Ik wil aan de pil maar mag niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

Re: Ik wil aan de pil maar mag niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 13:20

Ik ben 15, bijna 16 :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:20

Yessy schreef:
De prikpil is zeker niet lichter dan de gewone pil. De prikpil werk namelijk 3 maanden, weet je hoe gigantische hoeveelheid hormonen ze inspuiten om je cyclus 3 maanden plat te gooien.

Ik ben inderdaad benieuwd, 97% zwanger is wel bizar hoog bij goed gebruik!

Misschien moet je eens wat meer lezen over de prikpil...

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:22

nou meid als jij bijna 16 bent ga je toch lekker naar je huisarts toe en vraag je om een recept !!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:25

Janine1990 schreef:
Ik zal thuis even het boekje opzoeken ;) Had ik bij mijn pilgesprek gekregen van de dokter. Ik vond het schrikbarend.
Dus ik kom vanavond of morgen hier even op terug. :)

Ik ben benieuwd, volgens mij is het namelijk onzin. Zie bijv. anticonceptiemethoden.nl - het condoom is niet het meest betrouwbare anticonceptiemiddel, maar in de praktijk blijkt dat 20-280 op de 1000 condoomgebruiksters toch zwanger worden. Dat ligt ergens tussen de 2 en 28%. Veel, maar verreweg geen 97%...
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 26-11-09 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:26

Janine1990 schreef:
Yessy schreef:
De prikpil is zeker niet lichter dan de gewone pil. De prikpil werk namelijk 3 maanden, weet je hoe gigantische hoeveelheid hormonen ze inspuiten om je cyclus 3 maanden plat te gooien.

Ik ben inderdaad benieuwd, 97% zwanger is wel bizar hoog bij goed gebruik!

Nee ze heeft gelijk :oo Ik dacht dat ze 15 mg progesteron inspoten, maar dat is 150 (!!!)

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:27

Vind je moeder het dan niet erg dat je een verslaving voor pijnstillers aan het opbouwen bent? Van Ibu en dat soort zooi kan je nl. ook nog eens maagbloedingen en andere ellende oplopen, dus of dat nou zo gezonder is dan de pil...?

(heb niet alles doorgelezen, dus als dit een dubbele opmerking is..sorry)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:27

In een depot, hoeveel krijgt een gebruiker van de orale pil gemiddeld binnen in 3 maanden?

Het is niet alleen progesteron btw ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:28

Qua hoeveelheid dan hetzelfde, maar de meeste orale pillen hebben zowel progesteron als oestrogeen

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:29

Liek_ schreef:
Janine1990 schreef:

Nee ze heeft gelijk :oo Ik dacht dat ze 15 mg progesteron inspoten, maar dat is 150 (!!!)

Jep, het werkt niet voor niets 3 maanden... de MG30 pil bevat 0,18 mg totaal per dag dus de levels in je bloed zijn zo veel lager... en 90x0,18 is nog steeds 16,2 mg en dus bijna 10x minder dan de prikpil...

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:33

Je bent 15, bijna 16 en haast heel bokt zegt in dit topic: ga naar de huisarts..
Waarom doe je dit dan niet? Je hoeft niet toestemming te hebben van je ouders, en het gaat toch om JOU lichaam..
Volgens mij kan je nog wel 100 gesprekken met je moeder aangaan, maar als zij elke x nee zegt, zou ik toch eens wat anders overwegen ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:34

Yessy schreef:
Jep, het werkt niet voor niets 3 maanden... de MG30 pil bevat 0,18 mg totaal per dag dus de levels in je bloed zijn zo veel lager... en 90x0,18 is nog steeds 16,2 mg en dus bijna 10x minder dan de prikpil...

Nouja, vervelend dan voor me. Dood gaan we toch... :=

Edit: Had het graag anders gewild natuurlijk. Ben er niet voor, daar blijf ik bij. :)
Laatst bijgewerkt door Janine1990 op 26-11-09 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 13:36

Ik kan nu niet naar de huisarts omdat ik ziek ben (griep oid)
Maar volgende keer ga ik zeker heen kan mooi uit schooltijd

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:37

Haha dood gaan we allemaal, maar toch hopelijk niet hierdoor :D

edit: TS je hoeft niet naar de dokter tijdens je menstruatie, je kunt ook gewoon een willekeurige andere dag gaan. Dan kun je mooi met je pil starten voor of tijdens je voglende menstruatie als de dokter deze voorschrijft :)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 13:39

Dat zeggen mijn vrienden ook altijd dood gaan we toch dus waarom stoppen (met roken ik rook niet hoor)
Dan heb ik altijd nooit wat terug te zeggen
Maar meiden zijn net wat anders

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:39

Sorry vanaf je 12e mag je al naar de dokter zonder toestemming. Dus je kan gewoon de pil aanvragen zonder toestemming. :)
De dokter overlegd het niet met je ouders. Gewoon afspraak maken, leg de situatie uit en de HA zal een pil met je uitzoeken die het beste bij je past.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:42

corientjuhh schreef:
Dat zeggen mijn vrienden ook altijd dood gaan we toch dus waarom stoppen (met roken ik rook niet hoor)
Dan heb ik altijd nooit wat terug te zeggen
Maar meiden zijn net wat anders

Roken vind ik dan weer iets heel anders. Vroeger vond ik het verschrikkelijk als mensen rookten, dan wilde ik er niet mee om te gaan. Tegenwoordig accepteer ik dat iedereen anders denkt, ik loop gewoon mee met mensen die een sigaretje willen roken. Zelf alleen nog nooit een aangeraakt.

Ik denk dat de kans dat je dood gaat door een ongeluk groter is dan door de pil, bh-gebruik, roken etc. ;)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:45

Vergeet deosprays en complottheorieen van de overheid niet :j

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 13:46

BH-gebruik nooit van gehoord
Ik heb ooit wel een sjekkie vastgehouden maar dat was omdat eentje naar de wc moest en hij vertrouwde de rest niet alleen mij omdat ik niet rook :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:47

Yessy schreef:
Vergeet deosprays en complottheorieen van de overheid niet :j

Precies. Tegenwoordig gaan we toch overal al dood aan. Geen frikadellen meer eten. :)

De pil zal niet dodelijk zijn, niet zoals een sigaret. Maar overbodige hormonen in je lichaam moet je niet prefereren.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:55

Er zijn tegenwoordig zoveel dingen schadelijk en van bijna alles kun je kanker krijgen...

Je moet niet voor de lol aan de pil gaan, maar ondertussen raak je gewoon "verslaafd" aan ibu's en andere rommel..
Ik hoop voor je dat het lukt en dat de pil ook voor jou een uitkomst is!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:03

de pil verhoogt wel de kans op borstkanker, baarmoederhalskanker en osteoporose op latere leeftijd

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:24

Die opmerkinge van: dood gaan we toch. Dat slaat toch nergens op... Natuurlijk gaan we allemaal dood. Maar ga jij liever dood aan kanker of gewoon dat je in je slaap inslaapt? Als ik dan kan kiezen, kies ik toch het laatste. Probeer dan ook voor zover ik dat wil en ervan weet, kankerverwekkende stoffen te mijden.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 14:25

Ik heb ook liever het laatste

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:25

Tegen bepaalde vormen van kanker helpt de pil juist weer wèl... :roll:
Overigens is een vriendin van me gestikt door een maagbloeding, en zo'n maagbloeding kun je oa oplopen door pijnstillers te gebruiken... En van paracetamol gaat je lever naar de bliksem, bij hoge doseringen en ga zo maar door.

Misschien is de moeder van TS bang voor trombose, als dat in de familie zit kan ik me de weerzin tegen de pil op jonge leeftijd wel voorstellen...

De opmerking dat mensen "vroeger gewoon doorwerkten", neem ik met een forse korrel zout. Vroeger hadden mensen ook last van menstruatie hoor. Ik ken iemand die "vroeger" leefde, toen ze een kind kreeg zei ze: "was dat alles, ik had iedere maand veel meer pijn!" Maar die kon dus tijdens de menstruatie ook niet "gewoon doorwerken".

TS, Ik zou toch maar eens erachter proberen te komen waarom je moeder nou precies ertegen is. En anders zelf een praatje maken met de huisarts en je probleem uitleggen...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:26

Ochjee.. Ik heb echt medelijden met de dames die iedere maand liggen te creperen van de pijn.. Ik heb er nooit last van gehad, dus ik weet niet hoe het voelt. Als ik al eens pijn aan mijn benedebende heb, dan is het hooguit 1 tot 2x per jaar.. Wat milde krampjes, niks om voor thuis te blijven..

TS, ik zou echt naar de dokter gaan, of tenminste met je moeder bespreken dat het niet gezond is om zoveel ibu te slikken. Wist je al dat je daar maagperforaties en maagbloedingen van kunt krijgen bij overmatig gebruik? Wat dat betreft kan je nog beter paracetamol nemen. Aleve werkt goed, maar is ook onwijs slecht voor je maag.

Je kunt het beste of zelf naar de dokter gaan, of met je moeder overleggen dat het overmatige gebruik van pijnstillers niet de oplossing is en dat de dokter verder moet kijken. Wie weet is de pil niet de oplossing, maar moet er verder worden gezocht

Laat anders je moeder dit topic lezen :) Misschien dat dat helpt?