PDD-NOS

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: PDD-NOS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:05

Toch zou ik dit niet pikken want het wordt hem ook niet duidelijk gemaakt dat dit niet kan en gaat gewoon door, dit is natuurlijk ook heel lastig voor jou. Kan me voorstellen dat jje het fijn vondt zo hoog en droog in Groningen!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:06

Ja het is nogal dubbel, en zo op internet is het lastig uitleggen.
Ik ben in ieder geval blij dat ik uit huis ben, en die dagelijkse stress niet meer mee hoef te maken :)

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:56

Waar ik vooral niet tegen kan is dat mijn broertjes écht niet doen wat mijn moeder zegt op de momenten dat iets niet lukt.
Zoals net, Mark heeft net nieuwe schoenen gekocht, en niet de goedkoopste ook. Nou moesten ze even wat opschieten anders zouden ze te laat komen. Dat neigt altijd al naar problemen. Maar als hij dan z'n schoen niet aankrijgt wordt ermee gegooid, getrapt en alles wat je maar kan bedenken, op zo'n moment denk hij er echt niet bij na dat z'n schoenen kapot kunnen gaan.
Wat dus helaas wel is gebeurd, net nieuwe schoenen, jullie weten waarschijnlijk wel hoe dat gaat :+ Een enorme huil-bui, maar dan geeft hij ook nog m'n moeder de schuld. Terwijl zij hem nog zo heeft weten uit te leggen in alle rust dat dit niet handig is.

Zo gebeurd dat wel vaker, uitschelden, zeggen dat ze toch zo dom is enz. (M'n vader heeft een eigen winkel, is dus rond etenstijd pas thuis en merkt er minder van) Daar kan ik zo boos om worden omdat ik gewoon weet dat het m'n moeder zooveel energie kost, ze zit de hele dag in de auto om ze van school naar therapie te brengen enz.
Wooh, lang verhaal! :P

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:26

Hier even wat foto's, toch wel leuk :)
Afbeelding Met z'n drieën! :)

Afbeelding Marloes, Wouter&halve Mark

Afbeelding Mark&ik :+

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 16:36

jeetje ik heb net 3 bladzijdes moeten lezen haha.
Er zijn ontzettend veel dingen voorbij gekomen waarin ik me volledig herken..
Dat dwangmatige gedoe, VRESELIJK.
Zoals vanmorgen, ik kon eindelijk een uurtje langer slapen en hij liep vanmorgen om 7 uur WE WILL ROCK YOU te zingen.. Ik kon m echt killen en door de wc spoelen..

Maar dan komt ie later op me kamer met zijn zelf gemaakte dobbelsteen die hij aan mij gaf en dat maakt het t wel goed.
Ik krijg steeds meer cadeautjes van hem.. echt nutteloze dingen gewoon want wat heb ik nou aan een dobbelsteen? Maar echt heel lief.
Sins de vakantie heeft niels weer 1 ding waar hij op gefocust is..
Portomonees maken van dubbelfris pakken.
Ik geloof dat hij der wel 40 heb liggen..
Met koninginnendag wild hij ze verkopen, geweldig vind ie dat!

Leuk dat het topic door blijft gaan.. ik ben zo blij dat ik niet de enigste ben die zich zo kan voelen!

Berdien : helaas ben ik 15 en kan ik nog niet uit huis.. Maar ik slaap veel bij vriendinnen en dat vind ik heerlijk. Dan kan ik tenminste uitslapen zonder wakker te worden onder het genot van we will rock you:(

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:24

Heftige verhalen allemaal zeg, ben bezig in een boek, een waargebeurd verhaal, over een heel autistisch jongetje zijn vader is paardentrainer en ontdekt op een dag dat paarden wel een hele bijzondere uitwerking op hem hebben... Hij gaat dan met zoon en vrouw een trektocht maken in mongolie langs allemaal sjamanen (genezers)
Echt een heel mooi en interessant boek...

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 19:27

Wat is de naam van het boek? Volgens mij heb ik zo'n stukje in de bit gelezen?

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:08

De paardenjongen ;) Ik ben er ook in bezig! Erg mooi boek!
(Schrijver--> weet ik zo even niet, is vast wel te vinden op google!)

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:14

Rupert Isaacson

is echt een mooi boek :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:29

stoer schreef:
Heftige verhalen allemaal zeg, ben bezig in een boek, een waargebeurd verhaal, over een heel autistisch jongetje zijn vader is paardentrainer en ontdekt op een dag dat paarden wel een hele bijzondere uitwerking op hem hebben... Hij gaat dan met zoon en vrouw een trektocht maken in mongolie langs allemaal sjamanen (genezers)

Daar ben ik toevallig ook in bezig, heel mooi boek ja.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 11:57

Berdien: ik kan het mij heel goed voorstellen dat je nu geniet nu je uit huis bent! Mijn schoonzus is ook vrij vlot uit huis gegaan: ze trok het niet meer om met haar tweelingbroer (mijn vriend) in huis te wonen. Want pa heeft ook wat adhd/autistische trekjes en dat kon vreselijk botsen. Dan probeerde moeder het weer te sussen en was het hek van de dam. (ik ben daar ook liever niet thuis, er zit vaak veel spanning omdat zijn moeder alles probeert te sussen. Terwijl het ook gezond is om juist te ventileren).

Gezellige foto's komen voorbij :D Lekker spontaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 08:02

Dat herken ik heel erg. Mijn broertje heeft ADHD, mijn vader ook en mijn zusje heeft naast ADHD o.a. PDDNOS. Nu is mijn zusje niet zo'n probleem voor mijn vader omdat zij altijd een 'speciale status heeft' zij is bijzonder en daardoor zielig omdat ze dingen niet kan die ik wel zou kunnen omdat ik gewoon ben.

Mijn broertje en mijn vader daarintegen zijn niet leuk samen, echt niet. Het botst verschrikkelijk en er wordt ook niet op een eerlijke manier gediscuseert. Mijn broertje loopt meestal weg en kan niet wachten als hij zo meteen bij het leger mag, maar dan krijgen mijn moeder en ik alles over ons heen van mijn vader.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 08:04

Ik kan me ook voorstellen dat je gaat genieten zodra je het huis uit bent! Ben ook samen met mijn vriend nu al hard aan het sparen, zodat we snel op onszelf kunnen als we klaar zijn met onze studies. Hij is in januari klaar en ik in juli. Als we nu al een deel sparen, dan hebben we sneller het geld bij elkaar. :j
Vriendje snapt gelukkig heel goed waarom ik graag snel met hem samen wil gaan wonen en wil zelf hetzelfde :) .

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:52

Judith_ schreef:
Dat herken ik heel erg. Mijn broertje heeft ADHD, mijn vader ook en mijn zusje heeft naast ADHD o.a. PDDNOS. Nu is mijn zusje niet zo'n probleem voor mijn vader omdat zij altijd een 'speciale status heeft' zij is bijzonder en daardoor zielig omdat ze dingen niet kan die ik wel zou kunnen omdat ik gewoon ben.

Mijn broertje en mijn vader daarintegen zijn niet leuk samen, echt niet. Het botst verschrikkelijk en er wordt ook niet op een eerlijke manier gediscuseert. Mijn broertje loopt meestal weg en kan niet wachten als hij zo meteen bij het leger mag, maar dan krijgen mijn moeder en ik alles over ons heen van mijn vader.

Je wilt ook niet weten hoe vaak ik een preek heb gehad van schoonmoeder, omdat ik mijn vriend maar gewoon moest accepteren mét alle ellendige dingen erbij :? Want dat hoorde bij de stoornis... Ja daaaahaaaag, wat zij al die jaren heeft gedaan is haar keuze. Maar als ik wil samenleven met mijn vriend, wil ik geen geschreeuw om niets, geen continu gevloek en geen gaten in de muur omdat het even tegen zit. Dus dan zeg ik er ook wat van :j Doordat hij nu zich moet beheersen (hij is nu 22, dus zijn de symptomen ook minder dan toen hij 12 was bv), heeft hij geleerd hoe het moet. Dus hij kan wel degelijk communiceren zonder te schreeuwen :j
Ik ga niet iemand zielig vinden omdat hij wat anders is dan anderen :+ Ik ga niet zijn slechte gedrag goedpraten omdat het door de stoornis komt. Dat kan een oorzaak zijn, maar is geen excuus.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 14:02

Ik denk ook niet dat je dingen moet gaan goedpraten. Maar het is wel zo dat je weet wat de reden is dat iets gebeurd, waardoor je op een andere manier kan handelen. Op een 'normaal' iemand die gaten in de muur maakt, dingen kapot gooit enz. Zou ik boos worden als zoiets gebeurd.
Ik denk dat dat bij mijn broertjes (om die maar even als voorbeeld te nemen) niet echt zal werken. Op zo'n moment weten ze allebei niet wat ze doen. Ze moeten hun agressie ergens in kwijt, in hun ogen.
We hebben het heel vaak moeten uitleggen. Maar Mark gaat nu met z'n tennisbal tegen de muur aan gooien als iets niet werkt, dat soort dingen.
Ik heb altijd wel de neiging om boos te worden, maar het zal niet werken...

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 08:10

Welshcobfan schreef:
Judith_ schreef:

Je wilt ook niet weten hoe vaak ik een preek heb gehad van schoonmoeder, omdat ik mijn vriend maar gewoon moest accepteren mét alle ellendige dingen erbij :? Want dat hoorde bij de stoornis... Ja daaaahaaaag, wat zij al die jaren heeft gedaan is haar keuze. Maar als ik wil samenleven met mijn vriend, wil ik geen geschreeuw om niets, geen continu gevloek en geen gaten in de muur omdat het even tegen zit. Dus dan zeg ik er ook wat van :j Doordat hij nu zich moet beheersen (hij is nu 22, dus zijn de symptomen ook minder dan toen hij 12 was bv), heeft hij geleerd hoe het moet. Dus hij kan wel degelijk communiceren zonder te schreeuwen :j
Ik ga niet iemand zielig vinden omdat hij wat anders is dan anderen :+ Ik ga niet zijn slechte gedrag goedpraten omdat het door de stoornis komt. Dat kan een oorzaak zijn, maar is geen excuus.

HÉÉÉÉLEMAAL GELIJK!
Dit is nou precies wat mijn moeder ook steeds tegen mijn broertje zegt.. Me broertje vind dat pdd nos wel interessant en hij doet vaak dingen die niks met pdd nos te maken hebben.
Pdd nos is écht geen excuus, tuurlijk reageert ie anders als anderen maar sommige dingen gaan écht te ver.

Niels was vanaf donderdag vrij dus ze zijn lekker met ze 2e naar de veluwe toe waar we onze caravan tot eind oktober hebben staan.. Hij is alleen maar weg.. kastanjes zoeken en weet ik et!

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:38

Love_Sanne schreef:
Buien van, hoe leg je dat uit? Een maand/paar maanden helemaal 'geobsedeerd' zijn door iets/persoon of wat dan ook. Of helemaal nergens anders aan kunnen denken.
Wouter is bijvoorbeeld helemaal weg van eenwieleren, die zou een nieuwe eenwieler kopen voordat we op vakantie gingen, maar dit ging niet lukken voor de vakantie. We hebben 3 weken niks anders gehoord als dié ene eenwieler. Hoe hij hem ging betalen enz.
Nu wil hij bijvoorbeeld ergens gaan werken, en weer hoor ik de afgelopen paar weken niks anders meer,
Snap je hem een beetje?

@Linchen, mijn broertjes slikken inderdaad ook Risperdal, de een minder dan de ander. Ze zijn er beide ook niet heel erg fan van, vooral doordat heel veel kinderen er aardig van aankomen...

Klopt inderdaad, en dit medicijn staat (helaas) ook bekend om borstgroei bij mannen.

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:39

stoer schreef:

Dit boek heb ik inderdaad ook gelezen. Heet "de Paardenjongen"." Erg mooi, maar op het laatst beetje langdradig. Prachtig wat hij allemaal doet om z'n ventje te laten genezen.

horselove154

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:37

Leuk om te lezen dat autisme vaker voorkomt dan je denkt!
Bij ons zit het wel een beetje in de familie! Mijn vader en broer hebben PDD-NOS, en mijn pleegbroertje heeft autisme.
Zelf heb ik ook kenmerken van autisme...

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:56

@Horselove154, PDD-NOS is toch een vorm van autisme, toch?

horselove154

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:55

Love_Sanne: Ja dat klopt!

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 18:11

Het stond er zo alsof het wat aparts was ;)

horselove154

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 18:24

Love_Sanne: PDD-NOS is een lichte vorm van autisme...

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 18:30

:j

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 18:55

Hoi bokkers,

Tijdje terug alweer!

Naja eventjes een update!

Niels wilde graag meedoen aan de stalwedstrijd, die word gehouden op 11 oktober en ons paard is zo braaf dat dat wel kon..
Helemaal blij dat ik hem had opgegeven voor het stap draf proefje aan de longe..
Vervolgens gingen we vorige week oefenen, ik begon dat hij ze handen in ze zij moest doen of op ze knieen zodat ie zn evenwicht kon houden..
Hij kan mooi rechtop zitten maar pff... hij zeurde zoveel!

Uiteindelijk afgestapt en ik erop (lekker dan met me spijkerbroek)
Ik ging het eventjes voordoen.. Nou hij vond het paarse bloementje belangrijker als die proef..
Heb m nu afgemeld, hij wilde toch maar niet..

En dáár word ik zo moe van! De ene keer is alles prachtig en 2 tellen later toch maar niet..

Hoe gaat t met jullie?