Ik ben gestopt met roken :D

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kehdra

Re: Ik ben gestopt met roken :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 13:17

Ik drink thee? :D
Nog wel met suiker, maar als ik kan stoppen met roken, kan ik ook minderen met suiker, dat word de volgende uitdaging!

Ik begin het afkicken leuk te vinden, en heb al steeds minder vaak trek in een peuk!

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 13:53

Lees net in reactie dat die man zelf weer begonnen is met roken? ;(

Ik denk wel degelijk dat je altijd een verslaafde blijft, net zoals alcoholisten ... 1 borrel kan niet meer.
Denk voor sigaretten ook. Ben ik verleden (10 jaar terug) een half jaar gestopt en ook weer begonnen.

Nu definitief, als ik nu weer eentje opsteek is het mijn eigen stomme rotschuld. Ben nu ook meer bewuster van het principe : 1 sigaretje kan niet.
Toen dacht ik dat dat wel kon, en een tweede, derde...ach morgen stop ik wel weer, anders overmorgen...dag erna?

Ik heb boek niet gelezen omdat ik een afkeer tegen 'goeroe's' heb. Nekharen gaan gelijk overeind staan, hoe goed 'ze' ook kunnen zijn. Puberaal trekje denk ik :o

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:01

Onassa schreef:
Ik moet ook echt gaan stoppen, rook al 32 jaar en was vroeger zwaar astma patient.
nu op mijn 45e heb ik steeds vaker weer bronchitis en moet naar de long arts.
Uit de long functie test kwam dat het niet goed zit, waarschijnlijk toch weer astma, maar dat er nog geen blijvende schade is door het roken(hoest mogenlijk he na 32 jaar en ruim pakkie per dag!)
Het nadeel van het boek vind ik zelf, dat hij toch jaren later zelf weer is gaan roken.
Maakt het meteen een stuk minder aannemelijk voor me.
Het boek is al best oud en heb het ooit al eens gelezen (zonder resultaat helaas), maar wie weet een tweede poging proberen.
Ik zou mijn gezondheid er enorm goed mee doen.
En tja....ik kan wel raden wat de longarts me gaat adviseren (net als de dermatholoog vanwege hydradanitis, waar roken ook erg slecht voor is)
In totaal 3 maal eerder pogingen gedaan.
Een keer met pleisters (2 weken vol gehouden)
Een keer met niks, niet volgehouden en een keer met die Zyban pillen, nog geen halve dag vol gehouden.
Ppffff....knap hoor voor al diegene die het redden, heb daar heilig respect voor.
En wie weet voor mij wel een stimulance om het toch ook maar weer te gaan proberen.

Heel veel succes TS, petje af!!!

zover ik weet is allen carr niet weer gaan roken,maar is hij overleden aan longkanker.......
misschien dat een laserbehandeling ook iets is voor jou,voor mij was het DE metohde,1 behandeling en ik heb nooit meer gerookt,het nam bij mij de ergste afkick verschijnselen weg,ben daarvoor 2 x zo gestopt en was een hel......zelfs met het boek maar 3 weken gestopt,nu in december al een jaar,en kan nu echt zeggen dat roken mij niks meer doet.

op deze site kan je meer info vinden van de laserbehandeling.
www.prostop.nl
wie weet werkt dit bij jou wel,ik ging er heen met de instelling....baat het niet dan schaad het niet.
moet er wel bij zeggen dat ik echt,maar dan ook echt van het rokn af wilde......en was en ben nu nog erg gemotiveerd om nooit meer een roker te worden.
heel veel succes,ik weet wat echt wat het is om verslaafd te zijn.....rookte bijna 2 pakjes camel per dag.

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:07

Oke ik zet de stopdag op maandag. Heb ik het weekeinde nog om me psychisch voor te bereiden.........
Na het lezen van al die berichten dat het reuze meevalt allemaal ben ik niet zo bang meer.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:08

ik heb mij er 10 weken van te voren op voorbereid....had die tijd ook echt nodig.

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:09

D
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 24-06-22 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:16

amazone77 schreef:
ik heb mij er 10 weken van te voren op voorbereid....had die tijd ook echt nodig.

Ik loop er al twee jaar mee onder m'n arm...........

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 14:19

stop dan gewoon, wat heb je te verliezen!? Helemaal niks!
Afkicken van nicotine is niet moeilijk, afkicken van de gewoonte iets lastiger, maar verdraai die gewoonte.

(nu snapt ik waarom ex rokers zo fanatiek zijn! Ik ben het zelf ook! :P )

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 15:50

Zandvangers dat had ik ook hoor! Als ik wist dat ik ergens niet mocht roken, kon ik vlot 2 of 3 sigaretten roken voordat ik daar heen ging. Als ik ergens was geweest waar ik niet kon roken, daarna meteen 2 a 3 sigaretten achter elkaar... Rookte zon 25 tot 30 sigaretten per dag.
Mijn ouders snappen er nog steeds níks van dat ik zo makkelijk gestopt ben.

Het is niet moeilijk, echt niet! Je moet het willen, dan kun je het. De eerste dag is even wennen en moeilijk, en daarna is het even wennen in situaties waarin je gewend bent een sigaret te pakken.. Maar dat vervang je door wat anders en dan ben je er ook vanaf.
Gewoon stoppen allemaal. :D Haha!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 17:46

Laser behandeling kan ik nig overwegen, dat is het enige wat ik nog niet gedaan heb(vriendinj van me we en hielp niet bij haar).
Roken/rookte, jullie ook op het paard???
Dat doe ik dus ook gewoon he.....
er is maar 1 plek in huis waar ik niet rook en dat is de slaapkamer, maar voordat ik mijn man leerde kennen rookte ik ook in bed....erg toch????
Nu ben ik als ik het zo lees ook wel zo'n beetje de langste roker met al 32 jaar :o
Toch zal het mij ook een keer lukken.....

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 17:49

Goedzo! +:)+

Ik heb 2 weken heel veel gerookt, maar ik neem er geen 1 meer straks raak ik echt verslaafd. En ik weet dondersgoed wat de gevolgen zijn... nooit meer een peuk voor mij :n

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 18:27

Ik heb nieuws voor je, je bent al verslaafd.....

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 18:30

Gaat dat zo snel?

Ik zorg er in ieder geval voor dat ik nooit meer een peuk rook.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:03

Onassa schreef:
Laser behandeling kan ik nig overwegen, dat is het enige wat ik nog niet gedaan heb(vriendinj van me we en hielp niet bij haar).
Roken/rookte, jullie ook op het paard???
Dat doe ik dus ook gewoon he.....
er is maar 1 plek in huis waar ik niet rook en dat is de slaapkamer, maar voordat ik mijn man leerde kennen rookte ik ook in bed....erg toch????
Nu ben ik als ik het zo lees ook wel zo'n beetje de langste roker met al 32 jaar :o
Toch zal het mij ook een keer lukken.....

ik rookte op het paard,naast het paard,en met hoeven uitkrabben onder het paard :D 18 jaar lang heb ik gerookt......zelf bij mijn 2 zwangerschappen :o :o :o en voel me daar nog steeds erg schuldig over hoor.
ik zei altijd ik stop pas alls ik zwanger ben.......tuurlijk heb ik het geprobeerd,ben tijdens de zwangerschappen van 30 peuken naar 5 gegaan.....maar dat waren er toch 5 teveel.

gelukkig hebben mijn kinderen er niks aan over gehouden en waren ze allebij 8 pond,maar toch,het roken hing toen wel als een zwarte schaduw over mijn zwangerschap.
ik kom uit een echte rokers familie,mijn opa en oma rookte,al mijn tantes en oom,mijn moeder (6 jaar geleden overleden aan longkanker) mijn vader is nu 20 jaar geleden gestopt,mijn twee zussen roken,alleen mijn broer niet(moet echt van de melk boer zijn geweest ;) )
kortom roken is/was heel gewoon bij ons.
al mijn vriendinnen roken,en ik was er na de dood van mijn moeder zo klaar mee,maar ben daarna alleen maar meer gaan roken.......heb van heel dicht bij meegemaakt wat roken met je kan doen.......

maar als de wil er is dan is het echt te doen,met of zonder hulp middelen,ieder moet doen waar hij of zei zich prettig bij voelt.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:27

Idd als je echt wil dan kan je het...
Ik rookte ook overal. Ook in bed. Als ik wakker werd, was het eerste wat ik deed 2 sigaretten roken.
Ook mijn familie is een rokers-familie. Iedereen rookt en dan ook echt iedereen! Neefjes,nichtjes,ooms,tantes, ouders, broer en zus... iedereen rookt!
Dat vind ik dan nog wel het moeilijkste aan het stoppen, het bij mijn familie zijn. Als iedereen zit te roken begint het wel te kriebelen.
Maar als ik gewoon thuis ben, heb ik er al helemaal geen last meer van. :n

Ik heb het ook eerder geprobeert, en dat lukte echt niet. Maar nu weet ik dat ik toen eigenlijk niet wílde stoppen,...

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 00:46

en nu ik gestopt ben is 1 tante ook gestopt,en mijn zussen willen nu ook graag,maar zijn er nog niet klaar voor.
het doet mij nu echt niks meer om tussen de rokers te zitten......heb er nu medelijden mee,ze moesten eens weten hoe fijn het is om niet meer te MOETEN roken.....echt een opluchting,letterlijk en figuurlijk. ;)

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 20:27

Hou je het nog een beetje vol TS? :7

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 20:29

Ik ken iemand en die heeft pillen van de dokter,en als je na een paar dagen er 1 opsteekt wordt je erg misselijk.Zij taalt helemaal niet meer naar.

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 21:37

nou ik rook nog steeds! Rook nu 5 jaar! Begin nu steeds meer last te krijgen van mijn longen.. eerst was het alleen hooikoorts toen huisstofmijt allergie en nu word het langzamerhand bronchitis.. Begin het echt te merken! Maar nog steeds niet stoppen! Hoe dom dit ook klinkt?! Iedereen denkt ach als ik dat allemaal zou hebben dan was ik allang gestopt!Mij lukt het echt niet! De zin is zo heftig! Binnenkort maar naar de huisarts het daar over hebben..

En ja pleisters en nicotine tabletjes als geprobeerd.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 21:44

En nog steeds alles okey?

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 21:53

Toppie zeg! Ik heb ook dat boek van Allen Car tijdens het boek mag je roken he?! Ik ben gestopt bij bladzijde 2, maar wil het binnenkort toch uit gaan lezen.....:)

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 21:58

Wel even een vraagje aan alle ex-rokers?
Ik rook nu zelf 16 jaar alweer, ik was 12 toen ik begon toen was het uiteraard stiekum en lang niet zoveel als nu. Gemiddeld 2 pakjes per dag- caballero 29 stuks per pakje...
maar ik heb al jaren dat ik 's morgen niet fit opsta!
Hadden jullie dit ook toen je nog rookte? en ligt het hier ook aan?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 22:58

happy ik had precie shetzelfde.. Ook vanaf mijn 12e, bijna 2 pakjes per dag. ook niet fit voelen.
Als ik jou was zou ik het boek gaan uitlezen.

Het gaat verder nog super, zo 's avonds met een kopje thee op de bank is nog wat lastig, maar ach, niet extreem moeilijk ofzo.
Overdag ook nog bijzonder weinig zin.

Ik merk wel dat ik wat fitter aan het worden ben, ondanks dat ik ziek ben. Ziek ben ik nog wel, maar het idee dat ik meer lucht naar binnen kan zuigen met adem halen.
Mijn mond stinkt niet meer, en het huis is frisser.
[edit] nog een voordeel, ik heb het idee dat mijn huid wat meer kleur heet gekregen, nietmeer zo grauw, en mijn porien lijken wel kleiner :D
Zal vanavond even lekker scrubben, en dan morgen de spiegel instralen :D

Nicotine pilletjes e.d. zou ik niet aan beginnen, omdat je dan nog langer je nicotine monstertje aan het voeden bent.
Die van mij is aardig aan het afsterven.
Ik denk dat het zonder pillen e.d. een stuk sneller gaat, en met het boek van Allen is dat helemaal niet moeilijk, het enigste wat je moet doen is positief blijven!

Wendy Elst; klinkt inderdaad alsof jij inderdaad moet gaan stoppen! Heb je het boek al eens gelezen? Zo niet, zou ik het zeker doen. Stoppen is écht niet moeilijk.
Voor tips als je zin hebt; lees dit topic ff ;) Vraag je simpelweg af wáárom je een peuk zou willen, en wat die peuk voor je zal doen. Antwoord is altijd niks nada nakkes, er is geen reden om te roken.

Ik heb de gewoonte omgedraait naar thee drinken en fruit eten (banaan met caramelstroop! mjum).
Ik wil hier nog een simple kleine handeling op vinden, in me oor knijpen ofzo, maar daar moet ik nog even over denken, hoe ik dat bij mezelf kan inprogrameren :P

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 10:57

happy27 schreef:
Wel even een vraagje aan alle ex-rokers?
Ik rook nu zelf 16 jaar alweer, ik was 12 toen ik begon toen was het uiteraard stiekum en lang niet zoveel als nu. Gemiddeld 2 pakjes per dag- caballero 29 stuks per pakje...
maar ik heb al jaren dat ik 's morgen niet fit opsta!
Hadden jullie dit ook toen je nog rookte? en ligt het hier ook aan?

ik rook nu al dik 10 maanden niet meer,11 maanden geleden stond ik smorgens nog over te geven van het hoesten,iedere morgen weer :r -O- hele kloders kwamen er mee uit.
ik kon niet meer op mijn rug slapen,kreeg het dan zo benauwd.
ik was futloos,nergens geen zin in,en mijn conditie was nog slechter dan slecht.als ik hier thuis de trap al op liep was ik al buiten adem,kon niet lang spelen met de kids,of ik begon al te hoesten en te hijgen.

nu ik niet meer rook heb ik geen last meer van een rokers hoest,hoef niet meer over te geven,ik kan weer op mijn rug slapen,ben aan het hardlopen,en heb zoveel enegie!
alle moeilijke momenten zijn het mij waard geweest om mij zo te voelen zoals ik mij nu voel,ondanks de angekomen kiloos zie ik er gezond uit,mooie kleur op mn gezicht,mijn haar is veel minder snel vet,nicotine is echt een heel slecht goedje mensen,heel langzaam ga je er aan dood.
ik heb gerookt als een ketter,heel lang tegen de 2 pakjes per dag.
ik weet zeker dat als een roker kan voelen hoe ik mij nu voel nu ik niet meer rook,de roker acuut zou stoppen met roken.
het is het echt allemaal waard geweest,en geen haar op mijn hoofd dat ik er ooit nog eens mee begin,roker zijn is verschrikkelijk......stoppen met roken was de beste beslissing die ik ooit heb gemaakt.

jannekespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:17

Jeetje, wel heel zware rokers aan het woord hier die toch gestopt zijn, petje af! Ik ben 5 jaar geleden gestopt, en heb soms nog zin in een peuk. Soms droom ik ook dat ik rook, heel stom. Ik heb eerder ook heel veel stoppogingen gedaan die waren mislukt, maar toen werkte ik een paar maanden bij een gezin waar IEDEREEN de hele dag door rookte, ook als de kinderen ziek in de kamer lagen, en toen was het zo klaar. Wel 10 kilo aangekomen helaas, maar dat is er ook weer af inmiddels. En inderdaad nooit meer hoesten, super conditie en een heerlijk fris huis. Stoppen is echt de moeite waard.