Temazepam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: Temazepam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 16:25

Echt ongelofelijk dat dit gebeurt!!!
Overigens bedenk ik me net dat ze bij mij ook wel eens een fout hebben gemaakt met de Lorazepam. Tweemaal zelfs. Mijn moeder vond dit ook niet kunnen. De eerste keer was zelfs nog ín de verslaving. :n En toen was ik dus nog opgenomen. Mocht op verlof een middagje en mijn dosering stond op drie maal daags. Kreeg 6 pilletjes mee. :n Voor een uurtje of 10? Daarbij werd er niets terug gevraagt bij terugkomst op de afdeling..... :n :n (normaal wel áltijd trouwens)
En eenmaal bij de apotheek ook nog eens... Had toch echt een recept voor 10 tabletjes van de huisarts gekregen maar er zaten er 20 in het doosje.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 03:42

Ik krijg weekmedicatie (alprazolam, temazepam en seroquel), omdat ik ook een verleden heb met "grappen" en spelen met medicijnen. Krijg gewoon wekelijks mijn 7 stuks van elk, wat ik ermee doe word niet naar gekeken. Of ik ze opspaar om in een keer de hele handel naar binnen te kieperen valt praktisch niet te controleren, de herhaalrecepten hoef ik alleen maar voor te bellen en ze worden uitgeschreven. Heb de psych al zeker anderhalf jaar niet gezien! (en de staande afspraak word steeds verschoven).

De apotheek let er wel op dat ik niet meer krijg dan "toegestaan". Dus 1 vaste dag waarop ik de zooi ophaal, kom ik op een andere dag moet ik dat van te voren aangeven anders krijg ik het niet mee. Zal best mee te rotzooien zijn, maar krijg zoveel dat die behoefte er niet echt is. En dan te bedenken dat ik niet dagelijks gebruik, alleen ALS ik ze pak ook meteen een aanzienlijke hoeveelheid om zeker te zijn dat het werkt naar binnen gooi (op de seroquel na, daar merk ik het effect wel van).

Heb net een week achter de rug waarin ik weer eens flink misbruik heb gemaakt van alles wat ik krijg, nu weer in een keer gestopt zonder veel bijverschijnselen. Dat ik op dit tijdstip niet op een oor lig is voor mij vrij normaal (hoe bedoel je verschoven ritme?) en zal waarschijnlijk alleen via een opname op te lossen zijn, en dat wil ik nou net niet. Heb ook geen dringende reden dat te veranderen.

Fouten met de hoeveelheden worden er hier ook wel eens gemaakt, dat ik er 1 per week meer of minder krijg dan volgens recept. Door de weekmedicatie letten ze er beter op dan wanneer je van de huisarts een volle strip krijgt voorgeschreven, of meerdere strips. Dan gebeurt het wel makkelijk dat ze een stripje over het hoofd zien.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:07

Ik heb een tijd Concerta geslikt (methylfenidaat voor ADHD) en daar heb ik ook een hele berg van liggen hier. Ben nogal veel geswitched in doses toen ik het gebruikte, maar kreeg steeds wel potjes met een pil of 45 mee. Kan ook behoorlijk wat opleveren hoor, zat mensen die willen trippen op die medicijnen, markt is er zeker (nu ben ik uiteraard braaf en heb ik ze hier nog gewoon in mijn la liggen maartoch). Is ook nooit om teruggevraagd oid, puur ter bescherming van de patiënt.

Sommige huisartsen en apothekers zijn lakser dan de ander, helaas. Nu is het met vrijwel alle medicijnen erg lastig jezelf om te brengen, maar wat meer controle mag best idd! Zeker artsen vind ik erg gemakzuchtig ("ja wat had je nou ook alweer dat je dat medicijn nodig had?").

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:19

Ik vind nachtrust van Bional wel ok, je hebt ze met en zonder melatonine (met is een stuk duurder, ik heb die zonder, ik geloof iets van 11 euro per 100). Zitten eigenlijk alleen wat kruiden in. Je moet er 1 -3 nemen dus je kan nog een beetje proberen wat werkt.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:04

Ik heb temazepam voorgeschreven, maar gebruik het alleen als het echt niet anders kan.
ivm mijn verleden heb ik erg veel last van nachtmerries en durf soms niet te gaan slapen, omdat ik bang ben voor die dromen :o , kan (hoe onwerkelijk dit ook klinkt) mezelf wel 3 nachten dagen en n achten wakker houden, wat natuurlijk niet bevordelijk is voor je hum :+ . Ik moet toegeven, als ik die dingen slik slaap ik prima, maar ben de hele dag daarna echt heel erg suf, wat weer niet echt handig is in het verkeer en op je paard. :+
Slik ze dus echt zo weinig mogelijk

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:08

hmmmmmzzzzzzzzz

ik zit in de zorg, kan wel eea meepraten over medicatie zeg maar.......

pimmetjes, pommetjes en pammetjes worden niet meer vergoed, er zijn vangnetregelingen gelukkig.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:44

Over een overdosis gesproken, mijn stiefpa heeft na het net overlijden van mijn moeder als haar slaap medicatie naar binnen gekieperd, 6 strippen temazepam meneer had daarvoor stevig gedronken.
Uiteraard heb ik toen 112 gebeld, want ik dacht serieus dat dat je dood betekende.
Maar toen de ambu kwam zeiden ze hij slaapt misschien 5 dagen achter elkaar maar dodelijk is het niet.
Ze hebben hem ter controle op de ic gelegt maar ze hebben nooit zijn maag leeg gepompt, ik vind het tot op de dag van vandaag nog vreemd, dat iemand met zo'n hoeveelheid alcohol en zoveel slaapmedicatie niet het loodje heeft gelegt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:46

Pascal dan zal hij deze doseringen wel gewent zijn, dan is het idd niet zorgwekkend. Een gezond persoon die dit nooit geslikt zou hebben zal wel degelijk zijn leven in gevaar brengen. Het zorgt namelijk voor een behoorlijke daling van de bloeddruk.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:51

Nee want het was de medicatie van me moeder, en aangezien zij al een week niet meer leefde en ze dus niet meer nodig had, heeft meneer ze maar allemaal in ze mik gedouwd..
De hoeveelhied alcohol is hij immers wel aan gewent maar komop, ik kan me herinneren dat ik van temazepam ook niet in slaap viel, maar na 6 strippen moet je toch wel knock out zijn...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:55

Het zal ongetwijfeld een flinke aanslag op zijn organen geweest zijn... Maar met de modernere medicatie leg je niet zo snel meer het loodje, vrijwel alle medicijnen bevatten stoffen die er voor zorgen dat je gaat braken bij een overdosis. Terwijl simpele huis-tuin- en keuken medicijnen de meeste schade aan kunnen richten :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:57

Dan heeft jou stiefpa geluk gehad (Voor zover je dat geluk kan noemen hij zal wel erg ziek zijn geworden en mss zelfs een blijvendgeheugen probleem)
Een overdosis is namelijk wel degelijk dodelijk.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:01

Ach zijn organen krijgen elk weekend een opdonder van de 2 kratten bier die hij weg zuipt( en dan moet je nagaan dat mijn moeder op 44 jarige leeftijd is overleden omdat ze actute leverfalen had van bloedverdunners en zelfs nog een transplantatie heeft ondergaan) en ze dus een dochter van 22 en 24 achterliet en meneer denkt niet eens over zijn eigen zoons na. maar goed dat is een ander verhaal...
Voor zover ik weet heeft hij aan deze overdosis niets overgehouden.
Volgens mij kun je beter 10 strippen asprine's weg slikken.

Edit: domme fout.