Marloes_R schreef:Cyntia, jij hebt genoeg al meegemaakt op voedingsgebied zeg! Ik denk dat veel moeders het al hadden opgegeven.
Overigens ben ik het met jouw motto helemaal eens
Oh... overigens... toen ze 1,5 dag oud was kreeg ik een koortslip

ook vet scary met zo'n kleintje en heel het ziekenhuis dacht vast dat ik al de mex.griep had met zo'n kapje op

Ik merk wel dat mensen het steeds specialer gaan vinden dat ik na 4 maanden nog voed in combi met een baan. Opmerkingen als stop er toch mee of hij heeft toch al lang gehad hoor ik geregeld. Maar tot 6 maanden geef ik sowieso volledig, en daarna hoop ik nog lang de ochtend- en avondvoeding te blijven geven. Lijkt me heerlijk
Lastig probleem Cyntje...Misschien kunnen ze je jurk verstellen bij je borsten?
Gefeliciteerd trouwens!
Kyan drinkt nu met 4 maanden trouwens 5 voedingen. Maar ik geef ook weleens vaker als ik merk dat hij daar behoefte aan heeft.
Het heeft ons in het begin zeker niet meegezeten 
Maar ik ben gewoon niet van het opgeven, je hoort idd dat vrouwen het vaak al gauw opgeven en het gooien op 'te weinig' voeding etc etc... Dat had ik duidelijk niet dus vond dat ik maar door moest zetten. Het is gewoon vele malen natuurlijker en idd het motto: Je hebt die dingen niet voor niets, ze hangen er niet voor de sier 
Ik heb geen baan maar als ik nu zeg dat ik 'al' 5 maanden voed is het net of ik een hele prestatie heb geleverd 
Chiara zat met 4 maanden ook al op 5
ze doet het daar prima op maar vlak na de geboorte zat ze ook al op 6
zit genoeg vet in ( volgens schoonmoeder, die kreeg het flesje niet ontvet na de voeding
)
marleen_usar schreef:Ik las vanmorgen het verhaal van iemand die het al 14 jaar geeft,haar zoon was 7 toen hij het nog kreeg.Ik heb geprobeerd het te geven maar het was veel te pijnlijk,zat steeds tegen een borstonsteking aan.
Ja dat vind ik dan wel weer gewoon te ver gaan,...
Als ik zeg dat ik het sowieso 6 maanden wil, hopelijk een jaar en misschien wel langer dan wordt ik al raar aangekeken 
Ninita schreef:Moontje1991 schreef:Cyntje bij borstvoeding komt het kind in de buurt als het wordt gevoed dus als het dan spuugt zit jij onder maar bij gewonen voeding kun je lijkt mij voldoende afstand houden?
Ik lees hier tenslotte dat een kind ook liggend kan drinken.
Dus dan kan je toch gewoon het kind neerleggen en zelf ernaast gaan staan met de fles?

Sorry maar dat doe je echt niet hoor. Er is niks mooiers om je kindje zo dicht bij je te hebben tijdens het voeden, ook moeders die de fles geven pakken het bij zich. En wat maakt het uit als hij je helemaal onderspuugd, daar hebben ze een wasmachine voor uitgevonden.
Ik ben vanochtend ondergespuugd, vriendlief kreeg ook nog een beetje en heb tot 2 keer toe haar kleding kunnen verschonen, zo blijf je bezig zullen we maar zeggen
Een flessenkind spuugd net zo goed 
@Odetteke: Ja hhaa, vooral spuitluiers 
Angela schreef:Ik kolf trouwens in de ochtend handmatig (dat is lekker stil) en onder werktijd met de elektrische. Ik heb de Avent, en dat bevalt erg goed.
Mijn meisje is nu 10,5 maand, maar ik wil ook best tot 2 jaar doorgaan met de ochtend en de avond voeding. Als ze een jaar is, dan wil ik wel van het kolven overdag af, daar ben ik nu wel een beetje klaar mee. Ik moet trouwens altijd 2 keer kolven voor 1 voeding. Ze krijgt flesjes afgekolfd van zo'n 130 tot 140 ml. En daar heeft ze een goede 3 uur genoeg aan.
10 mnd 130/140 
Mij wordt nu met 5 mnd 200 aangeraden
wat ze dus ook lang niet opdrinkt
Zo is namelijk ook de som om ongeveer uit te rekenen wat een borstkind uit een fles zou drinken...
Gewicht kind x 150 : aantal voedingen...
@Moontje: als je niks met kinderen hebt en alleen het negatieve naar boven kan halen wat doe je hier dan? 
Ik ruim liever spuug van een kleine dan kattenkots dan ga ik echt compleet over mijn nek 
Bij Chiara zitten er namelijk geen bruine brokjes in 
Angela schreef:die luiers kom je helaas wel eens tegen... en daarbij maakt het echt niet uit of je kind BV of FV krijgt hoor... met BV heb je vaak minder poepluiers, maar als het eruit komt, nou, hou dan de doekjes (of gewoon maar in bad doen

) maar klaar!
Chiara poept om de dag of om de 2 dagen 
Sharani schreef:Moontje1991 schreef:reden dat ik hierop heb geklikt.
Omdat ik wilde weten waarom borstvoeding.
Ten eerste omdat ik sirieus niet wist dat flesvoeding minder goed was ik dacht zelf dat het beter was!
En omdat ik ook wel eens slechte verhalen had gehoord dat te lang borstvoeding juist slecht is.
Terwijl er toch zoveel mensen voor zijn.
En ze je in het ziekenhuis zelfs helpen.
Want in borstvoeding komen toch ook alles slechte bacterien die in jou lichaam zitten terecht?
ALs jij verkouden bent of griep hebt dan raakt jou borstvoeding toch ook besmet?
Het werkt juist andersom, je geeft je antistoffen aan je kind waardoor die veel eerder van de verkoudheid af is of zelfs niet eens ziek wordt.
Idd
als je zelf Mex.griep hebt moet je gewoon doorvoeden 
Handig VK en kraamhulp idd 
Ninita schreef:Oh wat handig een kraamhulp en VK in opleiding
Hoe lang drinken jullie kindjes aan de borst en hebben ze aan 1 voldoende of willen ze er 2?
Milan drinkt maar heel kort 4 tot 8 min. heel soms 10 maar langer zeker niet. Hij heeft ook aan 1 borst genoeg. Ooit wil hij na het luier verschonen en even spelen nog wat slokjes uit de andere maar dat is bijna nooit. Ik bied het wel altijd aan.
Hij heeft doordat hij maar zo kort drinkt wel een enorme zuigbehoefte en daarom krijgt hij een speen maar dan kan ik wel 100 keer op en neer lopen om die opnieuw in zijn mondje te doen. Hij begint nu trouwens ook zijn duim te zoeken maar meestal heeft hij dan zijn hele vuistje in zijn mond

. Ik kan er zeker niet op een of andere manier voor zorgen dat hij die speen niet zo snel meer laat vallen?
Chiara had totaan 3,5 maand ook genoeg aan 1 borst, ze heeft voedingen waarbij ze 5 minuten drinkt en het langste tot nu toe was 35 minuten geloof ik. Gemiddeld zit ik op 15 minuten ongeveer met 2 borsten.
Ze heeft ook een hele tijd enorme zuigbehoefte gehad na de voeding
Nu nog maar af en toe.
Ze stopt ook de hele vuist erin, of de vingers compleet achter in de keel... je raad het al... kokhalzen... dus spugen 
Ik heb voor Chiara overdag een speentje waaraan een klein knuffelpopje zit, deze geef ik haar in de handen en dan tut ze lekker weg.
Snachts heb ik het speentje los en geef ik haar ook een knuffelpopje in de handen, dan trekt ze de speen er ook niet zo snel uit.
Ik heb ook de Cerazette 
@Odet: Consternatiebureau's
ik noem het ook wel concentratiebureau 
Ik ben ook naar een voorlichtingsavond geweest over BV, alhoewel ik het met mijn zwangerschapsdementie na een tijd al weer vergeten was ben ik toch blij geweest met bepaalde dingen 
Zo riep de hele omgeving hier van: Nou fijn borstvoeding,... kun je ook nooit meer shoarma eten enzo!
Nou dat mag dus ook gewoon, niet veel dagen achter elkaar natuurlijk. Al eet ik altijd graag gekruid enzo, Chiara heeft alleen in het begin wat krampen gehad maar dat is eigenlijk te verwaarlozen, zo goed als niet dus 
A gossie... dat fingerfeeding.. schattig. Is bij Chiara net niet nodig geweest, die had een klein flesje 
Misschien een raar iets, vraag het me al een tijdje af. Zou je een kind van een ander bij wijze van ook kunnen voeden want het heeft toch ook met bepaalde anti-stoffen te maken???
Ik heb gister voor het eerst 2 voedingen moeten overbruggen,...
Chiara voor het eerst 2 flesvoedingen.
Waren daar maar 2 WC's dus rustig kolven kan ik dan toch al niet. Maar heb het net kunnen trekken. Had mijn koffiepads al extra in de aanslag 
Enig nadeel omdat ik moeilijk kan kolven, ben dik een uur bezig geweest
( voor ± 150 ml
)
Zo.. klaar