Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Brammetje16 schreef:Optie 4.
Ik zou niet voor abortus gaan, als het gebeurt gebeurt het.
Ook al zou ik er misschien op dat moment niet voor kiezen.
Als het een kind is wat bv niet levensvatbaar is of een rare ziekte/ afwijking heeft zou ik er misschien nog eens over na denken, maar ik zou geen gezond kind weg laten halen.
anneliesdj schreef:Sorry dat ik wat kort door de bocht reageer maar dat doe jij ook, ik vind je uitspraken gewoon kwetsend en denk dat je je best iets netter kunt verwoorden.
anneliesdj schreef:Dus als jij moeder wordt en na een paar jaar vind je 't toch niet meer zo leuk vermoord je je kind ook gewoon?
Je zult maar verkracht worden, ziek zijn, je kind geen toekomst kunnen bieden, een hekel aan kinderen hebben en het wordt je opgedrongen om het kind te houden omdat het zo'n gevoelig onderwerp is? Of omdat het een levensovertuiging is en een schande?Chiqa schreef:anneliesdj schreef:Sorry dat ik wat kort door de bocht reageer maar dat doe jij ook, ik vind je uitspraken gewoon kwetsend en denk dat je je best iets netter kunt verwoorden.
Nou je komt idd kort door de bocht racen zeg![]()
Wat een drama maak jij dr van zeg,anneliesdj schreef:Dus als jij moeder wordt en na een paar jaar vind je 't toch niet meer zo leuk vermoord je je kind ook gewoon?
Hoor je jezelf nu praten? Gaat volledig off-topic.
Abortus is iets persoonlijks, ben blij dat het er isJe zult maar verkracht worden, ziek zijn, je kind geen toekomst kunnen bieden, een hekel aan kinderen hebben en het wordt je opgedrongen om het kind te houden omdat het zo'n gevoelig onderwerp is? Of omdat het een levensovertuiging is en een schande?
Die ongelukkig zijn als je een abortus moet ondergaan omdat het mis is gegaan? Kan je toch beter naar t ziekenhuis gaan, weg dr mee en je leven weer oppakken waar je was gebleven? Wat moet je met een kind waar je totaal niet achter staat kan je dr toch maar beter achter staan ipv van dr nog jaren mee opgescheept te zitten.
Gelukkig zijn dr meer vrouwen die daar geen wereld drama van maken en deze keus kunnen maken om nog meer ellende te voorkomen.
Nee, vind het niet kunnen. Je kunt je eigen mening hebben, super! Maar ik vind dat je dat hier wel iets anders neer mag zetten!

Hannah_Menno schreef:Tuurlijk hebben ze dat, ik vind alleen dat er wat beter geinformeerd moet worden!
Op internet is er ook genoeg informatie te vinden over abortus en wat er gebeurt. Aan de voorlichting ligt het niet, aan de mentaliteit daarintegen, juist wel. 
Hannah_Menno schreef:Er zullen hier maar mensen zitten die geen kinderen kunnen krijgen, en jou posts lezen!Nee, vind het niet kunnen

Hannah_Menno schreef:Daar gaat 't nu toch ff niet om?
Ik heb geen zin om alle pagina's weer door te gaan lezen!

Hannah_Menno schreef:Zucht..
Ik bedoel alleen maar dat sommige mensen zo iets hebben van, ach ja, dan aborteer ik toch gewoon? Dat is zo'n gevoelig onderwerp eigenlijk!
Maargoed, ik heb hier mijn mening wel gegeven en blijkbaar is niemand 't met me eens!
Succes!
dus het is allemaal goed gekomen.Delphi schreef:Jeej,
ik schrik hier persoonlijk erg van de reacties!!! Er wordt zo makkelijk over abortus gepraat. Net of je een blik soep in de supermarkt gaat kopen. Het begint er op te lijken dat abortus gezien wordt als anticonceptiemiddel.
Ik kies dus voor 4! Ik vind dat als je écht geen kinderen wilt of écht niet zwanger wilt raken je daar dan ook alles aan moet doen. Dus en pil, spiraalte o.i.d. én een condoom. Dan kun je tenminste zeggen dat je er alles aan gedaan hebt. Ik vind het erg naief van iemand die zonder condoom doet en regelmatig een pil vergeet.
Zelf ben ik mama van een bijna 2 jarig dochtertje. Ik kan me niet voorstellen dat ik haar had laten weghalen.
Als je beslist een abortus te willen dan krijg je eerst een echo om precies te kijken hoe ver je bent. Lijkt het jullie niet verschrikkelijk dan om een levend klein mensje te zien dat je dood gaat laten gaan??? Ik heb een echo gehad met 9 á 10 weken zwangerschap en dan zie je duidelijk een hartje, armpjes, beentjes en hoofdje.
Met 14 weken heb ik er nog één gehad en daarop kon ik mijn dochtertje zien duimen. Dan vind ik het onvoorstelbaar dat er op zo'n termijn nog abortus mag worden gepleegd.
Ik vind niet dat abortus verboden moet worden, maar wel dat het minder makkelijk moet worden om te kunnen zeggen ''Tja, als ik zwanger raak laat ik het gewoon toch weg halen''.
dan maar nog een keer.
), maar konden dat niet meer betalen. Kortom, ze wonen nu bij haar ouders. Het leven van haar ouders is compleet op de kop gegooit, en niet positief. Alleen maar ruzie, ooit barst daar nog de bom...