Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Jeanine_x

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:50

Jep, echt school :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:51

Ik heb heerlijke schoenen, Asics Kayano voor vrouwen. Heb ze gehaald bij een sportwinkel waar ze je voeten ook bestuderen op de loopband en ze zitten geweldig :+: Waren wel vrij prijzig (180 geloof ik, we hadden iig nog een tegoedbon voor 50 euro) maar ze lopen als wolkjes.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 08:25

Nou het is wel een leuk spaar kado voor jezelf. Sparen voor goede hardloop schoenen. Of geld vragen voor verjaardag om dat te kopen...

Ik vind altijd dat ik eerst tegenover mezelf moet bewijzen dat ik het wel ga doen en ook blijf doen, anders is het zonde van de schoenen...

Ik moet nog even kijken wanneer ik ga beginnen met schema. Ik denk maandag, want heb nu erge kiespijn en kan pas morgen bij TA terrecht....

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 09:24

Tamadine schreef:
Ik vind altijd dat ik eerst tegenover mezelf moet bewijzen dat ik het wel ga doen en ook blijf doen, anders is het zonde van de schoenen...

Ja zoiets heb ik dus ook. Eerst maar eens kijken of ik een maand kan volhouden!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 09:27

Hoi allemaal,

Ik ben sinds 6 weken geleden begonnen met hardlopen :)
Ik heb dit onder begeleiding gedaan van de running academie.

Ik ren nu ong 2 keer 15 min met een pauze vaan 3 a 5 min ertussen.

Hardloop schoenen zijn eigenlijk een must! ik heb meteen een goed paar gekocht, dat is ook een motivatie om door te gaan. anders heb ik 155euro weggegooid :+

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 09:36

hallo. :D

ook ik ben begonnen met hardlopen,was 2 maanden geleden al begonnen maar moest al vrij snel stoppen vanwege doorgezakte voeten.nu heb ik zooltjes aan laten meten en het gaat nu erg goed.

ik heb het programma van evy gruyaert,het heet start to run,en als het goed is kan ik over een week of 10 al 5 kilometer hardlopen.
ben nu bij lesje 4,mag vanavond les 5 gaan lopen en heb er al zin in. :D

10 maanden geleden gestopt met roken,en barst van de energie nu :):) ,en heb echt lol in het lopen.
hoop op deze manier wat straker in mn vel te komen en mijn conditie op te krikken.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 09:39

Het is wel aan te raden om meteen goede schoenen te kopen. Als je dat niet doet en je bent ook nog eens iets te zwaar, dan kun je bijna de klok er op gelijk zetten dat je blessures krijgt!
En misschien werkt de investering wel als een stok achter de deur :D

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 10:45

renskek schreef:
Het is wel aan te raden om meteen goede schoenen te kopen. Als je dat niet doet en je bent ook nog eens iets te zwaar, dan kun je bijna de klok er op gelijk zetten dat je blessures krijgt!
En misschien werkt de investering wel als een stok achter de deur :D

Dat is op zich ook wel weer waar...

Maar heb nu ook schoenen die heerlijk zitten en bij de keren dat ik heb hard gelopen nog helemaal geen last gehad...

Ik ga er nog even over nadenken, want zoveel geld in 1 keer heb ik niet zomaar bij de hand...

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:07

@tamadine: Ik heb ook de start to run cursus gedaan onder begeleiding... Ik ren na 6 weken nog geen 5 km... Ren nu ong 2km in 12 min.

Ik heb wel meteen goede schoenen gekocht. Om het feit dat ik zwakke enkels heb en last van mijn knieen.

In december heb ik mij ingeschreven voor de kasteel loop dit is 5km. Ik wil deze binnen de 30 min uitrenne :)

Ann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:09

Ik ga vanmiddag beginnen!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:15

x_Jeanine_x schreef:
Jep, echt school :D

he hallow!!! :D

leuk zo'n topic!....toevallig ga ik ook beginnen met lopen, wil trainen voor de 5 km ladys run in r'dam...as zaterdag eerst naar runnersworld om goede schoenen aan te meten en kleding en as woensdag heb ik een afspraak bij de sportschool om binnen te kunnen trainen met echt baggerweer(of voor de gezelligheid) en om gelijk begeleiding erbij te hebben!..

Trainen jullie met een doel???

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:42

Heb ook schoenen van Runnersworld. Ben daar heel tevreden over. Ik train nu even niet met doel ivm een blessure. Ga maar eens kijken hoe het gaat en doe heel rustig aan. Dus ook geen intervaltraining.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:48

Leentje1 schreef:
Heb ook schoenen van Runnersworld. Ben daar heel tevreden over. Ik train nu even niet met doel ivm een blessure. Ga maar eens kijken hoe het gaat en doe heel rustig aan. Dus ook geen intervaltraining.

heb 8 jaar geleden veel aan hardlopen gedaan en heb toen ook mn schoenen daar vandaan gehaald puur omdat ik van die rotknieen heb!..en was er idd toen ook over te spreken ....nu wil ik weer beginnen maar rook als een ketter dus heb een conditie van drie keer niets, twee jonge kids die mn nachtrust nog wel eens willen verzieken maar goed, ik ben uitgedaagd en ga het dus aan!...pffff want er mogen ondertussen ook wel wat kilootjes vanaf!.... :o

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:56

Ik ga ook vanmiddag beginnen! Nu nog een fijn schema uitzoeken :+

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:03

Heb gelukkig geen pijn meer aan mijn voet en rug. Ga maar eens kijken of ik morgen weer kan gaan lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:46

lucifertje schreef:
@tamadine: Ik heb ook de start to run cursus gedaan onder begeleiding... Ik ren na 6 weken nog geen 5 km... Ren nu ong 2km in 12 min.

Ik heb wel meteen goede schoenen gekocht. Om het feit dat ik zwakke enkels heb en last van mijn knieen.

In december heb ik mij ingeschreven voor de kasteel loop dit is 5km. Ik wil deze binnen de 30 min uitrenne :)

Hee, wat grappig! ik ook! Volgens mij kennen wij elkaar ook van lang geleden op Manege Venlo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:49

Mijn doelen staan in mijn onderschrift. Ik wil ook graag de Marikenloop gaan lopen en misschien nog wel andere leuke lopen.

Ik ben trouwens begonnen met hardlopen om psychische klachten. Ik loop 2 keer in de week bij het GGZ, 1 keer in de week bij de loop groep in het dorp en 1 keer in het weekend voor mezelf.

Ik ben ook begonnen op slechte schoenen, en mijn advies is echt niet doen! Ik had in het begin ook geen last, maar helaas dat kwam zodra ik iets langer ging rennen als 5 minuten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:49

Ik heb trouwens Mizuno's en heb ze aan laten meten bij een loopcentrum. Deze waren ook nog eens in de aanbieding voor 100 euro.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:56

Ja ik heb wel een doel: de dam tot dam loop volgend jaar...

Heb geen idee of er nog andere runs zijn die leuk zijn om mee te doen...

Ja het lijkt inderdaad wel slim om direct goede schoenen aan te meten. Maar kan je met die ren schoenen dan ook gewoon fitnessen?

En mijn andere doel is afvallen, moet nog zeker 20 kg en conditie krijgen vind ik ook belangrijk...

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:57

De Marikenloop in Nijmegen is erg leuk. Dat is een loop van 5 of 10 kilometer met een groot deel door het bos waarvan een deel ook nog verhard is. Erg mooi. Het is ook erg leuk dat je met alleen maar vrouwen loopt.

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:58

Ja dat doel heb ik ook: de dam tot dam...
En de marikenloop in nijmegen, alleen vrouwen :D

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:01

oei dat lijkt mij wel een zware loop.
Ik woon alleen wel naast het bos, dus wel goed oefen terrein hahaha... Is er een website van? En wanneer is dit?

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:03

effe googlen!

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:03

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:06

Oh dat is op 16 mei: 2 dagen voor mijn verjaardag hahaha...

Vorig jaar kon ik mijn verjaardag al niet vieren aangezien ik 20 meimijn maagband kreeg hahaha...