Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Essie73 schreef:Gezien het om mijn zusje gaat, heb ik nog contact ja!
Citaat:Is niet zo logisch als je het laat klinken hoor
Ik heb het laatste jaar voor mijn broer overleed geen contact meer met hem gehad.
Was niet te vertrouwen, bedreigde mijn opa en oma, stal van mijn ouders en was nooit nuchter..
RedPassion schreef:Relaxed schreef:Ze doet het zelf en ik heb er echt geen medelijden mee..
Zo zwart-wit is het meestal niet... Vrijwel niemand kiest er bewust voor om ergens verslaafd aan te raken. Zoiets sluipt er in, vaak om achterliggende problematiek wat draaglijker te maken. Tegen de tijd dat het een groot probleem en een echte verslaving is geworden is het ontzettend moeilijk om er weer vanaf te komen.
Uiteraard kan op een gegeven moment de keuze om te stoppen gemaakt worden, een verslaving in stand houden heb je wel zelf in de hand.

Ik weet namelijk ook wel dat dat absoluut niet zo is
Didoo schreef:Ik vind de bovenstaande quote ook echt belachelijk.
Als je weet wat mijn broer allemaal mee heeft gemaakt zou je bijna zelf verslaafd raken van elende (bij wijze van spreke)
Ik kan me heel erg boos maken over dit soort uitspraken, alsof hij het verdiend heeft ofzo...

Essie73 schreef:Zo zeg nu breekt mijn klop. Ik krijg net een smsje van mijn zusje, dat ze heel erg boos is dat ik haar verdeknt van het feit dat ze in mijn huis is geweest en geld heeft weg genomen. Zoals ik al eerder schreef was zij op dat moment in bezit van een sleutel als enige! Poeh en zij is Boos haha.......... Ze probeert nu op mijn gevoel in te spelen, want het laatste smsje was, Nou ik hoop dat je een fijne jaarwisseling hebt en geef Shanti een knuffel (mijn paard)
Maar nu begrijp ik wel waarom mijn broertje nooit zijn bed uit kan komen als hij er uit moet 's nachts. Hij is natuurlijk moe door die troep! En hij is ook al weer heeel erg lang chagrijnig en we kunnen niets goeds doen of zeggen. Ook logisch natuurlijk. Rienn schreef:Essie73 schreef:Zo zeg nu breekt mijn klop. Ik krijg net een smsje van mijn zusje, dat ze heel erg boos is dat ik haar verdeknt van het feit dat ze in mijn huis is geweest en geld heeft weg genomen. Zoals ik al eerder schreef was zij op dat moment in bezit van een sleutel als enige! Poeh en zij is Boos haha.......... Ze probeert nu op mijn gevoel in te spelen, want het laatste smsje was, Nou ik hoop dat je een fijne jaarwisseling hebt en geef Shanti een knuffel (mijn paard)
Toegeven zullen ze niet he? Hoe gaat het nu bij jullie?
Hier is ook de hel weer los gebarsten :S Ik vind het zo erg voor mijn moeder! Mijn echte broertje was verslaafd, en zoals ik al geschreven had geloof ik hem niet. Maar hij zei dat hij écht niet meer gebruikte! Vandaag is mijn moeder even in mijn broertjes kamer geweest, en wat heeft ze gevonden? Juist, drugs! Ik mocht al nooit op mijn broertjes kamer komen om zijn kleding te pakken als ik ging wassen, maar zocht er niets achter. Ik vind het ook leuk leuk als iemand op mijn kamer komt. Maar nu begrijp ik het wel.
We hebben ook een nestje met pups, ze zijn nu 6 dagen oud en we zouden dat met z'n alle doen. Alleen mijn broertje houdt zich er niet aan en draaien mijn moeder en ik er alleen voor op. We zijn beide heel moe, maar zorgen wel voor de pups. Het is onze keuze dus moeten we er ook aan geloven. En het is best leuk hoor!Maar nu begrijp ik wel waarom mijn broertje nooit zijn bed uit kan komen als hij er uit moet 's nachts. Hij is natuurlijk moe door die troep! En hij is ook al weer heeel erg lang chagrijnig en we kunnen niets goeds doen of zeggen. Ook logisch natuurlijk.
Sorry dat ik opeens weer mijn verhaal doe, maar ik moest het even kwijt. Ik ga het topic zo even rustig door lezen.
Volgens mij komen verslaafde nooit tot inzicht zolang ze nog verslaafd zijn..