Ik ga grijs!!! (Denk ik....) Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:03

terorita schreef:
van de week de eerste ontdekt, heb hem d'r vakkundig uit gesjort :D

Daar komen er 20 voor terug :D

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:04

IKbenEllen schreef:
Daar komen er 20 voor terug :D

dat had je nu niet moeten zeggen -O-
mmmwwhhaaa als ik zo mooi word als m'n oma, dan vind ik het opzich geen probleem, die werd echt mooi grijs..
m'n moeder daar in tegen :=

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:05

Mijn moeder heeft ongeveer 3 weken geleden na 20 jaar verven het grijs laten maken [eigen kleur]. Ze vond het wel moeilijk, is natuurlijk een grote stap.. Maar het staat er erg leuk! En iedereen was er enthousiast over :D

Weissjee

Re: Ik ga grijs!!! (Denk ik....) Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:10

Ik hoop zoooooo dat ik het haar van mijn vader heb.
Mijn moeder was namelijk op 17 jarige leeftijd al grijs, en mijn zus op 15 jarige leeftijd.
Pfoee, iedereen zegt altijd dat ik het zelfde haar heb als mijn moeder... :(
Moet er echt niet aan denk om nu(14jaar) al mijn haar te verven..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:24

geweldig topic :D

ik ben van mening dat je lef hebt en het een teken van eigenwaarde is als je je haar grijs laat worden
mijn moeder is in de 70tig en nog steeds donkerbruinig, ik vind het niks

ik zelf heb al vanaf de zwangerschap van mijn oudste(ik was toen 28/29) een grijze lok in mijn haar, van de een op andere dag
nou ben ik zelf rooiig dus het viel niet zo erg op maar de laatste jaren wordt deze pluk steeds groter
ik doe er niks aan en ben het ook niet van plan, al dat gedoe met verfen

wat ik wel doe is 1 x per jaar permanenten want ook ik was het beu om er niet uit te zien als mijn cap eraf ging(of hoed/western) en dat er nooit speldjes in mijn haar bleven zitten

mijn dochter heeft een rij-instructrice die ook een grijs kort koppie heeft
staat haar hartstikke stoer en vlot

dus TS gewoon doen en als het nu mode is zou ik er gelijk gebruik van maken
desnoods verf je de gekleurde haren iets grijs bij zodat het minder peper en zout is

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:34

Ik heb net het hele topic doorgelezen. Volgens mijn moeder had ik op mijn 10e al mijn eerste grijze haar en die heeft ze er maar gelijk uitgetrokken :D. Toen mijn jongste bijna een jaar was heb ik het alle kleuren van de regenboog gehad (was nog niet uitgepubert ;)), zelfs met een kort koppie twee kleuren. Dus het bovenste deel knalrood en het onderste spierwit. Zes jaar geleden heb ik de uitgroei tot net onder mijn kin aflaten knippen. Nu is het inmiddels weer zo lang dat het op mijn middel hangt. Zelf kan ik het niet zien, maar als mijn vriend van bovenaf kijkt dan is het grijs (zegt hij). Het boeit me echt niet, dan maar grijs. Past wel goed ik mijn melk-boeren-honden-haar }>. Verder vind ik het wel helemaal top dat steeds meer vrouwen eindelijk zichzelf durven te zijn, zonder zich druk te maken over wat de omgeving denkt van hun grijze haar.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:37

No way dat de verf eruit gaat bij mij. Ben al 5 jaar grijs en ik ben nu 19! Ben ook echt peper-en-zout grijs dus lelijk. Iedere 5 weken mooi weer verven.
@wiesj: Valt best mee hoor, ik vind het niet erg om te ververn!

Topic starter: Maar je kan ook heel mooi grijs zijn, ik zou het gewoon proberen, verf zit er toch zo weer op als je het niet mooi vind?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:40

Mijn overgrootoma was op haar 80ste nog helemaal pikzwart, zonder één grijze haar! Nu heb ik helaas niet de genen van die kant van de familie geërfd want ik heb weliswaar van nature ook heel dik donkerbruin haar met woeste krullen, maar tussen 20 en 30 kwamen de grijze haren en dat ging heel snel. Dus... verven die bos en zo heb ik jarenlang met rood haar rond gelopen wat mij bij sommigen de bijnaam 'rode heks' opleverde :+
Na vele jaren in de weer geweest te zijn kwam vanzelf het moment dat ik het zat was en net als de TS besloot ik de boel te laten uitgroeien. Géén gezicht.. dus op een zeker moment ook de schaar erbij en mijn lange haren er rigoreus eraf. Mijn god, alsof ik in een tijdscapsule had gezeten van 'het moment van nu' naar een punt in de toekomst waarop de meeste mensen naar het bejaardenhuis vertrekken. Vréselijk!!! Mijn uiterlijk klopte niet meer met mijn innerlijk en met die grijze kop moest ik ook nog eens iedere dag flink in de make-up om niet geheel als een grauwe vlek naar de achtergrond te verdwijnen.
Ik heb het even geprobeerd vol te houden maar nee, ik ben weer vaste verfklant(mooi licht-bruin) en peins er niet over om tot het legioen der grijze koppen toe te treden. NO WAY!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:42

Ik zou wel halverwege even naar de kapper gaan! Collega van mij deed dat ook, en het zag er echt niet uit, half grijs en half geverfd!

Succes! Lijkt me toch moeilijk om jezelf grijs te zien!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:43

weet je wat ik nog het allerstomste gezicht vind?
de vrouwen nog volledig in kleur en hun man zo grijs als wat, zo'n scheef plaatje

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:44

als het verschil erg groot is zou ik het geverfde haar bij laten tinten en desnoods je grijze haar ook iets, zodat de overgang minder scherp is, kun je er zelf ook aan wennen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:01

spatter schreef:
weet je wat ik nog het allerstomste gezicht vind?
de vrouwen nog volledig in kleur en hun man zo grijs als wat, zo'n scheef plaatje

Nee, zo'n Eddy Wally er langs _O-
Ik vind het bij mannen eigenlijk meestal niet storend of oud maken. Mannen met geverfd haar vind ik vaak veel erger :D
Bij mij thuis ook een scheef plaatje hoor :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:03

mannen met een permanentje, dat is pas erg :))
jaren geleden was dat mode, mijn oom had het ook, geeeen gezicht

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:04

Vrouwen met poedelpermanent is ook erg :o

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:11

hihi,klopt :D
is het eerste wat mijn kinderen roepen als ik aangeef weer krullen te zetten
toch geen loekie-kapsel hè!(ons poedeltje) :))
maar bij mij zakt het gelijk naar slag en dat blijft er dan maanden inzitten

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:23

loekie kapsel _O-
mmm als ik echt een grijze postduif ben geworden, ga ik denk weer terug naar lekker kort sportief koppie. staat wel stoer denk

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:31

terorita schreef:
loekie kapsel _O-
mmm als ik echt een grijze postduif ben geworden, ga ik denk weer terug naar lekker kort sportief koppie. staat wel stoer denk

Neehhhh!! Alle (oude) grijze vrouwen hebben kort haar!! ZOnde!! Op mn werk (verpleeghuis) is er 1 dame die nog lang haar heeft, en die mag t niet afknippen van ons, :P We zijn altijd heel lang bezig met haar haar, zo lekker om mee te tutten en t staat haar hartstikke leuk!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 12:08

Weissjee, op jou leeftijd ongeveer ben ik begonnen met verven :oo . Toen was er nog niet zoveel, had je van die flesjes waterstofperoxyde, en die kiepte je op je hoofd. Van de eerste werdt het rood, van de tweede werdt het oranje, van de derde wat blonder en van de vierde wit. Er zat namelijk 3% in die flesjes, dus met 12% gaat het hard hihihihi!! (Niet vragen hoe mijn haar er in die tijd uitzag!!! ) _O-

Spatter, thanks!! Ik moet nog steeds langs mijn kapstertje maar met dat pokkeweer ben ik niet zo'n held... Ik moet echt ook zeker iets van 100 meter lopen... is ver hoor!! := :roll:

Heeel erg lang gelee was ik eens in een kroeg (is nu van een vriendin van me maar toen nog niet) en daar had een echtpaar de toko. Zij verfde, en hij kreeg het laatste overblijfseltje oid in zijn haar, want echt altijd allebei dezelfde kleur haar én evenveel uitgroei. Ik pieste echt bijna in mijn broek als ik daar iets ging drinken, je blijft dan echt naar die haren kijken.. -O- ...

Permanentje wordt bij mij dus idd poedel, ga ik maar niet doen, dan maar peentjes haar en platte caphersens....En mannen met permanentje zijn eeeeecht erruugggg!! Jaiks!!

Itsmi: ik wil het idd ook lang, wilde vroegah al dat ik een omaatje had met lang grijs haar en een knotje in haar nek. Hoe gek wil je het hebben, maar ik ga er nu zelf maar voor. Mijn blaag is 11, dus hoop nog heeeel wat jaren te kunnen sparen hihihihihi!! :))

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:34

Ik ken ook iemand die dat heeft, zo'n grijze knot. Mooi hoor, maar ik vind dat korte dan vaak toch wat pittiger. Mijn moeder ziet er iig jonger uit dan zij :D

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 12:41

IKbenEllen schreef:
Ik ken ook iemand die dat heeft, zo'n grijze knot. Mooi hoor, maar ik vind dat korte dan vaak toch wat pittiger. Mijn moeder ziet er iig jonger uit dan zij :D

Mijn moeder heeft dat ook, staat heel erg leuk, maar ik wil dus echt onder geen voorwaarde veel op mijn moeder lijken. ;) Dus doe ik geen bril, en geen kort haar. :P

MoniqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:42

Oh ik heb precies hetzelfde probleem. Volgens mij ben ik nu wel 100% grijs, maar ik verf het altijd, al 20 jaar! maar net wat je zegt Breghje mijn huid kan er echt niet meer tegen alleen de verven die maar 10 min in hoeven te trekken dat gaat nog goed.

Ik wil proberen om het langzaam aan terug te laten kleuren, maar als ik mijn uitgroei bekijk ben ik op sommige plekken gewoon spierwit! Geen idee hoe ik dat moet aanpakken, aangezien ik ook nog eens lang dik stug haar heb. Als ik het laat kort knippen krijg ik volgens mij alleen maar kroes. Je ziet soms van die hippe korte koppies in zo'n mooie kleur grijs, dat vind ik wel gaaf, maar dat durf ik gewoon nog niet.

Ik ben nu alle moed aan het verzamelen en ga in december maar eens naar een goede kapper. Daarbij heb ik ook al een bril aan moeten schaffen, ik heb het gevoel dat ik nu echt oud ben! crisis!

Overigens viel de kleur wat donker uit toen ik het vorige week verfde, ik lijk nu wel Zwarte Riek! :') o, ik haat dat verven.

Ik zit letterlijk met mijn handen in het haar!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 12:46

MoniqueB, ik zou als ik jou was idd naar de kapper gaan. Laat kijken wat ze aan je ZwarteRiek kleurtje kunnen doen en kijk wat de opties zijn, vaak is dat meer dan je nu zo denkt hoor!

En een bril kan ook heel erg hip zijn hoor, zeker als je grijs haar hebt dan een lekker knalkleurtje als bril is heel erg gaaf.

*Vraagt zich af waarom er in vredesnaam een kattevoer banner onder dit topic staat, volgens mij weten ze even geen raad met grijze miepen in wording hihihhi*

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:49

bril kan heeeelll hip zijn :D
nee ik ga kort als m'n haartjes echt grijs zijn..
heb van dat lekkere dunne vlasmelkboerenhondenhaar...zie het al voor
lang grijs haar plat langs me hoofd, kan meteen door voor heks :=

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:50

Er staat nu Lego onder. Kennelijk worden we met oma's en sinterklaas geassocieerd...

Monique: je kunt je haar helemaal asblond laten blonderen, of alleen een flink aantal plukken. Bij mij pakte dat goed uit.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:52

terorita schreef:
bril kan heeeelll hip zijn :D
nee ik ga kort als m'n haartjes echt grijs zijn..
heb van dat lekkere dunne vlasmelkboerenhondenhaar...zie het al voor
lang grijs haar plat langs me hoofd, kan meteen door voor heks :=

Geeft toch niet dat je door kan voor heks? Een heks is een heel wijze vrouw die voor elk kwaaltje een middel heeft. Dus ook voor grijs haar _O-