Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ik heb jarenlang zachte lenzen gehad.. totdat mijn ogen de lenzen af gingen stoten.. oogarts geweest en alles.. nu aan de harde lenzen.. die zitten tot nog toe prima! wat ik wel vreemd vind.. dat je daar 3 jaar mee doet.. worden die niet vies? komen daar geen krasjes op?
ik had maandlenzen.. daar had je dat probleem wel!
) begin ik steeds meer last te krijgen van branderige rode ogen. Volgens de opticien heb ik wat vaatingroei, zijn dure zuurstofdoorlatende lenzen bieden wel wat verlichting.
Ook voor 't autorijden wil ik toch wel een bril hebben die goed op sterkte is.
Stof bij de paarden heb ik nooit last van gehad.
sexy_back schreef:volgens mn collega maken ze al 10 jaar gebruik van nachtlenzen in australie en zijn de enige klachten die kunnen optreden vaatgroei in je iris...
maar er is niet veel bekend over nadelen op lange termijn... ik zou er dus niet voor kiezen...
Chubby schreef:Na jarenlang alleen lenzen te dragen (en ja, van 's morgens opstaan tot 's avonds laat naar bed) begin ik steeds meer last te krijgen van branderige rode ogen. Volgens de opticien heb ik wat vaatingroei, zijn dure zuurstofdoorlatende lenzen bieden wel wat verlichting.
Maar omdat ik toch vanuit mijn zorgverzekering een bril vergoed krijg, heb ik vorige maand 2 leuke (ja echt!) brillen uitgezocht. En vandaag dus voor het eerst een brillie op naar mijn werk. Er schijnt toch geen zon, dus heb mijn zonnebril niet nodig vandaag