Eerste keer; ongesteld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe oud was je toen je voor het eerst ongesteld werd?

jonger dan 9
7 (0%)
9
14 (1%)
10
44 (3%)
11
161 (13%)
12
271 (23%)
13
280 (24%)
14
215 (18%)
15
98 (8%)
16
44 (3%)
17
11 (0%)
18
5 (0%)
ouder dan 18
3 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1153

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:49

Shattered schreef:
11 en ik schrok flink. :') Wist wel wat het was, maar vond het echt niet leuk.

Ik ook :j
Ik was 11, of 10, in elk geval was het nog op de basisschool...

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:49

Kan me ook nog wel heugen dat m'n moeder toen vol trots m'n beide oma's ging bellen om te vertellen dat ik al een echte vrouw werd...En ik me maar afvragen wat is er zo vrouwelijk aan giga buikpijn en zo'n dikke lap in je onderbroek >;)
Laatst bijgewerkt door marlies85 op 10-08-09 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:00

Waarom waren er zoveel bang om het aan de ouders te vertellen? Waarom schaamden jullie je daarvoor? Ik schaamde me helemaal niet, het hoort er toch bij?

Nanne

Re: Eerste keer; ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:03

Ik was elf en op vakantie met mijn familie en stel vrienden van mijn ouders + kinderen.

Ik schrok me dood en riep in paniek naar mijn moeder dat ik bloedde.. :+

Ik vond het ook heel erg, ik was de eerste van de klas en had het aan een vriendinnetje verteld. Nou binnen twee dagen wist natuurlijk de hele klas het, dat is echt niet leuk gewoon.

En nu ben ik het niet meer.. Kaduke baarvader..

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:04

Ik was 12 geloof ik. Op 5 december :( ik schrok me te pletter en heb ook zitten huilen op de wc. Mijn moeder was helemaal lyrisch hahahaha :D

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:05

ik was 11, en was er totaal niet blij mee.. ben toen ik net 16 was aan de pil gegaan omdat de buikkrampen en me humeur niet meer normaal waren.. in overleg met de HA slik ik de pil nu door, en heb ik nergens last van.. gelukkig!

Bloesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:10

Ik was 12, dus nog niet zo heel lang.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:14

Ik was 11 en als de dood dat mijn moeder erachter zou komen.
Ze riep al jaren dat ze dan de vlag buiten zou hangen :roll: en het gebeurde toen we in een vakantiehuis in zeewolde zaten...Brrrr ik zag het al helemaal voor me, al die mensen op het park die mijn moeder zouden vragen waarom die vlag daar hing :+
Gelukkig was er een vriendinnetje mee die maandverband bij zich had.
Ik wist alleen niet waar ik het moest laten en had het opgezogen met de stofzuiger :=
Die raakte gelijk verstopt waarop mijn moeder erachter kwam, echt ze heeft het me jaaaaaaaaaaren kwalijk genomen dat ik het haar niet meteen verteld had :D

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:32

:') Geweldig!
Ik was ook bang dat mijn moeder er achter zou komen, maar helaas werd diezelfde avond nog de was gedraaid. Mam liep altijd even alle broeken na (soms vergaten we wel eens dingen eruit te halen waardoor de wasmachine op tilt sloeg) en zag dus ook mijn onderbroek liggen. Mam meteen naar mijn slaapkamer, bigsmile.. Ze ging nog net niet huppelen :').

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:44

_AAASCHAAA_ schreef:
Ik ben toen ik 18 was voor het eerst ongesteld geworden. Dat was 1 of 2 keertjes en toen niet meer dus op dit moment ben ik ook niet meer ongesteld. Schrikken was het totaal niet want het hoord er wel bij dus neej het was wel onverwachts maar niet dat ik er echt van schrok

En ben je daarvoor naar de arts geweest? Lijkt me toch echt niet goed hoor.. 18 is al erg laat, maar dan ook niet meer ongesteld worden is best vreemd.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:34

11 ik schrok ook !!. ik was gelukkig thuis en had een witte broek aan dubbel zo erg.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:38

ik was 14, was op school en 5 minuten voor de gymles ontdekte ik het :')
mean, ik wist niet wat ik moest doen dus had maar een hoop wc papier in mn ondergoed gestopt :))
ik had wel geluk, ik droeg ecth aaaaaaltijd een string, en net die dag droeg ik gewoon een onderbroek
wat was ik daar blij om :+

en toen ik thuis kwam zei ik tegen mama,
mam ik moet je wat vertellen
vandaag ben ik een vrouw geworden

_O-

ouwerakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:47

Ik was net 11, en was op ponykamp aan de andere kant van nederland, meteen de eerste avond voelde ik me niet goed, en de tweede dag, toen ik nog niemand kende, werd ik het.. :(:)
toch maar tegen de leiding gezegt, omdat ik niks bij me had..
schaamde me dood! :o

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 23:32

Ik was bijna 13 en vond het vreselijk. Ben huilend en heel vroeg naar bed gegaan in de hoop dat het een nachtmerrie was en morgen over zou zijn, dat was helaas niet het geval :)

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 23:33

ouwerakker schreef:
Ik was net 11, en was op ponykamp aan de andere kant van nederland, meteen de eerste avond voelde ik me niet goed, en de tweede dag, toen ik nog niemand kende, werd ik het.. :(:)
toch maar tegen de leiding gezegt, omdat ik niks bij me had..
schaamde me dood! :o

Dat kan ik me echt heeeel goed voorstellen := Haha.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 23:46

Ik was 12. Het was tussen de middag en voor het naar school geen moest ik nog even naar de WC. Toen was ik het dus maar wist het niet. Gilde tegen mijn moeder dat ik bloedde en dacht dat het kwam van het zonder zadel rijden op de manege. Nee zei ze je bent ongesteld. Verschrikkelijk vond ik maandverband meteen. Een opluchting toen ik de tampon ontdekte. En de pil tegen de pijn.Want daarvoor was ik altijd ziek van de pijn.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 23:50

Ik was 13 jaar en het was op zondagochtend, dat weet ik nog goed. Ging naar de WC en bingo. Ik naar mijn moeder, met een beteuterd gezicht zei ik: "Ik ben ongesteld geworden".
Waarop mijn moeder heel opgewekt antwoordde: "Maar dat is toch niet zo erg?"
Nou mam, leuk is anders.

De volgende dag is mijn vader taart gaan halen :roll: zaten we met de hele familie taart te eten om het te "vieren". Mijn broer: "Zo...dus nu ben je een vrouw?"

Een vriendinnetje had me overigens op het hart gedrukt dat het de eerste keer niet zo heel heftig was. Nou...ik was het de eerste keer meteen 10 dagen lang. Gelukkig werd het daarna wel minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 23:54

Whaha dan schaam je je ook rot :') Ik heb het nog daarvoor met mn moeder erover gehad van manieren om het te zeggen, ik besloot voor de manier waarop we het meest konden lachen ''Mam ik bloed dood..'', ze wist gelijk wat ik bedoelde :')

Van wat ik weet wist niemand het verder :') Mn vader wist in elk geval goed geheim te houden dat hij het wist :+ Tegenwoordig merkt nog niemand wat aan me als ik het ben, komt ook omdat ik er amper last van heb altijd, merk het zelf nauwelijks..

Maar met de hele famielie aan de taart :') Zou de bakker dan ook te horen hebben gekregen ter ere waarvan de taart was vraag ik me dan af? :(:)

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 23:56

Luv_Them schreef:
Mijn moeder heeft mij altijd verteld dat het beter was om het eerste half jaar geen tampons te gebruiken, waarom precies weet ik niet.

Is gewoon echt weer typisch zo'n fabeltje dat ooit in de wereld is geholpen door een malloot. Want geef me één goede reden waarom het niet zou kunnen? Het is hooguit een beetje gedoe voor als je het niet gewend bent, maar zo'n mini kan iedereen gewoon vanaf het begin dragen hoor.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 00:20

Da's toch eigenlijk ook raar ik kon jaren prima met een mini maar sinds een jaar heb ik nu ineens echt grotere nodig anders blijf ik wisselen.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 00:29

ik was 11, net in de voormiddag toen ik op school zat

daarna in de middag overhuis gegaan en aan mijn moeder gevraagd, "is dit op het einde van de dag gedaan?"
mama: nee het duurt 7 dagen

ah barst! en nu 8 jaar later heb ik er nog steeds een hekel aan :D

mijn moeder was toen zo trots op me dat ik ze had dat ze het dan maar aan alle vrienden, kennisen en iedereen die wou luisteren het verteld heeft, best gênant :')

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 01:01

Ik was 11
Ik was daar nog helemaal niet mee bezig, dus ik wist niet wat me overkwam!!!

Ik was bij een vriendin thuis, we hadden net paard gereden. Ik daar na het toilet... ojee, wat nu :')

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 02:06

ik weet het eigenlijk niet 13 ofzo? echt geen idee... had niet verwacht maar schrok ook niet.. t gebeurt gewoon :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 04:23

Ik was net 12 en mijn moeder was al voorbereid gelukkig, dus die had al wat in huis :D
Ze was overigens wel zo trots dat ze gelijk naar ons dorpsbakkertje ging om een grote taart te halen :') In de bakkerij heeft ze het tegen iedereen verteld die het maar wilde weten en ik durfde me daarom een paar dagen niet meer te vertonen in het dorp _O- Ik schaamde me dood!

Overigens was de taart (heel subtiel) ook nog eens knalrood :')

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 04:50

Hahaha, al die histyrische(hoe je het ook mag schijven) moeders!

Ik was volgens mij 12, ik beetje panisch, kreeg ik maandverband, jeetje, net of ik een luier omhad _O- dus toen zei een vriendin, ja gebruik dan tampons.
Oke, sindsdien alleen maar tampons. :))
Mn moeder vroeg heel dag: heb je buikpijn etc. :+