patserke schreef:ik herken echt heel veel in dit topic!
zijn jullie ook erg moe na zo'n aanval?
mijn paniekaanvallen zijn richting mijn maag gegaan,
ook nog wel vaak gewone paniekaanval.
maar eerder hadd ik niks met mijn maag, brandend gevoel, aanspannen.
ook ik ben niet in bussen, treinen en vliegtuigen te krijgen!
is het bij jullie ineenkeer ontstaan, of wel door het verleden of dingen die je meegemaakt hebt?
Toevallig had ik het er vanmiddag met een vriendin over, nav dit topic. Ik vroeg me af hoe die rare ideeën in mijn hoofd gekomen zijn??!! Ik heb geen slechte ervaringen met vliegtuigen, drukke feesten, de supermarkt etc. Heb zelfs jaren in de horeca gewerkt, toen moest ik mij ook door de mensenmassa door wurmen.. Maar toch weet ik dat ik het onbewust zelf heb heb verzonnen. Komt misschien omdat je altijd grip wilt hebben op alle situaties. Dat is natuurlijk niet mogelijk, dus raak je in paniek. Kan mij nog herinneren dat ik bijvoorbeeld op Dance Valley was..toen het feest afgelopen was liepen er duizenden mensen naar de uitgang..ik kon mijn eigen voeten amper zien.. Toendertijd had ik er geen last van..dacht er niet over na dat ik zo snel mogelijk uit de massa weg wilde.. Als ik nu op tv bijvoorbeeld beelden van Koninginnedag in Amsterdam zie..krijg ik het spaansbenauwd en vraag ik me af waarom die mensen het zo leuk vinden om te feesten in die
drukte..