Stomme HA praktijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bumba01

Re: Stomme HA praktijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 12:22

Ik moest wel ochtend urine inleveren, waarom idunno..

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 12:23

Charaz schreef:
Ben ik het niet met je eens Wardie, zover ik weet MOET je wel veel drinken zodat de bacterien zich niet ophopen, cranberrysap en sinaasappelsap ivm vit. C.

Klopt
Mijn moeder is verpleegster en zegt ook steeds dat ik veel moet drinken zodat de bacterien dan mee naar buiten gaan als je steeds moet plassen

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 12:24

sharoontje schreef:
Ik moest wel ochtend urine inleveren, waarom idunno..

Ochtendurine is het beste idd, maar als het echt niet anders kan dan mag het ook midddag urine zijn.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 12:31

En juist wél veel drinken. Als je dat niet doet wordt de concentratie van bacteriën en rotzooi in je blaas erg hoog en dat zorgt voor een verhoogd risico op nierbekontsteking.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 12:31

Ja heel veel drinken dat is echt belangrijk !!

Edit lees dat ze al gaat :)

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 12:35

daantjuhhh schreef:
Ik kan ze wel grrr.....

Ik heb 2 weken terug blaas ontsteking gehad.
Hiervoor heb ik medicijnen gekregen, deze hielpen perfect!

Nu kreeg ik van het weekend alleen opnieuw blaasontsteking.
Dus ik bellen vanmorgen.. ja moet je eerst je plasje inleveren.

Uiteraard heb ik niet standaart z'n pispotje, en vanmorgen moest ik zoals gewoonlijk bij een blaas ontsteking heel erg nodig en kon ik dus niet eerst naar de winkel om een potje te halen.
(ik was al blij dat ik het toillet nog kon halen vanuit mijn bed)

Morgen moet ik vroeg werken.
Dus zou ik het woensdag pas kunnen inleveren...
Dat betekend dat ik 2 dagen onnodig pijn moet leiden.
Daar kan ik wel zo pisst om worden.

Dan denk ik, jeetje ik ken verdorie mijn eigen lichaam wel.
Ik had nog geen 2 weken geleden het zelfde.

Daarbij ben ik ook pisst omdat ik van de HA de medicijnen heb gekregen de vorige keer met de meeste bijwerkingen.
Normaal kiezen HA dit middel als je vaker een blaasontsteking hebt en de andere antibiotica niet meer werkt.
Over dit middel is gewoon weinig bekend en heeft veel bijwerkingen.
Ik vermoed een dealtje met de fabrikant of zorg verzekeraar....

grrr.... ik vind het stom.
Ik snap best dat je niet zomaar medicijnen kan meegeven, maar jongens dit is wel erg kinderachtig.

wij kunnen het bij de HA echt elk moment van dee dag inleveren.. kloppen bij de HA aan wachten 2 minuten en dan hebben ze een uislag en medicijnen voor je..

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 12:36

Ja idd zo gaat het bij mij ook :)

kevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 12:54

2e maal in korte tijd een blaasontsteking; niet zo raar dat je huisarts eerst een plasje wil nakijken lijkt mij.
wat betreft de nhg standaarden; dit zijn richtlijnen, waarbij er genoeg gegronde redenen zijn te bedenken om hier van af te wijken, zowel wat betreft onderzoek als medicatie. en zoals al eerder gezegd zijn ze bedoeld als richtlijn voor medisch handelen en niet voor patienten om zo hun eigen beleid en behandeling vast te stellen.

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 13:26

gebeurt vaker hoor..
ik heb in de winter van 2007/2008 van november tot februarie 9 keer een blaasontsteking gehad.. en afgelopen winter ook alweer een stuk of 6 keer.. dus word nog een grap deze winter..

kevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:20

gebeurt zeker vaker, maar dat is wel een exra reden om er als arts serieus naar te kijken (en serieus naar te laten kijken)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 16:06

Ik heb mijn AB kuurtje.. :D

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 16:20

Nou dat was niet zo moeilijk toch :D
Gelukkig heb je nu een kuur en hopelijk gaat de pijn dan snel weg

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 16:22

WinSel schreef:
Nou dat was niet zo moeilijk toch :D
Gelukkig heb je nu een kuur en hopelijk gaat de pijn dan snel weg

Nou.. :Y)

Ze wilden mij eerst niet helpen.
Maar ik ging er niet mee akkoort dat ze mij en mijn potje weer naar huis zouden sturen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 16:25

Waarom woude ze je niet helpen :? dat moeten ze togh ?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 16:25

WinSel schreef:
Waarom woude ze je niet helpen :? dat moeten ze togh ?

Nou nee, want ik had het dan voor 9 uur moeten brengen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 16:26

Ow wat stom :? Ik ging rond half 12 pas heen ofso
Maar ik had wel gebeld om 8u, misschien daarom wel

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 16:29

Wat je in het vervolg ook kan doen is gewoon een schoon (appelmoes of jam) potje bijv. met urine inleveren. Niet schoonmaken met afwasmiddel, maar heet water. Dan hoef je geen potje te halen bij de winkel. :)

Mijn HA schrijft gewoon een nieuwe kuur uit als ik de klachten weer heb. Maar als je het voor de tweede keer zo snel na elkaar hebt, dan kan ik mij voorstellen dat de HA het even na wilt kijken. Eventueel sturen ze het op kweek om te kijken of je bijv. resistent bent voor de kuur die je eerst hebt gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:05

Nou mensen, het begrip naar de huisartsen is weer groots :n
Enig idee wat ze de hele dag aan het doen zijn? Enig idee hoe vervelend het voor hun is dat ze niet alles kunnen plannen? Vervelend... Dus stellen ze regels op.. 1 van die regels is 's morgen urine inleveren (het moet ook ochtendurine zijn, dus logisch..) 's middags bellen voor de uitslag en dan liggen de medicijnen klaar bij de apotheek.
Enig idee waarom ze die tijd gebruiken? Omdat ze moeten testen om wat voor soort blaasontsteking het gaat.. Dit moet besproken worden met de arts, hij bepaalt dat welk middel het gaat worden, vervolgens moet de assistente dit afwerken en zorgen dat het recept bij de apotheek komt en vervolgens moet de apotheek het nog klaarmaken! En dat kan nu eenmaal niet in 5 minuten.. :Z

Vooral in het geval van TS, 2 keer blaasontsteking zo kort op elkaar, dan moet er extra goed gekeken om wat voor ontsteking het gaat.. Omdat de kans gewoon groot is dat het de vorige keer niet helemaal goed weg is gegaan.. Dat wil hij nu voorkomen!

Als iedereen dus zomaar overal tussendoor dendert en loopt te eisen meteen geholpen te worden wordt het ook een zooitje, vooral als je niet een beetje mee wilt werken omdat je moet werken (zo ernstig is het dan dus blijkbaar toch niet.. O:) ) Als de arts dan toch weer een verkeerd kuurtje meegeeft en de blaasontsteking wéér terugkomt is het óók niet goed.. :n Want dan worden er weer zeurtopics geopend dáárover! :+

Als je dan ook nog gaat lopen roepen over dealtjes met de zorgverzekeraars dan heb je er helemaal geen kaas van gegeten en kan je beter gewoon niks zeggen... Want was allemaal maar zo makkelijk! :n

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:12

daantjuhhh schreef:
Ik heb mijn AB kuurtje.. :D

Hoe kan het nou dat je nu wel een AB kuurtje hebt?

De huisartsen en assistentes doen vaak wel erg goed hun best om de patienten goed en zo snel mogelijk te helpen. Ik vind de tekst stomme HA praktijk dus niet juist ......

Ik hoop dat je heel snel van je blaasontsteking af bent.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 18:42

Relaxed schreef:
Enig idee wat ze de hele dag aan het doen zijn? Enig idee hoe vervelend het voor hun is dat ze niet alles kunnen plannen? Vervelend... Dus stellen ze regels op.. 1 van die regels is 's morgen urine inleveren (het moet ook ochtendurine zijn, dus logisch..) 's middags bellen voor de uitslag en dan liggen de medicijnen klaar bij de apotheek.
Enig idee waarom ze die tijd gebruiken? Omdat ze moeten testen om wat voor soort blaasontsteking het gaat.. Dit moet besproken worden met de arts, hij bepaalt dat welk middel het gaat worden, vervolgens moet de assistente dit afwerken en zorgen dat het recept bij de apotheek komt en vervolgens moet de apotheek het nog klaarmaken! En dat kan nu eenmaal niet in 5 minuten.. :Z

Vooral in het geval van TS, 2 keer blaasontsteking zo kort op elkaar, dan moet er extra goed gekeken om wat voor ontsteking het gaat.. Omdat de kans gewoon groot is dat het de vorige keer niet helemaal goed weg is gegaan.. Dat wil hij nu voorkomen!

Als iedereen dus zomaar overal tussendoor dendert en loopt te eisen meteen geholpen te worden wordt het ook een zooitje, vooral als je niet een beetje mee wilt werken omdat je moet werken (zo ernstig is het dan dus blijkbaar toch niet.. O:) ) Als de arts dan toch weer een verkeerd kuurtje meegeeft en de blaasontsteking wéér terugkomt is het óók niet goed.. :n Want dan worden er weer zeurtopics geopend dáárover! :+

Als je dan ook nog gaat lopen roepen over dealtjes met de zorgverzekeraars dan heb je er helemaal geen kaas van gegeten en kan je beter gewoon niks zeggen... Want was allemaal maar zo makkelijk! :n

Nou ze hebben het alleen op blaasonsteking gekeken.
En niks gevraagt over de AB of over resistentie gehad.

Ze hebben het niet eens gehad over dat het zo snel terug is.

Ik heb mijn plasje ingeleverd en ab kuurtje gekregen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:52

Wat een gezeur _O-

Tuurlijk geeft de HA je geen AB mee zonder testen van de urine. Zou wat wezen zeg; ik denk dat ik dit en dit heb. Oooh, hier heb je je medicijnen.... :?

En dealtjes met de zorgverzekeraar ja... haha, laat me niet lachen. De medicijnen komen altijd nog bij de apotheek vandaan. De HA krijgt geen geld voor het uitschrijven van medicijnen hoor...

En een richtlijn is geen wet waar je je aan moet houden. De HA heeft 10 jaar gestudeerd om dat te worden, dus weet hopelijk wel wat hij moet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:52

daantjuhhh schreef:
Relaxed schreef:

Nou ze hebben het alleen op blaasonsteking gekeken.
En niks gevraagt over de AB of over resistentie gehad.

Ze hebben het niet eens gehad over dat het zo snel terug is.

Ik heb mijn plasje ingeleverd en ab kuurtje gekregen.

Dat zijn dingen die ze normaal wel checken als je volgens de normale procedure je urine inlevert :+ Ook zijn dat geen dingen die ze aan jou vragen, maar die gewoon in je dossier staan.. Dus ze hebben er vast wel naar gekeken.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 18:54

verootjoo schreef:
Wat een gezeur _O-

En dealtjes met de zorgverzekeraar ja... haha, laat me niet lachen. De medicijnen komen altijd nog bij de apotheek vandaan. De HA krijgt geen geld voor het uitschrijven van medicijnen hoor...

Dit heb ik een jaar terug op RTL nieuws gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:58

daantjuhhh schreef:
verootjoo schreef:
Wat een gezeur _O-

Dit heb ik een jaar terug op RTL nieuws gezien.

Pff nou dan had je de laatste tijd het nieuws wat beter in de gaten moeten houden, want dan had je geweten dat er hieromheen 1000en veranderingen zijn.. En dat oa de apothekers al flink hebben geprotesteerd :+ Zij hadden namelijk de dealtjes met de zorgverzekeraars en leveranciers, niet de artsen :n

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:32

ik snap de HA eigenlijk meer dan jou TS, en dat is helemaal niet kinderachtig, van alle blaasontstekingen die ik heb gehad heb ik nooit medicijnen genomen, heeeeeel veel drinken hielp bij mij altijd, maar goed jij bent mij niet, maar alsnog krijg je niet zomaar medicijnen, bij mijn praktijk loopt een vrouwtje, die komt vaak ruim 7 keer in de maand dat ze een blaasontsteking heeft, elke keer weer nemen ze haar plasje aan maar ze mankeert elke keer niets ;) ik vind het dus volkomen terecht.. maar goed, je hebt nu je medicijntjesl.