Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Charaz schreef:Ben ik het niet met je eens Wardie, zover ik weet MOET je wel veel drinken zodat de bacterien zich niet ophopen, cranberrysap en sinaasappelsap ivm vit. C.
daantjuhhh schreef:Ik kan ze wel grrr.....
Ik heb 2 weken terug blaas ontsteking gehad.
Hiervoor heb ik medicijnen gekregen, deze hielpen perfect!
Nu kreeg ik van het weekend alleen opnieuw blaasontsteking.
Dus ik bellen vanmorgen.. ja moet je eerst je plasje inleveren.
Uiteraard heb ik niet standaart z'n pispotje, en vanmorgen moest ik zoals gewoonlijk bij een blaas ontsteking heel erg nodig en kon ik dus niet eerst naar de winkel om een potje te halen.
(ik was al blij dat ik het toillet nog kon halen vanuit mijn bed)
Morgen moet ik vroeg werken.
Dus zou ik het woensdag pas kunnen inleveren...
Dat betekend dat ik 2 dagen onnodig pijn moet leiden.
Daar kan ik wel zo pisst om worden.
Dan denk ik, jeetje ik ken verdorie mijn eigen lichaam wel.
Ik had nog geen 2 weken geleden het zelfde.
Daarbij ben ik ook pisst omdat ik van de HA de medicijnen heb gekregen de vorige keer met de meeste bijwerkingen.
Normaal kiezen HA dit middel als je vaker een blaasontsteking hebt en de andere antibiotica niet meer werkt.
Over dit middel is gewoon weinig bekend en heeft veel bijwerkingen.
Ik vermoed een dealtje met de fabrikant of zorg verzekeraar....
grrr.... ik vind het stom.
Ik snap best dat je niet zomaar medicijnen kan meegeven, maar jongens dit is wel erg kinderachtig.

dat moeten ze togh ?
Ik ging rond half 12 pas heen ofso
) Als de arts dan toch weer een verkeerd kuurtje meegeeft en de blaasontsteking wéér terugkomt is het óók niet goed..
Want dan worden er weer zeurtopics geopend dáárover!
daantjuhhh schreef:Ik heb mijn AB kuurtje..
Relaxed schreef:Nou mensen, het begrip naar de huisartsen is weer groots![]()
Enig idee wat ze de hele dag aan het doen zijn? Enig idee hoe vervelend het voor hun is dat ze niet alles kunnen plannen? Vervelend... Dus stellen ze regels op.. 1 van die regels is 's morgen urine inleveren (het moet ook ochtendurine zijn, dus logisch..) 's middags bellen voor de uitslag en dan liggen de medicijnen klaar bij de apotheek.
Enig idee waarom ze die tijd gebruiken? Omdat ze moeten testen om wat voor soort blaasontsteking het gaat.. Dit moet besproken worden met de arts, hij bepaalt dat welk middel het gaat worden, vervolgens moet de assistente dit afwerken en zorgen dat het recept bij de apotheek komt en vervolgens moet de apotheek het nog klaarmaken! En dat kan nu eenmaal niet in 5 minuten..![]()
Vooral in het geval van TS, 2 keer blaasontsteking zo kort op elkaar, dan moet er extra goed gekeken om wat voor ontsteking het gaat.. Omdat de kans gewoon groot is dat het de vorige keer niet helemaal goed weg is gegaan.. Dat wil hij nu voorkomen!
Als iedereen dus zomaar overal tussendoor dendert en loopt te eisen meteen geholpen te worden wordt het ook een zooitje, vooral als je niet een beetje mee wilt werken omdat je moet werken (zo ernstig is het dan dus blijkbaar toch niet..) Als de arts dan toch weer een verkeerd kuurtje meegeeft en de blaasontsteking wéér terugkomt is het óók niet goed..
![]()
Als je dan ook nog gaat lopen roepen over dealtjes met de zorgverzekeraars dan heb je er helemaal geen kaas van gegeten en kan je beter gewoon niks zeggen... Want was allemaal maar zo makkelijk!

daantjuhhh schreef:Relaxed schreef:Nou mensen, het begrip naar de huisartsen is weer groots![]()
Enig idee wat ze de hele dag aan het doen zijn? Enig idee hoe vervelend het voor hun is dat ze niet alles kunnen plannen? Vervelend... Dus stellen ze regels op.. 1 van die regels is 's morgen urine inleveren (het moet ook ochtendurine zijn, dus logisch..) 's middags bellen voor de uitslag en dan liggen de medicijnen klaar bij de apotheek.
Enig idee waarom ze die tijd gebruiken? Omdat ze moeten testen om wat voor soort blaasontsteking het gaat.. Dit moet besproken worden met de arts, hij bepaalt dat welk middel het gaat worden, vervolgens moet de assistente dit afwerken en zorgen dat het recept bij de apotheek komt en vervolgens moet de apotheek het nog klaarmaken! En dat kan nu eenmaal niet in 5 minuten..![]()
Vooral in het geval van TS, 2 keer blaasontsteking zo kort op elkaar, dan moet er extra goed gekeken om wat voor ontsteking het gaat.. Omdat de kans gewoon groot is dat het de vorige keer niet helemaal goed weg is gegaan.. Dat wil hij nu voorkomen!
Als iedereen dus zomaar overal tussendoor dendert en loopt te eisen meteen geholpen te worden wordt het ook een zooitje, vooral als je niet een beetje mee wilt werken omdat je moet werken (zo ernstig is het dan dus blijkbaar toch niet..) Als de arts dan toch weer een verkeerd kuurtje meegeeft en de blaasontsteking wéér terugkomt is het óók niet goed..
![]()
Als je dan ook nog gaat lopen roepen over dealtjes met de zorgverzekeraars dan heb je er helemaal geen kaas van gegeten en kan je beter gewoon niks zeggen... Want was allemaal maar zo makkelijk!
Nou ze hebben het alleen op blaasonsteking gekeken.
En niks gevraagt over de AB of over resistentie gehad.
Ze hebben het niet eens gehad over dat het zo snel terug is.
Ik heb mijn plasje ingeleverd en ab kuurtje gekregen.
Ook zijn dat geen dingen die ze aan jou vragen, maar die gewoon in je dossier staan.. Dus ze hebben er vast wel naar gekeken. daantjuhhh schreef:verootjoo schreef:Wat een gezeur
En dealtjes met de zorgverzekeraar ja... haha, laat me niet lachen. De medicijnen komen altijd nog bij de apotheek vandaan. De HA krijgt geen geld voor het uitschrijven van medicijnen hoor...
Dit heb ik een jaar terug op RTL nieuws gezien.
Zij hadden namelijk de dealtjes met de zorgverzekeraars en leveranciers, niet de artsen
ik vind het dus volkomen terecht.. maar goed, je hebt nu je medicijntjesl.