Spastisch?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

laura1987

Re: Spastisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 08:40

Wat blijf jij er rustig onder zeg. Het verbaasde me om te lezen dat je "pas" 16 bent. Je komt echt heel volwassen over!
Ik denk dat ik echt in paniek zou raken als er iets verlamd is.
Ik ben heel benieuwd naar de uitslag van het ziekenhuis.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 08:52

Zoek eens op conversie stoornis, ik heb iemand meegemaakt die vergelijkbare klachten had in het begin.

Verder wil ik je heel veel sterkte wensen, het is niet niks zo allemaal!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 20:17

Nou. Het heeft even geduurd maar pff.. Een update!

Maargoed. Ik ben vrijdag dan eindelijk naar de dokter geweest. Het was een hele vriendelijke vrouw. Ze gaan nu ook meteen beginnen met de testen. Ik krijg een hersenscan, een hyperfentilatietest en nog wat dingen (ben de helft alweer vergeten.. Het was zo veel!) Ook hebben ze meteen bloed geprikt. Zeven buisjes, dus ze zoeken ook meteen wat meer als één dingetje uit. Ze wil alles graag zo snel mogelijk uitsluiten omdat ik de afgelopen dagen eigenlijk ook niet meer aanspreekbaar ben tijdens mijn aanvallen. Ook heeft ze mijn vriend gevraagt of hij mij als het lukt wil filmen als ik weer zo'n aanval heb zodat zij ook kan zien wat er gebeurt. Oftewel: Ze doen eindelijk iets! En dat is wel heel fijn.

monzamonza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:28

Inderdaad is het fijn dat er eindelijk iets gebeurd!
Ben benieuwd wat er uit komt.
Gaan die onderzoeken op korte termijn gebeuren?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 21:33

monzamonza schreef:
Inderdaad is het fijn dat er eindelijk iets gebeurd!
Ben benieuwd wat er uit komt.
Gaan die onderzoeken op korte termijn gebeuren?

Als het goed is in de komende week. Daar word ik nog even over gebeld, maar het word dus allemaal zo snel mogelijk geregeld.

Ik ben trouwens ook nog eens gekrompen :+ Ik dacht altijd dat ik 1.57 was.. Gingen ze me opmeten: 1.55.. Mijn reactie: "Echt?! Is dat alles? := ". "Ja het spijt me ik kan er niet meer van maken" waarop ik teleurgesteld terug naar de wachtkamer liep waar mijn vriend al hartelijk zat te lachen omdat ik dat een beetje hard had gezegt en hij het dus gehoort had :Y) En hij plaagte me al zo dat we twee traptreden schelen :+

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 00:22

Horsii_mine schreef:
Als het goed is in de komende week. Daar word ik nog even over gebeld, maar het word dus allemaal zo snel mogelijk geregeld.

Ik ben trouwens ook nog eens gekrompen :+ Ik dacht altijd dat ik 1.57 was.. Gingen ze me opmeten: 1.55.. Mijn reactie: "Echt?! Is dat alles? := ". "Ja het spijt me ik kan er niet meer van maken" waarop ik teleurgesteld terug naar de wachtkamer liep waar mijn vriend al hartelijk zat te lachen omdat ik dat een beetje hard had gezegt en hij het dus gehoort had :Y) En hij plaagte me al zo dat we twee traptreden schelen :+

_O-
fijn dat er nu in ieder geval iets gebeurt en dat er serieus naar gekeken wordt, hoop dat het jou ook wat meer rust geeft :j
:(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 18:20

Fijn dat er nu serieus naar je gekeken wordt. Hopelijk heb je snel wat antwoorden. Hou je ons op de hoogte? En :(:) voor je lengte... Ik ben 1.80m, is ook niet alles hoor :P

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 19:09

Ik heb vandaag het eerste onderzoek al gehad! We kregen om 1 uur de post met daartussen een brief dat ik om 12 uur bij het ziekenhuis moest zijn. Dat was dus allang geweest.. Maar gelukkig, na een telefoontje was alles geregeld en om half 3 kon ik komen. Ik heb nu een longfunctieonderzoek gehad en ze hebben gekeken of mijn luchtwegen misschien "verstopt" zitten. De uitslag daarvan weet ik nog niet, maar ik verwacht dat het gewoon goed is. Nu heb ik donderdagochtend ook meteen de EG scan en een hyperfentilatietest. Ik ben dus benieuwt!

monzamonza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:17

Dat gaat wel snel dan,meestal duurt het wel een paar weken.
Zo te lezen gaan ze grondig te werk,gelukkig maar.
Hoop voor je dat je snel de uitslagen krijgt!
Succes

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 13:28

Zo alweer een tijdje geleden dat ik hier heb gepost. Ik heb ondertussen alle onderzoeken gehad en krijg 7 januari daar de uitslag van. Ik houd jullie dus op de hoogte.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:41

dan hoop ik op een goed begin van het nieuwe jaar voor je :D

monzamonza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:06

ik ook :j
Jade schreef:
dan hoop ik op een goed begin van het nieuwe jaar voor je :D

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 22:42

Dank jullie wel allemaal :D Jullie ook allemaal nog een gelukkig nieuwjaar!

Helaas is het in het iets minder goed begonnen. Tot een uur of 1 ging het goed en de rest van de eerste uren van 2010 ben ik buiten westen geweest. Vanacht is het ook niet lekker gegaan. Ik heb schijnbaar ook aanvallen in mijn slaap. Ik lag vanacht heel lekker te dromen toen ik ineens wakker werd gemaakt door mijn vriend die echt het meest bezorgte gezicht ooit trok (sjesus, ik schrok me echt rot :o ) Hij maakte me wakker omdat ik schijnbaar een hele extreme aanval had. Hij had me nog nooit zo erg zien samentrekken. Ik had hem er zelfs mee wakker gemaakt! (Zelfs met een bom krijg ik 'm niet wakker) Nouja.. Daarna heb ik eigenlijk niet meer durven slapen want als ik die "spastische" aanvallen heb in mijn slaap kan het ook maar zo zijn dat mijn ademhaling stopt in mijn slaap.. En wat dan? Als ik nu tijdens een aanval heb dat ik niet meer kan ademen moet ik heel goed nadenken hoe het ook alweer moet (klinkt heel raar I know, maar het is alsof ik het vergeet) maar in mijn slaap kan dat gewoon niet.. Ik kijk dus niet uit naar de komende twee nachten die ik in mijn eentje zal doorbrengen :( Ben heel benieuwt naar wat de dokter overmorgen zegt.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 07:50

Gatver, dit is echt eng!
Kan je niet zorgen dat er sowieso de komende 2 nachten iemand bij je slaapt?

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 08:05

Ik heb het hele topic doorgelezen, gatsie wat naar allemaal!
Fijn dat er nu wel wat gebeurd!
Ja, het is idd slim dat er iemand bij je is, stel dat er wel wat gebeurd!
Wat naar dat het met je ouders ook niet goed gaat...;(

monzamonza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 12:55

Jammer dat 2010 niet zo leuk begonnen is.
Ik hoop voor je dat de rest van dit jaar wel goed gaast komen.
En laten we daar gewoon vanuit gaan!
Overmorgen weer naar de dokter, ben benieuwd.
Sterkte en succes!

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:55

En? Weet je al meer??

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 11:54

Nou ik ben gister bij de dokter geweest. Eigenlijk waren alle uitslagen goed, ik zat alleen wel tegen bloedarmoede aan. Toch wil de dokter me niet zomaar wegsturen en ik word nu weer doorverwezen naar het epileptisch centrum in Zwolle en daar moet ik dan een paar daagjes blijven voor onderzoek. Ook gaat ze me doorsturen naar een fysiotherapeut die mij gaat helpen door me te leren wat ik kan doen als ik geen adem meer krijg. Gelukkig zijn er dus tot zo ver nog geen rare dingen gevonden.

De dokter wil alles een beetje met spoed laten verlopen, dus ik word nu zo snel mogelijk doorgestuurt naar Zwolle. Erg fijn dus, ik hoop dat ik nu snel van de onzekerheid af ben! Ik heb ook over een maand weer een afspraak staan met de arts om te kijken hoe het op dat moment met me gaat.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:36

fijn dat ze er een beetje vaart achter zetten! kan je geen videoopname laten maken als je een aanval hebt en er is iemand in de buurt of de camera aanzetten als je gaat slapen? :)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 12:49

Jade schreef:
fijn dat ze er een beetje vaart achter zetten! kan je geen videoopname laten maken als je een aanval hebt en er is iemand in de buurt of de camera aanzetten als je gaat slapen? :)

Dat hebben ze een keer geprobeert.. Maar vond het echt niet fijn zo'n camera op mn neus :n

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:57

nee, dat snap ik, maar als het diagnostische waarde heeft en ze kunnen totnutoe niks vinden is het misschien de moeite waard om te heroverwegen :(:)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 15:06

Ik kan maandag over een week terecht in Zwolle. Dan gaan ze een nog EEG doen en daarna nog een consult met de dokter. Ik word dus niet meteen opgenomen, dat komt denk ik later nog een keer. Heb wel al formulieren thuisgestuurt gekregen die ik moet invullen over wat voor aanvallen ik krijg etc.

monzamonza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:20

Er zit in ieder geval schot in!Hoe is het nu verder met je?
Nog steeds hetzelfde?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 23:44

Er is niet zo heel veel veranderd. Ben vanacht "weer eens" verlamt geweest. Kreeg daarna ook nog eens een angstaanval door mijn trauma. (Toen ik 6 was was mijn broer een keer een film aan het kijken en ik mocht van mijn ouders niet de kamer in komen, maar dat deed ik stiekem natuurlijk wel en net op dat moment werd er een mes in iemands nek gestoken. Sindsdien ben ik heel vaak als ik in bed lig bang dat iemand een mes in mijn nek gaat steken)Een paar uur daarna toen ik eindelijk rustig was ben ik slaap gesukkeld, maar werd na een uur ook al weer schokkend wakker. Ik ben schijnbaar ook nog een aantal keer buiten bewustzijn geraakt, maar dat krijg ik zelf niet echt mee.

Dus verbetering zit er nog niet in. Ik kan niet wachten tot ik eindelijk al die onderzoeken heb gehad en ik er een keer achter kom wat het nou echt is..

Ik vind het trouwens heel fijn dat er zo veel mensen zijn die dit topic in de gaten houden en met me mee leven. Dat geeft echt heel veel steun.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 08:08

Fijn dat het nu allemaal wat sneller gaat!
Vind het echt raar, het is niet echt zomaar iets.
Ben ook benieuwd wat het is!
Veel sterkte, ik vind het knap dat je er zo rustig onderblijft! :(:)