Jeddah schreef:Hey Karin, welkom!
Ik zou als ik jou was zeker voor een diagnose gaanEn eventueel medicatie. Mijn leven is er, in positieve zin, echt door veranderd. Ook omdat ik nu weet dat de reden dat ik bepaalde dingen doe/zie/hoor enz de ADHD is. Ik wordt dus minder kwaad op mezelf
En ja, ik gebruik het nu wel als "excuus"ik heb bijvoorbeeld heel erg veel moeite met telefoneren. De aandacht er dan bij houden, zonder lichaamstaal en alles te kunnen zien van mijn gesprekspartner kost zo onwijs veel energie dat ik er boos en sjagereinig van worden kan. Nu kan ik gewoon zeggen tegen mensen dat ik om die reden geen lange/belangrijke telefoongesprekken houden kan. Eerder vermeed ik het, nam ik bij sommige mensen in mijn familie en vriendenkring niet eens op
![]()
@Alwiene, wat mooi onschreven van hoe je de kamer zag. Nu pas realiseer ik me dat ik inderdaad nooit een kamer zie of gezien heb. Alles in stukjes. En daarbij mis ik ook vaak de helft van de details.
Hoe is het met jullie gehoor eigenlijk? Ik kan geluiden zo moeilijk onderscheiden. Als ik een sirene hoor, of een blaffende hond, moet ik echt hard concentreren om te bepalen of dat nou heel dichtbij is, mijn eigen straat of tuin, of dat het ver weg is.
Ik hoor ook alles, en tegelijk mis ik daardoor veel dingen in een gesprek of op televisie.
omg, daar heb ik nooit bij stil gestaan maar dit is zoo herkenbaar. Ik heb gewoon een gemiddeld goed gehoor (denk ik, schoolarts etc. hebben er nooit iets over gezegd iig met die testen). Maar ik versta nooit iemand, daar erger ik me echt aan en ik heb het ook nooit begrepen.
Dit is echt even zo'n
-momentje, net zoals dat ik nooit begreep waarom ik heerlijk kon slapen als ik een blikje red bull op had
En eventueel medicatie. Mijn leven is er, in positieve zin, echt door veranderd. Ook omdat ik nu weet dat de reden dat ik bepaalde dingen doe/zie/hoor enz de ADHD is. Ik wordt dus minder kwaad op mezelf 

houd dr mond niet etc.
Ben vaak onrustig, geirriteerd en moe dus tja.
600 kilo neuroot
, daarom gaat madam dus uiteindelijk in de verkoop
Jullie zijn zo "een"!