Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Zullen vast wel beide gebruikt hebben, maar dan is er iets anders misgegaan.chipieke schreef:ik ben getrouwd en heb al 5 jaar vaste relatie met mijn man, wij waren allebei maagd en hebben in 5 jaar tijd ALTIJD seks gehad met de pil en met condoom. Denk we 2x geen condoom gebruikt hebben in die 5 jaar en puur uit ongerustheid ben ik telkens achter de morning after gehold.
Mijn besluit, dubbel veilig of niets
@Vjestagirl, ging net hetzelfde doen!

chipieke schreef:ik ben getrouwd en heb al 5 jaar vaste relatie met mijn man, wij waren allebei maagd en hebben in 5 jaar tijd ALTIJD seks gehad met de pil en met condoom. Denk we 2x geen condoom gebruikt hebben in die 5 jaar en puur uit ongerustheid ben ik telkens achter de morning after gehold.
Vind dat eerlijk gezegd een beetje overdreven 
Iris82 schreef:Wij hadden besloten om geen condoom meer te gebruiken toen ik aan de pil was met mijn eerste vriendje. De eerste paar keer wel omdat ik toen nog niet aan de pil was. Daarna nog even omdat de pil eerst nog niet helemaal veilig is.
Kan me nou echt niet voorstellen dat ik echt zo'n uitzondering ben. Echt niet.

Yessy schreef:Denk dat het bij veel mensen zo gaat, eerste periode veilig, dan scheurt het eens en dan vergeet je het een keer, en dan denk je ach....
Verstandig? Nee zeker niet, maar als je beide nog nooit een ander hebt gehad, is testen toch weer extra moeite
)
)..Als je echt van elkaar weet dat je geen Soa's hebt, en je slikt de pil op de juiste manier..Vjestagirl schreef:Yessy schreef:Denk dat het bij veel mensen zo gaat, eerste periode veilig, dan scheurt het eens en dan vergeet je het een keer, en dan denk je ach....
Verstandig? Nee zeker niet, maar als je beide nog nooit een ander hebt gehad, is testen toch weer extra moeite
Extra moeite of niet, ik zou het zeker laten doen.
En ik hoor hier iemand zeggen dat het zo duur is om altijd condooms te gebruiken. Wat denk je dat het kost om een kind op de voeden.
Relaxed schreef:chipieke schreef:ik ben getrouwd en heb al 5 jaar vaste relatie met mijn man, wij waren allebei maagd en hebben in 5 jaar tijd ALTIJD seks gehad met de pil en met condoom. Denk we 2x geen condoom gebruikt hebben in die 5 jaar en puur uit ongerustheid ben ik telkens achter de morning after gehold.
Vind dat eerlijk gezegd een beetje overdreven 
Van de extra hormonen heb ik overigens niets gemerkt. Zal het nu niet te snel meer doen, maar toen was ik best een bangerik. Ik heb beide keren wel eerst mijn gyneacoloog gecontacteerd en zij zag er niets negatiefs in.
wednesday schreef:Ik zou het juist zeker de eerste keer wel doen met condoom! (en daarna ook nog...) Wie heeft er nu zin om achteraf naar het toilet te hollen en daar gezellig wat te zitten! Na een soa-test kunnen jullie het beide eens proberen en zien wat het best bevalt! BLijkbaar verschilt dit sterk...
(BTW: ik ben een van de hier gezegde uitzonderingen die het in een lange relatie nog steeds met pil & condoom doet!)
We hebben heel charmant standaard een WC-rol bij het bed staan 

Handig, en goed voor de samenleving! Nouks schreef:Relaxed schreef:@ Vjestagirl, de vergelijking kosten condooms/kosten kind vind ik echt kul.. Als je de pil goed gebruikt is de kans op een zwangerschap klein..
Natuurlijk. Maar hoe dan ook zijn de kosten een slechte reden om te besparen op anticonceptie.

Siegje schreef:Ik ben zwanger geraakt toen ik bij misselijkheid waarschijnlijk een pil uitgebraakt heb...... Ik zou altijd tegen meisjes die niet zwanger willen worden altijd zeggen pil+condoom. Condoom kan scheuren pil kan ook misgaan.