ervaringen abortus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:36

Moontje1991 schreef:
Denise dus jij zou als je man weg is en je bent alleen met je dochtertje van 2 maanden vrolijk gaan douche?

Ik heb het hele topic doorgelezen en kom (voor mijn gevoel) rare uitspraken tegen.

Eerst wil ik Moontje1991 iets vertellen. Ik heb een dochtertje van bijna 9 maand. Douchen is geen probleem met zo'n kleine meid. Ofwel ga je naar de douche als je kindje slaapt, in zijn parkje speelt,... of neem hem of haar gewoon mee in de badkamer en leg ze op een handdoek op de grond en ga rustig douchen. Lijkt me toch niet zo moeilijk ;)

Verder vind ik ook dat abortus kan in bepaalde gevallen. Om medische redenen, jonge meisje, verkrachting, echt naast anticonceptie zwanger geworden. Maar ik vind wel dat abortus niet mag dienen als een manier van anticonseptie.

Niet alles is 100% betrouwbaar, maar je moet er wel de moeite voor doen. De pil is toch 99% betrouwbaar, als je hem iedere dag op hetzelfde uur neemt en niet ziek bent. De pil gecombineerd met een condoom, lijkt me een heel goede combinatie om NIET zwanger te worden. Als je jezelf volwassen genoeg vindt om sex te hebben, dan vind ik dat je ook volwassen genoeg moet zijn om voor voldoende bescherming te zorgen tegen ziekten en zwangerschap.

Nu krijg ik de helft van dit topic over mijn dak, maar dit is mijn mening :+

Peelie

Re: ervaringen abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:42

Sandravm, alles leuk en aardig, maar de pil is helemaal niet zo betrouwbaar als men beweerd.

Mijn zus was op 18 jarige leeftijd zwanger geworden door de pil én condoom heen! Die heeft ook aan abortus laten plegen omdat ze gewoon helemaal niet toe was aan een kind...

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:46

Peelie: voor iemand als jou zus vind ik dan ook dat abortus moet bestaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:46

Ouderwets de knietjes bij elkaar houden is nog het allerbeste :j

(niet echt een geweldige gezellige optie natuurlijk :P).

Ik ben blij dat abortus mogelijk is, want wat doe je een kind aan als je het toch laat komen terwijl bijvoorbeeld:"je leven totaal niet op orde is, je niet weet wie de vader is (dronken lijkt iedereen op elkaar :+) en je zelf niet stabiel bent? Als jij er niet aan toe bent, dan vind ik het prachtig dat iemand dat durft toe te geven en zegt: ik wil hier geen kind ter wereld brengen.
Ik heb er meer moeite mee als mensen bewust voor het kind kiezen in een enorm ongelukkige situatie en dat verbetert ook niet.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:56

WCF, doe je dat zelf ook braaf je knietjes bij elkaar houden? ik niet :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 19:09

Moontje1991 schreef:
Denise dus jij zou als je man weg is en je bent alleen met je dochtertje van 2 maanden vrolijk gaan douche?

Wat denk je dat ze doen zal? Weglopen? :D

Je kunt ze ook mee naar de badkamer nemen en iets te spelen geven :)*

Oh ennuh... ik heb de buurman nog nooit horen klagen over het gehuil... zijn dochter van 18, daar heb ik meer last van ;)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 19:15

zou het echt niks vinden constand een kind op me lip ..
Een vriendin van mij heb vd week een abortus gedaan ze was onder narcose . Ze zei het was gebeurt voor ik het wist dus ze heeft er geen slechte ervaring aan over gehouden gelukkig.
:D Als ik ooit is ongewenst zwanger raak zal ik het zeker weten laten weg halen voor mij zijn er niet veel redenen om het niet te doen. Ik denk nou eenmaal niet zo erg zoetsappig. Tis een keus die iedereen moet kunnen nemen zonder erop veroordeelt te worden!

suuszoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:19

Even terug komende op de 5 dagen wettelijke bedenktijd.

Hoe is dat bij jullie gegaan ?? Bij de derde abortus werd ik door de gynaecoloog bijna voor debiel uitgemaakt. Ik was zo stellig voor de operatie en wilde niet een experimentele behoud-operatie op het kindje laten verrichten. Mijn man heeft toen de gynaecoloog echt ervan moeten overtuigen, dat ik echt voor 6000 % achter mijn beslissing stond. (ik ben in sommige dingen heel radicaal)
Tijdens de derde keer zijn trouwens de 5 dagen niet in acht genomen omdat de arts de 5e dag op vakantie ging. Toen hebben ze 1 dag gesmokkeld.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:51

Caroline1985 schreef:
Misschien moet je dan knoopjes laten leggen bij de dokter? Bedoel als je er Zo zeker van bent!

Dat doen ze niet op die leeftijd, ook al wil je het nog zo graag. Ik zou het graag willen, maar er is geen dokter die zich daar bij een meiske van 22 aan waagt, waar ik ze niet ongelijk kan geven...Nou ja, dan maar wachten tot ik 30 ben of zo :+

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:05

Zelfs bij 30 jaar zullen ze nog tegensputteren denk ik. Tenminste, dat heb ik wel eens in mijn omgeving gehoord.

Op zich lijkt het me wel goed dat je nog 5 dagen mag nadenken. Of ga je er dan juist heel erg over malen? Het lijkt me, omdat het wel heftig is, ook wel zo dat je dan graag maar wil dat het gebeurt. Of niet?

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:07

Moontje1991 schreef:

Ik denk dat je ondertussen van anderen wel genoeg mogelijkheden gehoord hebt.

Sandravm, met jou ben ik het helemaal eens :) Het is géén anticonceptie, klaar. Het is een middel om je zwangerschap af te breken, als hier een goede rede voor is.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 23:20

Moontje1991 schreef:
daphna dus jij vindt dat iemand die daar helemaal geen tijd voor heeft (werk/school enz) of nog heel jong is (14/15) maar 9 maanden met een kind in zijn buik moet gaan rondlopen en daardoor op eet gewoontes moet letten, de laatste weken niet meer mag sporten, Met zwangeschapsverlof moet gaan en al die verschrikkelijken dingen zodat er een kind kan worden geboren wat geadopteerd zal worden wat ook een hoop gedoe is en niet te vergeten een kind dat nooit weet wie zijn echtge ouders zijn en daar hoogst waarschijnlijk altijd mee zal zitten?

Idd, ik denk dat er veel mensen op de wereld zijn, levend dus.. die erg gelukkig zijn dat ze er mogen zijn. Tuurlijk is het een gemis als je je ouders niet kent, maar ja beter een gemis dan die kans niet te krijgen. Jij noemt het verschrikkelijke dingen, andere vrouwen noemen het een roze wolk. Zoals ik al eerder zei verantwoord anti conceptie gebruik kan dit voorkomen, het is een keuze die je maakt. Dit gaat trouwens erg off topic omdat het geen discussie topic is maar een ervaring met...

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 23:26

@ moontje, steriliseren is ook een optie, dan weet je zeker dat je nooit zulke verschrikkelijke dingen mee hoeft te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 23:30

Ik volg dit topic even mee, sta zelf voor de keuze dus ervaringen en meningen zijn erg gewenst :)

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 00:12

wrm abortus????? als je je verstand gebruikt is het niet nodig denk ik . volgens mij blijft het je je hele leven achter volgen als je abortus hebt gedaan. ik zou me er niet lekker door voelen |o

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 00:27

zou jij je er wel lekker bij voelen als je verkracht bent, een kind heb van de verkrachter die er nog eens sprekend oplijkt
en daar dus dag in en dag uit tegen aan moet kijken? dit kan iedereen met of zonder verstand overkomen. ;)
montoya schreef:
wrm abortus????? als je je verstand gebruikt is het niet nodig denk ik . volgens mij blijft het je je hele leven achter volgen als je abortus hebt gedaan. ik zou me er niet lekker door voelen |o

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 00:27

Heftig dames, ik prijs me gelukkig dat ik zo`n keuze nooit heb hoeven maken :(:)

Montoya: wellicht kun je het topic even doorlezen over het waarom ;)
Caroline1985 schreef:
Wat je vaak hoort overigens is mensen die rond hun dertigste zeggen als ze zwanger zijn: ik heb er geen tijd voor en geen zin in ik wil carierre maken dan maar abortus en als ze dan ouder zijn en toch alsnog graag willen ze niet meer kunnen. Mensen denken tegenwoordig vaak het eeuwige leven te hebben en oneindig vruchtbaar (als je dat al bent want helaas voor sommige mensen zijn kinderen niet eens weggelegd. Hoe graag ze ook zouden willen). En dan hebben ze spijt! Ja oops foutje.. :(

Dat denk je toch niet over iedereen die na haar dertigste moeder tracht te worden, mag ik hopen? :)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 00:30

haha, die houden we erin!
is idd de beste manier om zwangerschappen te voorkomen :')
[b]
Welshcobfan schreef:
Ouderwets de knietjes bij elkaar houden is nog het allerbeste :j

(niet echt een geweldige gezellige optie natuurlijk :P).

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 00:40

montoya schreef:

Een kind achtervolgt je ook je hele leven :+
Helaas gebeurt het nou eenmaal dat mensen ongewenst zwanger worden, een abortus neem je niet voor de lol dat is een weloverwogen keuze.
Ik heb op mijn 18e een abortus laten plegen en was 1 jaar later zwanger van mijn oudste dochter. Ook een 'ongelukje' maar de omstandigheden waren dusdanig dat ik haar wel heb kunnen 'houden'.
Tuurlijk denk ik wel eens aan mijn eerste zwangerschap maar ik heb er vrede mee dat ik het kindje toen niet heb gehouden. Ik had het namelijk niks te bieden....Voor mijn gevoel heeft het zo moeten zijn. Mijn dochter heeft me geleerd verantwoordelijkheden niet uit de weg te gaan maar daar was ik eerder nog niet klaar voor. Niet iets om trots op te zijn maar ik ben blij dat ik destijds die beslissingen heb genomen.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 00:44

ben het absoluut eens met jou !
en al is het soms naar om er op terug te kijken. ik vind dat je de goede keuze hebt gemaakt! :(:)

Citaat:
Een kind achtervolgt je ook je hele leven :+
Helaas gebeurt het nou eenmaal dat mensen ongewenst zwanger worden, een abortus neem je niet voor de lol dat is een weloverwogen keuze.
Ik heb op mijn 18e een abortus laten plegen en was 1 jaar later zwanger van mijn oudste dochter. Ook een 'ongelukje' maar de omstandigheden waren dusdanig dat ik haar wel heb kunnen 'houden'.
Tuurlijk denk ik wel eens aan mijn eerste zwangerschap maar ik heb er vrede mee dat ik het kindje toen niet heb gehouden. Ik had het namelijk niks te bieden....Voor mijn gevoel heeft het zo moeten zijn. Mijn dochter heeft me geleerd verantwoordelijkheden niet uit de weg te gaan maar daar was ik eerder nog niet klaar voor. Niet iets om trots op te zijn maar ik ben blij dat ik destijds die beslissingen heb genomen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 02:02

Alet74 schreef:
Zelfs bij 30 jaar zullen ze nog tegensputteren denk ik. Tenminste, dat heb ik wel eens in mijn omgeving gehoord.

Op zich lijkt het me wel goed dat je nog 5 dagen mag nadenken. Of ga je er dan juist heel erg over malen? Het lijkt me, omdat het wel heftig is, ook wel zo dat je dan graag maar wil dat het gebeurt. Of niet?

Natuurlijk, die artsen zijn niet gek, zoals gezegd kan ik me hun mening heel goed voorstellen, ondanks ik van mening ben dat ik baas over mijn eigen lijf ben. Het is een niet nodig, is geen noodzaak, niemand sterf...Waarom zouden ze dan gaan snijden...

Nee, serieus, ik geef ze gelijk, de bedenktijd is zeker reëel, hoewel de mensen die dit graag willen er denk ik lang genoeg over na hebben gedacht....

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 10:02

wat een heftige verhalen. Laten we proberen normaal hier over te praten. NIemand neemt deze beslissing zomaar. Het gaat niet over 1 dag ijs.
En daarbij heeft ieder zn eigen beweeg redenen. :j
We kunnen niet voor iemand oordelen :n

Daarbij vind ik beetje relevante uitspraken wel op zn plaatst. Normaal doordacht.

Ik heb moeder van 4 kindjes. En heb ook tijdje alleen gezeten zonder partner met 3 kindjes. en een baan.
Voor een paard moet je ook aanpassen en dingen regelen. Voor kinderen ook.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 10:33

oke via verkrachting is het een ander verhaal.
maar dan toch lijkt het mij moeilijk . wat iedereen doet moeten ze natuurlijk zelf weten . ik geef alleen MIJN mening .

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 14:42

Daphna schreef:
@ moontje, steriliseren is ook een optie, dan weet je zeker dat je nooit zulke verschrikkelijke dingen mee hoeft te maken.

Als ik haar was zou ik daar maar even mee wachten totdat ze wat ouder is en een wat genuanceerder mening heeft. Iemand die denkt dat je niet kunt douchen als je thuis bent met je kind kan ik persoonlijk moeilijk serieus nemen. Dan denk ik kom over een paar jaartjes maar praten als je er wat meer over weet..

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 14:43

montoya schreef:
oke via verkrachting is het een ander verhaal.
maar dan toch lijkt het mij moeilijk . wat iedereen doet moeten ze natuurlijk zelf weten . ik geef alleen MIJN mening .

ja je mag je mening geven maar het gaat op de manier waarom daar meot je wel ff rekening mee houden.

voor sommige is het een hele goede beslissing geweest.