Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:55

Dat is zeker waar!!
Ben er ook wel heel blij mee! Doet me echt goed. Ze is al zo braaf. Als ik er nu aan denk, kan ik er weer van genieten en dat is fijn :)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:08

Angela, vind zo'n reading een mooi iets, wie weet laat ik het ook ooit doen. Ben alleen bang dat het bij mij negatief uit zou vallen maar wie weet als mn vriend straks weer weg is. Vind het in ieder geval boeiend.

PW, :(:) wat rot voor je, hopelijk voel je je snel weer beter en kun je het piekeren een beetje loslaten? Gelukkig gaat het met de schimmel steeds beter, ga je er vandaag nog naartoe? Goed dat je het gevoel weer weet op te roepen. Ga anders even naar buiten met jullie boef, rondje lopen dat doet je misschien wel goed? En als je geen zin hebt dan hang je lekker op de bank, is niet erg om eraan toe te geven. Heb t via msn 8)7 nog even met mn vriend erover gehad, stom natuurlijk via msn maar ik zat ermee. Het liep nogal hoog op dus het is nu nog niet uitgepraat en nu wacht ik weer op contact van zijn kant. Leuk zo'n afstandsrelatie. :(

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:13

Echt balen joh. MSN is dan inderdaad niet het meest handige, maar ja, wat moet je dan he? Logisch dat het je hoog zit. Voor hem ook moeilijk natuurlijk omdat hij er midden in zit. Gelukkig komt hij bijna naar huis!!

Ik ga vanmiddag niet meer naar stal toe. Woensdag weer. Ga zo even boodschappen doen, want ik kook op zondag. Hebben we bewust gedaan, omdat dat een goede afleiding is voor me. We gaan zo ook nog even naar mijn schoonouders. Mijn schoonmoeder heeft een heel veel boeken en ik heb mijn boek uit. Wil wel weer een ander goed boek, want lezen doet me goed merk ik. Even met je gedachten in een andere wereld ;)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:23

Zal ook blij zijn als hij weer terug is, zelf gaf hij aan dat hij er geen zin in had als ik zo deed dus dat is wel even minder, auw. |( Hoop dat de telefoonverbinding een beetje goed is en dat we het uit kunnen praten. Heb toch weer wel wat last van spanningen nu.

Wat ga je voor iets lekkers klaarmaken, het is dat ik al bij mn pa ga eten :P Prettig dat je schoonma voldoende leesvoer voor je heeft. Veel plezier dan vanavond, hopelijk doet de afleiding je goed. Goed dat je inziet dat lezen je goed doet en dit dan ook meeneemt.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:26

Het zou inderdaad wel fijn zijn als jullie het uit kunnen praten voordat hij thuis komt. Ik hoop voor je dat dat lukt ;) Ik vind het helemaal niet vreemd dat je nu meer last van spanningen hebt! Wou dat ik wat voor je kon doen!! In ieder geval een knuf vanaf hier...

Mijn vriend wilde graag broccoli eten met aardappels en kipfilet. Niet echt bijzonder dus. Lekker makkelijk om te maken ook ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:31

Ieuw, broccoli! Als ik iets niet lust is het broccoli en bloemkool.

Maarre, toch smakelijk eten!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:32

Ik lust het wel hoor :Y) Hoelaat eten we ;) :D Eet smakelijk en probeer ervan te genieten. Voel je je al iets beter/rustiger?

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:18

CIV: die mails klinken zo bekend in de oren: in het begin stuurde mijn schoonmoeder ze naar mijn vriend zijn werkemail (en had ik er ook geen weet van) en na een tijdje is hij ze beginnen doorsturen zo dat ik ze ook kon lezen en het kwetst inderdaad erg. Maar ik heb liever te weten wat er over me gezegd wordt achter mijn rug, want in mijn gezicht deed ze dan wel normaal tegen me (weliwaar met hier en daar een subtiele steek onder water die ik opving maar waar mijn vriend zelf geen erg in had) en daar kan ik niet tegen. Ik hou niet van mensen met 2 gezichten, bij mij voelen mensen echt wel of ik ze mag of niet; hou niet van dat achterbakse gedoe. Wat ze er mee willen bereiken: ze zien ons gewoon als concurrente volgens mijn psycholoog en dat is hun probleem en fout. We zullen en willen nooit de moeder vervangen maar dat denken ze wel en wat ga je dan doen: je concurrent zwart proberen te maken...
En erg jammer dat je vriend niet naar je wou luisteren, ook dat komt mij bekend voor met momenten. Wij zitten er veel erger mee dan dat een vent doet met zoiets. En ze willen het er dan ook niet uitgebreid over hebben.Ik heb de indruk dat zij veel meer afstand kunnen nemen van zo'n dingen...
Succes iig. !!! Gaan ze hem nu nog mee halen eigenlijk woensdag nu het met 3 uur verlaat is ?

Morgen begint eigenlijk de echte leerstof die ik nodig ga hebben in mijn werkzaamheden. We beginnen met wetgeving, best zware lectuur. Op hotel gaan vind ik op zich minder maar we hebben ook een avondprogramma en heen en weer rijden w gewoon te vermoeiend. Ik hoop alleen dat ik me morgen ga kunnen concentreren want mijn broer is net binnen gegaan in het ziekenhuis. Hij w morgen nl geopereerd aan zijn hart. Wel erg spannend en hij is maar begin 30.

PW: een stap terug is echt niet iets om je over te schamen na al die reuzesprongen die je gemaakt hebt de voorbije tijd !!!! Veel leesplezier iig.

Angela: aparte reading. Een vriendin van mij heeft dat ook laten doen van de pony waar ik mee ree (haar pony en ik bracht hem uit op wedstrijd) en die "reader" had het erover dat de pony mij "M** heel" noemde, maw hij zag mij als helende persoon. Wat dus ook klopt als DA zijnde. Erg apart...
Succes met de start van je deeltijd morgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:27

Flappie: heel veel sterkte met je broer, wat heeft hij? Heftig hoor, meid, hou je taai!

apart he, die readings, er komen gewoon hele aparte dingen naar boven en ik ben erg benieuwd naar het 2e deel.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:54

Flappie ook vanaf hier veel sterkte met je broer, heeft hij er al langer last van? Wat voor operatie krijgt hij? Ken ook wat mensen die een hartoperatie hebben ondergaan, deze zijn er goed uitgekomen. Heel veel sterkte en het geeft niks als je je aandacht er niet bij kan houden, is normaal in deze situatie en daar zal ook wel begrip voor zijn.
Heb het nog met mn pa erover gehad en die zei ook, je moet er bovenstaan en dat probeer ik dan ook maar te doen. Ze zijn het niet waard. Heb mn vriend nog gesproken maar hij was het zogezegd alweer vergeten dus dat probeer ik ook maar te doen. Ze gaan wel mee hem ophalen, mn schoonvader zou niet meegaan als er geen vertraging was want dan moest hij er vrij voor nemen :? Deed dit ook zodat hem maar gezien hebben en niet steeds hier op de stoep staan :o

PW, is het gelukt met koken en nog een mooi boek gevonden bij je schoonmoeder?

Angela, succes morgen!

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 21:45

Hij moet een ablatie ondergaan (als ik het goed zeg). Hij heeft een zenuwbundel ergens in zijn hart zitten die niet daar hoort te zitten en dus verkeerde signalen doorstuurd nr bepaalde delen van het hart, waardoor hij soms (zelfs in rust) een hart heeft dat volledig op hol slaat. Hij heeft hier al langer last van maar ze hebben eigenlijk nr aanleiding van druk op zijn borst een jaar geleden pas uitgebreid onderzoeken gedaan en zijn er toen achtergekomen. Er hangen de nodige risico's aan vast maar we gaan er van uit dat het allemaal goed gaat...

CIV: zoals je vader zegt: je moet je er boven zetten, vind ik gemakkelijk praten van aan de zijlijn. Je wil nu 1x goed vallen binnen familie (eigen of schoonfamilie)... Ik snap dat je er mee in je maag zit/zat. Zou ik ook hebben. Gelukkig wel al minder en minder lang dan vroeger maar dat is omdat we nu geen contact hebben denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 07:51

Spannnend! Eerste therapiedag! Na een erg onrustige nacht, ben ik nu wonderbaarlijk rustig.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 08:35

Fijn om te lezen Angela. Denk niet dat je dit nog leest, maar heel veel succes!!! Ik denk aan je!!!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 11:45

Flappie, hoe is het met je broer gegaan? Hopelijk heb je al een goed bericht ontvangen of volgt het later deze dag nog. Zit nu alweer minder met mn schoonfamilie tussen, sta er nu even boven, hoop dat het zo blijft. Ze zijn het niet waard en het zal nooit makkelijk worden vrees is, helaas. Hoe voel jij je verder?

PW, Hoe is het met jou en met je spanningen? Hoop dat het al wat gezakt is.

Angela, ben zeer benieuwd, heb al veel aan je gedacht vandaag maar ik hoop dat het mee is gevallen en dat de dag snel voorbij was!

Hier gaat het wel, ben druk met poetsen, vanmorgen de badkamer schoongemaakt en zo gaan we weer verder met het volgende. Begin nu wel wat spanningen te krijgen/zenuwachtig te worden voor woensdag, zie er ergens ook wel tegenop omdat ik met mn schoonouders erbij toch niet echt mezelf kan zijn, ga het wel proberen. Hoop dat de spanningen binnen de perken blijven. :=

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 17:13

Angela, succes vandaag :) Spannend zal het zeker zijn, maar zie het als een nieuwe afslag richting herstel :)

CIV: Lastig joh, die schoonouders. Ik heb al regelmatig zoiets van 'pff' bij schoonmams, maar als ik jou verhalen dan zo hoor sta ik weer met beide beentjes op de grond ;) Houd je blik woensdag gewoon op je ventje, lekker belangrijk dat zij waarschijnlijk wel weer hun mening klaar hebben. Jij hebt het al die tijd zonder je beste maatje moeten! De rol van de ouders vind ik daar toch een klein beetje ondergeschikt onder, hoe hard dat ook zal klinken voor iedereen die ouder is. Maar aan de andere kant denk ik dat dit ook een vorm van loslaten en gunnen is (loslaten als 'kind' en het gunnen van een gelukkige relatie en een lieve partner, snap je? :) )

Ik ben heel erg trots op mezelf :o Ik heb het voor elkaar gekregen dat ik naar een andere stageplaats mag, en ik ben daar van harte welkom! Dus niet eens een of andere derderangsplek hihi :) Ben blij dat ik mijn gevoel heb kunnen vertrouwen, dat ik hieraan vastgehouden heb en ik nu op het punt sta dat ik dingen voor mijzelf doe in plaats van voor anderen :))

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 18:26

Petulan ik ben het helemaal met je eens dat jij schrijft over het loslaten als kind en het gunnen van een gelukkige relatie. Want dat is denk ik precies waar het hier om gaat. Denk dat de schoonmoeder van CIV er veel moeite heeft met het loslaten van haar zoon. Heel vervelend in ieder geval...

Enne: Je mag zeker trots zijn op jezelf! Fijn dat je een andere stageplek hebt. Heb je toch maar mooi zelf geregeld. Goed dat je voor jezelf opgekomen bent en nog beter dat je ook trots kan zijn op jezelf! Helemaal goed!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 18:41

Hoi allemaal!

Petulan: Wat goed dat je een nieuwe stage plek hebt! Top gedaan meid!

Pollewoppy: Hoe was jou dag vandaag?

CIV: Oeh spannend, nog maar even en dan is je mannetje er weer! Heb je hem nog gesproken?

Flappie: Leuk dat je even binnen kwam wandelen!

Hier is de dag erg fijn verlopen. Ik ben vanmorgen om even over 8 op mijn fietsje gestapt en ben richting GGZ gegaan. Rond 8.40 was ik daar. Uiteraard te vroeg, maar ik wist niet hoe lang ik er over zou fietsen, het is toch zo'n dikke 9 km enkele reis en ik moet met het pontje over de maas.

Daar aangekomen ben ik even buiten blijven zitten en daarna naar de wachtkamer gegaan. Daar bleek een mede groepsgenootje te zitten die ik nog niet kende. Al snel kwam de rest ook en zijn begonnen. We zijn met een groep van 5 personen, 1 persoon is ziek, wie weet stroomt die nog wel in. We begonnen met een kennismaking, maar dat was meer voor die ene nieuwe persoon, de rest kende elkaar al vrij aardig.

Daarna hadden we running, zoals altijd op maandag. Vanaf volgende week starten we ook met de running om kwart over 10, dan hoeven we niet eerst naar de GGZ te komen. Het lopen ging fijn, ik heb rustweek dus ik hoef maar 6 keer 3 minuten te rennen met 2 minuten rust daartussen. Ik heb me na het rennen voor het eerst gedoucht daar en dat was eigenlijk best fijn.
Na het rennen hadden we lunch. Deze was best aardig, gewoon brood met verschillende soorten beleg en ontbijtkoek en roggebrood.

Hierna hadden we cognitieve gedrags therapie, en dit was nu nog voornamelijk uitleg over het hoe en wat het nu precies inhoud. En daarna hadden we activering, over je weekplanning en energiepijl. We mochten iets eerder gaan omdat de meesten de pijp leeg hadden en toch wel slecht hadden geslapen.

Toen begon mijn reis terug naar huis, ik was om kwart voor 4 thuis. Thuis heb ik nog opgeruimt, stofgezogen, een wasje gedraait, de kattenbakken gedaan, de vaatwasser uitgeruimt en gekookt. En nu hebben we net gegeten en ben ik blij dat ik zit.

Ik heb een erg goede dag gehad! Morgen moet ik weer van 9.15 tot 13.00 uur.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 18:49

He angela,
Fijn om te horen dat het is meegevallen vandaag! En wat ben je daarna nog druk geweest zeg!!! Jeetje wat ben jij een bikkel echt niet normaal!! Wat heb je morgen allemaal op de planning?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 18:55

Morgen heb ik aandachttraining en creatieve therapie op de planning staan, en ik wil 's middags nog even naar Garuna toe.

Kreeg jij overigens ook huiswerk mee?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 18:59

Was aandachttraining mindfulness achtig iets?
Ben benieuwd wat je bij creatieve therapie moet doen.

Niet bij alle therapieën krijg ik huiswerk, maar bij een aantal inderdaad wel. Toen ik een tijd terug de cognitieve vaardigheden gedaan heb kreeg ik best veel huiswerk en nu met de schemagerichte therapie ook. En voor de cursus vrijetijdsbesteding heb ik ook huiswerk. Heb jij ook huiswerk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:02

Ja, maar voor nu alleen iets doorlezen. Ik ga zo wel even die saaie witte klapper die we hebben gekregen pimpen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:04

Voordat ik pimpen las wilde ik al zeggen: Dan moet je er maar iets leuks van maken. Maar dat ga je dus al doen ;) Is het voor de cognitieve therapie dat je wat door moet lezen?

Ben trouwens echt blij dat het je is meegevallen :j (Wilde ik nog even een keer zeggen!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:07

Ja, een stukje extra uitleg.

Ik ben er zelf ook wel blij, ik zag er behoorlijk tegenop. Maar ik denk dat het wel goed gaat komen. Ik heb een fijne groep.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:07

Dat is echt heel erg belangrijk :j
Ik denk ook dat het goed komen. Een nieuwe stap in je herstel!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:29

Angela_ schreef:
Pollewoppy: Hoe was jou dag vandaag?

Ik had nog niet op je vraag geantwoord, omdat ik niet negatief wilde doen na jouw positieve verhaal. Maar ik moet het toch even kwijt: Ik heb echt een rotdag gehad. Voel me helemaal niet fijn :n Ben vanmiddag nog bij de haptonoom geweest, was op zich wel fijn, maar het verandert niet veel aan mijn rotgevoel. |(