Snel rood worden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: Snel rood worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:16

mijn huid is ook sowieso een beetje rood..
wel jammer , daardoor staan minder haarkleuren me goed (ik vind het leuk om mn haarkleur vaak te veranderen haha)

hebben jullie touwens ook wel eens een 'hitsig oor' ?
dat er dan 1 (of 2) oor(en) ineens knalrood en bloedheet wordt?
(dat noem ik altijd een hitsig oor, haha)

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:38

Haha, vaak genoeg. :))
Soms is de ene ineens vuurrood, dan een keer weer de andere, en soms is het helemaal feest; dan zijn ze allebei rood. (En de ene keer zijn ze wel warm, en de andere keer gewoon normale lichaamstemperatuur.)
En hoe het komt, geen flauw idee.. :+

Hitsig oor is wel een mooie term, die ga ik zeker onthouden. :')

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:40

Pikeur schreef:
RoMaReToFel schreef:
Wat ik ook zo erg vind, is dat ik bloos als er iets aan de hand is. Bv. op teamvergadering wordt het team op slordigheden aangesproken. Ik heb mij daar niet aan schuldig gemaakt en toch wordt ik heel rood. Ik vind dat zo erg. Lijkt net of ik dan hartstikke schuldig ben, terwijl ik niks heb gedaan.

oooh ja! Verschrikkelijk! Maar dat is volgens mij juist omdat je denkt .. 'oke ik word altijd rood maar ik heb dit echt niet gedaan, dus nu moet ik niet rood worden.. ohnee volgens mij word ik rood, ja ik word rood ohneee wat erggg'. Maarja zie daar maar eens vanaf te komen :')

Ik werk ook met best pesterige collega's, en er was ineens een gozer die ik helemaal niet kende, dus ik vraag zo wie is dat ik ken hem niet.. 'Oh je ziet hem wel zitten he?' 'neeee ik wil gewoon weten wie het is!' en bam weer knalrood. Oftewel mensen krijgen een totaal verkeerd idee van de situatie :')

Heb ik dus ook altijd last van. Standaard als jongens tegen me praten dat ik knalrood wordt, of ze nou leuk zijn of niet :o

Maar ook als ik voor de klas moet, iets moet zeggen in een grote groep of als iedereen naar me kijkt, dan ben ik ook 1e klas tomaat

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:37

Zwitsal schreef:
mijn huid is ook sowieso een beetje rood..
wel jammer , daardoor staan minder haarkleuren me goed (ik vind het leuk om mn haarkleur vaak te veranderen haha)

hebben jullie touwens ook wel eens een 'hitsig oor' ?
dat er dan 1 (of 2) oor(en) ineens knalrood en bloedheet wordt?
(dat noem ik altijd een hitsig oor, haha)

Ja dat heb ik vroeger vaak gehad een heel warm en rood oor zomaar. Nu heb ik dat eigenlijk niet meer.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 00:03

Ik zou er veel voor over hebben om nooit meer te blozen. Ik boos letterlijk tot mijn navel! Meestal als ik me niet helemaal op mijn gemak voel - me erg bewust voel van mezelf en dat is vaak. En hop, daar komt die rooie kop...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:15

Ik loop ook vaak met een rood hoofd rond. Stukje fietsen (geen inspanning) en ik kom met 'blozende wangen' ( :roll: ) binnen. Als ik het warm heb -> rood hoofd. Iets zeggen in een vergadering -> rood hoofd. Altijd! Maar trek me er niets meer van aan. Ik ben schijnbaar nou eenmaal zo afgeleverd, lagen poeder wil ik niet mee werken en ze nemen me maar zoals ik ben. Op foto's is het nog steeds jammer, dan zijn het allemaal :D -ende gezichten en dan kom ik er bij, in de :oo versie van de :D . Om het maar even visueel te maken :))

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:18

Ik ben altijd rood -O-
En als ik moet blozen ben ik dus nog roder :D
Vind het soms wel vervelend maarja aan de andere kant vinden ook heel veel mensen het schattig.
Meestal trek ik me er weinig van aan. Als je je er voor schaamt wordt het alleen maar erger :')

Blondie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:31

Oh heel herkenbaar, ik word ook heel snel rood.. Iemand hoeft het maar te zeggen en ik ben al rood.. Maar ook met het rijden ook, ik hoef maar in te stappen en ik heb al een hoofd als een tomaat..Of met trap lopen.. Heel vervelend, want ik lijk dan echt conditieloos of moe, terwijl dit echt niet zo is. :+

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:50

Héél herkenbaar. Ik werd ook om elk wissewasje rood, gewoon al als iemand me iets vroeg. Ik ben er ook jarenlang mee gepest met gevolg dat ik nóg onzekerder werd, en een klein beetje sociaal beperkt/mensenshuw.

1 troost voor mensen die het ook hebben, vaak als je ouder wordt groei je er wel overheen. Ik word nog wel rood, maar het boeit me gewoon niet meer zo.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:22

Voor mij heel herkenbaar. Soms zit ik er weleens mee, dan heb ik echt zoiets van moet je om dit nou weer rood worden! Maar meestal heb ik zoiets van, jammer dan, kan er zelf ook niets aan doen.
Het rare is de ene keer heb ik het wel, de ander keer niet (ook bij dezelfde personen). Ik heb het zelfs weleens als ik tegen mijn moeder sta te praten dat ik rood wordt. En nee dat komt niet doordat ik iets raars aan het vertellen ben. :D

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:14

Ik heb het ook. Heb van nature ook altijd rode kaken (familietrekje).
Vroeger had ik het wel veel erger. Leerkracht die een vraag stelt, een gewoon gesprekje met iemand die ik ken/niet ken, jongens was al helemaal een ramp.
Maar ik ben er vorige zomer nogal mee geconfronteerd geweest, als in een vakantiejob waar enkel jongens en mannen werkten en die op een gegeven moment natuurlijk opmerkten dat ik wel héél rood kon worden. Ik werd er op een goede manier mee geplaagd en ik ben er 'beter' uitgekomen. Maar ik ben er als persoon ook door veranderd (qua openheid, verlegen zijn). Ik merk echt dat het minder vaak gebeurt nu en als het toch gebeurt probeer ik er kalm onder te blijven. Want het vreselijkste is natuurlijk als je het voelt komen en je kan het niet tegenhouden...
Op mijn vakantiejob vonden ze het trouwens niet alleen grappig, maar ook schattig. Meevaller dus. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:17

Ik heb het ook, en dan niet een beetje rode wangen nee meteen een kop als een boei... Beetje jammer als je met die jongen met de mooie ogen staat te praten.

Nadineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:37

Heel herkenbaar :') En ook zeer vervelend. Met jongens, op school, voor de klas of als je iets moet zeggen en idd zelfs aan de telefoon of als ik iets lees op de computer! Terwijl je je helemaal niet schaamt, denk je poedersuiker ik word rood word je idd nog roder! Verstop me dan altijd maar achter mn mobiel, of ik doe alsof ik iets uit mn tas moet pakken _O-

zonnetje1903

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:16

haha doen alsof je iets uit je tas moet pakken is heeeeeeeel herkenbaar (als dat rooie hoofd maar even uit beeld is ;) )

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:23

Herkenbaar...

Als ik iets voor een groep mensen moet zeggen word ik rood.
Als iemand vraagt of ik verliefd ben, en zelfs als het niet zo is word ik rood.
Als ik een fout maak ( met lezen bijv.) voor een groep word ik rood
Als ik lieg word ik rood

Zwaar irritant .. :')

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:26

precies zoals je verteld ts, hier heb ik ook last van.
werd er enkel niet mee gepest gelukkig en heb het ook niet altijd.
vooral met veel mensen erbij of als iemand naar je blijft kijken.

ga het hele topic even doorlezen of er tips oid zijn.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:51

Vroeger had ik het bijna nooit, maar sinds een jaar of 3 heb ik het al vanaf iemand zegt je wordt rood (terwijl ik weet dat ik het niet ben). M'n broer zegt het vaak gewoon om te lachen. Maar de laatste tijd is het erger geworden, als iemand me aanspreekt ofzo omdat ik denk niet rood worden :p

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:29

Heel erg herkenbaar dit! Ik word heel snel rood, ik heb van mezelf ook wel een beetje een rode huid.
Meestal heb ik het als ik in de klas iets moet zeggen waar ik over twijfel en iedereen luisterd, of als ik iets moet vragen (dan heb ik het idee dat ik de enige ben die het niet weet en dus dom ben). Ik heb het als ik voor de klas sta om te presenteren, als iemand een bepaalde opmerking maakt, etc.. En vaak als ze dan inderdaad zeggen "je word helemaal rood!" dan wordt het nog 100x erger.. Maarja, ik maak me er niet zo druk meer om, ik kan er toch niets aan veranderen!