Ik blijf maar zwaarder worden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: Ik blijf maar zwaarder worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:00

Wanneer is je menstruatie geweest voor het laatst?

Testen kan idd wel 's avonds maar idd als hij negatief is is het slim om het nog een keer met ochtendurine te doen.

Er zijn trouwens wel merken die ook wel eens vals positief testen.. Ik heb dit zelf regelmatig gehad met Clear Blue en Etos testen. Die van kruidvat zijn het best. :P

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:20

Best wel herkenbaar!
Ik woog nog geen half jaar geleden altijd net onder 60 kilo (59,7 ofzo :+ wat natuurlijk veeeeel beter klinkt dan 60 kilo), maar nu 'ineens' begin ik toch langzaam aan wel wat zwaarder te worden en gaf de sportschool weegschaal al 61,5 kilo aan. Opzich nog een prima gewicht voor m'n lengte (1.74m), maar ik baal er wel van!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 18:58

Nathalie schreef:
Wanneer is je menstruatie geweest voor het laatst?

Testen kan idd wel 's avonds maar idd als hij negatief is is het slim om het nog een keer met ochtendurine te doen.

Er zijn trouwens wel merken die ook wel eens vals positief testen.. Ik heb dit zelf regelmatig gehad met Clear Blue en Etos testen. Die van kruidvat zijn het best. :P

Laatste menstruatie was... 5 weken terug? Maar ik slik de pil altijd door, dus pas en stopweek na twee strips. :) Dus het is niet dat er echt een menstruatie is uitgebleven die wél had moeten komen. Wel ben ik de afgelopen 4 menstruaties erg licht ongesteld geweest, waar ik in principe niet over klaag natuurlijk, hahaha, maar is wel een verschil.

Stond net voor de deur van de drogist, maar die was niet open. Nu nog maar even naar de drogist in de supermarkt, hopen dat die wel open is. Zenuwachtig wachten duurt zo lang. :o

yakima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:09

succses meid, ik hoop het beste voor je!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:15

Waar komt nou precies het vermoeden vandaan dat je zwanger bent? Doordat je aankomt? De kans dat je daadwerkelijk zwanger bent lijkt me nihil; je menstrueert gewoon en houd je goed aan de pil. Ik zou het dus ergens anders zoeken: leeftijd bijvoorbeeld, zoals al eerder genoemd. :)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 19:50

Hmm, oké, ik ben geen ster in zwangerschapstesten aflezen, maar volgens mij zegt ie dat ik niet zwanger ben *\o/* Nou, dat scheelt alvast een hele hoop, nu mag ik voor mijn part alle enge kwaaltjes hebben die er bestaan, haha! :D
Staat wel een héél dun lijntje in het 'zwangerschapsvakje', maar volgens mij is die te verwaarlozen, ziet er niet uit als het andere controlestreepje. :)

Angelita: Een testje doet geen pijn, toch? Kan ik maar beter voor de zekerheid even testen, scheelt een hoop stress. :) Nu kan ik in ieder geval maandag tegen de huisarts zeggen dat het niet door zwangerschap komt.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:52

Als ik jou was zou ik morgenvroeg nog een keer testen met ochtendurine, beter zeker dan niet. :)

Heb je eigenlijk al een afspraak bij de dokter? om te kijken of er iets anders speelt?

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:53

Oh zo bedoel ik het ook niet ! Was meer om je gerust te stellen. :) Testje kan inderdaad geen kwaad, dan weet je tenminste zeker dat dat het niet is.

Bij een zwangerschapstest moet je echt felle streepjes zien, dus deze kan je inderdaad wel verwaarlozen (gelukkig maar!).

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 19:55

Kana schreef:
Als ik jou was zou ik morgenvroeg nog een keer testen met ochtendurine, beter zeker dan niet. :)

Heb je eigenlijk al een afspraak bij de dokter? om te kijken of er iets anders speelt?

Ja, ga ik zeker doen, heb een verpakking van 2 gekocht, dus kan het morgenochtend altijd nog een keer doen (al ben ik nu gewoon heel opgelucht en heb ik er vertrouwen in dat er niet morgen ineens wél een pimpelpaars streepje verschijnt. Maar better safe then sorry, inderdaad. :)

Maandag ga ik gewoon naar het inloopspreekuur, ik maak nooit een afspraak, stap gewoon binnen, haha!

yakima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:56

mag ik weten welk merk je hebt?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:57

Je bent gewoon vrouw aan het worden joh. Ik heb dat ook gehad. Was eerst echt mager, maar rond mijn 19de kwam ik opeens wat bij. Dat heeft gewoon met je vrouwelijke vormen te maken. Je krijgt heupen, en je wordt wat breder. Dat is heel normaal, en heeft (bijna) iedereen.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 20:02

yakima schreef:
mag ik weten welk merk je hebt?

Huismerk :+ Van de Dirkx (ofzo). Het merk heet ook 'huismerk', is een witte verpakking met roze en paarse vierkanten erop. :)
En ga me nou niet zenuwachtig maken met de mededeling dat die niet betrouwbaar is! :D

Chocobroodje: Ja, lees in dit topic dat heel veel mensen dat hebben! :j Maar dan alsnog vind ik 6 kilo in 3 maanden gewoon erg veel. Mijn lijf heeft 18 jaar de kans gehad om vrouw te worden en dan moet het nu ineens snel, snel, snel. >;) Had ie daar niet eerder mee kunnen komen..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:03

chocobroodje schreef:
Je bent gewoon vrouw aan het worden joh. Ik heb dat ook gehad. Was eerst echt mager, maar rond mijn 19de kwam ik opeens wat bij. Dat heeft gewoon met je vrouwelijke vormen te maken. Je krijgt heupen, en je wordt wat breder. Dat is heel normaal, en heeft (bijna) iedereen.

Dat is precies wat ik ook denk :j
Ik zie dat je 18 bent. Dan ben je (als het goed is :+ ) net uit de pubertijd en is je lichaam nog steeds flink aan het uitdijen en uitbouwen e.d. Dat hebben heel veel vrouwen en heb ik zelf ook gehad.
Niets om je zorgen over te maken hoor!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:10

En alvast een tip voor de toekomst, je bent nu nog onder de 20 maar na je 35 ste vliegen opeens ook de kilo's eraan :+

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:18

Issy schreef:
En alvast een tip voor de toekomst, je bent nu nog onder de 20 maar na je 35 ste vliegen opeens ook de kilo's eraan :+

Thanks voor de hint ;).

@Myukii: Ga je de test nog eens met ochtenurine doen?

Ik heb ook altijd rond de 60 kilo gewogen, maar laatste tijd lijkt het er niet eens meer op. En dan snoep ik 2 dagen niet, maar dan krijg ik de 3e dag een snoepaanval, dus niet gek dat het er niet af gaat, maar echt lukken wil het niet. Scheelt een hoop caloriën dat ik de helft van de kerst en met oud en nieuw moet werken. :=
Maar ik vind het wel erg hard gaan bij jou! Niet fijn nee :n.

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:26

Nou ik ben nu 23 en de afgelopen jaren vanaf ongeveer ook mijn 18e flink aan het veranderen :o . op je eet patroon letten en beweging is altijd goed maar denk er om dat je er niet in door slaat.
Het is normaal dat je nu hier en daar er wat bij krijgt, en ja, helaas ook daar horen onderkinnen, extra vetjes op de heupen, extra vetjes op je onder rug, e.d. gewoon bij |( .

En dan nog mag jij volgens het schema met gezond gewicht en jou lengte tot 70 kilo gaan voordat je pas zwaarder wordt genoemd.
dus eet die zak chips nou maar op en morgen dan maar weer op de fiets, ahaha ;)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:39

Myukii schreef:
Hmm, oké, ik ben geen ster in zwangerschapstesten aflezen, maar volgens mij zegt ie dat ik niet zwanger ben *\o/* Nou, dat scheelt alvast een hele hoop, nu mag ik voor mijn part alle enge kwaaltjes hebben die er bestaan, haha! :D
Staat wel een héél dun lijntje in het 'zwangerschapsvakje', maar volgens mij is die te verwaarlozen, ziet er niet uit als het andere

Dus je hebt 2 streepjes staan...?

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 20:43

Ehm, één dik, paars, duidelijk controlestreepje en één heeeeeel dun, bijna niet te zien, lichtroze 'zwangerschapsstreepje'. Geen echte, duidelijke, vette baby dus. :P Morgenochtend voor de zekerheid nog een keer, maar volgens mij telt dit streepje echt niet als zwangerschapsstreep. :n

Ik ga er gewoon van uit dat het volwassenvrouwenvet is, en ga voor de zekerheid maandag naar de HA voor een bloedtestje op vitamines en schildklierwerking (als dat trouwens getest kan worden met bloed..). :)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:44

Myukii schreef:
Ehm, één dik, paars, duidelijk controlestreepje en één heeeeeel dun, bijna niet te zien, lichtroze 'zwangerschapsstreepje'. Geen echte, duidelijke, vette baby dus. :P Morgenochtend voor de zekerheid nog een keer, maar volgens mij telt dit streepje echt niet als zwangerschapsstreep. :n

Ik ga er gewoon van uit dat het volwassenvrouwenvet is, en ga voor de zekerheid maandag naar de HA voor een bloedtestje op vitamines en schildklierwerking (als dat trouwens getest kan worden met bloed..). :)

Oeh... Ik maak me zorgen.
Ik weet nu 11 weken dat ik zwanger ben, en kwam de eerste 2 maanden ook zo poef 5 kilo aan. Nu is dat tijdelijk even stabiel.

Oh je zegt dat je bij je buik aangekomen bent he... is dit in je onderbuik? Bij mij is mijn buik ook flink veranderd, niet door vet, niet door een baby. Maar door darmen die door de hormonen opzwellen/blazen.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 20:51

Ik voel eigenlijk wel dat het vet is.. Heb echt een 'rol' gekregen, die ik zo kan vast pakken. Het is ook geen mooi zwangerschapsbuikje ofzo (helaas, dat zou de enige reden voor mij zijn om op dit moment zwanger te willen worden.. :') ) en over mijn hele buik een beetje. Onderkant wel het meest, maar ook over mijn ribben ligt een 'lekker' laagje voor de winter, zeg maar.
Voor jou vind ik het fijn dat je zoveel bent aangekomen, in jouw situatie dan, bijzonder verhaal.. Heel veel succes met je zwangerschap! En misschien zegt mijn test morgen wel dat ik je als 'mede-aanstaande-jonge-moeder-op-bokt' mentaal kan steunen, haha, maar ik denk het eigenlijk niet! :)

SunnyBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:55

Myukii schreef:

Heb je goed de gebruiksaanwijzing gelezen? Als je nog niet zo lang zwanger bent kan het zijn dat je nog niet zo veel "zwangerschapshormoon" in je bloed hebt en dan kan de streep idd maar heel licht zijn. (let op de vele "zou-kunnens" in mijn zin, ik wil je niet ongerust maken, maar meestal staat er ook iets in de gebruiksaanwijzing dat de intensiteit van de streepjes niets uitmaakt) En tegenwoordig zijn de thuistests net zo betrouwbaar als die van de huisarts!

Succes meid! Ga sowieso inderdaad maar even naar de huisarts

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:56

Angelita schreef:
Oh zo bedoel ik het ook niet ! Was meer om je gerust te stellen. :) Testje kan inderdaad geen kwaad, dan weet je tenminste zeker dat dat het niet is.

Bij een zwangerschapstest moet je echt felle streepjes zien, dus deze kan je inderdaad wel verwaarlozen (gelukkig maar!).

Dat is absoluut niet waar.

In bijna alle bijsluiters staat dat de uitslag ook positief kan zijn als het lijntje minder goed zichtbaar is.

Dat heeft te maken met het gemeten HCG hormoon in de urine......

SunnyBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:01

Nee dat is inderdaad absoluut niet waar. En dat staat ook heeeel duidelijk in de gebruiksaanwijzing.

yakima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:05

bij het lichtste streepje ben je al zwanger..

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 21:06

Hmhm, het staat inderdaad in de gebruiksaanwijzing, maar dit streepje is echt bijna niet te zien. Het is niet gewoon een beetje dunner, of een beetje lichter, maar het lijkt een beetje op eh...
Van die 'magische krasboekjes' van vroeger, dat je met een grijs potlood over zo'n papiertje moest krassen en dat er een tekening uitkwam. Als je hem een beetje in het licht hield, kon je de tekening van te voren al zien, omdat die lijntjes er al héél licht stonden.
Ja. Daar lijkt het op.

Als ik zwanger ben, is het kindje meer dan welkom. Daar heb ik al vaak genoeg over nagedacht en gepraat. Maar de kans is zó klein. Ik neem steeds mijn pil op tijd, heb 'gewoon' gemenstrueerd, geen zwangerschapsklachten en dan ook nog eens een test die maar een héééél dun lijntje geeft.

Voor de zekerheid doe ik het morgen nog een keer en dan komen er nóg 3 tests van een ander merk binnen, dus kan ik het NOG een keer doen. Dan ga ik maandag naar de huisarts en kan ik het dáár nog een keer laten doen. Maar ik acht de kans erg klein. :)