Nog wel met suiker, maar als ik kan stoppen met roken, kan ik ook minderen met suiker, dat word de volgende uitdaging!
Ik begin het afkicken leuk te vinden, en heb al steeds minder vaak trek in een peuk!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Onassa schreef:Ik moet ook echt gaan stoppen, rook al 32 jaar en was vroeger zwaar astma patient.
nu op mijn 45e heb ik steeds vaker weer bronchitis en moet naar de long arts.
Uit de long functie test kwam dat het niet goed zit, waarschijnlijk toch weer astma, maar dat er nog geen blijvende schade is door het roken(hoest mogenlijk he na 32 jaar en ruim pakkie per dag!)
Het nadeel van het boek vind ik zelf, dat hij toch jaren later zelf weer is gaan roken.
Maakt het meteen een stuk minder aannemelijk voor me.
Het boek is al best oud en heb het ooit al eens gelezen (zonder resultaat helaas), maar wie weet een tweede poging proberen.
Ik zou mijn gezondheid er enorm goed mee doen.
En tja....ik kan wel raden wat de longarts me gaat adviseren (net als de dermatholoog vanwege hydradanitis, waar roken ook erg slecht voor is)
In totaal 3 maal eerder pogingen gedaan.
Een keer met pleisters (2 weken vol gehouden)
Een keer met niks, niet volgehouden en een keer met die Zyban pillen, nog geen halve dag vol gehouden.
Ppffff....knap hoor voor al diegene die het redden, heb daar heilig respect voor.
En wie weet voor mij wel een stimulance om het toch ook maar weer te gaan proberen.
Heel veel succes TS, petje af!!!
Onassa schreef:Laser behandeling kan ik nig overwegen, dat is het enige wat ik nog niet gedaan heb(vriendinj van me we en hielp niet bij haar).
Roken/rookte, jullie ook op het paard???
Dat doe ik dus ook gewoon he.....
er is maar 1 plek in huis waar ik niet rook en dat is de slaapkamer, maar voordat ik mijn man leerde kennen rookte ik ook in bed....erg toch????
Nu ben ik als ik het zo lees ook wel zo'n beetje de langste roker met al 32 jaar![]()
Toch zal het mij ook een keer lukken.....
happy27 schreef:Wel even een vraagje aan alle ex-rokers?
Ik rook nu zelf 16 jaar alweer, ik was 12 toen ik begon toen was het uiteraard stiekum en lang niet zoveel als nu. Gemiddeld 2 pakjes per dag- caballero 29 stuks per pakje...
maar ik heb al jaren dat ik 's morgen niet fit opsta!
Hadden jullie dit ook toen je nog rookte? en ligt het hier ook aan?