Wie rookt er ook wel eens een jointje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 13:49

Nog nooit gedaan!!! Maar ik wil het nog wel een keertje meemaken!! :P

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 13:50

Het kan wel softdrugs zijn maar als je elke dag een blowtje rookt vind ik toch geen goede zaak en er zijn een hoop mensen die dat doen. Vind ze over het algemeen vaker depressief.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 13:53

mijn vriend rookt een joint of 6 per dag...... en hij doet het er goed op :)

Hij is als kind in eens heel hard gegroeid waardoor hij heel veel last van krampen heeft in zijn spieren. Wiet helpt hem die krampen tegen te gaan net zoals AA drink en magnesiumpillen.

Bij hem is het dus een soort van medicinaal :)

Voor mij is het niks, jaaaa als ik zeker moet weten dat ik over een half uurtje moet gaan slapen :) :)

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:07

ik rook in het weekend 2 jointjes, op vrijdag en zaterdag of zondag. Is echt mijn weekend-inluid-ritueel :D kan er erg van genieten, het geeft me rust in mijn hoofd, ik kan er heerlijk van slapen, kan beter muziek maken/luisteren, eten smaakt me beter (en het helpt me eten als ik een slechte eetlust heb) het helpt tegen menstruatiekrampen en ik wordt er nog tien keer creatiever van dan ik normaal al ben. Zie er weinig kwaads in, hoewel ik ook wel mensen ken die niet kunnen functioneren zonder meerdere joints op een dag te roken. Verder rook ik zo goed als niet en ik drink ook zo goed als niet, 5 keer per jaar ofzo. En je ziet inderdaad een dwarsdoorsnede van de samenleving bij de shop. Ik ben 26, universitair opgeleid en netjes werkend :D

KiWiKo

Re: Wie rookt er ook wel eens een jointje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:11

mijn vriend ook........ die is software test engineer.......... universitair geschoold, werkt hard....... niks mis mee :)

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:14

juist mensen die hoog opgeleid zijn hebben (in mijn ervaring in de studentenbegeleiding op de uni) nog wel eens last van een overstromend hoofd (de binnenkant van mijn bovenkamer is alsof er een horde stuiterballen in is losgelaten die maar blijven rondketsen) en dan is af en toe even radiostilte juist bevorderlijk voor het functioneren :D En het krampenverhaal herken ik ook Kim, ik heb soms heel erg zware menstruatiekrampen, helpt geen pil (of olifantendosis pillen) tegen, maar na een jointje voel ik de spieren gewoon loslaten, zo'n opluchting dan, brengt echt tijdelijke verlossing :) Ik snap je vriend dan ook heel goed :j Je kunt ook nog een boom opzetten over het gezondzijn van de farmaceutische troep die we in ons lijf gooien tov een jointje dat in dit soort gevallen minstens even heilzaam is, maar wel puur plantje..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:19

De meeste blowers zijn juist hoger geschoolde. Heb zelf 1 jaar in een coffeeschop gewerkt, en heb oa heel wat zakenlui voorbij zien komen incl 3delig pak :D Iedereen moet doen wat hij niet laten kan. De een zuipt zich het licht uit de ander rookt een joint niks mis mee.
Voor medicinale doeleinden is het prima te doen. Zou zelfs graag zien dat het voor bepaalde groepen makkelijker te verkrijgen zou zijn. Mensen met reuma, MS en soortgelijke ziektes kunnen er veel baat bij hebben.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:20

ik heb MS patienten in zorg gehad waar we wietthee voor maakten, die kregen wiet op recept :D

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:21

ja en das goeie oliebol joh :D heb laatst een docu gezien over oaksterdam in oakland californie, waar een vrouw medicinale wiet vernevelde met zo'n zak, zoiets zou ik ook nog wel willen, is minder relaxt roken maar wel gezonder zonder die shag :j

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:22

Sterker nog, voor medicinaal gebruik kun je zelfs een ontheffing aanvragen, en mag je thuis kweken onder lampen.
Dat zijn verdampingsmachines, die kun je hier ook krjgen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:23

kjoetie schreef:
Je kunt ook nog een boom opzetten over het gezondzijn van de farmaceutische troep die we in ons lijf gooien tov een jointje dat in dit soort gevallen minstens even heilzaam is, maar wel puur plantje..

Ik gebruik het zelf dus af en toe om rust in mijn hoofd te krijgen. Ik heb ADHD en vind een blowtje stukken fijner dan een zooitje Concerta/Ritalin. Bovendien is dit nog veel effectiever ook bij mij dan die pilletjes.

En idd, blowen kampt met een veeeeel groter taboe en stigma dan alcohol terwijl de laatste idd harddrug is. Best typisch :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:28

Ik heb eens hash en wiet gerookt met een pijpje, ik schreef er voor school een reportage over voor een project. De eerste keer was samen met mijn pa, maar ik kon niet goed inhaleren dus merkte er niet veel van. Van de wiet heb ik wel een keer iets gevoelt, zag kleurtjes en werd behoorlijk gaar. Dus mss is het toen wel gelukt :') Ik vind er niet zoveel aan, omdat ik dus niet geïnhaleerd krijg en ik heb er ook niet zo'n behoefte aan verder.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:55

Ik heb trouwens ook nog nooit een vechtpartij gezien tussen stonede mensen ;) Dat zou wel grappig zijn, geven ze elkaar een boterzacht dreuntje, liggen ze slap van het lachen. :D

Noemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 16:07

phormicola schreef:
Ik heb trouwens ook nog nooit een vechtpartij gezien tussen stonede mensen ;) Dat zou wel grappig zijn, geven ze elkaar een boterzacht dreuntje, liggen ze slap van het lachen. :D

Inderdaad, laat ze maar lekker blowen, heeft niemand er meer last van :D Veel beter dan zuipen en een hoop aggressiviteit in de stad..

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 16:16

mijn vriend blowt ook wel eens op zijn tijd ( in weekend dan)
ook met name dat hij het zo druk in zen hoofd hebt en daar relaxt hij van. Ik vind prima.
Ik heb het zelf ook wel eens gedaan, maar op een of andere manier voel ik er niet veel van en tegenwoordig ( omdat niet meer gek veel uitga) lig ik met 2 glaasjes alcohol onder de tafel. :P

Vroeger heb ik vrijwel veel soorten harddrugs gebruikt. Op gegeven werd wat veel ( elke weekend en heb ik er op gegeven moment een stop erop gezet) en aantal maanden niks gedaan. ( lees ruim 8 mdn) Ik vind van mezelf dat ik dan wel sterk in mijn schoenen sta ??? Ja toch :D :D
En nu gebruik ik nog wel eens een 'snoepje'op feesten, omdat als ik ga doorzakken met alcohol volgende dag poedersuiker voel en met snoepje niet en tis goedkoper :+

Ps geen tip om verder aan oliebol te gaan hoor ;)

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 18:46

chocobroodje schreef:
Sterker nog, voor medicinaal gebruik kun je zelfs een ontheffing aanvragen, en mag je thuis kweken onder lampen.

Je mag thuis toch sowieso 5 planten hebben?

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 23:35

Ja ik rook zo af en toe wel eens een jointje, niks mis mee. Ook een keer wiet-chocolade op (zonder dat ik wist dat er wiet in zat :P).

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 23:39

Nog nooit gedaan..maar ik ben wel erg nieuwsgierig. Af en toe kan geen kwaad denk ik..zolang het je functioneren maar niet negatief beinvloed.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:55

Ik zelf niet.....maar ik rook ook niet verder. Ik drink wel.... Ik ben wel van mening dat een jointje zo af en toe minder schadelijk is dan drinken.

Ik lust wel zo af en toe eens een plakje cake :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:02

Ik heb het ooit eens één keertje geprobeerd, alleen was ik op het moment van gebruik nogal brak van al 3 nachten feesten. Dus werd ik alleen maar nóg moeier en heb er verder niks van gemerkt. Ik heb die nacht geslaaaaaaaapen joh..!! :D

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:08

Moirsa schreef:
chocobroodje schreef:

Je mag thuis toch sowieso 5 planten hebben?

Je mag idd thuis maximaal 5 planten hebben, maar niet onder een kweeklamp. Zodra je er een lamp boven hangt ben je strafbaar.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:18

Ik heb nog nooit gerookt, ook geen jointje en ik ben er ook niet nieuwschierig naar ofzo hoe dat is