Ik heb geen gave denk ik, maar ik zou wel met paarden willen "communiceren" :p.
Ik snap niet dat er zo veel zijn die met paarden "praten" en ik begrijp al helemaal niet hoe ze dat kunnen xD. Ik heb het nooit geprobeerd want ik zou niet weten hoe het "moet".
Ik geloof wel in geesten maar ik heb er nog nooit eentje gezien. Mijn grootouders leven wel nog allemaal en ik ben bang dat als er eentje sterft die 's avonds aan mijn bed zou staan fzo xD

haha Je kan het ook n iet zomaar hoor , je moet er echt een gave voor hebben (denk ik tog echt wel ;) )
Het is ook niet zo makkelijk hoor, De eerste keer dat ik het deed op de manege was voor een wedstrijd 3 kwartier in de stal gestaan niemand snapte wat ik aan het doen was :+
trouwens zoveel mensen zijn er hier niet , ookal zijn er al veel bokker hier :+
Trouwens iedereen doet het op zijn eigen manier .
Ik doe het opd e manier van mijn gave , dus om hoofd aan hoofd te staan met je paard en je te concentreren , maar somige mensen zonder die gave comuniceren door het leiderschap te winnen :j
Laatst bijgewerkt door Vanky op 11-01-10 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:18

Ben weer terug :D

BinkieDusty schreef:
Ook voel ik andere mensen aan. Ik weet wanneer iemand liegt, zenuwachtig is, onbetrouwbaar, of juist niet. Mensen vinden het vaak moeilijk om contact met mij te maken, vanwege mijn uitstraling (nog steeds weet ik niet wat er mis is met mijn uitstraling.. Voor mijn gevoel straal ik echt wel uit dat ik heel lief en schattig ben :P )
Mensen die eenmaal contact met mij hebben gelegd, voelen zich meteen vertrouwd en veilig bij mij.. Heel vreemd allemaal..

Heb ik ook!
Zo hoor ik het van andere mensen, vind het een beetje ego om over mezelf te zeggen :o :

Je hoort niet bij het 'clubje' zegmaar, mensen hebben geen vat op je.
Je bent erg sociaal, soms lijkt het alsof ik met een volwassene praat :Y) (En of dat nou een compliment of een belediging is :Y) )

Ik weet niet of mensen het moeilijk vinden om contact met mij te maken, maar soms heb ik wel zo'n gevoel.

Aura's zien lijkt me gaaf!
Ik heb soms als iemand erg verdrietig is ofzo, dat ik een soort gloed zie, wil me er graag in verdiepen :D
Mensen vertellen mij snel hun geheimen enzo.

Vind het fijn dat ik hierover kan praten.
Ik heb ook 1 keer in het zwembad gehad, voelde me zo rustig, en relaxed!
Maar niet zo erg dat ik bijna flauwviel ofzo,vriendin tikte op mijn schouder dat ik gewonnen had :+

BinkieDusty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:19

Oh, wie er allemaal van weten..
Een beperkt aantal vrienden, mijn ouders en mijn huidige vriend weten het dat ik geesten kan zien..

Van de andere dingen weet alleen mijn moeder het

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:20

Ik hoor stemmen (A)

Heel veel mensen die door elkaar schreeuwen, en ik heb geen idee wat er gezegd wordt.
M'n moeder zegt altijd dat ik aan ze moet vragen of ze een voor een willen praten, maar ik hoor ze alleen als ik met veel mensen ben, is ook zo stom om dat dan te zeggen :P