een kilo per week, dr. Frankdieet ?????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Re: een kilo per week, dr. Frankdieet ?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:40

Atkins is eigenlijk geen dieet, maar een levensstijl.
Het is dus ook de bedoeling dat je geen witbrood, gewone pasta, enz. eet.
Tijdens het opbouwen ga je uitproberen waar je van blijft afvallen(tweede fase).
Als je met een bepaald product niet meer afvalt, dan eet je dat gewoon niet meer(of maar zelden).
Als je er gewoon mee afvalt eet je het wel.
In de derde fase ga je kijken van welke producten je dus helemaal niet bijkomt, en zorg je ervoor dat je ook niet meer afvalt.
In de vierde fase weet je welke producten je kunt eten, en die eet je dan.
Je kunt altijd weer een tijdje 'streng' doen en even terug in inductie als je merkt dat je weer te erg koolhydraten en suiker verslaaft wordt.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:36

Ik blijf me afvragen hoelang je dat gaat volhouden?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:39

op zich heel lang
je kunt goed varieren, er bestaan heel veel recepten.
Veel recepten die tegenwoordig gemaakt worden komen van zo een recept die wij gebruiken, maar die zijn bijvoorbeeld met minder vet, en dat vet mogen wij wel.
En omdat je bent afgekickt van je suiker en kh verslaving heb je er ook geen trek in( je verlangt er niet meer naar).
Ik vind nu bijvoorbeeld een stuk kaas veel lekkerder dan die mierzoete snoepjes en dergelijke

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:43

Maar dan ga je er vanuit dat je vooral dik wordt van snoepen e.d.?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:50

je wordt te dik van de suiker en de koolhydraten(die in brood etc zitten)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:52

Ik heb niet alles gelezen hoor en ken het dieet niet (ben niet van de dieeten), maar ben wel nieuwsgierig. ;)

Je eet verder gewoon zoveel je wil, binnen wat je mag hebben?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:55

jip
je gaat op een gegeven moment vanzelf minder eten omdat vet meer vult dan vet arme dingen.
Maar als je honger hebt mag je de hele dag door gewoon eten wat je wilt (binnen de regels natuurlijk).
Wel moet je opletten dat je in de eerste periode (inductie) onder de 20 koolhydraten blijft. AL is dat niet al te moeilijk:P

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:00

Lijkt me voor mensen met verhoogde chloresterol geen aanbevelenswaardig dieet?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:07

juist wel
het rare is dus dat je slechte cholesterol daalt.
met de goede kan ik het je even niet precies vertellen. Voor cholesterol is het juist beter een kh arm dieet te doen dan een calorieën arm.
ook voor diabetici is dit een goed dieet.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:08

Dank voor de uitleg +:)+ .

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:33

Nog steeds geen mail.........grrrrr!!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 13:35

tienus63 schreef:

zullen we samen even girlpower een bezoekje gaan brengen aan dr. frank ?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:40

Als er IETS is dat super werkt is het wel High Protein, Low Carb :j Ik ben er zelf bijna 50 kg mee afgevallen, en nu nog leef ik volgens deze voedings stijl, hetzij niet volgens dr. Frank of Atkins, maar volgens het principe van David Kirsch (www.DavidKirsch.com) zeker in combinatie met zijn sport. Het is dus niet enkel en alleen een gevalletje van eten alleen, maar ook een stukje sport, en wel keiharde sport.

Het is niet altijd even gemakkelijk, maar het is het wel waard, want niet alleen val je in gewicht af, je vetpercentage daalt als een malle en je cholestorol daalt, hoge bloeddruk verdwijnt als je die al hebt, en je voelt je gewoon veel fijner. Nu ben ik op een goed gewicht en ik zondig nu ook wat vaker, maar ik heb ook regelmatig dat ik weer terug ga naar een "weekje David Kirsch-en" omdat ik merk dat ik mijzelf daar veel beter bij voel :j

Van de koolhydraten af kunnen we allemaal, tis een kwestie van dicipline en doorzetten :)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:43

garny95 schreef:
tienus63 schreef:

zullen we samen even girlpower een bezoekje gaan brengen aan dr. frank ?

Ik wacht vandaag nog even af, en dan gaat er een mailtje die kant op.
Nu even de site van Barmat doorlezen.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 13:48

mijn engels is zo slecht, helaas en keiharde sport is voor mij niets, ik vind zumba al keihard... wel petje af voor jouw prestatie, wat moet ik me voorstellen met high protein ?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:53

eiwitten :)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 13:57

tja, dank je, blond he...

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:06

Barmat, ziet er ook goed uit vind ik :j
Had er nog nooit van gehoord.

Zoals sommige weten volg ik zo ongeveer het south beach dieet: http://www.hetsouthbeachdieet.nl/fasen.html

Ik ben nu in fase 2 en ondertussen 4 kilo afgevallen in 3 weken Southbeach. Vind ik zelf wel netjes, want ik heb er helemaal geen moeite mee gehad en ik wil het er ook af houden :D Deze week begin ik zelf met 2x soort cardio via de wii en daarnaast wandel ik zo'n 6x in de week een half uur. Eindelijk ben ik van die rotsuikers en slechte koolhydraten af :D

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 14:41

lekker hanneke dat je er al 4 kilo af hebt en het is een soort afkicken van de koolhydraten en suikers, wat mij opvalt is dat je gewoon dan ook geen honger hebt, voorheen was ik de hele dag met eten bezig....
ik doe zumba 2x in de week, dat is ook een verslaving geworden, ik zag er in het begin giga tegenop en ik ben gisteren weer gestart met werk aan de lange teugels elke morgen, dat is goed voor mijn conditite, doe ik ongeveer een half uur en dat wil ik eigenlijk elke dag weer gaan doen.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:32

Ik doe iedere dag aan sport - waarvan 2x per week spinning anderhalf uur op flink niveau, dat is echt een caloriënvreter hoor! Een aanrader, maar je moet wel doorzetten, want in het begin dacht ik: dat lukt me noooooooiiiiittt :P Mijn benen, billen en heupen zijn er strakker door geworden en veel gespierder!

Daarnaast doe ik aan fitness en cardio in een soort van circuittraining, dat houd je hartslag in de ideale "range" voor vetverbranding.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:26

Hanneke84 schreef:
Barmat, ziet er ook goed uit vind ik :j
Had er nog nooit van gehoord.

Zoals sommige weten volg ik zo ongeveer het south beach dieet: http://www.hetsouthbeachdieet.nl/fasen.html

Ik ben nu in fase 2 en ondertussen 4 kilo afgevallen in 3 weken Southbeach. Vind ik zelf wel netjes, want ik heb er helemaal geen moeite mee gehad en ik wil het er ook af houden :D Deze week begin ik zelf met 2x soort cardio via de wii en daarnaast wandel ik zo'n 6x in de week een half uur. Eindelijk ben ik van die rotsuikers en slechte koolhydraten af :D

Oh mijn berichtje had eigenlijk in het HK topic gemoeten. :oo :+

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 09:43

barmat, heb jij geen last van duizelingen enzo, of was dat ook de eerste periode toen je begon... ik stort in met sporten...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 10:18

Nee, geen duizelingen :n Wel dat je merkt dat je lichaam aan het werk gaat, die afkickverschijnselen. Maar ik voelde mij juist fitter dan ooit. Sterker nog - neem ik eens iets zoets, dan merk ik dat gelijk!

Ik ontbijt altijd met een proteïneshake, dat geeft mij voldoende power om er tegen aan te gaan. Heel veel mensen verwarren die shake met een shake van maaltijd+ of een andere maaltijdvervanger, maar daar zitten gewoon nog heel veel koolhydraten in. Een echte proteïneshake bevat minimaal 80% eiwitten, en maximaal 6% koolhydraten. Daar let ik dan ook op.
Ik haal die bij de sportschool waar ik train, of bij de Tuinen. Pas op dat je geen Weightgainers koopt, daar zit namelijk weer flink wat aan koolhydraten in ;) Neem een shake waar op staat: Egg Powder, Proteïn Powder oid. En lees het etiket!

Momenteel neem ik 92% eiwitten en 5% koolhydraten in aardbeiensmaak. Dat maak ik dan aan met water in een blender. Je kunt dat ook met melk doen, maar David Kirsch "verbied" melkproducten (ja, hij is streng). :P

Daarnaast neem ik multivitaminen zodat ik niets te kort kom, ook al zitten er in de shakes ook vitamines toegevoegd, ik neem het zekere voor het onzekere.

Verder moet je gewoon 6 keer per dag eten, dus je hebt geen tijd om je slap te voelen, sterker nog, ik heb het idee dat ik de hele dag aan het eten ben :D

Voor wie interesse heeft, kan ik weleens een dagmenu neertikken hier.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 10:31

Graag Barmat! Ik ben wel heel benieuwd, mijn ervaring is ook dat ik het op een koolhydraatarm dieet erg goed doe, maar liep vast op het eenzijdige menu.....en ach dan raak je weer gewend aan die koolhydraatrijke dingen en eetje gewoon weer boterhammen met pindakaas :D

Heb een zetje nodig en ben wel benieuwd naar een dagmenu!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 10:45

OK dan :P

's ochtends

Eiwitshake, of wie hier niet van houdt - 3 eiwitten gekookt of vetvrij gebakken (eigeel gooi je dus weg)

tussendoor

50 gram tonijn uit blik (op waterbasis) met een theelepel mosterd, een gekookt eiwit en een lenteuitje er doorheen gehakt.

's middags

100 gram kipfilet
1 rode paprika
1/2 ui
1 teentje knoflook
Peper en zout naar behoefte

halveer de paprika. pers de knoflook uit, snipper de ui en snijd de kipfilet in dunne reepjes. Naar behoefte kruiden met peper en zout. Vul met het kipmengsel de twee helften paprika en zet dit ongeveer een half uur in een voorverwarmde oven van 220 graden.
Naar behoefte kan dit gerecht gegeten worden met een groene salade die je met een dressing van olie en azijn afmaakt. GEEN WORTELEN!!!

tussendoor

een klein handje geroosterde amandelen, eventueel gezouten, voorkeur liever niet.

's avonds

Eiwitshake

Eventueel mag (maar liever niet) de middag en de avond verwisseld worden. Reden waarom in de middag het hoofdpunt ligt: de verbranding is dan het hoogste. Ook mag je 's avonds na 7 uur niets meer eten.

Alle rauwkost is toegestaan, behalve wortels, want daar zitten vele koolhydraten in.

David Kirsch werkt via het ABCDEF principe:

A alcohol
B bread (dus brood en broodproducten)
C carbs (koolhydraten)
D Diary (melk en melkproducten)
E extra sweets (suikers en suikervervangers)
F fruit (dat spreekt voor zich)

Al deze producten zijn gedurende twee weken taboe. Daarna mag je deze producten langzaam aan gaan toevoegen aan je eetpatroon. Maar langzaam aan dus, om gewichtstoename te voorkomen.

Alles staat in een boek, genaamd The Ultimate New York Body Plan, kost een tientje en op Ebay kun je er vaak nog goedkoper aankomen :)