Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mickydo schreef:Afgelopen maandag zijn mijn keelamandelen verwijderd. ( ik ben nu 28 jaar )
Wat een ramp is dat zeg.
De operatie opzich stelt niets voor , je gaat onder narcose en binnen een uur ben je weer wakker.
Daarna lig je nog heerlijk suf te zijn met een infuus waar ook een pijnstiller ( paracetamol ) aangekoppeld zit dus het valt dan allemaal nog wel mee.
Maar zodra je echt wakker wordt , die pijn stiller uitwerkt en je enkel nog maar paracetamol mag slikken... Lieve help wat een ellende.
Ik kan niet slikken , niet praten en niet eten. Mijn gehele keel is opgezet en super gevoelig.
Man man man , wat een pijn, heb ik dat toch even mooi verkeerd ingeschat.
We zijn nu op dag 2 na de operatie , een arts vertelde me al dat dag 4 en 5 het zwaarst zijn en dat daarna pas de pijn zou gaan afnemen. Dus we wachten het maar af. Ik verveel me echt een ongeluk, ben een beetje aan het rommelen in huis maar moet eerlijk zeggen dat zelfs opruimen ( bukken enzo ) ook pijn doet.. Slapen lukt ook niet echt, maak steeds van die korte slaapjes van een uur tot 2 uur , wordt wakker van de pijn en omdat ik moet plassen. En vervolgens duurt het weer een uur om in slaap te komen.
Ik wandel korte stukje met de hond, ik kan hem niet los laten want ik kan hem niet onder apel houden , arm beest vind er niets aan zoaan de lijn. Naar stal mag ik zeker 2 weken niet imv de stof en lucht ect. Lekker weer, juist op het moment dat ook mijn paardje me nodig heeft. Hij moet stappen aan de hand imv een blessure. Gelukkig heb ik 2 lieve vriendinnen die het van me overgenomen hebben , maar is toch niet hetzelfde als je het niet zelf kan doen . Maar hij is absoluut in goede handen !
Wie hebben deze operatie ook moeten ondergaan op latere leeftijd en hoe ondergingen jullie het na de operatie ?
Ja soepjes. Ging van alles proberen, zelfs vissoep
maureen_85 schreef:Ik heb momenteel ook last van chronisch onstoken keelamandelen en wordt er knettergek van. Wordt niet persé zoveel keer per jaar ziek (tenminste ik heb er nooit achter gezocht dat het door mijn keelamandelen veroorzaakt werd), maar heb er dagelijks veel last van. Enorm vieze smaak in m'n mond, hele dag door het gevoel hebben dat er wat achter in je keel hangt en slikken waardoor je weer last van je keel krijgt enz enz. Ik moet ze er dus nog uit laten halen maar zie er enorm tegenop. Vooral het infuus...
Ik moet nog even een handige periode kiezen, want lees wel dat je echt voor langere tijd bent uitgeschakeld. Dan moet ik mijn paard dus ook even uitbesteden / of even door laten trainen ofzo.

. De eerste dagen kom je toch niet veel verder dan slapen, eten en drinken (makkelijke gebaren
) en lig je "laveloos" op de bank/in je bed. Ik was erg stoned van de narcose.