Grote angst voor de tandarts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Re: Grote angst voor de tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:16

Ik ben gister geweest, na ongeveer 2 jaar. Gaatje boren, ik was net op tijd. Zat bijna op de zenuw en nu gaat het waarschijnlijk goed.

Hoe bang ik ook ben, volgende keer laat ik het niet zover komen want dan ben ik veel verder van huis!

Marjoleiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:19

Nee daarom, je kan beter naar de tandarts gaan dan dat je tanden gewoon zo erg zijn dat ze allemaal er uitgetrokken moeten worden.. dan ben je nog verder van huis!
Maar goed dat je toch gegaan bent.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:22

Ja vond het toch wel dapper van mezelf :D

Alleen omdat ik verdoving wou moet ik volgende week, gaatje aan de andere kant. Alleen zou deze niet zo diep zijn.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:25

Oei TeeGee, heb je geluk gehad! Dat was anders ook een feestje geweest :=
Waarschuwing voor de volgende keer :D
Goed dat je geweest bent!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:26

Zeker een waarschuwing, ga nu gewoon weer elk half jaar netjes voor controle :Y)

Marjoleiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:29

Ik moet 1x in het jaar voor controle terug komen :D .
daar ben ik eigelijk wel blij om, ik hoef die goede ouwe man niet zo vaak te zien! :=
En volgende week zal het vast wel goed komen met je gaatjes..

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:39

Nog 1 volgende week. Vond het toch eigenlijk nog wel mee vallen, 2 gaatjes in bijna 2,5 jaar.

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:43

Ik ben ook altijd zenuwachtig wanneer ik naar de tandarts moet. :=
Laat ik nou precies sinds 2 dagen een zere kies hebben wanneer er iets kouds op komt.
Kijk het nog even af en anders toch maar een afspraak maken, bah. Ben 2 maanden geleden geweest voor controle en toen meteen ook een gaatje laten vullen. Beetje jammer dat ik waarschijnlijk nu weer een gaatje heb...
Ik laat me ook altijd verdoven. Half jaartje geleden had ik 'klein' gaatje en had toen besloten het zonder verdoving te doen, nou dat was geen pretje. Doe mij maar gewoon een verdoving het enige wat er rot aan is is dat je zo lang een lam gevoel hebt.

Marjoleiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:45

Ja dat valt nog hard mee.
haha dus je hebt niet te veel snoep gegeten.

Marjoleiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:47

TijnieJjJ schreef:
Laat ik nou precies sinds 2 dagen een zere kies hebben wanneer er iets kouds op komt.
Kijk het nog even af en anders toch maar een afspraak maken, bah. Ben 2 maanden geleden geweest voor controle en toen meteen ook een gaatje laten vullen. Beetje jammer dat ik waarschijnlijk nu weer een gaatje heb...
Ik laat me ook altijd verdoven. Half jaartje geleden had ik 'klein' gaatje en had toen besloten het zonder verdoving te doen, nou dat was geen pretje. Doe mij maar gewoon een verdoving het enige wat er rot aan is is dat je zo lang een lam gevoel hebt.

Dan heb je denk ik een gaatje moet je niet te lang mee wachten strax word het alleen maar erger. Je kan beter nu meteen bellen dan ben je der ook van af :D
Mijn tandarts doet het altijd zonder verdoving ik vind die spuit maar eng.. :+

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:51

In het verleden had kreeg ik altijd 1 spuit en dan was gelijk je halve kaak verdoofd inclusief lip.

Nu deden ze rondom de kies een aantal kleine prikjes. Paar helemaal niet gevoeld en een aantal waren toch wel gemeen maar geen lam gevoel gehad in mn lip en hele kaak dus dat scheelde wel.

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:52

Marjoleiin schreef:
TijnieJjJ schreef:

Dan heb je denk ik een gaatje moet je niet te lang mee wachten strax word het alleen maar erger. Je kan beter nu meteen bellen dan ben je der ook van af :D
Mijn tandarts doet het altijd zonder verdoving ik vind die spuit maar eng.. :+

Ja ik ben bang van ook! Gelukkig heb ik nu geen pijn als er niets kouds tegen aan komt en dat wil ik zo houden ook. Ik ga het dus inderdaad niet te lang afwachten! Voordat ik mijn verdoving krijg houdt mijn tandarts altijd eerst een watje met verdovings spul op de plek waar het prikje komt dan voel je de prik van de verdoving minder.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 11:25

ik moet straks naar de tandarts ;(

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 11:33

TeeGee schreef:
In het verleden had kreeg ik altijd 1 spuit en dan was gelijk je halve kaak verdoofd inclusief lip.

Nu deden ze rondom de kies een aantal kleine prikjes. Paar helemaal niet gevoeld en een aantal waren toch wel gemeen maar geen lam gevoel gehad in mn lip en hele kaak dus dat scheelde wel.

Haha, ja dat herinner ik me ook nog wel!!

Nu heb ik 2 spuiten gehad.. Pff, zodra ik die spuiten aan zie komen duik ik helemaal weg. Ik vind dat zo naar. Nu loop ik met een verlamde lip inclusief me neus... }:0 Ik verlang naar een sigaretje, maar die kan ik niet tussen mijn lippen doen, hij valt er dan uit :7 :D

Ohwja, ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik heb 8 gaatjes :wow: :oo

Veel succes NicoleHorses +:)+

Marjoleiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 11:50

NicoleHorses schreef:
ik moet straks naar de tandarts ;(

Veel succes, moet je voor een controle?

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 11:51

ja ik moet voor controle, nog maar 1 x gaatje gehad!
dankje :o

Marjoleiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 11:53

arian_wolf schreef:

Nu heb ik 2 spuiten gehad.. Pff, zodra ik die spuiten aan zie komen duik ik helemaal weg. Ik vind dat zo naar. Nu loop ik met een verlamde lip inclusief me neus... }:0 Ik verlang naar een sigaretje, maar die kan ik niet tussen mijn lippen doen, hij valt er dan uit :7 :D

Kom je net van de tandarts weer? Dat wordt dus nog even geen sigaretje goeie manier om afte kikken. :=
:wow: wat veel gaatjes, ik heb eigelijk nog nooit echt veel gaatjes gehad hoog uit 2 maar dat was echt zelfden en de laatste jaren heb ik er helemaal niks meer. *D
Hopen dat, dat ook zo blijft.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 11:55

Oh dan heb je nog weinig te klagen NicoleHorses! :P
Mooi moment om te stoppen arian_wolf haha

Marjoleiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 11:55

NicoleHorses schreef:
ja ik moet voor controle, nog maar 1 x gaatje gehad!
dankje :o

Nou ik duim voor je mee ;) Maar het zal allemaal wel meevallen.

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:32

TijnieJjJ schreef:

Moest net voor controle naar de Orthodoniste en heb hem meteen gevraagt even naar mijn zere kies te kijken.
Hij is ook tandarts (ik zit overigens bij iemand anders voor tandarts) en ziet zo geen gaatje of iets dergelijks.
Volgens hem kan het ook van de beugel komen. Dus laat ik dat hopen en dat het gewoon over gaat.

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:33

arian_wolf schreef:
TeeGee schreef:

Oeh 8 gaatjes! Balen! Sterkte met het vullen er van! :(:)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:08

Faaaaack!
ik heb een gaatje :oo
heb in mijn leven toen ik 6 was een gaatje gehad! voor derest NOOOOIT!
nu moet ik 26 november ofzo gaatje vullen! :oo
ik weer met mijn domme opmerkingen;
Ik: 'echt niet dat ik die ga vullen'
Tandarts: 'gelukkig ben ik de tandarts'
Ik: 'heb u zeker wel goed gekeken?'
Tandarts: 'ja ik heb heeeel goed gekeken'
Ik: (na opmerking) 'ooh bah! ik vind een beugel echt zo lelijk :o
' (assistente had er een :o), schaam schaam schaam!!
dus praatte ik er snel omheen 'oh vind het bij mij niet staan omdat ik nog al een paardenbek heb, bij sommige staat het wel heel mooi hoor :o ' fackzooi! ik ben anti tandarts! :(:)

Marjoleiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:19

arian_wolf schreef:
Marjoleiin: Spiek net even in je profiel, maar zijn dat je échte wimpers :wow:

haha nee dat waren nep wimpers voor de shoot! Als het echte waren dan ging er toch wel per week 1 potje mascara door heen :=.
Hoe gaat het nu, is de verdoving al uitgewerkt? en kan je alweer roken?

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 13:27

Marjoleiin schreef:
arian_wolf schreef:
Marjoleiin: Spiek net even in je profiel, maar zijn dat je échte wimpers :wow:

haha nee dat waren nep wimpers voor de shoot! Als het echte waren dan ging er toch wel per week 1 potje mascara door heen :=.
Hoe gaat het nu, is de verdoving al uitgewerkt? en kan je alweer roken?

Haha gelukig wel :7 Morgen nog 1 x en dan ben ik er hoop ik voorlopig van af :D

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:10

ik moet zo een gaatje laten boren |(
ik ben echt zo bang ik wil niet!