Abortus of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 17:04

Optie 4.
Ik zou niet voor abortus gaan, als het gebeurt gebeurt het.

Ook al zou ik er misschien op dat moment niet voor kiezen.
Als het een kind is wat bv niet levensvatbaar is of een rare ziekte/ afwijking heeft zou ik er misschien nog eens over na denken, maar ik zou geen gezond kind weg laten halen.

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 17:08

Dat zeg ik ook niet. Maar er zijn wel mensen die er heel makkelijk over denken en dat vind ik erg!!

Mijn tante is zwanger geraakt door de condoom en ook door de spiraal. Tuurlijk kan het dan nog gebeuren.

Mijn zwagertje bijvoorbeeld, gaat met zijn vriendinnetje waar die net een week mee zit lekker naar bed zonder condoom, en zij is niet aan de pil.
En oliebol toen was ze zwanger. Wat ben ik kwaad op hun geweest.
Dat vind ik erg!!!!

Daarom zeg ik, sommige mensen denken er gewoon veelste makkelijk over. En je kunt er best van alles aan doen om het probéren te voorkomen.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 17:08

Brammetje16 schreef:
Optie 4.
Ik zou niet voor abortus gaan, als het gebeurt gebeurt het.

Ook al zou ik er misschien op dat moment niet voor kiezen.
Als het een kind is wat bv niet levensvatbaar is of een rare ziekte/ afwijking heeft zou ik er misschien nog eens over na denken, maar ik zou geen gezond kind weg laten halen.

Zo denk ik er ook over.

Shadow0

Re: Abortus of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 17:21

Het filmpje vind ik trouwens vooral heel suggestief en weinig informatief. De claims over 'proven beyond doubt' zijn op geen enkele wijze waargemaakt. Ik snap best dat het heel pijnlijk is voor sommige mensen, en ik denk dat het je zeker zal raken als je er persoonlijk bij betrokken bent. En ik heb in mijn kennissenkring meegemaakt dat iemand een medisch noodzakelijke abortus moest ondergaan en dat is heel ingrijpend en droevig.

Maar dit is geen informatievoorziening. En de mensen die vinden dat iedereen dit filmpje zouden moeten zien, moeten zich misschien toch realiseren dat een dergelijk filmpje veel mensen niet zal overtuigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 17:23

anneliesdj schreef:
Sorry dat ik wat kort door de bocht reageer maar dat doe jij ook, ik vind je uitspraken gewoon kwetsend en denk dat je je best iets netter kunt verwoorden.

Nou je komt idd kort door de bocht racen zeg ;)

Wat een drama maak jij dr van zeg,

anneliesdj schreef:
Dus als jij moeder wordt en na een paar jaar vind je 't toch niet meer zo leuk vermoord je je kind ook gewoon?

Hoor je jezelf nu praten? Gaat volledig off-topic.

Abortus is iets persoonlijks, ben blij dat het er is :) Je zult maar verkracht worden, ziek zijn, je kind geen toekomst kunnen bieden, een hekel aan kinderen hebben en het wordt je opgedrongen om het kind te houden omdat het zo'n gevoelig onderwerp is? Of omdat het een levensovertuiging is en een schande?

Die ongelukkig zijn als je een abortus moet ondergaan omdat het mis is gegaan? Kan je toch beter naar t ziekenhuis gaan, weg dr mee en je leven weer oppakken waar je was gebleven? Wat moet je met een kind waar je totaal niet achter staat kan je dr toch maar beter achter staan ipv van dr nog jaren mee opgescheept te zitten.

Gelukkig zijn dr meer vrouwen die daar geen wereld drama van maken en deze keus kunnen maken om nog meer ellende te voorkomen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 17:23

Maar heel veel mensen ook wel! :)
Ik vind 't gewoon een goede zaak! ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 17:25

Chiqa schreef:
anneliesdj schreef:
Sorry dat ik wat kort door de bocht reageer maar dat doe jij ook, ik vind je uitspraken gewoon kwetsend en denk dat je je best iets netter kunt verwoorden.

Nou je komt idd kort door de bocht racen zeg ;)

Wat een drama maak jij dr van zeg,

anneliesdj schreef:
Dus als jij moeder wordt en na een paar jaar vind je 't toch niet meer zo leuk vermoord je je kind ook gewoon?

Hoor je jezelf nu praten? Gaat volledig off-topic.

Abortus is iets persoonlijks, ben blij dat het er is :) Je zult maar verkracht worden, ziek zijn, je kind geen toekomst kunnen bieden, een hekel aan kinderen hebben en het wordt je opgedrongen om het kind te houden omdat het zo'n gevoelig onderwerp is? Of omdat het een levensovertuiging is en een schande?

Die ongelukkig zijn als je een abortus moet ondergaan omdat het mis is gegaan? Kan je toch beter naar t ziekenhuis gaan, weg dr mee en je leven weer oppakken waar je was gebleven? Wat moet je met een kind waar je totaal niet achter staat kan je dr toch maar beter achter staan ipv van dr nog jaren mee opgescheept te zitten.

Gelukkig zijn dr meer vrouwen die daar geen wereld drama van maken en deze keus kunnen maken om nog meer ellende te voorkomen.

Toch nog IEMAND die er een drama van maakt.. ONGELOOFLIJK hoe HARD jij bent! Er zullen hier maar mensen zitten die geen kinderen kunnen krijgen, en jou posts lezen! :n Nee, vind het niet kunnen. Je kunt je eigen mening hebben, super! Maar ik vind dat je dat hier wel iets anders neer mag zetten! :n

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 17:25

Hannah_Menno schreef:
Maar heel veel mensen ook wel! :)
Ik vind 't gewoon een goede zaak! ;)

En die mensen hebben het recht hun kinderen te houden. Maar NIET om andere mensen een kind op te dringen ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 17:26

Tuurlijk hebben ze dat, ik vind alleen dat er wat beter geinformeerd moet worden! :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 17:27

Hannah_Menno schreef:
Toch nog IEMAND die er een drama van maakt.. ONGELOOFLIJK hoe HARD jij bent! Er zullen hier maar mensen zitten die geen kinderen kunnen krijgen, en jou posts lezen! :n Nee, vind het niet kunnen.

En de manier van verwoorden van Anneliesdj? Vind je dat wel in orde?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 17:28

Daar gaat 't nu toch ff niet om? ;)
Ik heb geen zin om alle pagina's weer door te gaan lezen! :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 17:30

Hannah_Menno schreef:
Tuurlijk hebben ze dat, ik vind alleen dat er wat beter geinformeerd moet worden! :)

Oke, ik wil geen gevoelige snaren raken en ook helemaal niet beledigen of wat dan ook, dat als eerste. Maar ben je ooit al eens bij een abortuskliniek geweest?

Zo nee, hoe weet jij nu hoe er geinformeerd word en hoe niet? Zo ja, dan weet je dat voor de abortus plaatsvind er eerst het eea uitvoerig besproken word en de vrouw er altijd nog vanaf kan zien ;) Op internet is er ook genoeg informatie te vinden over abortus en wat er gebeurt. Aan de voorlichting ligt het niet, aan de mentaliteit daarintegen, juist wel.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 17:30

Mijn hemel hannahmenno ik krijg gewoon de kriebels van jouw posts.
Alsof je bent gehersenspoeld door dat slechte filmpje van je.

Chiqa reageerd erg netjes, netter dan jij met je hoofdletters :)

Als mensen geen kinderen kunnen krijgen is dat heel erg naar voor hun, maar dat heeft toch helemaal niks te maken met iemand die geen kinderen wil. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 17:32

Hannah_Menno schreef:
Er zullen hier maar mensen zitten die geen kinderen kunnen krijgen, en jou posts lezen! :n Nee, vind het niet kunnen

Wat heeft abortus, mijn keus te maken met mensen die geen kinderen kunnen krijgen?
Zou zeggen open een ander topic dit gaat echt totaal niet meer over het onderwerp namelijk abortus :)
En let alsjeblieft even op je schrijfwijze, lijkt erg op dreef.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 17:32

Hannah_Menno schreef:
Daar gaat 't nu toch ff niet om? ;)
Ik heb geen zin om alle pagina's weer door te gaan lezen! :)

Je spreekt 1 van de twee partijen aan op hardheid terwijl degene die je aanspreekt nog degene is die het het netst verwoord.
Ik vind ook dat er een drama van gemaakt word.
Moet ik me nu schuldig voelen omdat een ander geen kinderen kan krijgen? Bah wat word ik misselijk van die uitspraak. Dat is als wanneer je zegt "ik wil geen kinderen" krijg je meteen een heel verhaal van "jij kan kinderen krijgen en je wil niet en ik....". Jeetje zeg.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 17:35

Zucht..
Ik bedoel alleen maar dat sommige mensen zo iets hebben van, ach ja, dan aborteer ik toch gewoon? Dat is zo'n gevoelig onderwerp eigenlijk!
Maargoed, ik heb hier mijn mening wel gegeven en blijkbaar is niemand 't met me eens! :+

Succes! :=

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 17:35

@Hannah_Menno, Jij maakt er iets gemeenschappelijks van, terwijl abortus juist iets heel persoonlijks is!
Ik ben moeder van 2, zwanger van de derde, maar sta toch volledig achter abortus wanneer de vrouw vind dat dit het beste besluit is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 17:36

Hannah_Menno schreef:
Zucht..
Ik bedoel alleen maar dat sommige mensen zo iets hebben van, ach ja, dan aborteer ik toch gewoon? Dat is zo'n gevoelig onderwerp eigenlijk!
Maargoed, ik heb hier mijn mening wel gegeven en blijkbaar is niemand 't met me eens! :+

Succes! :=

Waarom is dat gevoellig?
Heb je dan ook iets tegen in vitro en al die vruchtbaarheids behandelingen? Want al die dingen om kinderen te kunnen krijgen terwijl de natuur nee schreeuwt liggen voor sommige mensen ook gevoellig. Abortus is persoonlijk, daar heeft niemand wat mee te maken. Kan je niet tegen het onderwerp omdat je geen kleine kan krijgen? Dan lees je het topic gewoon niet... Er staat in de titel duidelijk waar het over gaat.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 17:38

Ik zou het wss houden en het ligt dan aan de relatie die ik met de man heb of ik het zou vertellen. Maar ik weet hoe het is om een kindje te verliezen en ik zou het niet over m'n hart kunnen verkrijgen om het vrijwillig weg te laten halen :n

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 17:41

Om maar even ontopic te blijven.
Ik leerde 4 jaar geleden mijn man kennen en werd na 3 maand zwanger, dwars door de pil heen.
Wij hebben er samen voor gekozen om het te houden.Ondanks dat we elkaar dus echt nog maar net kenden.
We hadden allebei een baan ik had toendertijd een eigen huisje en het was gewoon welkom.
Na 28 wkn zwangerschap hebben we een huis gekocht en zijn we getrouwd.
Inmiddels is de 2de op komst :) dus het is allemaal goed gekomen.
Ik had nooit voor abortus gekozen ook niet als mijn man het niet had gewild.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 17:50

Delphi schreef:
Jeej,

ik schrik hier persoonlijk erg van de reacties!!! Er wordt zo makkelijk over abortus gepraat. Net of je een blik soep in de supermarkt gaat kopen. Het begint er op te lijken dat abortus gezien wordt als anticonceptiemiddel.

Ik kies dus voor 4! Ik vind dat als je écht geen kinderen wilt of écht niet zwanger wilt raken je daar dan ook alles aan moet doen. Dus en pil, spiraalte o.i.d. én een condoom. Dan kun je tenminste zeggen dat je er alles aan gedaan hebt. Ik vind het erg naief van iemand die zonder condoom doet en regelmatig een pil vergeet.

Zelf ben ik mama van een bijna 2 jarig dochtertje. Ik kan me niet voorstellen dat ik haar had laten weghalen.

Als je beslist een abortus te willen dan krijg je eerst een echo om precies te kijken hoe ver je bent. Lijkt het jullie niet verschrikkelijk dan om een levend klein mensje te zien dat je dood gaat laten gaan??? Ik heb een echo gehad met 9 á 10 weken zwangerschap en dan zie je duidelijk een hartje, armpjes, beentjes en hoofdje.

Met 14 weken heb ik er nog één gehad en daarop kon ik mijn dochtertje zien duimen. Dan vind ik het onvoorstelbaar dat er op zo'n termijn nog abortus mag worden gepleegd.

Ik vind niet dat abortus verboden moet worden, maar wel dat het minder makkelijk moet worden om te kunnen zeggen ''Tja, als ik zwanger raak laat ik het gewoon toch weg halen''.

Ik ben zelf ook zwanger en heb ook de echo`s gezien
maar een kindje krijgen van een vreemde, terwijl je er op dat moment helemaal niet mee bezig bent? wat is dat voor basis voor het kindje?
als het per ongeluk gebeurd in je relatie, zoals bij mij is het wat anders. Wij wilden wel kinderen, alleen is het nu eerder dan gepland en ja ik slikte dagelijks de pil, ben er geen vergeten en ben ook niet ziek geweest

Maar als ik een one night stand had, met een jongen die ik niet kende, nee, dat zou ik het kindje niet houden

denk je dat een kind gelukkig word als het ongewenst is'
er werd net gesproken van moederliefde, dat dat vanzelf komt als het kindje er is
nou, lang niet bij iedereen
als je geen tijd, geld of liefde voor een kindje hebt, een kind opvoeden is heel wat meer dan alleen maar eten geven en naar bedje brengen
als iemand er niet klaar voor is, vind ik dat diegene vrij is in het maken van de keuze om abortus te plegen

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 18:04

Dit is en blijft een moeilijke discussie, mensen denken nogal makkelijk over abortus maar ook makkelijk over het geen abortus plegen. Als een 16 jarige meid een kindje krijgt van een one night stand vraagt iedereen zich af wat ze met een kind moet en waarom ze geen abortus heeft gepleegd, maar aan de andere kant vraagt iedereen zich af waarom mensen tegenwoordig zo makkelijk over abortus denken?

Seks zit nou eenmaal een risico aan, lang leven de pil, en hoop dat de huisartsen dit dan ook gewoon voorschrijven. Zo niet andere huisarts én bovendien condoomgebruik?
Mocht ik nú op dit moment zwanger worden zou ik absoluut abortus kiezen, omdat ik weet dat ik het kind niks te bieden heb, thuiswonend bij ouders, school/opleiding. Wat heb je een kind dan te bieden, niks makkelijke keuze maar wel de beste.
En wat betreft het zwanger worden met een one night stand, Wel vertellen maar ook abortus plegen.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 18:11

Niemand maar dan ook niemand zal een abortus licht opnemen.

De vrouw die hem ondergaat niet, de vrouw die er tegen is niet en de vrouw die ervoor is niet.

Vrouwen moeten het recht hebben om te kiezen. En dat recht hebben ze nu.

Mijn keuze zou 10 jaar geleden beslist een abortus geweest zijn. Ik heb er vaak en goed over nagedacht...wat als.....
Gelukkig ben ik altijd voorzichtig geweest en verstandig ook.
Nu ik de dertig zo langzamerhand gepasseerd ben zou ik het houden.

Een abortus hangt van zoveel factoren af, daar kan en mag je gewoon niet over oordelen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 18:19

sabje1985 schreef:
nou ben misselijk geworden van dat filmpje heb hem echt niet helemaal gekeken bah

Ik heb er niet echt bepaalde emoties van gekregen ofzo toen ik het bekeek en mijn mening over abortus niet verbieden is nog steeds hetzelfde
Ik zag wel dat die vrouw pijn had op de abortus tafel..

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 18:29

Mn hele verhaal weg := dan maar nog een keer.

Toevallig heb ik het hier laatst met mn vriend nog over gehad. Mocht ik nu zwanger raken, dan kiezen we voor abortus. En waarom? Wij vinden het niet eerlijk tegenover het kind om het op de wereld te brengen als wij het geen (goed) leven kunnen bieden. Ik begin net weer met studeren, mn vriend is net begonnen met zn fulltime baan, wonen beiden nog thuis.

Natuurlijk is abortus niet niks en zal je het altijd bij je blijven. Maar ik vind het egoistisch om het kind dan maar te laten komen omdat IK er spijt van zou kunnen krijgen.

Wij zouden er nu niet zelf voor kunnen zorgen, zowel qua aandacht, tijd en financieel. Kortom dan worden zijn of mijn ouders er mee opgezadeld om het zo maar te zeggen.

Natuurlijk zouden ze ons wel steunen, maar je gooit hun hele leven overhoop. (ook de mijne overigens, net de studie gevonden die ik leuk vind en dolgraag wil doen, die kan ik dan op mn buik schrijven, evenals mn pony zou ik dan moeten verkopen, die mijn allergrootste droom was/is).

We kwamen op dit onderwerp ivm mijn buurmeisje. Die is op dr 17e zwanger geraakt, zogezegd gepland en net een paar weken geleden bevallen (ze is nu net 18).

Zij heeft geen opleiding en geen werk, evenals dr vriend.
En dan zoiets plannen :n

Ze hebben niks, hebben een tijdje in een caravan gewoond (lekker begin := ), maar konden dat niet meer betalen. Kortom, ze wonen nu bij haar ouders. Het leven van haar ouders is compleet op de kop gegooit, en niet positief. Alleen maar ruzie, ooit barst daar nog de bom...

Nee... zoiets is wil ik niet alleen het kind aan doen, maar ook niet de mensen in mijn omgeving.

Mocht ik zwanger raken op een moment dat we er zelf voor zouden kunnen zorgen, dan laten we het natuurlijk komen en is het kind van harte welkom :)