Make up laten zitten tijdens slapen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:38

Ik verwijder m'n make-up altijd (al moet ik nu bekennen dat ik voor een uitzondering toch met mascara op in bed zit) :o

Ik merk het ook als ik het laat zitten, m'n ogen gaan dan jeuken 's nachts. Als ik foundation op heb gedaan dan haal ik m'n make-up er soms alweer af als ik thuis ben en niet meer weg hoef. Ken ook wel mensen die het inderdaad gewoon laten zitten 's nachts en dan 's ochtends er nog weer een dikke laag op doen .. voor mijn gevoel heb je dan na een week dikke, aan elkaar geplakte wimpers (als ze er nog aan zitten?) dus ik probeer het liever niet uit.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 09:15

AlexandraM schreef:
oogschaduw laat ik meestal zitten daar ik het meestal alleen op heb als ik een afspraakje heb en/of uitga en daar ik dus dan vaak ergens blijf slapen onverwacht.

verder heb ik geen fundation enc op... als ik zin heb haal ik de oogschaduw wel van mn ogen voor het slapen maar 98% van de tijd dus niet... potloodje en mascara krijg ik er niet echt helemaal af...helemaal de mascara niet dus deze zit er altijd op... volgende dag haal ik het zwarte van het slapen eraf.. ik zou het wel bijwerken als ik naar school of werk moest! als ik naar mn opa ga, mn beste vriendin langs komt, naar de paarden of thuis zit dan doe ik niks en na 1 a 2 dagen is de mascara er ook eindelijk af dan :)

Ik denk dat jij waterproof mascara hebt? Die is er inderdaad heel slecht af te krijgen.. had per ongeluk ook een keer waterproof gekocht wat vreselijk!! Ik wil het gewoon elke avond afhalen en met waterproof ben je wel even bezig.. :( Heb er wel eentje liggen voor als we gaan zwemmen.

Je hebt wel speciale lotion e.d. met olie om waterproof make up er beter af te halen, dat helpt wel. :j Mijn normale make up krijg ik er super makkelijk af maar ik gebruik wel Nivea oogmake up en reiningslotion voor mijn ogen.

Bienotje

Re: Make up laten zitten tijdens slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 11:34

Voor wie make-up er niet afkrijgt, wat gebruiken jullie dan en hoe?

Even wat remover op een watje en 2 tellen over je ogen heen werkt uiteraard niet. De remover heeft even tijd nodig om in te werken..

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 11:43

Waterproof gaat idd het beste met olie, maar mennn wat heb ik een hekel aan die "olie-ogen" die je ervan krijgt. Dus ik heb ook nooit waterproof en als ik onder de douche sta dan neem ik gewoon een heeeeeel klein drupje zeep en was daar mijn gezicht mee en boen zachtjes mijn ogen. Gewoon goed gesloten houden, zachtjes wrijven en daarna goed uitspoelen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 12:22

doe altijd met warm water en remover van de kruitvat, werkt perfect :) en waterproof gaat er dan ook af. je kan gewoon de tonic gebruiken, werkt net zo goed als olie maar je hebt dan idd niet van die olie-ogen :)

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 12:27

in principe haal ik het er altijd altijd af. Behalve in gevallen dat ik ultra laat thuiskom en dat ik dan bij een vriendin blij slapen of als er een jongen komt slapen of zo iets dergelijks. (dan doe ik de dag daarna meestal een maskertje)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:01

Ik haal foundation eraf, maar mijn oogpotlood is waterproof en dus echt hardnekkig := Die laat ik dus zitten

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:03

Ik ben vaak te lui om het eraf te halen, maar ik gebruik slechts incidenteel een beetje mascara. En voor die zeldzame gelegenheid dat ik wat meer gebruik neem ik meestal wel de moeite om het er goed af te halen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 14:52

ik ben ook VEEL te lui om het er af te halen..
nu gebruik ik ook bijna nooit makeup dus dat scheelt..
ik haal gewoon sochtends de (eventuele) zwarte randjes van mn mascara weg en verder doe ik er niets aan.

echt foundation gebruik ik niet (geen vloeibare/creme foundation in ieder geval).. gebruik als ik makeup draag wel een 'poeder' (van bourjois) die is echt heerlijk 'licht'. die zie je tenminste ook niet zitten en het is ook geen 'plakkaat' zoals al die vloeibare foundations.
als ik dat poeder gebruik gebruik ik dat meer als 'basis'. mijn mascara (waterproof inderdaad , lekker hardnekkig) vlekt dan snachts ook bijna niet. soms hoef ik sochtends zelfs geen gevlekte zwarte randjes weg te halen omdat het door dat poeder gewoon niet vlekt/afgeeft. echt ideaal.

minder ideaal voor je huid maar ach ik gebruik minder dan 1 keer per week makeup dus ik denk (Hoop) dat het nog wel meevalt.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 14:56

Ik denk dat het ook wel uitmaakt wat je erop heb zitten aan make-up :j

Ik heb altijd eye-liner boven mijn ogen en met een oogpotlood kleur ik een lijntje onder mijn oog en mascara.
Als ik dat laat zitten heb ik de volgende dag echt hele zwarte ogen omdat ik er blijkbaar snachts in wrijf.
Foundation gebruik ik sowieso niet.

Ik haal het er iig elke avond af. Dan met face wash mijn gezicht wassen en een verzorgende creme erop.

Maar als je alleen mascara op hebt maakt het niet zoveel uit of je het er nu afhaalt of niet.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 14:57

Make-up haal ik er altijd af, ook na het stappen. Lig dan toch al laat in bed dus dat ene kwartiertje later....
Vind het niks om met make-up te gaan slapen. Je wordt wakker met vastgeplakte ogen, een vieze en grauwe huid, vies beddengoed.. Jakkes!
Met oud&nieuw heb ik wel geslapen met mijn make-up er nog op, maar ik sliep bij vrienden en er lag iemand pal voor het keukenblok/spiegel/wastafel zodat ik er niet bij kon.
Werd 's ochtends wakker met 5 dikke wimpers (alles plakte aan elkaar vast door de mascara), zwarte vegen onder m'n ogen, en een puistje. :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:00

Als je voor waterproof mascara de olieschijfjes van de etos gebruikt, gaat het prima. Daarna goed wassen met reiniginsgel of zo. Probleem opgelost.

Voor mij werkt dit prima.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:01

Maar .. dan veeg je toch alles aan je kussen? Of ben ik gewoon een wilde slaper? :D
Nee ik haal alles er netjes af, nu is alles dan ook alleen lipstick en mascara/oogschaduw. Maar toch,
vind het maar viezig om er mee te gaan slapen :o
Kleine moeite om het eraf te halen, ook na het uitgaan :)

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:01

Ik gebruik alleen mascara en oogpotlood, nou dat oogpotlood is er 's avonds écht wel af en de mascara laat ik wel zitten..
Volgende dag even bij kleuren en klaar! Maar meestal douch ik 's avonds wel en gaat het er ook wel af, maar anders blijft het mooi zitten, wat er nog zit! :j

Renee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:02

Ik haal het er ook altijd af! Anders zit inderdaad mn kussen onder vind ik vies :P
Heb juist een hekel aan mascara die niet waterproof is, maar ook een hekel aan olie-ogen :P Gebruik nu oog- en lip makeup remover van loreal (flesje met blauw/witte vloeistof) en dat werkt echt super! Mascara gaat er makkelijk af en totaal geen olie-ogen!!! _/-\o_

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:04

hm nou ik veeg zelden iets af aan mn kussen en mn wimpers gaan ook niet klonteren oid.
(als ik dat poeder/foundation niet gebruik dan geeft het wel een stuk meer af)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:05

Ik hoor dit ook wel eens bij meerdere, kan er zelf niet zo mee zitten, als hun dat prettig vinden, prima laat mooi maar ik vind het zelf niet echt een fris idee. Lijkt me idd ook niet goed voor je huid. Je hele bed onder de poeder en ander spul.
Haal het er dus zelf altijd af, maar zo heel vaak gebruik ik geen make up en sowieso geen foundation.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:06

Zelf gebruik ik (meestal) oogschaduw, kohl potlood, mascara en lippgloss, soms foundation, dit haal ik er wel altijd af voor de nacht.
Laatst bijgewerkt door aliealie op 09-01-10 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:07

'K douche altijd voor ik naar bed ga, dus dan haal ik de make-up van m'n gezicht af, maar als ik uit ben geweest laat ik het altijd zitten en duik ik zo m'n bed in. Scheelt wel dat ik bijna geen foundation gebruik. Kussen zit sowieso nooit onder. :n

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:20

Mijn ogen maak ik altijd erg zwaar op met dikke eyeliner en oogpotlood, als je dat een nacht laat zitten wil je de volgende dag echt niet in de spiegel kijken. :') Foundation bijna altijd, vergeet het wel eens als ik echt heel moe ben, maar probeer het wel elke dag te doen :).

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:22

haha ik doe sochtends altijd klein beetje op :) aan het eind van de dag is het wel verdwenen , enkel kwetsie van washandje over mijn gezicht en i k ben weer clean.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:51

niet alle vloeibare foundation is een plakkaat hoor zwitsal :P hangt nogal van de kwaliteit af, denk dat het huismerk van de lokale drogist idd niet al te best is... maar mijn vloeibare foundation ziet niemand zitten, en dat was het hele punt, natuurlijke look :P

hihi, als mannen toch is wisten hoeveel tijd het een vrouw kost om er natuurlijk uit te zien... :P

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:53

Ik maak mn gezicht wel schoon (foundation/vuil etc) maar alles wat op mn ogen zit en er niet af wil laat ik lekker zitten.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:54

Henrieke schreef:
Ik hoor dit ook wel eens bij meerdere, kan er zelf niet zo mee zitten, als hun dat prettig vinden, prima laat mooi maar ik vind het zelf niet echt een fris idee. Lijkt me idd ook niet goed voor je huid. Je hele bed onder de poeder en ander spul.
Haal het er dus zelf altijd af, maar zo heel vaak gebruik ik geen make up en sowieso geen foundation.

Dan wil ik niet weten hoe jij slaapt.. :')

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:54

ik haal het er elke avond af! dat lijkt mij zo niet goed als je het er op laat zitten :n , ik hoef iig geen ontstokende oogies ofzo hoor! :n