Partner kan slecht/ niet slapen als jij er naast ligt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kelly534

Re: Partner kan slecht/ niet slapen als jij er naast ligt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 00:38

ik heb dit ook zucht,,

alleen kan ik niet slapen, omdat ik zelf snurk en ik bang ben dat hij er last van heeft dus ga ik heel verstijfd liggen en slaap ik vervolgens zelf heel slecht,

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 01:08

Als ik regelmatig met dit dilemma kampte dan zou ik twee (eenvoudig vast te klikken) ledikanten op (vast te zetten) wieltjes overwegen.
Toch gezellig op dezelfde kamer, knus tegen elkaar of naar wens wat verder uit elkaar.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 06:20

Bij mij is het alleen maar slechter geworden. We konden slapen. Nu kan ik niet meer slapen en blijf gerust tot 4 wakker.

Miss een keer oordopjes aanschaffen. Ja mn vriend is best klaar hiermee...

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 06:31

Hier gelukkig geen last van. Ik slaap zelfs beter als hij naast me ligt (en dan het liefst nog tegen me aan).

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 06:43

In het begin van onze relatie konden mijn vriend en ik allebei niet in slaap komen door elkaars gedraai/ gewoel. Het gaat nu veel beter nu we vaker bij elkaar slapen. Op vakantie in een hotel kom je vaak op een boxspring te slapen waar twee eenpersoons matrassen inliggen en waar twee aparte dekens op liggen. Ideaal, want je voelt het niet van een ander als deze zich omdraait en van dekens afpakken is ook geen sprake meer. Als we samen gaan wonen komt er dus zeker een boxspring en krijgt ieder een eigen deken. :D

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:43

NienkeV1994 schreef:
Met oordopjes in slapen vind ik niks, ben altijd bang dat ik door m'n wekker of waar dan ook doorheen slaap. Wil dat dan ook zeker niet voor de rest van m'n leven blijven doen :') (en nee, ik ben niet zo'n naïef meisje dat er na 9 maanden van overtuigd is dat ik de rest van m'n leven met m'n vriend samen blijf, maar bij wijze van spreke)

`
Dat valt gelukkig mee; heb de wekker vrij dicht bij mijn hoofd staan en tot nu toe elke keer gehoord. Meestal wordt ik 10 min voor de wekker afgaat al langzaam aan wakker, dus ben ook niet in een diepe slaap als die afgaat.
Maar ook die keren dat ik zo moe was dat ik niet van te voren meer in doezelstand dan slaapstand was, hoorde ik de wekker afgaan.

En ach voor de rest...slaap lekker door zware onweersbuien heen :Y) Heerlijk, wel altijd lekker vaag. Iedereen de volgende dag; zo wat een onweer vannacht zeg. En dan denk ik; onweer? Was er onweer vannacht? Ha lekker niks gehoord, lag lekker te slapen :D
En doomscenario's alla inbrekers/brand etc; we hebben een hond die wel aanslaat en mn vriend is er ook altijd nog natuurlijk :)

edit: moet wel zeggen dat ook ik idd de eerste keren bang was dat ik door de wekker heen zou slapen. Zo erg dat ik nog uren wakker lag en zo'n 2 uur van te voren ook al weer wakker was :o Maar na een keer van praktisch pure uitputting de hele nacht als een blok geslapen te hebben, om de volgende dag in een flits rechtop te zitten van schrik; want de wekker ging af :D , was dat probleem ook zo verholpen
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 26-06-13 09:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:44

Ik kan juist niet slapen als hij er niet is :j :')

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:51

Ik kon de eerste paar keer ook niet slapen naast mijn vriend hoor. Bij mij moet het echt doodstil zijn als ik wil slapen en aan alleen al een hardere ademhaling kan ik me ergeren, en dat doet hij dus :')

Laatst had ik in mijn slaap (kon me er niet echt iets van herinneren namelijk de volgende ochtend :') ) mijn oordoppen gepakt en sindsdien slaap ik prima naast hem, haha.
Op zijn bed heeft hij een tweepersoonsdekbed liggen, dat vind ik minder fijn dan bij mij, ik heb twee aparte dekbedden. Als ik jou was zou ik dat dus zeker proberen TS :j

Edit: hmm, mijn nieuwe bed wordt er eentje met een matras van 1,60 uit één stuk.. Zijn bed heeft 2 matrassen en dan krijg je altijd zo'n geul in het midden dus ik dacht dat een groot matras de oplossing zou zijn. Had er niet bij nagedacht dat je dan natuurlijk inderdaad het omdraaien enz voelt van de ander :+

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:52

Ik denk dat eea ook stressgerelateerd is als je zegt dat het zich m.n. de laatste tijd ontwikkeld heeft? Ik ben ook een light sleeper en mijn vriend heeft nog wel eens de neiging om te snurken ;). Het komt een paar keer per jaar voor dat ik in de logeerkamer ga liggen. Dat is dan altijd een combinatie van oververmoeidheid en stress van mij waardoor ik me ga liggen ergeren. Over het algemeen vind ik het heerlijk om samen te slapen :o alhoewel ik wel beter uit kan slapen als ik alleen lig. Een groter bed (2m x 2.20m bijvoorbeeld) en twee dekens kan al een hele hoop schelen! Succes.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:55

Def schreef:
Ik kan juist niet slapen als hij er niet is :j :')

Hier hetzelfde :')

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:00

Hier hadden we hetzelfde probleem: hij sliep hier beroerd doordat ik dekens jat, en hij 2 meter is en daardoor al snel tegen me aan lag met ene knie ofzo en dan van iedre beweging van mij wakker werd. ONdertussen had ik blauwe schenen van zijn knieen dus dat hielp ook niet mee, want ik ging slecht slapen van mn pogingen hem beter te laten slapen...
Dit hebben we uiteindelijk opgelost met een groter dekbed (hadden 2 bij 2, nu 2,2 x 2,4) en zijn van kant van het bed gewisseld: we slapen nu beide prima! Vooral die 40 cm breedte aan dekbed erbij was een uitkomst! We kunnen nu op uiteindes van het bed liggen en toch beide nog lekker in de deken gepakt zijn. Ideaal!

edit, bijkomend "probleem": ik ben normaal een kouwkleum, maar in mn slaapkamer heb ik het graag zo koud mogelijk... Mn vent is net andersom :P
Laatst bijgewerkt door Airborn op 26-06-13 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:01

Jeetje wat vervelend om niet lekker te kunnen slapen naast elkaar..

Hier is het tegenover gestelde.. Vl. Kan helemaal niet slapen als ik niet naast hem lig..
Soms gaat hij eerder naar bed en dan ligt hij wakker tot ik naast hem lig

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:03

Mijn vriend kon ook niet slapen door mij of werd vaak wakker. Nu is hij er gelukkig aan gewend en slaapt hij een stuk beter. Wel hebben we beide ons eigen matras en eigen deken, en een bed van 1.60 geloof ik. Verder wordt hij nu alleen nog wakker als ik weer praat in mijn slaap (hele gesprekken, praatjes met klanten, de klas les aan het geven ben of over de gang loop opzoek naar de kat!). Hij weet nu hoe hij het moet oplossen (Danique, ik stuur alle kinderen wel naar huis of Danique ik heb Coco al gevonden en in haar mandje gelegd) en dan slapen we beiden weer in! Heeft wel zeker een jaar met slecht slapen geduurd.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 14:34

Ohw zown geul in het midden is vervelend!
ik denk dat ik maar oordoppen aanschaf. Weten jullie goede?
Mijn vriend krijgt nu ook een groter 2 persoonsbed.. dus hopen

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 14:37

Slapen jullie iedere nacht samen?
Het kan al heel erg schelen om 2 aparte dekens te hebben inderdaad. Hoop dat het de oplossing is. Apart slapen lijkt me echt vreselijk.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:25

Ik heb expres zo'n kingsize boxspring gekocht,lekker breed, 2 aparte matrassen en een extra grote donsdeken, zodat we ons er allebei in kunnen rollen zonder dat iemand 'bloot' komt te liggen :Y) Als het nodig is, zou ik 2 aparte donsdekens nemen, maar dit werkt ook :) Door de parta matrassen merk je het ook stukken minder als de ander zich omdraait. En we hebben ook elk onze eigen hardheid van matras kunnen kiezen, ideaal....

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:02

Mijn vriend heeft ook heel lang (en nog steeds regelmatig) moeite gehad met slapen als ik ernaast lag. We wonen inmiddels samen en hebben 2 eenpersoonsmatrassen,en beide een eigen dekbed. Zolang ik nu niet heel gezellig tegen vriendje aankruip kan ie zo redelijk slapen, doe ik dat wel dan is het drama met hem }:0 Ook wij hebben wel eens in aparte kamers gelegen (vond ik echt heel erg.. we woonden toen nog niet samen en zagen elkaar al niet veel, en dan lag ik ook nog in de logeerkamer?!)
Helemaal wennen doet het (voor hem) nog steeds niet, maar ik denk ook dat het niet meehelpt dat hij doordeweeks vaak niet thuis slaapt (is chauffeur en overnacht onderweg) en het dus voor hem nog steeds elke keer anders is. Ik sliep in het begin ook extreem licht als we bij elkaar lagen, maar heb er inmiddels geen moeite meer mee.

Aparte matrassen en 2 dekens is denk ik wel de beste tip, zo kan je iig los van elkaar draaien en je in je deken wikkelen zonder dat de ander daar last van heeft. Wij doen vaak even 'gezellig' en gaan dan braaf ieder naar onze eigen kant :+

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:16

Maar wat moet je dan doen aks matras en dekens geen probleem zijjn. Maar geluid?
Ik ga echt oordoppen kopen maar ik betwijfel of ik daarmee kan slapen. Ik ken mezelf haha

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:26

In onze relatie is hij de lichte slaper en ik de chaoot die alles omver schopt en de hele buurt bij elkaar praat en haar tanden aan gort knarst. Ook ben ik een gloeiend kacheltje in bed en als ik ongesteld moet worden ga ik lekker liggen zweten :') Kortom, ik ben drama om bij in bed te slapen. Oplossingen:

1. Hij slaapt met oordoppen in
2. We hebben ieder aparte dekens
3. We gaan NOOIT tegelijk naar bed. Ik ga eerst, een aantal uur daarna komt hij (zodat ik zonder zorgen in kan slapen en het grootste actieve gedeelte al gehad heb)

Meestal gaat dit goed. Zodra we deze routine verbreken hebben we gegarandeerd rotnachten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 21:53

LZP -> MW

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 23:11

Dat is ook wel een idee. Ik eerst en dan als ik in slaap ben gevallen komt mn vriend er heel zacht bij liggen. Wel stom mja...

xxGermaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:10

Wat vervelend dat er zoveel slecht slape.
De eerste paar nachten toen we net bij elkaar waren kon ik ook niet slapen.
Maar nu na bijna 4 jaar slaap ik veel slechter als mijn vriend er niet is.
Ik voel me veel ontspannender als we samen slapen. Als hij er niet is slaap ik meestal heel laat of ben vaak wakker.
Helaas heeft vriendlief nog weleens nachtdiensten en daar kan ik niet aan wennen.
Wij hebben trouwens een bed van 1.60 en een lits jumeaux dekbed.
We hebben altijd genoeg dekbed

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:13

ai das een vervelend probleem, nachtrust is wel belangrijk. Heb je niet een bed waarvan hoofdeinde omhoog kan? Als mijn man snurkt doen we dat bed iets omhoog en houd het op, is een super uitvinding hihi

anji

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:19

Hier nog zo'n hopeloze slaper wat betreft het samenslapen. (nou ja alleen slapen wil ook niet goed haha).
Ik slaap altijd met oordoppen in, vriendlief hoeft anders maar heel licht te ademen en ik val nooit en te nimmer meer in slaap. Je went erg goed aan de oordoppen en ik ben nog nooit door de wekker heen geslapen, anders mept mijn vriend mij vast wel uit het bed *\o/* .
Qua dekbed ben ik best wel erg want ik moet mij voor en achter helemaal inwikkelen dus blijft er niet zoveel voor mijn vriend over, gelukkig hebben we een extra breed dekbed. Als mijn vriend erg luid snurkt en praat in zijn slaap (soms paniekdromen) dan hoor je dat nog wel door de oordoppen heen.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:20

Mijn vriend kon ook niet slapen door mij :o vreselijk vond ik het haha!
In het begin wel eens op de bank geslapen,
Nu heeft hij oordopjes, gaat echt goed nu gelukkig,
Ik krijg wel als we later samen wonen m'n eigen kamer,
Hij slaapt eerder als mij, ik kijk snachts nog graag tv, of lees een boek
Maar dat kan dan niet..
En zeker als er een kindje bij komt.. die toch in het begin in de slaapkamer komt te liggen,
Is het toch wel handig zo'n eigen kamer,
Veel mensen vinden het raar, maar ik vind het heeerlijk :D