Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marigold schreef:de gebruikelijke dingen he Mehlika,
'ze kan het wel maar ze doet het niet'
'ze zit altijd te dromen'
elke ochtend drama om me wakker te krijgen vroeger
alles over paarden weten, lezen, sparen, *obsessie*
nooit weten wat ik 'later' wilde worden, want dan weer dit en dan weer dat,
volgens velen 'in een droomwereld/fantasiewereld leven,
faalangst,
minderwaardigheidscomplex
altijd het gevoel dat ik anders ben dan anderen, al van heel jongs af aan.
toendertijd werd er niks gedaan met dit soort dingen,
nu is er veel meer over bekend dan toen...
. Ritalin zou inderdaad een mogelijkheid zijn al vraag ik me af of je met goede begeleiding en zekerheid of je ADD hebt niet ook al een heel eind bent. Dan weet je immers al beter hoe je daar mee om moet gaan (spreek uit ervaring). Heel veel succes! Amvbeek schreef:ok, maar ik loop dus niet bij een psycholoog of psychiater of zo.. Heb tot nu toe al mn denkbeelden en obsessies en dingen waar ik van wakker lig (doe ik nogal veel en snel) altijd gewoon met vrienden gedeeld.. Dus hoe moet je die eerste stap zetten, ik bedoel moet je dan gewoon naar de huisarts of sla je een telefoonboek open op psygoloog?
Nimue schreef:Devine, moeilijk hoor als je kind zijn plekje niet kunt vinden. Je wilt hem dan zo graag helpen als ouder, maar staat zo machteloos... Dat lijkt me heel zwaar.
Heeft hij een PGB? Als ik het zo lees heeft hij het best zwaar, en zou hij daar misschien wel voor in aanmerking kunnen komen. Misschien iets om naar te kijken, omdat je van daaruit bijv. ook groepsactiviteiten kunt inkopen waar hij in een groepje komt waar alle kinderen 'anders' zijn en waar veel begeleiding bij is. Of dingen die speciaal gericht zijn op wat hij leuk vindt, zoals iets van creatieve therapie.
,
.
) t is vast een erfelijke kwestie

), en ik ben daar gewoon eens wat over gaan lezen uit interesse en toen ik over ADD las zag ik gewoon een beschrijving van mezelf.
. En ben ik eerst getest hier in mn eigen dorp, maar daar hadden we niet zo'n goed gevoel over(kwam uit dat het of depressie was of ADD, maar ze wou het gaan behandelen als depressie), en toen zijn we naar herlaarhof gegaan, bij dezelfde psychologe waar mijn broertje ook is getest, en toen kwam er ADD(-toestandsbeeld, vanwege thuissituatie) uit
, ik krijg trouwens ook 's nachts altijd zin om op te ruimen oid
. jilleroo schreef:ik vroeg me af wat voor verzekeringen mensen hebben met andere medicatie dan ritalin ( zoals strattera of concerta) en wat jullie vergoed krijgen.6
dit omdat ik van verzekering wil veranderen maar ik weet niet goed naar welke.