bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:59

Elvira24 schreef:
MISTRAL94 schreef:
Ik ben bevallen met een keizersnede en was toch vele malen liever via de natuurlijke weg bevallen :D Beide keren lig je met je toko bloot en idd die catheter krijg je cadeau :Y) Overigens riep ik dat bevallen als het moest prima was maar wel met de broek aan _O- Maar goed dat is offtopic.

Wat ik begreep willen ze tzt een zelftest aanbieden voor de uitstrijkjes. Omdat niet elke vrouw zich laat testen (de redenen zijn hier al omschreven) Vaak krijg je de vrouwen die in de risico groepen zitten dat ze niet komen omdat ze een stuk schaamte hebben. Neem als voorbeeld de prostituee, vrouwen die heel veel bedpartners hebben enz

Thnx voor de reacties :o maar alles gaat goed hoor en natuurlijk even schrikken!!maar het gaat goed en mijn laatste uitstrijkje was goed.Je krijgt er overgens geen medicijnen voor |(

Wat er hierboven staat over die zelftest..is natuurlijk harstikke goed zodat je de test zelf kan doen en gewoon kan bestellen op internet maar dat kost 90.- euro!
Ik vind dat echt volkomen belachelijk!sommige mensen gaan dat er echt niet voor betalen en zeker niet jongere mensen waardoor het langer uitgesteld word en misschien wel een hogere kans is op baarmoederhalskanker.
Ik vind ook dat ze vanaf 20 of 25 jaar het in moeten stellen ipv pas vanaf 30 jaar.
Meestal is het dan voor sommige al te laat zoals mijn nichtje die op 30 jarige leeftijd daar aan is overleden.
Je hoort zoveel verhalen van mensen die het al voor hun 30ste hebben..

Maar goed dus voor degene die zich willen laten testen..gewoon doen en luister niet naar je huisarts als hij zegt dat het niet hoeft }> volg je gevoel en zeg dat je er op staat!

Ja nu! Maar als ze dit in het kader van het bevolkingsonderzoek gaan doen is het kosteloos voor de patient. Net als het uitstrijkje bij de huisarts.

Elvira24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:10

@ Delphi: Je hoeft er geen klachten voor te hebben..mag ik vragen hoe oud je bent?
bel de arts op en zeg dat je zo'n uitstrijkje wilt.
Ik heb eigenlijk nooit een rekening gehad :D misschien dat ze het gelijk met mijn verzekering regelen..

Elvira24

Re: bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:11

@ Mistral: Ja , ALS..dat is nu helaas nog niet aan de orde..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:12

Naar mijn weten zijn deze plannen al in een vergevorderd stadium....

Elvira24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:17

Ohh dat weet ik niet..dan zou ik me er in moeten verdiepen.
Dat zou wel top zijn natuurlijk als dat door gezet word!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:48

Elvira24 schreef:
@ Delphi: Je hoeft er geen klachten voor te hebben..mag ik vragen hoe oud je bent?
Ik heb eigenlijk nooit een rekening gehad :D misschien dat ze het gelijk met mijn verzekering regelen..

Ik ben 25

Elvira24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:51

Delphi schreef:
Elvira24 schreef:

Ik ben 25

Ohh oke..gewoon doen!misschien voel jeje wel opgelucht als je het eenmaal hebt gedaan!
Goed van je hoor als je het doet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:00

Ik hoefte voor het standaard bevolkingsonderzoek niets te betalen.
Echter was mn uitslag niet goed en voor dat herhalingsonderzoek moest ik €90 euro betalen.
Ik moet over drie weekjes weer.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:02

Chiqa schreef:
Echter was mn uitslag niet goed en voor dat herhalingsonderzoek moest ik €90 euro betalen.

Dat vind ik echt krom!!! Je zou zeggen dat het herhalingsonderzoek medisch noodzakelijk is en dus 100% vergoed wordt.

Elvira24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:04

Delphi schreef:
Chiqa schreef:

Dat vind ik echt krom!!! Je zou zeggen dat het herhalingsonderzoek medisch noodzakelijk is en dus 100% vergoed wordt.

Huh!ik zou als ik jou was dat nagaan of dat wel klopt..

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:09

Chiqa schreef:

heb je nog niets van je 150 euro eigen bijdrage betaald dit jaar?

ik had dit dus 2 jaar geleden ook, ben toen geholpen bij de gyn en vanwege de "operatie" moest ik wel mijn eigen bijdrage a 150 euro betalen en dit was ook echt medisch noodzakelijk hoor...vond het ook krom maarja....

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:11

Chiqa schreef:

Dat lijkt me heel raar, hebben ze geen fouten gemaakt bij de verzekering?
Anders zou het kunnen dat het bij het verplichte eigen risico gerekend is, dat zou ik het enige logische nog in zien.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:17

nou toen ik 30 was, eerste oproep weg gegooid, toen ik 35 werd, weer een oproep. Heb die weg gelegd en uiteindelijk na een half jaar toch maar gegeaan voor de zekerheid: uitslag pap3B en twee soorten cellen die niet goed zijn.
Moet de rest nog afwachten, overmorgen naar ziekenhuis.
Maar goed, DOEN dus dat uitstrijkje!

Elvira24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:39

ponyfee schreef:
nou toen ik 30 was, eerste oproep weg gegooid, toen ik 35 werd, weer een oproep. Heb die weg gelegd en uiteindelijk na een half jaar toch maar gegeaan voor de zekerheid: uitslag pap3B en twee soorten cellen die niet goed zijn.
Moet de rest nog afwachten, overmorgen naar ziekenhuis.
Maar goed, DOEN dus dat uitstrijkje!

Oei!even afwachten!sterkte overmorgen!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:42

Nou, ik heb in april een uitsrijkje laten maken ( was toch bij de gyn :D ) en ik ben toen ook maar meteen helemaal gecontroleerd voor alle soas en schoon bevonden. Ik had een PAP 1 :) Helemaal dikke prima dus! :)

Het stelt wer-ke-lijk geen ene fluit voor! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:47

MISTRAL94 schreef:
Dat lijkt me heel raar, hebben ze geen fouten gemaakt bij de verzekering?
Anders zou het kunnen dat het bij het verplichte eigen risico gerekend is, dat zou ik het enige logische nog in zien.

Klopt het werd met het verplicht eigen risico verrekend.

Delphi schreef:
Je zou zeggen dat het herhalingsonderzoek medisch noodzakelijk is

Dr is wel meer medisch noodzakelijk, zal je ook je ER eerst moeten betalen die ik overigens al in week 2 had afgelost.