Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Een enorme huil-bui, maar dan geeft hij ook nog m'n moeder de schuld. Terwijl zij hem nog zo heeft weten uit te leggen in alle rust dat dit niet handig is.

Met z'n drieën! 
Marloes, Wouter&halve Mark
Mark&ik

stoer schreef:Heftige verhalen allemaal zeg, ben bezig in een boek, een waargebeurd verhaal, over een heel autistisch jongetje zijn vader is paardentrainer en ontdekt op een dag dat paarden wel een hele bijzondere uitwerking op hem hebben... Hij gaat dan met zoon en vrouw een trektocht maken in mongolie langs allemaal sjamanen (genezers)
Echt een heel mooi en interessant boek...
Lekker spontaan
. Judith_ schreef:Dat herken ik heel erg. Mijn broertje heeft ADHD, mijn vader ook en mijn zusje heeft naast ADHD o.a. PDDNOS. Nu is mijn zusje niet zo'n probleem voor mijn vader omdat zij altijd een 'speciale status heeft' zij is bijzonder en daardoor zielig omdat ze dingen niet kan die ik wel zou kunnen omdat ik gewoon ben.
Mijn broertje en mijn vader daarintegen zijn niet leuk samen, echt niet. Het botst verschrikkelijk en er wordt ook niet op een eerlijke manier gediscuseert. Mijn broertje loopt meestal weg en kan niet wachten als hij zo meteen bij het leger mag, maar dan krijgen mijn moeder en ik alles over ons heen van mijn vader.
Want dat hoorde bij de stoornis... Ja daaaahaaaag, wat zij al die jaren heeft gedaan is haar keuze. Maar als ik wil samenleven met mijn vriend, wil ik geen geschreeuw om niets, geen continu gevloek en geen gaten in de muur omdat het even tegen zit. Dus dan zeg ik er ook wat van
Doordat hij nu zich moet beheersen (hij is nu 22, dus zijn de symptomen ook minder dan toen hij 12 was bv), heeft hij geleerd hoe het moet. Dus hij kan wel degelijk communiceren zonder te schreeuwen 
Ik ga niet zijn slechte gedrag goedpraten omdat het door de stoornis komt. Dat kan een oorzaak zijn, maar is geen excuus. Welshcobfan schreef:Judith_ schreef:Dat herken ik heel erg. Mijn broertje heeft ADHD, mijn vader ook en mijn zusje heeft naast ADHD o.a. PDDNOS. Nu is mijn zusje niet zo'n probleem voor mijn vader omdat zij altijd een 'speciale status heeft' zij is bijzonder en daardoor zielig omdat ze dingen niet kan die ik wel zou kunnen omdat ik gewoon ben.
Mijn broertje en mijn vader daarintegen zijn niet leuk samen, echt niet. Het botst verschrikkelijk en er wordt ook niet op een eerlijke manier gediscuseert. Mijn broertje loopt meestal weg en kan niet wachten als hij zo meteen bij het leger mag, maar dan krijgen mijn moeder en ik alles over ons heen van mijn vader.
Je wilt ook niet weten hoe vaak ik een preek heb gehad van schoonmoeder, omdat ik mijn vriend maar gewoon moest accepteren mét alle ellendige dingen erbijWant dat hoorde bij de stoornis... Ja daaaahaaaag, wat zij al die jaren heeft gedaan is haar keuze. Maar als ik wil samenleven met mijn vriend, wil ik geen geschreeuw om niets, geen continu gevloek en geen gaten in de muur omdat het even tegen zit. Dus dan zeg ik er ook wat van
Doordat hij nu zich moet beheersen (hij is nu 22, dus zijn de symptomen ook minder dan toen hij 12 was bv), heeft hij geleerd hoe het moet. Dus hij kan wel degelijk communiceren zonder te schreeuwen
Ik ga niet iemand zielig vinden omdat hij wat anders is dan anderenIk ga niet zijn slechte gedrag goedpraten omdat het door de stoornis komt. Dat kan een oorzaak zijn, maar is geen excuus.
Love_Sanne schreef:Buien van, hoe leg je dat uit? Een maand/paar maanden helemaal 'geobsedeerd' zijn door iets/persoon of wat dan ook. Of helemaal nergens anders aan kunnen denken.
Wouter is bijvoorbeeld helemaal weg van eenwieleren, die zou een nieuwe eenwieler kopen voordat we op vakantie gingen, maar dit ging niet lukken voor de vakantie. We hebben 3 weken niks anders gehoord als dié ene eenwieler. Hoe hij hem ging betalen enz.
Nu wil hij bijvoorbeeld ergens gaan werken, en weer hoor ik de afgelopen paar weken niks anders meer,
Snap je hem een beetje?
@Linchen, mijn broertjes slikken inderdaad ook Risperdal, de een minder dan de ander. Ze zijn er beide ook niet heel erg fan van, vooral doordat heel veel kinderen er aardig van aankomen...
stoer schreef:Heftige verhalen allemaal zeg, ben bezig in een boek, een waargebeurd verhaal, over een heel autistisch jongetje zijn vader is paardentrainer en ontdekt op een dag dat paarden wel een hele bijzondere uitwerking op hem hebben... Hij gaat dan met zoon en vrouw een trektocht maken in mongolie langs allemaal sjamanen (genezers)
Echt een heel mooi en interessant boek...