pri_lady schreef:Ik lees in heel veel antwoorden, het zinnetje: ik weet dat ik moet afvallen, te dik ben of iets in die trant.
Maar waarom dan? Waarom vind je je zelf te dik, waarom ben je niet blij met je lijf, lees zelfs dat mensen verdrietig zijn. Of vind je het eigenlijk wel oké maar geef je het sociaal gewenste antwoord.
Eigenlijk is dik zijn nog steeds een taboe, terwijl totdat twiggy en barbie in zicht kwamen, het normale of gewenste postuur was, de zgn Rubensvrouw.
Ben echt benieuwd hoe jullie er echt in staan of waar dat plaatje in je hoofd vandaan komt, begrijpen jullie het een beetje?
Heb weer ff geen helder moment qua uitleg/vraagstelling.
Ik weet dat ik te dik ben en dus af moet vallen omdat dit altijd al zo is geweest. Ik zie het in de spiegel, krijg het vaak genoeg te horen en zie het aan mijn kleding maat
Ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen, maar ik weet gewoon niet beter. Ik ben absoluut niet blij met mijn gewicht en met hoe ik eruit zie. Maar het is wel allemaal mijn eigen schuld.. Ik heb al die jaren al dat (ongezonde) eten in mijn mond gestopt en heb het allemaal maar laten gebeuren. Ik heb bij verschillende artsen en diëtistes 'rond gelopen', altijd ouders gehad die mij hierop wezen.. En ik kan maar een ding zeggen. Het hielp allemaal voor geen ene f*ck. Ik werd onder druk gezet, voelde me k*t, met het gevolg dat ik ging eten. Schoot dus allemaal voor geen ene meter op!Ik wilde echt wel afvallen
Was dood ongelukkig zoals ik toen leefde. Maar wanneer je altijd in de gaten wordt gehouden en heel veel druk voelt van ouders en weet ik veel wie allemaal. Is dit in mijn ogen gewoon werkelijk waar onmogelijk!Nu ben ik 17 jaar en is bij mij het knopje om gegaan! Ik wil dit gewoon echt niet meer. Mijn gewicht is een gevaar voor mijn lichamelijke gezondheid, maar doet ook mijn emotionele kant en sociale leven niet veel goeds.. Er moet dus gewoon dringend wat veranderen!
Ik ben op 1 januari 2009 echt begonnen met afvallen. Zonder dat ik het aan iemand vertelde, zodat mensen niet zouden vragen: 'en, hoever ben je al'. Gewoon lekker op mijn (overigens wel gezonde!) manier en in mijn tempo. Het ging niemand aan waar ik mee bezig was. Mijn lichaam, mijn leven en mijn gewicht. De enige die hier onder leed was ik. En tevens de enige die hier wat aan kan doen, ben ik. Iets anders kan ik er niet van maken.
Nu ben ik al ruim 10 kg kwijt!
Ben nog steeds iemand die zwaar overgewicht heeft, maar er zijn wel 10 kilo's vanaf. Daar kan niemand wat aan veranderen.Ik ben overigens niet iemand die maatje 36/38 hoeft te hebben hoor. Dit zal volgens mij ook nooit gebeuren. Maar met een normale maat à maatje 40/42 zal ik toch wel heel erg blij zijn
Ach, ik zie wel tot hoe ver ik kom. Ik heb mijzelf geen streef gewicht voor genomen. Ik zie wel wat er gebeurd. Stel dat ik straks 70 kg weeg, nog steeds te zwaar volgens de 'regels' en zelf tevreden ben. Dan ben ik ook tevreden en zal ik proberen op dat gewicht te blijven. Als ik maar uit die 'gevare zone' weg ben!
. Nee, heb niet echt een speciaal dieet gevolgd, zie nu gewoon in dat langzaam echt de beste manier is.. Veel sporten, gezonder eten, en ik snoep ook heus nog weleens. Ik ben bezig vanaf oktober, dus gaat niet heel snel, maar voel me in die maanden al wel een stuk beter..
En schrijf ook een onderbouwend stukje van je antwoord ...
Maar wat ik ook zeg, zij gelooft het niet als het gaat om mijn lichaam/gewicht.