Allebei nog maagd, zonder voorbehoedsmiddel of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rakni

Re: Allebei nog maagd, zonder voorbehoedsmiddel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:20

Maar Marije, hoe weet je dat dan zo zeker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:22

rakni schreef:

Er is maar 1 ding zeker in het leven en dat is dat je dood gaat :+ Natuurlijk weet je niet zeker of iemand een soa heeft of niet, maar dat weet je nooit zeker, want je kan het al krijgen ook al heb je nog nooit sex oid gehad (herpes bv)

Jemila

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:24

rakni schreef:

Waarschijnlijk als je alle bij een SOA test hebt laten uitvoeren en daarna niet met andere naar bed bent geweest ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:24

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:26

ik ben getrouwd en heb al 5 jaar vaste relatie met mijn man, wij waren allebei maagd en hebben in 5 jaar tijd ALTIJD seks gehad met de pil en met condoom. Denk we 2x geen condoom gebruikt hebben in die 5 jaar en puur uit ongerustheid ben ik telkens achter de morning after gehold.

Mijn besluit, dubbel veilig of niets :D

@Vjestagirl, ging net hetzelfde doen!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:27

Om eerlijk te zijn heb ik zo mijn bedenkingen bij dat topic. Door de pil én condoom door zwanger? :n Zullen vast wel beide gebruikt hebben, maar dan is er iets anders misgegaan.

Ik gebruik al zolang ik samen ben met mijn vriend de pil, en sinds kort de nuvaring (en nu zelfs even helemaal niets, alleen condoom) en ik ben nog altijd -gelukkig- niet zwanger. En ik denk dat ik meer representatief ben voor de 'massa' dan zo'n uitzondering uit het topic hierboven.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:28

chipieke schreef:
ik ben getrouwd en heb al 5 jaar vaste relatie met mijn man, wij waren allebei maagd en hebben in 5 jaar tijd ALTIJD seks gehad met de pil en met condoom. Denk we 2x geen condoom gebruikt hebben in die 5 jaar en puur uit ongerustheid ben ik telkens achter de morning after gehold.

Jij hebt de ma-pil geslikt terwijl je de pil slikte? Waarom slik je de pil dan als je hem niet voor anticonceptie gebruikt?
Laatst bijgewerkt door Abeltje77 op 17-11-09 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

_ingrid_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:29

ik zou toch een condoom gebruiken! niet alleen voor de veiligheid maar ook.. dr zit glijmiddel op een condoom.
aangezien het ook jou eerste keer is kan dat echtwel van pas komen!
de eerste keer gaat toch "rommelig" dus het omdoen van die condoom kan er dan ook nog wel bij.. ook denk ik dat het voor jou misschien net dat beetje meer zekerheid kan geven waardoor je je meer kan ontspannen en niet onbewust denkt aan de risico's..
maar zowieso: geniet ervan!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:29

chipieke schreef:

Serieus?? Das ook niet gezond, die hormonen.. :n Vind dat eerlijk gezegd een beetje overdreven :o

Dat topic heb ik ook mijn bedenkingen bij.. Het kan hoor, maar die kans is wel zo ongelovelijk klein, daar ga ik me helemaal niet druk om maken :n

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:37

Iris82 schreef:
Wij hadden besloten om geen condoom meer te gebruiken toen ik aan de pil was met mijn eerste vriendje. De eerste paar keer wel omdat ik toen nog niet aan de pil was. Daarna nog even omdat de pil eerst nog niet helemaal veilig is.

Kan me nou echt niet voorstellen dat ik echt zo'n uitzondering ben. Echt niet. :')

Hier ging het hetzelfde als bij jou hoor ;)
Maar dat wil niet zeggen dat iedereen het de meest verstandige manier vind.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:40

Denk dat het bij veel mensen zo gaat, eerste periode veilig, dan scheurt het eens en dan vergeet je het een keer, en dan denk je ach.... :+

Verstandig? Nee zeker niet, maar als je beide nog nooit een ander hebt gehad, is testen toch weer extra moeite ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:41

Yessy schreef:
Denk dat het bij veel mensen zo gaat, eerste periode veilig, dan scheurt het eens en dan vergeet je het een keer, en dan denk je ach.... :+

Verstandig? Nee zeker niet, maar als je beide nog nooit een ander hebt gehad, is testen toch weer extra moeite ;)

Extra moeite of niet, ik zou het zeker laten doen.

En ik hoor hier iemand zeggen dat het zo duur is om altijd condooms te gebruiken. Wat denk je dat het kost om een kind op de voeden.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:43

Neem een studentenverzekering, krijg je ze gratis bij...

En anders heb ik er nog stapels liggen die je tegen de verzendkosten mag hebben (pb voor info ;) )

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:44

Mijn vriend en ik gebruiken geen condoom. Al van begin af aan niet. Misschien wat onverantwoord, ik ben er ook niet altijd helemaal gerust op.
Ik slik de pil, met goede regelmaat (wil wel eens voorkomen dat ik hem vergeet, maar wie heeft dat niet). Ik vertrouwde erop dat hij geen SOA had en hij andersom. Ik heb voor hem ook geen ervaring gehad met een man. Nog nooit in mn leven een condoom gebruikt dus.

De eerste keer lijkt mij een condoom heel lastig (maar kan ook zijn omdat ik zelf geen flauw idee heb hoe het moet :') )..Als je echt van elkaar weet dat je geen Soa's hebt, en je slikt de pil op de juiste manier..

Er is altijd een risico, het is nooit geheel veilig..

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:45

Vjestagirl schreef:
Yessy schreef:

Extra moeite of niet, ik zou het zeker laten doen.

En ik hoor hier iemand zeggen dat het zo duur is om altijd condooms te gebruiken. Wat denk je dat het kost om een kind op de voeden.

Als je alleen afhankelijk bent van condooms; ja dan ben je dom om het wegens kosten te laten.

Als je echter de pil al slikt zie ik de toegevoegde waarde van die extra kosten niet zo.

En nee, ik ben niet overdreven zuinig mbt voorbehoedmiddelen. Anders was ik niet van de pil (16,- per jaar) naar de nuvaring (80,- per jaar) overgestapt.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:56

Relaxed schreef:
chipieke schreef:

Serieus?? Das ook niet gezond, die hormonen.. :n Vind dat eerlijk gezegd een beetje overdreven :o

ik verklaarde me ook voor gek hoor, maar dat was in het 1ste jaar dat ik mijn pil slikte en beide keren was ik net vrij ziek geweest incl diarree, dus ik riskeerde het niet ;) Van de extra hormonen heb ik overigens niets gemerkt. Zal het nu niet te snel meer doen, maar toen was ik best een bangerik. Ik heb beide keren wel eerst mijn gyneacoloog gecontacteerd en zij zag er niets negatiefs in.

*edit: mijn pil kostte me vorig jaar €20 per jaar (ofwel €5 per drie maand). Sinds kort is dit €80 per jaar, ofwel €20 per drie maand, en ik heb het er gerust voor over. Reken daar nog eens de kosten bij van condooms, het is een kleine tol die je betaald hoor.
Laatst bijgewerkt door Mi_Amore op 17-11-09 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:57

Ik zou het juist zeker de eerste keer wel doen met condoom! (en daarna ook nog...) Wie heeft er nu zin om achteraf naar het toilet te hollen en daar gezellig wat te zitten! Na een soa-test kunnen jullie het beide eens proberen en zien wat het best bevalt! BLijkbaar verschilt dit sterk...

(BTW: ik ben een van de hier gezegde uitzonderingen die het in een lange relatie nog steeds met pil & condoom doet!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:31

wednesday schreef:
Ik zou het juist zeker de eerste keer wel doen met condoom! (en daarna ook nog...) Wie heeft er nu zin om achteraf naar het toilet te hollen en daar gezellig wat te zitten! Na een soa-test kunnen jullie het beide eens proberen en zien wat het best bevalt! BLijkbaar verschilt dit sterk...

(BTW: ik ben een van de hier gezegde uitzonderingen die het in een lange relatie nog steeds met pil & condoom doet!)

Ik hol achteraf niet naar het toilet hoor :+ We hebben heel charmant standaard een WC-rol bij het bed staan :P

@ Vjestagirl, de vergelijking kosten condooms/kosten kind vind ik echt kul.. Als je de pil goed gebruikt is de kans op een zwangerschap klein.. En ja er worden mensen zwanger dwars door de pil heen, maar ik vertrouw er op dat het goed gaat.. De kosten van condooms en het gemartel ermee laat ik graaag achterwege..

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:38

hahaha wij hebben inderdaad ook een WC-rol :P

Ik ben aan de pil, we zijn allebei getest en gebruiken geen condoom. Wel gedaan toen we pas bij elkaar waren, toen was ik ook nog niet aan de pil. We zijn nu anderhalf jaar samen.

Enne, wil je zekerheid of je vent eerlijk is over testen?

Tip van de dag!!!

Word allebei bloeddonor. Je doet de donorbank er een groot plezier mee, je wordt regelmatig uitgebreid gratis getest én je weet zeker dat je allebei nog goed zit omdat regelmatig een oproep op de mat valt. Niet clean = geen oproep.

Wij zijn dus ook allebei bloeddonor :) Handig, en goed voor de samenleving!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:49

Relaxed schreef:
@ Vjestagirl, de vergelijking kosten condooms/kosten kind vind ik echt kul.. Als je de pil goed gebruikt is de kans op een zwangerschap klein..

Natuurlijk. Maar hoe dan ook zijn de kosten een slechte reden om te besparen op anticonceptie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:50

Nouks schreef:
Relaxed schreef:
@ Vjestagirl, de vergelijking kosten condooms/kosten kind vind ik echt kul.. Als je de pil goed gebruikt is de kans op een zwangerschap klein..

Natuurlijk. Maar hoe dan ook zijn de kosten een slechte reden om te besparen op anticonceptie.

Ik bespaar er ook niet op, want ik gebruik de pil ;)

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:33

Ik ben zwanger geraakt toen ik bij misselijkheid waarschijnlijk een pil uitgebraakt heb...... Ik zou altijd tegen meisjes die niet zwanger willen worden altijd zeggen pil+condoom. Condoom kan scheuren pil kan ook misgaan.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:41

Ik ren ook niet altijd naar het toilet..hoewel het wel irritant is :+
Ik heb een soort handdoekje naast mn bed. Ideaal :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:06

Siegje schreef:
Ik ben zwanger geraakt toen ik bij misselijkheid waarschijnlijk een pil uitgebraakt heb...... Ik zou altijd tegen meisjes die niet zwanger willen worden altijd zeggen pil+condoom. Condoom kan scheuren pil kan ook misgaan.

Maar het is algemeen bekend dat dit kan, dus bij overgeven of waterdunne diarree kort na inname van de pil voor de zekerheid nog een pil innemen.. Dat valt imo onder goed gebruik..

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:16

Als je zeker weet dat hij nog maagd is dan zou ik het gewoon zonder doen (oh, wacht, dat heb ik gedaan :+ )
Pil biedt 99,9% bescherming en je hebt als je beiden maagd bent geen soa´s dus waarom niet?
Er van uitgaande dat je de pil trouw slikt en de gebruiksaanwijzing leest uiteraard.