vriendin wil zelfmoord plegen door pesten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: vriendin wil zelfmoord plegen door pesten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:55

Maar eh - we weten dus niet of dit allemaal ook echt zo gezegd is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:21

Shadow0 schreef:
Maar eh - we weten dus niet of dit allemaal ook echt zo gezegd is!

Ik begrijp je punt, maar ik ga er vanuit dat de ts niet een beetje zit te liegen ;) Natuurlijk zitten er meerdere kanten aan het verhaal die je hoogstwaarschijnlijk nooit te weten zult komen, maar om dit nou te zeggen vind ik om eerlijk te zijn ook een beetje te ver gaan...

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 10:09

wat je er niet bij verteld is.. of er nu iemand anders inplaats van jou om haar bekommert en helpt... neem aan dat de school haar echt niet zo laat stikken...
plus, je denkt nu misschien dat je zelf wel aanvoelt wanneer je het niet meer aankan.. maar meestal is het dan al voor jou te laat..

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 21:24

Ik heb dat ook eens gehad, dat je mentor zegt dat je niet met iemand mag omgaan.

Alleen was ik in dit verhaal die vriendin van jou, en wilde ik niet dood. Had een poedersuiker.

Mijn mentor toen wilde niet dat mijn vriendin er door aangetast werd.

Is nooit meer goed gekomen met die vriendin.

Echt heel vervelend voor je, en ik zou als ik jou was niet naar je mentor luisteren maar gewoon je vriendin steunen. Dat is wat ze nodig heeft. Nu krijgt ze juist het gevoel dat ze iets verkeerds doet, dat er iets mis met haar is omdat haar enige vriendin van haar afgenomen wordt.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:39

Kunnen jij en/of je ouders niet ergens anders hulp vandaan halen?
Als ze echt dood wil is het een kwestie van tijd totdat het haar lukt.

Een jongen die bij mij op school zat heeft zelfmoord gepleegd. Één keer expres overdosis pillen genomen.

Onthoud dit: één keer een poging die wel lukt en ze is er niet meer..

Daarom is echt echt van belang dat ze wordt geholpen.
Ik snap wel van je mentor dat die niet wilt dat je met haar omgaat voor jouw gezondheid, maar het is wel heel banketstaaf voor het meisje.. :oo

Iig veel sterkte! ;)

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 21:42

ik vind het super dat er zo voor haar bent! super!!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 14:11

Je kan haar contact op laten nemen met 113? Da's een soort 112 voor mensen met suïcidale gedachten. Het is anoniem en misschien kunnen zij haar helpen?

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 14:46

Ik heb even het topic doorgelezen en dat je niet meer met haar om MAG gaan vind ik belachelijk. Ik snap dat het heel moeilijk voor je is maa een mentor bepaald zoiets niet eventjes.

Ik had ook zelfmoordneigingen 2/3 jaar terug ofzo. Het was net uit met mijn vriend en ik wou gewoon niet meer ik kon er niet meer tegen ik vertelde het wel tegen mijn vriendinnen en 1 iemand had het gehoord en is naar de mentor gegaan. Die heeft mijn moeder gebeld en ik mocht niet meer van de mentor praten over mijn 'problemen' tegen vriendinnen. Aan ene kant kan ik snappen dat ze het zwaar opvatte maar aan de andere kant zou ze me (als ik het had gedurft zegmaar) daarmee juist hebben aangezet om mezelf te vermoorden. Aangezien ik dan alles op zou kroppen en me vriendinnen wel veel zeiden waar ik heel veel aan heb gehad. Ben ook mooi niet gestopt met praten tegen ze. Heb ze wel gezegt eerlijk te zijn en als ze het niet aankonden enz dat ze het moesten zeggen, maar ze wouden me gewoon helpen enzo. En dat is een STUK fijner dan dat iemand je zo laat vallen omdat 'het moet van een buitenstaander'.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:38

Ik denk dat mentoren en leraren e.d. dit moeten doen ter bescherming van de andere leerlingen. Aangezien dit soort gedachtes vaak (zeker niet altijd) aanstekelijk kunnen werken. Wanneer je iemand kent die suïcidaal is en jij voelt je een paar weken rot komt dit eerder in je hoofd op dan wanneer je daar nog nooit van gehoord hebt :) Maar zeker niet in alle gevallen vind ik het een goede oplossing hoor :)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:43

Stap naar je mentor, naar een vertrouwenspersoon of wie dan ook, want dit moet je niet voor jezelf houden.
En dat kan je beter vándaag doen dan morgen, want morgen kan het al te laat zijn.
Dat meisje heeft hulp nodig!

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 10:36

hoe is het nu ? of heb je het maar gelaten voor wat het is.. ?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 18:50

nee, nee ik ben nogsteeds bevriend met haar :)

in de klas wordt ze (zover ik zie) minder gepest, en haar cijfers gaan ook heel erg omhoog.

alleen blijft ze behoorlijk boos om alles, maar daar kijk ik doorheen :)
ze zegt zelf dat het niet op mij bedoeld is, dus als zei lekker shagrijnig wil doen dan hoor ik dat aan :j

volgens mij gaat het beter, heb ook al even niet gezien dat ze zichzelf gesneden heeft (maarja mischien doet ze dan ook op andere plekken) en ze lacht weer, niet veel maar ik heb haar gister voor het eerst behoorlijk vrolijk gezien :)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:03

Das super mooi TS :D!
Ik hoop dat het zo vooruit blijft gaan! Ik zou het alleen wel in de gaten houden, misschien doet ze wel alsof..
ik hoop dat het steeds meer vooruit gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 02:27

Wauw, ik heb het net allemaal gelezen en het is echt heel erg heftig!
Maar ik wil wel even mijn RESPECT uiten voor jou!! +:)+
Veertien jaar en dan al zo wijs en meelevend naar je medemens.
Er is heel veel moed voor nodig om niet mee te lopen met 'de rest' en het voor dat meisje op te nemen.
Je loopt het risico om zelf ook mikpunt te worden, maar dat heb je allemaal over en dat maakt jou echt een goed mens. :j

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 09:24

Voor het meisje zelf zijn nu al heel veel nuttige tips genoemd.
Voor de rest van al die mensen die dat ene meisje pesten: raad de docenten aan de film 'Hadden we er maar iets van gezegd' te kijken. Dit is een waar gebeurd verhaal over een jongen die zichzelf in het trapgat ophangt om dat hij zo veel gepest wordt, en zichzelf zo enorm ellendig voelt dat dit de enige oplossing is. Toen ik stage liep op een middelbare school, hebben we deze film ook laten zien. Serieus, alle kinderen waren er ZO van onder de indruk! Ik ook trouwens...

KoudbloedKim schreef:
Wauw, ik heb het net allemaal gelezen en het is echt heel erg heftig!
Maar ik wil wel even mijn RESPECT uiten voor jou!! +:)+
Veertien jaar en dan al zo wijs en meelevend naar je medemens.
Er is heel veel moed voor nodig om niet mee te lopen met 'de rest' en het voor dat meisje op te nemen.
Je loopt het risico om zelf ook mikpunt te worden, maar dat heb je allemaal over en dat maakt jou echt een goed mens. :j

Helemaal mee eens, ik wou dat er meer mensen waren zoals jij, daar werd de wereld een stuk beter van.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 00:21

bedankt voor jullie berichtjes, vindt het leuk om te lezen :)
maar moet wel even zeggen dat ik het heel normaal vindt dat ik voor anderen opkom.

k probeer altijd wel een oplossing te vinden, ook minder leuke soms.
heb 1 keer een pester veel te hard aangepakt, dat was echt slecht van me.
ben dus naar hem toe gegaan en heb mijn excuses aangeboden aan hem.
diezelfde avond zaten we in de bioscoop, heel gezellig.
sommige dachten zelfs dat er meer was.

ook wordt ik soms best hard behandeld in de klas, ze mogen me dus niet altijd ;)
soms zat ik hele uren jankend aan m'n werk.
maar ik heb er ondertussen mee leren omgaan, en heb mijn klasgenoten laten weten dat ik wil dat ze eerlijk zijn tegen me, en ik anders best boos kan worden.
schelden oid doe ik nooit tegen anderen, maar boos overkomen kan wel ;)

elke avond heb ik 5 minuten waarin ik flink mag balen van alles, en dan stop ik :P
dan denk ik nog een half uurtje aan de verhalen die ik die dag gelezen heb op pestweb forum, en ga dan hard aan het dneken naar een tip.

met ''meisje'' gaat het weer wat minder.. althans dat denk ik..
ze vraagt mij om drugs.
dat ze me er voor wil betalen etc, ik dacht dat het een grapje was en zei dus dat we thuis nog wel wat zwaars hebben liggen, en tot mijn grootste verbazing maakte ze geen grapje!

ze vraagt me de hele dag of ik wat kan regelen voor haar..
nou daar begin ik dus niet aan he.
roken is tot daar aan toe, maar DRUGS!
ze is net 15, maar zoiezo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 00:42

Jeetje... sorry dat ik het zeg, maar als dat meisje een échte vriendin was, zou ze jou dat niet vragen. :n
Ik, en vast iedereen in dit topic, snapt dat ze het moeilijk heeft, maar ze probeert nu misbruik te maken van jouw goedheid.

Maar nu ik je laatste reactie lees, weet ik zeker dat jij sterk genoeg bent om haar duidelijk te maken dat je hier niet aan begint.
Probeer ook niet te streng te zijn voor jezelf. :)
Ik vind je echt bewonderingswaardig en zal dit topic blijven volgen.

Als je ooit iets kwijt wilt wat je liever niet openbaar zet, mag je me áltijd pb-en! :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-09 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 00:42

Goed dat je haar neit in de steek hebt gelaten, ik ben zelf ook vaak behoorlijk depressief en heb ik het gehad met alles, en op die momenten ben ik blij dat ik zoveel mensen en hulp om me heen heb... ik heb ook dingen gedaan en geprobeert waar ik nu wel behoorlijk spijt van heb. ik ben op het moment niet helemaal mezelf, maar ik weet wel dat ik heel gelukkig ben, ik heb een goeie vriendin, een hele lieve vriend lieve ouders en 2 lieve zussen, heel veel hulpverleners om me heen en 2 schatten van paarden. ik ben ontiegelijk blij dat het nooit gelukt is... ik hoop dat het met jou vriendin net zo afloopt als bij mij.. heel veel succes en sterkte ermee

Ew_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:37

en?
hoe gaat het nu?

heb het hele topic gelezen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:00

stille mee lezer!
Hoe gaat het met haar?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 19:43

ik weet niet hoe het met haar gaat..
ze is helemaal bevriend geworden met een andere klasgenoot en mij heeft ze blijkbaar niet meer nodig :)

pas zei ze aan het eind van de dag eens wat tegen me..
ookal zit ik helemaal alleen, gaat zij alsnog met anderen aan een tafel zitten.

achja, als zij zich er goed bij voeld, mooi toch? :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:10

Jeetje dat is wel heel erg, na alles wat je voor haar gedaan hebt! :oo

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 22:48

achja heb het vaker gehad, ook vai de mail etc.
soms echt een jaar lang elke dag contact en na het pesten etc, nooit meer reactie op mails.
maar ik denk dat ze vrienden hebben gekregen en me niet meer nodig hebben, en dan voelt het toch goed :)

heb het nou echt moeilijk...
wss komt mijn vriendin 1 keer in de 2 weken bij ons in te ''wonen''..
heel gezellig, net mijn kleine zusje :)

maar ze heeft het zo moeilijk, ze had grootse plannen.. maar nu ze op een speciale school zit, gaat alles verloren..
vindt het zo erg!

een tijdje geleden was ze haar mp3 vergeten, ik verveelde me en luisterde wat nummers..
ik schrok me dood door de muziek die er op stond!

vroeg er niks over, maar voelde me er rot over..
nou vroeg ik er toenstraks het een en ander over en mijn gevoel klopte.
ze voelt zich echt rot..

mijn kleine zusje.. :(:)

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 09:16

je schrikt van een muziek smaak ? :P
Wat voor muziek was het dan als ik vragen mag?

En ja, ze hebben je inderdaad niet meer nodig.. misschien dat je later als ze oud en wijs zijn nog een bedankje krijgt, dat het dan doordringt. Maar goed dat je zo denkt , het houd je positief en je hebt gelijk :)
Wel lastig al die naar-voelende mensen om je heen..
Probeer wel dat je niet alles gelijk als een ramp gaat zien.. ieder mens heeft wel is een dip :) Hoeft niet gelijk een depressie te zijn of accuute hulp nodig.. als je het veel mee maakt denk je dat vrij snel ..

En jammer dat ze zich rot voelt, alleen snap ik de link met de muziek niet zo :P

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 16:31

het is niet zozeer een muziek smaak, maar nummers over zelfmoord, eenzaam zijn, niet begrepen worden etc.

niet echt een smaak als hardcore oid, maar rap over vreselijke dingen.
en ik weet al langer het een en ander over haar, dus vandaar.