Ik kan niet naar de wc..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:39

Wat een rare reactie van je HA! Ik zou inderdaad even naar de apotheek gaan, die zijn daar ook wel mee bekend. Met een klysma ben je er inderdaad snel vanaf. Doet ws even zeer, maar goed, dat moet je er maar even voor over hebben. Helaas weet ik uit ervaring hoe het voelt :+ De opluchting daarna is wel groot hoor :(:)

En hoe langer je ermee blijft lopen, hoe erger het wordt helaas!

Kelly_Taco

Re: Ik kan niet naar de wc..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:41

Hele sterkte koffie, sigaretje en een paar slokken sla-olie.. zo werk ik me er vanaf af als het langer dan een week niet lukt (en dat is bij mij geen uitzondering).

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:49

Koffie en een peukkie....

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:55

wat een gezeur zeg met je ha. Ik heb ook een keer 2 weken activia gebruikt en dat heb ik geweten. Ik kon niet meer naar de wc. Het was verschrikkelijk. Het was kei hard en groot. Echt erg pijnlijk. Ik zou als ik jouw was dus toch stoppen daarmee. Misschien werkt het voor jouw ook wel het tegenover gestelde. Succes er verder mee. Hopelijk ben je het gauw kwijt.

Aspirer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:57

Heb dit even voor je opgezocht:

Wanneer moet u een arts raadplegen:
• als na twee weken vezelrijk dieet, voldoende lichaamsbeweging en vochtinname de klachten niet verdwijnen
• bij regelmatig terugkerende problemen met de ontlasting
• bij pijnlijke buikkrampen, opgeblazen gevoel, misselijkheid of overgeven
• als er slijm of bloed bij de ontlasting zit
• als verstopping en diarree elkaar afwisselen
• als u het vermoeden heeft dat de verstopping door medicijnen wordt veroorzaakt
• als het gebruik van een laxeermiddel niet binnen enkele dagen effect heeft
• als er mogelijk sprake is van een aambei of scheurtje in de anus

Bij een pijnlijke ontlasting kan een kleine klysma met een middel dat de ontlasting zachter maakt of bisacodyl als zetpil uitkomst bieden.

Het gebruik van laxeermiddelen zoals senna-producten (laxerende kruidenthee), glijmiddelen met paraffine en wonderolie moet worden afgeraden. Deze middelen geven veel bijwerkingen zoals darmkrampen en kunnen een tekort aan vitaminen veroorzaken.

Bron: http://www.kring-apotheek.nl/zz/mainzz42.html

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:09

als ik bovenstaande lees heeft ze dus wel degelijk reden om een arts te consulteren aangezien ze pijn heeft en ook misselijk is.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:09

Heeft niet iemand uit je omgeving een stripje Duspatal liggen? Is vrij onschuldig spul...heb laatst de moeder van een vriendin een paar pillen gegeven, want die kon al bijna 2 weken niet en werd er zoongelukkig van. Ze heeft 1 pil genomen en kon diezelfde avond..nu heeft ze ze ook gekregen van haar HA en gebruikt ze bij nood.

Wat ook wil helpen, weet je moeder ook vast wel, is je dijen masseren, de zijkanten, de zogenaamde zadeltassen zeg maar..daar flink op laten drukken en masseren..komt de boel ook weer op gang..ennuh, ziet er gek uit, rechtop staan en je benen optrekken, je knieen optrekken, net als van die majorettes :P heel hoog je knieen richting plafond en dat wil ook helpen.

hahaha, als ik mn post zo teruglees, nogal wat maffe tips...(leer je vanzelf met enorme spastische darm, haha).
Poepse!

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:11

Heel goed dat je niet rookt ik ook niet.
Maar juist als je niet rookt werken sigaretten geweldig! (Uit ervaring...pfffff) Dus ook meteen maar even een pakje sigaretten kopen? :)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:13

moet hier wel telkens denken aan mijn neefje die dit weekend op de wc zat te steunen en toen ik ging kijken zei: kakka wil dr niet uit:+ (sja hij woont in belgie)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 11:20

Maar ik ga echt niet roken hoor :o
Ik laat zo mijn moeder wel even bellen naar mijn ha..
Want ik wil het niet meer doen :(

Heb net weer heel lang gezeten en er kwam een inieminie beetje uit :+
Beter als helemaal niks toch?

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:22

Niet te hard persen he. Krijg je aambeien van.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:26

Wat een belachelijke reactie van de (assistente van de) huisarts.

Let er inderdaad op, dat je niet gaat persen. Het moet er vanzelf uitkomen, als je gaat persen, gaat het juist niet goed.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:38

een pak appelsap helpt ook wel haha of druiven enzo gewoon alles wat groen is en waar je van aan de race raakt dat moet je eten :D of iets dat bedorven is nee grapje,
nou ik hoop dat t een beetje euhm lukt :(:)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:54

Pruimen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:56

Allereerst als je er zo'n last van hebt snap ik niet dat je de huisarts belt en niet langs gaat? Als je een afspraak maakt zit je face to face met je huisarts kan die op z'n minst even voelen/luisteren naar je buik. En wordt je wat minder makkelijk afgescheept dan (door de assitente?) aan de telefoon. Kan snappen dat je niet staat te springen maar dat sta je toch al niet omdat je je al niet zo lekker voelt

Verder vraag je wat te doen en alles wat gezegd wordt is vies, eng of welk excuus dan ook. Sorry hoor maar zo komt die bij mij wel over. Ik praat uit ervaring en als je er écht goed last van hebt ben je tot veel bereid zelfs een microlax in je stip. :+

Mag ik vragen hoeveel je beweegt en hoe lang je op de toilet blijft zitten tijdens zo'n poging?

Heb ook nog wel wat tips voor je:
* veel bewegen ( zittend werk kan obstipatie in de hand werken zeker in combi met vezelarme voeding)
* glas lauw water op je lege maag
* koffie ( werkt ook lazerend) desnoods op je lege maag
* probiotica zoals Yakult , Activa of zo
* veel vezels eten zoals fruit, bruinbrood, mueslirepen enz
* ga naar toilet als je aandrang voelt ( kan me voorstellen dat dat niet altijd makkelijk is als je achter de kassa zit maar wat moet dat moet he?)
* maak van je toiletbezoek geen haastklus maar neem een boek mee en ga er op je gemakt ervoor zitten desnoods een half uur

Ik las dat je medicatie gebruikt? Dit kan ook een bijwerking van medicatie zijn, ik weet niet of je ze al lang gebruikt maar ik zou even de bijsluiter doorlezen om te zien of dit een bijwerking is. Of anders even bij de apotheek informeren of die kan komen door de medicatie die je al slikt.

Ik wens je veel succes en een grote hoop toe Afbeelding en zorgen dat je hoofd deze kleur niet krijgt

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:07

Ik vind de reactie van je HA wat lomp maar eigelijk snap ik hem wel... :o

Als ik 1x maagpijn heb, slik ik ook een rennie die ik gekocht heb bij de kruidvat, en ga ik niet meteen naar de HA om mijn hele leven pantozol (maagzuurremmers) te slikken. ;)

Misschien is het een eenmalig iets dat je nu zelf kunt oplossen met behulp van je drogist/apotheek, en dan hoef je dus ook niet ''die heftige middelen van de HA'' te gaan nemen, die je alleen op recept krijgt. :)

Als je nu een makkelijk middeltje van de HA krijgt en dat werkt, pas jij je voedingspatroon wrsch ook niet meer aan, terwijl je het daarmee misschien een stuk zou kunnen verbeteren. :) (Ik lees dat je niet weet waar veel vezels inzitten dus heel bewust ben je er nog niet mee bezig geweest).

Dat ze een spastische darm zou hebben omdat dit probleem zich nu toevallig een keer voordoet, vind ik echt een beetje vergezocht. Zo ken ik er ook nog een paar. ;)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 12:09

Ik skeeler iedere dag en verder natuurlijk ook paardrijden..

Ik drink nu ook lauw water, eet nu activia en alleen maar waldkorn brood (bruin dus)

Als ik op de wc zit, weet ik niet hoe lang ik precies zit,, maar wel heel lang.. 15 minuten of zo :o

Ik zeg niet dat alles vies is, ik lust alleen geen koffie en ik rook ook niet..

Ik gebruik mijn medicijnen al ruim 13 jaar, vanwege mijn hartafwijking, nooit ergens last van gehad eigenlijk..
Ik zal de bijsluiter er even bijpakken..

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:12

Ik zou er ook niet te lang meer mee wachten en naar de huisarts gaan. Misschien moet je wel een clisma om de boel te ontstoppen.
Zou er in ieder geval niet langer mee gaan rondlopen.

En ik vind het wel een gegronde reden om je ziek te melden. Je bent immers door lichamelijke klachten niet in staat om te werken.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 12:14

Ik ben vandaag ook niet gaan werken,, ik ga niet werken voordat ik weer goed naar de wc ben geweest..

Als ik ieder half uur naar de wc moet en een kwartier moet zitten, dan schiet het werken er ook niks mee op..

Ik ga zo mijn rondje skeeleren, misschien dat het helpt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:18

Kan ook nog zijn dat je vlak voor je menstruatie zit en dan kan je lichaam meer vocht vasthouden en dus ook vocht uit je ontlasting trekken waardoor het harder wordt.

Ik slik ook al jaren mediciijnen ivm hartfalen en bij mij ging het vorig jaar ook na 12 jr mis en kreeg ik plots ook allerlei klachten.
Bijsluiter van tijd tot tijd nalezen kan geen kwaad, er kan ook iets nieuws ontdekt zijn of iets veranderd in de tekst.

Bij mij werkt koffie trouwens heel goed maar dat komt omdat ik dat eigenlijk nooit drink dus als ik het drink is het gelijk bingo!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 12:25

Anoniem schreef:
Kan ook nog zijn dat je vlak voor je menstruatie zit en dan kan je lichaam meer vocht vasthouden en dus ook vocht uit je ontlasting trekken waardoor het harder wordt.

Ik slik ook al jaren mediciijnen ivm hartfalen en bij mij ging het vorig jaar ook na 12 jr mis en kreeg ik plots ook allerlei klachten.
Bijsluiter van tijd tot tijd nalezen kan geen kwaad, er kan ook iets nieuws ontdekt zijn of iets veranderd in de tekst.

Bij mij werkt koffie trouwens heel goed maar dat komt omdat ik dat eigenlijk nooit drink dus als ik het drink is het gelijk bingo!

Ik zit niet vlak voor mijn menstruatie :)
In de bijsluiter staat niks over dit soort gevallen..

Wat voor klachten heb jij gekregen?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 12:26

Naja zeg!
Sta ik op het punt te gaan skeeleren, begint het hard te regenen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:33

Ik slik geen bloedverdunners maar ace-remmers en diuretica ( plaspillen) mijn klachten zijn/waren weinig tot geen eetlust, misselijk, obstipatie, moe, slap en tot slot zelfs een spoedopname ivm met uitdroging. Hoop gedoe gehad met een løl van een cardioloog, hem voor de eer bedankt en een andere cardioloog gevraagd. Deze cardio valt goed mee te praten en luistert ook nog eens ;) Medicatie is nu na 12 jr aangepast en nu gaat het gelukkig weer lekker op wat kleine ongemakjes na.

Balen van de regen maar ws is het zo weer over en kan je alsnog naar buiten.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:34

Dit klinkt voor mij heel bekend. Ik kon ook weken niet naar de WC, en zodra ik wel kon, was ik bang om de 'grote boodschap' te doen omdat het pijn deed, hard was, en heel dik (sorry voor de onsmakelijke uitleg). Ik ben toen ook naar de dokter gegaan, en mijn dokter heeft me gedwongen om ala minute naar de WC te gaan en te gaan poepen, omdat ik echt MOEST. Ik had ook een harde dikke buik (leek wel 6 maanden zwanger) was misselijk, en had een opgeblazen gevoel. Na veel geschreeuw en gehuil heb ik m'n boodschap gedaan bij de HA, en ben doorverwezen naar het ziekenhuis. Daar moest klysma's inbrengen en kreeg een darmonderzoek. Daaruit bleek dat ik Colitus Ulcerosa heb, een chronische darmziekte die soms zorgt voor obstipatie. Mijn ziekte heeft zo z'n ups en downs, maar heb er nu gelukkig al een tijd geen last meer van gehad. Om het te behandelen kreeg ik zetpillen en een laxeermiddel (soort siroop, smaakt naar honing) om de ontlasting een beetje zacht te maken. Als ik jou was zou ik zeker naar de HA gaan! Je weet maar nooit wat er aan de hand is, en hoe langer je wacht hoe erger het kan worden.

Edit: Ik zou als ik jou was wel snel naar de WC gaan. Ik denk dat het zeker pijn doet, maar ik heb in die tijd wel geleerd dat de pijn niets voor stelt vergeleken bij het gevoel daarna: de opluchting dat je het kwijt bent!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 12:45

Nu is het droog,, gauw skeeleren..

Ik heb ook last van weinig eetlust, moe, duf, misselijk, buikkrampen..
Ik heb alleen last van buikkrampen wanneer ik op de wc zit...
Net als de misselijkheid, die komt ook alleen wanneer ik op de wc zit.

Geloof me, ik wil ook niets liever dan gewoon naar de wc..
En het doet ook pijn, maar ja, pijn is maar tijdelijk
Het lukt alleen niet