IK WEET DAT IK DUN BEN!!!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 08:31

ja heb het ook..
ik weeg 42,5 kilo en ben 1,70m lang.
maar bij mij zit het ook echt in de familie, m'n moeder is ook heel dun. maar hoe lang ben jij dan?
en 48kilo is toch nog niet zoooooo een grote ramp lijkt me. je moet jezelf gewoon voornemen:
het liefste wil ik wat aankomen (wil je dat wel??) maar hou je gewoon voor dat er niet meer af mag.

succes, en je weet: er is prima mee te leven: die mensen zijn gewoon jaloers(ehh denk ik :P ) (laatst tilde een vriendin zwaarder is dan ik, kan al gauw weet ik, me op. Toen ze me neerzette en ik haar optilde was ze helemaal verbaasd dat ik zo sterk ben :Y) )

x

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 08:36

Beter te dun als te dik. Geeft niks hoor. In Amerika zeggen ze altijd;

Je kunt nooit te dun of te rijk zijn ;)

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 08:53

Het is inderdaad heel bijzonder dat bij overgewicht mensen er niets van durven zeggen, maar als je ondergewicht hebt dat mensen maar ongeneerd opmerkingen mogen maken.
Ik ben ook altijd heel dun geweest en ook ik heb er altijd tegen moeten vechten. Heb ook een litteken op mijn pols (van een operatie en nota bene dwars aan de bovenkant van mijn pols), mensen vroegen serieus aan me of ik ook een zelfmoordpoging had gedaan aangezien ik ook wel een eetprobleem moest hebben? :?
Bizar!

Ik kan je maar 1 tip geven. Olifantenhuid ontwikkelen en het allemaal langs je heen laten gaan. Ik zou het wel eens bespreken met je vriendinnen op een rustige manier. Leg ze uit dat het heel vervelend is om dat steeds te moeten aanhoren.

Enne, het komt vanzelf goed. Ik woog altijd rond de 50 kilo (ben 1.75m). Inmiddels ben ik bijna 30 en weeg ik 63 kilo! :Y)

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 09:24

Heeeeel herkenbaar verhaal!

Tot mn 17/18e was ik echt zoooo dun ..
Zelf wist ik niet beter, ik zag wel dat ik heel dun waar, maar wat moest ik er aan doen?
Pap, mam, mn broertje, mn zus.. we waren allemaal geen dikkerds. Ik snoepte misschien nog wel 3 keer zo hard als alle andere en at verder prima. Had er zelf geen problemen mee.

Heb je anorexia? Oeeeh wat ben jij dun... Weet ik wat er allemaal naar mn hoofd geslingerd werd. Ik hoorde het niet eens, was het wel gewend en wist niet beter!

Tot dat er op een dag de leraar wiskunde mij een krijtje gaf om een som op het bord te maken en ik daar stond en hij tegen de klas zei .... hahahahha het lijkt wel een aangekleden kapstok voor de klas!
Ik schrok zo enorm! Had hij het nou tegen mij? Ja hij had het over mij! Heeeeel de klas lach in een deuk, je kent dat wel op de middelbare school (als ik zelf daar had gezeten had ik waarschijnlijk evengoed mee gelachen). Ik voelde me zoooo in mn hempt. Ik heb mn spullen gepakt en ben met tranen in mn ogen naar huis gefietst .... wat was ik boos!

Vanaf dat moment ging ik heel vreemd eten ... savonds propte ik me helemaal vol en moest bijna overgeven als ik in bed lag. Ik moest toch ook zoon figuurtje als al die andere meiden kunnen krijgen?

NEEEE! En dat zal ik ook nooit krijgen!

Mn moeder heeft me weer met beide benen op de grond gezet ...
En ineeens, leek het of het vanzelf kwam.
Mn lichaam begon zich zelf gewoon wat meer te vormen.

Inmiddels ben ik 20, en nog steeds heel smal.
Ik hoor nog vaak, jeetje wat heb jij een mooi lijntje..
Maar niet meer, jeetje wat ben jij dun :D

Ik voel me goed, ik weet dat ik goed eet, dat ik gezond ben en daar gaat het om!
Laat mensen zeggen, denken wat ze willen. Jij weet zelf hoe en wat.
Hoe moeilijk het ook is, probeer het gewoon als een 'compliment' te zien, je kunt beter aan moeten komen als af moeten vallen, daar ben ik van overtuigd ;)

Geloof me (ik geloofde het ook niet toen ik 17 was) het komt GOED!
Inmiddels schatten ze me zelfs OUDER als dat ik ben, hihi

Jildau

Re: IK WEET DAT IK DUN BEN!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:47

Ik zit met verbazing de reacties te lezen. Dat er serieus mensen zijn die zeggen; "Wooh ik schrok van je profielfoto!" Dat zég je toch niet nadat iemand een topic opent over dat ze ermee zit? Zouden jullie bij een dik persoon ook zeggen; "Wooh ik schrok ervan hoe vet jij bent?" Echt heel gemeen..

TS: Ik zou niet weten hoe ik je kan helpen want ik heb juist een beetje overgewicht en ga daardoor nu veel sporten in de hoop wat kilo's kwijt te raken. Maar ik kan me heel goed indenken hoe vervelend dit voor jou moet zijn! Te dik zijn is echt niet leuk, maar te dun zijn lijkt me ook absoluut niet leuk. Gevoelloze mensen die zulke opmerkingen maken..

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:17

Ik heb het eens omgedraaid en ik denk dat veel mensen het ook zeggen omdat ze niet willen geloven dat jij gewoon tevreden kan zijn met zo'n figuur, zou nl betekenen dat zij vet zijn.. :P Door andere mensen te beledigen voel je je beter over jezelf eh. Allemaal onzekere mensen dus. Stel je voor dat mensen jouw lichaam gaan vergelijken met die van een dun iemand.. :+

Sorry voor andere mensen maar ik ben er uiteindelijk zo over gaan denken, niet gelijk met vooroordelen komen voordat je iemand echt hebt leren kennen, daarbij heeft iemand met anorexia er al helemaal niks aan om zoiets te horen.
Mensen hebben om andere redenen vooroordelen over mij, zorgt er wel voor dat alleen de echt toffe mensen overblijven als vrienden. :P Maar ik wordt zo moe van mensen die óf overdreven aardig gaan doen omdat ze bang zijn dat je een nare opmerking niet trekt en zelfmoord gaat plegen ofzo óf je gewoon ontwijken omdat ze je bij voorbaat raar vinden.

Zoiets vind ik trouwens altijd heel mooi staan bij dunne mensen:
http://shop.hm.com/media/products/780/M ... _72233.jpg

selma_rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:25

Mensen die er iets van zeggen dat je dun bent zijn jaloers.
Ik heb ook altijd ondergewicht gehad en ben nu iets zwaarder, maar ben dan ook alweer bijna 30.
Meer eten helpt niet waarschijnlijk heb je een snelle stofwisseling of je bent veel in beweging, ik zit bijv. altijd met een voet te wiebelen,
dit is een energie verbruik. Waardoor je iets zwaarder kan worden is sporten, spieren wegen meer dan vet!
Maar doe maar gewoon eten wat je lekker vind :9 , ben er maar blij mee dat zouden wel meer mensen zo willen.

Groetjes Selma

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:43

ik ken het..

ik ben nu 16 en weeg eindelijk rond de 50 kilo, met mijn 1,72 meter...

ik eet, eet,eet en eet maar ik kom gewoon niet aan. mensen lijken dit jammergenoeg niet te beseffen tot ze me werkelijk kennen en zien wat ik dagelijks wegwerk. toen ik voor het eerst de oom van mijn vriend ontmoette schepte hij mijn eten op. hij dacht bloedserieus dat ik maar 1 EETlepen rijst at. sorry dan val ik om. sindsdien schept hij heerlijk mijn bord vol :P
maar ik wordt ook altijd nagewezen, anorexia heb ik regelmatig gehoord, mensen geloven me niet als ik zeg dat ik eet.
en daarnaast kan ik niet eens fatsoenlijk broeken kopen of zometeen een gala jurk. ik heb maatje 32 en daar is niet veel niet-merkkleding in te vinden. ik baal er best van dat ik zo dun ben hoor, zou graag met mensen ruilen. wat heb je nou aan een taille omtrek van 61 centimeter ? niets..
een legging kan je niet aan omdat je kippenpootjes hebt, hetzelfde met een strakke broek.. altijd een riem om, want je hebt geen kont of tiet..

nee ik kan me voorstellen hoe je je voelt..

Kimberly1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:44

Lynske78 schreef:
Beter te dun als te dik. Geeft niks hoor. In Amerika zeggen ze altijd;

Je kunt nooit te dun of te rijk zijn ;)

Ben ik het verre van eens..
iets waar te voorstaat is nooit goed..
te dun zijn kan ook zeer schadelijk en gevaarlijk zijn voor je gezondheid..
helaas spreek ik uit ervaring, heb de dood in de ogen gekeken en heb zeer veel geluk gehad dat ik nog leef..
Doordat mijn lichaamsgewicht zo laag is geweest heb ik nu blijvend schade.. oa botontkalking..
tuurlijk, te dik is ook zeer ongezond, maar het is niet ongezonder dan te dun..

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:52

Laat ik je zo zeggen Lijd je Honger? nee volgens mij niet, zolang jij gevarieerd eet dus gezonde voeding, en als je er zin in heb lekker iets tussendoor al is het een reep chocolade of een appel nou en, mijn vriend is is ook broodmager je ziet zn bekken iedere ruggewervel iedere knook in zn lijf, hij zegt altijd 1 ding, laat iedereen toch banketstaaf , mensen die van mij houden accepteren mij zoals ik ben, ik voel me goed . Ja af en toe zie je wel onzekerheid als hij tussen bredere mannen instaat, maar ook daar leert hij wel mee om te gaan

Meid trek het je niet aan alsjeblieft hoe moeilijk het ook kan zijn, als je er wat meer begrip voor wilt hebben, enige wat je kunt zeggen is dat je schildklieren te snel werken , en nee daar kun je niks aan doen, ja het is liegen maar zo help je dat dom gedoe uit de wereld

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:54

klikt raar maar als je nou eens intensief (krachttraining dus GEEN uithoudingsvermogen) gaat trainen.. krijg je meer spieren van.. kan miss helpen, en ja als het in de familie zit gewoon zeggen tegen die mensen die jou té dun vinden..!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:14

Gewoon terug zeggen; Tja, sommige mensen zijn dik en kunnen er niets aan doen en sommige zijn dun en kunnen er niets aan doen.
Je kwetst hier niemand mee en je bijt van je af.
Ik denk indd dat dit nog wel lastiger is dan dat je te dik bent, daar herinnert niemand je steeds aan want dat durfen ze vaak niet. Kleren lijken me ook moeilijker.
Maar waarscheinlijk komt het wel als je ouder word.

Tips om aan te komen heb ik niet..

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:16

annelinnie schreef:
klikt raar maar als je nou eens intensief (krachttraining dus GEEN uithoudingsvermogen) gaat trainen.. krijg je meer spieren van.. kan miss helpen, en ja als het in de familie zit gewoon zeggen tegen die mensen die jou té dun vinden..!

Het wil niet altijd helpen hoor, je ontwikkeld wel spieren maar word er niet flinker op hoor

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:08

als je weinig hebt kan het echt wel helpen hoor!!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:10

@ TS:

Ik weet hoe je je voelt. Elke keer moet je iedereen er weer van overtuigen dat je niet ernstig ziek bent, geen anorexia hebt en dat je ontzettend veel eet.
Kortzichtig is deze gedachte bij de mensen die dit tegen 'ons' zeggen. Ik eet net zoals jou ruim voldoende, en ik heb een fantastische spijsvertering waardoor ik nooit vet lijk op te slaan. Ik denk dat jij ook zo'n magisch darmstelsel hebt. Mensen denken daar niet meteen aan, dat het daar ook aan zou kunnen liggen. Wij hebben misschien gewoon wel heel veel geluk. ;)

Zelf ben ik 1.72 m en ik weeg 57 kg (ik ben 22 jr). Dit is ook te weinig, maar ik ben al heel erg tevreden met mezelf, dat ik er niet meer zo uit zie als vroeger.
Want vroeger groeide ik nog, ik leek wel een uitgerekt elastiekje. Uiteindelijk stopte mijn groei, waardoor ik overal wat meer vlees kreeg. De pil onder andere zorgde ook voor wat verandering. De anorexia look-a-like veranderde in een gezonde, slanke meid. Ik ben dan nog wel dun, maar je ziet niet meer overal het bot uitsteken (bij wijs van spreken...). Als jij nog groeit, dan zal je ook nog even dun zijn, maar zodra je stopt in de lengte, zal je in de breedte wat meer uitdijen...

Ik herinner me een moment van toen ik heel klein was.
Ik kreeg voor de zoveelste keer te horen dat ik zo dun was en meer moest eten... (ik was toen 10)
Ik was woest, dus ik reageerde meteen keihard terug, realiseerde me toen eigenlijk helemaal niet hoe bod ik was...
: Ja, maar ik wil niet zo dik worden als jullie! Het waren de ouders van het vriendinnetje van mijn broer. Hij kon natuurlijk wel door de grond zakken haha.

Eigenlijk heb ik er verder nooit meer op gereageerd. Maar ik blijf me er wel aan irriteren. Ik eet voor de rest nog altijd behoorlijk wat en ik voel me goed.

Nadeel is wel dat ik het sneller koud heb dan iemand die wat 'voller' is...
En als ik in de winter heel wit begin te worden, kan ik er wel uitzien als een lijk. Af en toe een zonnebankje, maakt mij ook weer iets warmer om aan te zien :P

Je moet het naast je leggen, wat die mensen zeggen. Gewoon niet elke keer op reageren. Het is moeilijk, en misschien zal iedereen er altijd weer over beginnen: JIJ weet het het BESTE hoe het zit!

Als je er nog over wilt praten pb mij dan maar!

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:14

Ik heb hetzelfde gehad. Toen ik wat jonger was kreeg ik ook steeds die opmerking of hoorde achteraf dat iemand zoiets gezegd had.
Kon er ook niets aan doen, zo was mijn bouw gewoon.
At normaal en regelmatig, noem het maar op.
Kleding was bij mij vaak te groot, vooral broeken in damesmaten. Maatje 32 zakte nog af.
Moest vaak kindermaten ook. Leuk, want is goedkoper, maar vaak ook vernederend.

Ben nu nog steeds dun, pas nog steeds maatje 32 of kindermaten, maar ben in het geheel wat voller geworden, waardoor ik de opmerking niet meer zo vaak krijg.
Heb er lang op moeten wachten, maar ben uiteindelijk aangekomen.

Ben nu 25, circa 1,64 m groot en weeg 50 kg en ik vind het prima zo :)

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:32

Ik snap precies waar jullie het allemaal over hebben! :)

Vreselijk,;
- Ze past er nog wel tussen, ze heeft toch geen kont
- Schep nog maar wat op, jij kunt het wel hebben
- er valt toch niet zoveel te zien, je hebt geen tieten.
- eet je wel goed?
- wat heb je dunne polsen!

etc etc etc. :roll:

Gelukkig is het al wat beter geworden, ik was eerst echt een vormloze spriet/plank. :D
En dan in het zwembad dat iedereen over hun vetjes zit te zeiken, dan denk ik: geef maar wat aan mij! :D
Ik ben nu 1.75 en weeg 50 kg

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:39

Germatje schreef:
Ik zie dat je pas 17 bent, toen was ik ook echt veeel te licht hoor! Komt vanzelf ;)

Jaaa dat zeiden ze tegen mij ook.

Wacht maar als je de pubertijd gehad hebt
Wacht maar als je de pil gaat slikken
Wacht maar totdat je kinderen hebt gehad.

Nou het is maar goed dat ik van al dat wachten geen lange baard gekregen heb want anders had ik dat ook nog. ;)
Ik moet zeggen...ik ben geen gratenpakhuis meer, maar 58 kilo bij 179 is nog steeds niet te veel.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:53

aliesjeh schreef:
En dan in het zwembad dat iedereen over hun vetjes zit te zeiken, dan denk ik: geef maar wat aan mij! :D

Ja maar vetjes hebben is ook niet alles hoor. Ik pas juist geen broeken door m'n te dikke kont. Terwijl ik ik echt niet extreem veel eet, let er altijd op. Jammer dat je niet wat aan elkaar kunt geven he? Zou echt ideaal zijn dan kregen jullie wat van mij en dan waren we allemaal precies goed! :D

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:03

Hoe gaat het trouwens nu met de TS? al naar de diëtiste geweest ofniet? (Of heb ik daar overheen gelezen? :o)

Een meisje in m'n vorige klas had ook heel erg ondergewicht, en zelfs alle diëten om aan te komen hielp bij haar niet. Op gegeven moment kreeg ze maar de tip van d'r diëtiste om over d'r genzen heen te eten. Heel moeilijk, want als je vol zit, dan wil je liever niet nog meer eten, maar het hielp wel een beetje.
Al blijft het natuurlijk balen. Met overgewicht heb je nog veel diëten waardoor je kan afvallen, maar als je ondergewicht hebt is het veeeeel moeilijker om aan te komen..

En wat betreft de opmerkingen: Uitleggen dat je gewoon bijna niet aankomt, terwijl je genoeg eet, wil soms enorm helpen. En als ze dan nog niet ophouden is een gevatte opmerking terug wel op z'n plaats. :)