Blaasontsteking..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:16

Ik ga nu aan m'n Amoxicilline-kuur beginnen, maar lees op internet echt zoveel bijwerkingen,
en zit eigenlijk niet zo te wachten op schimmelinfecties overal :o
Zou dat te voorkomen zijn door er probiotica bij te slikken?

Cath

Re: Blaasontsteking..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 12:18

Jullie ook veel sterkte!
@Marije: Dat is wel heftig zeg, hopelijk komt het snel goed met je!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:26

Kytha schreef:
Ik ga nu aan m'n Amoxicilline-kuur beginnen, maar lees op internet echt zoveel bijwerkingen,
en zit eigenlijk niet zo te wachten op schimmelinfecties overal :o
Zou dat te voorkomen zijn door er probiotica bij te slikken?

Meteen Flucazanol erbij vragen bij je HA! Deed ik ook, krijg standaard na antibiotica een schimmelinfectie nl...

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:27

JulienSVU schreef:
Op zich wel fijn dat ze nu weten wat het is Marije.. Je kan prima met 1 nier of wanneer er een deel is weg gesneden.

Ja als de andere nier goed is, hoeft dat geen probleem te geven.
Het was ook een opluchting toen ze met dat idee kwamen, klinkt raar maar dan ben ik straks wel van die ellende af.
Alleen de operatie zal pittig worden, van wat ik begreep doen ze het niet via een kijkoperatie maar een open operatie en dan lig je veel langer in het ziekenhuis en hersteltijd is sowieso al 6 weken voordat je weer mag tillen e.d. laat staan voordat ik weer stallen kan mesten en paarden kan trainen dus met een beetje pech kost het me ook nog een deel van het show seizoen...
Ik kan nu ook al 2 maanden bijna niets meer met de paarden doen, ben er onderhand wel zat van :o

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:16

Jeetje balen zeg Marije! Gelukkig idd dat je nu iig weet wat het is... Pff ik wens je alvast heel veel sterkte met en de tijd na je operatie :j !

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:41

Ja die operatie etc. is ook allemaal niet leuk.. maar die verrekte blaasontstekingen ook niet! Het zou toch heerlijk zijn wanneer je weet dat het na die operatie over is!

Ik heb ook allemaal onderzoeken gehad maar bij mij is er niets te vinden.. of te wel.. "ik moest er maar mee leren leven"
Bluuuughhhhh

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 07:31

Nou dat was dan mijn voordeel met de uroloog, die zei zelf al dat dit sowieso niet meer kon. Je kan ook moeilijk doorgaan met 40 graden koorts en 24/7 pijn, plus dat het risico ook te groot werd, als de ontsteking in m'n bloed zou komen, kan het levensgevaarlijk worden.

Loop jij ook bij een uroloog of alleen bij de HA?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 08:40

Ik kom ook binnenvallen. Volgens mij heb ik voor het eerst in mijn leven blaasontsteking. := Gisterenavond moest ik al veel naar de wc, maar had goed gedronken dus zocht er niet echt iets achter. Had wel een zeurderige pijn in mijn onderbuik. Anyway, ik ging gisterenavond naar bed en ging nog even naar de wc voordat ik naar bed ging. Nou, zoiets heb ik echt nog nooit gehad. Continue het gevoel alsof je naar de wc moet en als je plast doet het echt zeer, branderig gevoel. :\
Moet van mams nu in een potje piesen en naar de huisarts brengen, dus dat ga ik maar even doen..

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 08:53

Nee ik loop/liep ook bij de uroloog.. Heb allemaal onderzoeken gehad in het ziekenhuis maar daar kwam niets uit..

@ Elessar, jup even naar de huisarts brengen!! Daar zien ze het binnen 10 seconden ;)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 10:26

Nou.. Dikke blaasontsteking dus, plaste ook bloed.
Heb een kuurtje gekregen, hoop dat het snel wat beter gaat, dit is echt vervelend.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 10:52

Yes wij weten wat je doormaakt ;( Zwaaaar pijnlijk en vervelend :(

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:36

Helaas weten we dat ja.. :(
Sterkte ermee!

Deze kuur lijkt hier gelukkig aan te slaan nu! :) ik plas iig geen bloed meer en plassen doet al wat minder pijn (zit niet meer te janken op de wc :o )

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:03

Welke medicatie heb je nu Kytha? Fijn dat het lijkt aan te slaan, jij ook sterkte. :)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 09:13

Elessar schreef:
Welke medicatie heb je nu Kytha? Fijn dat het lijkt aan te slaan, jij ook sterkte. :)

Amoxicilline/Clavulaanzuur
Lees er alleen niet al te beste bijwerkingen van;

http://www.mijnmedicijn.nl/antibiotica- ... nzuur.aspx

ik gebruik er probiotica bij, en moet zeggen dat ik weinig last van bijwerkingen heb (klopt af ;) )

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:49

Van Amoxicilline had ik gelukkig weinig bijwerkingen, enkel een schimmelinfectie na afloop.

Heb nu weer een 3daagse kuur gekregen en alvast 1 Flucazanol (tegen schimmels) zodat ik iig wat in huis heb mocht ik toch weer een infectie krijgen!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:58

Mooi dat het beter gaat Kytha! Hopelijk ben je er snel vanaf en zonder bijwerkingen.
Ik had met de amoxicilline pas een paar dagen na het einde van de kuur dat ik onder de uitslag zat. Zat er verder niet zo mee maar later in het ziekenhuis zeiden ze dat de volgende keer de reactie veel heftiger kan zijn en dat ik die dus niet meer moest hebben.
Sowieso heb ik van iedere AB last, misselijk, geen eetlust, darmen van slag, vreselijk moe e.d. maar dat is gewoon ff doorbijten tot het eind van de kuur...
Jammer dat ik nu met een kuur van een maand bezig ben maar het valt wel lekker af :+

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:58

Marije; kan me voorstellen dat de kilo's er dan afvliegen.. hopelijk werkt je kuur in elk geval!

Ik heb PDS en sowieso dus al chronische darmklachten en met dit kuurtje er bovenop is de boel helemaal van slag.
Maarja, het is het 1 of het ander... Ik moet nog 3 dagen en dan is deze kuur klaar, hopelijk red ik het zonder bijwerkingen :+
Ik gebruik er wel probiotica bij..
Mijn kweek was trouwens ok, deze antibiotica was daar de juiste voor, dus neem aan dat het de ' gewone' E. Coli is.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:42

Nou, ik ben geopereerd begin dec! Had ook suuuupervaak blaasontstekingen, een keer of 2, 3 per week beginnende, en 1 of 2 keer per maand een echte. En nu heb ik sinds de operatie 1 keer een onsteking gehad, maar dat was 3 dagen na de operatie dus waarsch daardoor. En verder een keer of 3 een beginnende maar het zette niet door! Dus als het hierbij blijft ben ik heeeeeeuuul blij :D
Sterkte allemaal, en een tip, ga naar een uroloog! Een HA kan niet veel op zich. Mij werd geadviseerd naar Nijmegen te gaan, daar zitten goede urologen. En ik ben echt super geholpen!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 12:57

Mloes: super dat de operatie geholpen heeft! ik slik vandaag de laatste medicijnen van mn AB. helaas nog steeds last en uit de kweek is ook niks gekomen.. begin het nu wel zat te worden. na 2 kuren die niet aanslaan :(

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:18

Jeetje wat balen zeg Kytha!

Ik heb vandaag m'n urine weer laten checken, geen bacterien, wel eiwitten. Heb ook pijn in m'n onderrug, dus dat betekend iets met m'n nieren. Over 2 dagen weer laten controleren, mochten er dan nog eiwitten in zitten dan gaan we linea recta door naar de uroloog.... Nu maar water drinken voor m'n leven...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:24

Oei, dat is niet goed, Focussed!
Hopelijk valt het mee over 2 dagen :(:) Sterkte!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:15

Kytha schreef:
Mloes: super dat de operatie geholpen heeft! ik slik vandaag de laatste medicijnen van mn AB. helaas nog steeds last en uit de kweek is ook niks gekomen.. begin het nu wel zat te worden. na 2 kuren die niet aanslaan :(

Wat ontzettend rot.. Sterkte! :(:)

Mijn kuur is inmiddels afgelopen, maar moet zeggen dat ik er voor mijn gevoel toch nog niet helemaal vanaf ben.
Moet nog steeds ontzettend veel naar de wc, het gevoel dat ik echt moet plassen maar dat er nauwelijks of niks komt. Buikpijn is wel weg.
Gaat dit vanzelf weg, of moet ik toch weer terug naar de HA?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:21

Elessar schreef:
Mijn kuur is inmiddels afgelopen, maar moet zeggen dat ik er voor mijn gevoel toch nog niet helemaal vanaf ben.
Moet nog steeds ontzettend veel naar de wc, het gevoel dat ik echt moet plassen maar dat er nauwelijks of niks komt. Buikpijn is wel weg.
Gaat dit vanzelf weg, of moet ik toch weer terug naar de HA?

dat heb ik dus ook :\
en zit ook een beetje te twijfelen. Ook veel plassen, nog een licht branderig gevoel.
Maar de buikpijn en het bloed plassen is er niet meer bij... dus ook hier in dubio.
Kan denk ik sowieso nooit kwaad om het nog ff te laten checken bij de HA.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:03

Ik zou gewoon even met een potje ochtendurine langs gaan. Hoef je hier bij de HA geen afspraak voor te maken maar gewoon voor 10 uur even langsbrengen bij de assistente en dan kan je later op de dag even bellen voor de uitslag.
Hier zeggen ze dat er trouwens ook bij, 2 of 3 dagen na het einde van de kuur nog even de urine laten nakijken.

Ik heb inmiddels ook de uitslag van de laatste nierscan, tot grote verbazing van de uroloog werkt mijn linker nier nog voor 43% dus te goed om er helemaal uit te halen.
De 24e word ik nu opgenomen en de 25e wordt het een nierbesparende operatie en gaat de steen eruit en het onderste deel van de nier *\o/*
Het overgebleven deel van de nier zou zelfs nog kunnen verbeteren qua functie dus dat zou helemaal mooi zijn.
Moet wel onder controle blijven bij de uroloog maar dat is alleen maar mooi, kunnen ze sneller ingrijpen als het weer terug zou komen.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 10:56

Fijn dat (een deel van) je nier bespaard kan blijven, Marije :j
Succes alvast met de operatie!

ik heb vanochtend wat ochtendurine naar de HA gebracht, ben benieuwd naar de uitslag (kan na half 2 bellen).
Bij ons hoef je idd ook geen afspraak te maken, gewoon voor 10 uur urine afgeven.